Zloději na lovu: Pozor na cenná data!

Diskuze čtenářů k článku

avatar
05. 07. 2010 19:06

Svého času se ztratil NB někomu z dost důležité (už neví které, ale měli atm i tiskovou mluvčí státní instituce. A tisková mluvčí oné bohulibé instituce prý prohlásila, že prozrazení citlivých dat co na tom NB byly nehrozí, protože byla zašifrovaná do nul a jedniček

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2010 07:53

No a dnes s odstupem doby můžeme říci, že měla pravdu, i když netušila, o čem mluví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 12:43

V internetové kavárně jsem byl naposled tak před deseti lety, abych musel poslouchat 3 metry vzdáleného číšníka u baru, jak demonstruje nějakým svým známým svou moc tím, že jim ukazuje na monitoru co si zrovna prohlížím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 14:34

A proc jsi neotevrel poznamkovy blok a nenapsal "necum debile"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 15:41

ty si riadne blby

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 18:52

Jen skromný dotaz. Ten z "tý Vídně" je placenej provokatér, nebo neabsolvent ani kurzů JNP či jen reje. O problematice neví ani zbla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
07. 07. 2010 01:09

Jenom skromný dotaz. Kde máš otazník, když máš skromný dotaz?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 09:32

nova nejen externi ulozna zarizeni maji jiz 256-bit AES hardwarové šifrování ... to jako ochrana staci ;)

staci jen zvolit dostatecne vhodne heslo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 12:44

to je fuk ake je bitove. Pin na tvojej kreditke ma 4 cisla. A? Do kazdeho systemu sa da dostat...256 bitmi iba popancierovali dvere. Dom ma vsak aj okna, sachty a pod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 14:33

Proc diskutujes k necemu, cemu nerozumis?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 15:40

Ty tomu nerozumis

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 17:11

Tak to se řádně mýlíš, jako ochrana to každopádně nestačí, dones mi jakýkoli Notebook či PC, na kterém je používaný jakýkoliv Windows (7 nevyjímaje!!!),který je u českých firem nejpoužívanější, a dostanu se ti tam a můžeš mít heslo jak chceš dlouhé, a jestli mi nevěříš tak si dej do Googlu prolomení hesla do windows a nalezneš hned několik ne zrovna obtížných návodů jak na to. O něco lepší je zaheslování Biosu ale i to se dá obejít ale už je to daleko obtížnější. Buhužel tento typ ochrany mnoho lidí nepoužívá. Jediným bezpečnějším způsobem je opravdu šifrování dat,

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 18:09

tak tak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 07. 2010 21:33

Jenže kolega s vietnamským nickem nepíše o heslech, ale o šifrování úložných zařízení, tedy disků. Když si dám například zašifrovat disk C: pomocí BitLockeru, nepotřebuji jiné heslo, než do Windows. Hacknout už to nejde - boot jakéhokoli nástroje z jiného zařízení prostě nepomůže.

Takže nakonec máš pravdu - v poslední větě.

Kromě BitLockeru existují i jiné nástroje - za peníze - které zašifrují disk a pokud je notebook odcizen/ztracen, dokážou jej dokonce i na dálku přemazat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 22:05

Nemáš pravdu, čti pozorně, v první větě píše: nova nejen externi ulozna zarizeni maji jiz 256-bit AES hardwarové šifrování. zde mluví o hardwarovem šifrování což není to samé jako šifrování pomocí BitLockeru, nehledě že ja sem v příspěvku nemluvil o flasch discich tam je to trochu jinak, ale jak sám říkáš při zašifrování např. C: pomocí BitLockeru, nepotřebuji jiné heslo, než do Windows ale zjistit heslo do Wndows není relativně žádný problém a s daty na disku nemusím vůbec hejbat zjistim si heslo do Windows a přihlásím se klasicky jako běžný opravněný uživatel, je možné že se mýlím v případě nějakých novinek ale zatim sem se nesetkal z ntb nebo pc u kterého bych nedokázal prolomit heslo do Windows (tim nepopírám že takové zařízení neexistuje).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 23:53

Nevěřím, že dokážeš zjistit heslo do Windows, do kterých se nemůžeš přihlásit a nemůžeš ani nabootovat jiný systém a data z disku přečíst (což s Bitlockerem + TPM nemůžeš). A i kdyby se ti podařilo se do systému dostat, tak získání hesla je otázkou prolomení hashe, což u delšího hesla prakticky nelze. Nepočítám nějaký keylogger, který při náhodném nalezení notebooku nemáme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2010 07:51

Tak si zjisti moje heslo. Nebudu se zlobit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 07. 2010 12:46

tak mi to pc či ntb pošly

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
06. 07. 2010 17:00

I s tím BitLockerem? Tady nás asi někdo trochu vodí za nos...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2010 17:38

Ale ne, to on určitě nemá v úmyslu - jen se mu jednou povedlo podle návodu hacknout nezabezpečený stroj a teď si myslí, že je všechno tak jednoduché.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aarghot  |  07. 07. 2010 09:09

se mi zda ze si stahnul erd commander a ted machruje :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
06. 07. 2010 14:40

Bohuzel, mluvis pouze o teorii, v praxi bys mel trochu problem. Zjistit heslo do Windows je velky (beznymi metodami neresitelny) problem, pokukd je disk sifrovany BitLockerem nebo podobnym zpusobem (je jich samozrejme vic).

V okamziku, kdy nemuzes cist data primo z disku bez nastartovani systemu, nemas sanci precist SAM databazi ktera obsahuje systemova hesla. Pak ti zadny program na zachranu/cracknuti hesla neni nic platny...

Pokud se pletu, velmi rad se poucim. Pak bychom spolu mohli zalozit firmu a zbohatnout... :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 21:09

1) muzou mit treba kilobitove sifrovaci klice a je to k prdu. admini tomu sami nahravaji restrikcema na hesla: pak si to kazdej napise na papirek ktery nalepi na monitor (praxe z firmy)

2) muzou mit treba megabitove sifrovaci klice a je jim to k prdu kdyz lidi ntb nevypinaji ale jen uspavaji

3) muzou mit treba gigabitove sifrovaci klice kdyz si kolega odskoci na obed a komp se mu zamyka az za 5 minut necinnosti

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 07. 2010 22:18

Jeli myšleno zaheslování pevného disku v biosu(to se prolamuje dost obtížně a ja osobně neznám člověka kterému by se to povedlo, ale lze to) , pak ano, jeli myšleno vhodné heslo do windows tak to nestačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor