Na pražském a ostravském hokejovém mistrovství světa padly hned tři divácké rekordy – vstupenkový, televizní i internetový. Turnaj, který včera večer ovládli Češi ve finále proti Švýcarsku, měl 797 727 diváků, kteří přišli na zápasy do O2 či Ostravar arény. O více než 50 tisíc diváků se tím překonalo MS z roku 2015, jež se rovněž konalo v naší republice.
Komentátor Robert Záruba potvrdil, že včerejší finále bylo s 4,813 milionu diváků nejúspěšnějším českým pořadem letošního roku, nejsledovanějším sportovním pořadem od zlatého naganského finále v roce 1998 a také nejsledovanějším pořadem v historii kanálu ČT sport, který odstartoval v roce 2006.
Padl také absolutní rekord v datovém provozu, který během finále testoval možnosti českého internetu. Peeringové centrum NIX.cz na svém uzlu naměřilo v čase 21:10 objem 3,17 Tb/s. Totéž potvrdilo i O2, které pro Českou televizi zprotředkovává iVysílání. Špička nastala těsně před koncem zápasu v 22:40, kde se přiblížila těsně k hranici 3 Tb/s.
„Diváci si mohli hokej v nejvyšší kvalitě vychutnat na všech typech zařízeních – jak mobilních, tak i v rámci pevné sítě. A zájem byl obrovský. Oproti loňskému šampionátu jsme zaznamenali nárůst provozu v síti o 40 %, pokud bychom srovnávali s mistrovstvím světa v ledním hokeji v roce 2022, pak mluvíme o nárůstu provozu dokonce o rovných 100 %,“ vysvětluje Tomáš Křešťák, ředitel pro fixní produkty a inovace v O2.
Provoz v síti O2. Odpolední nárůst měl na svědomí fotbal. Odehrálo se poslední ligové kolo hned se třemi šlágry, protože ve třech zápasech proti sobě nastoupilo prvních šest týmů v tabulce
Síť O2 snad poprvé v historii podobně velkých akcí byla dostatečně dimenzovaná, že zvládla přenos bez velkých výpadků. „Plynulost a stabilitu sítě zajišťovalo a řešilo několik desítek lidí z nejrůznějších týmů. Že padne rekord bylo jasné i z toho, že už ve čtvrtek při utkání českého týmu s Kanadou zaznamenalo O2 provoz přes 2 Tb/s. I přes extrémní zájem byla síť O2 po celý šampionát stabilní a diváci si tak mohli vychutnat každý gól i nájezd na bránu bez sebemenšího zakolísání a v té nejvyšší kvalitě,“ říká projektová manažerka v O2 Jana Pragerová.