Zajímavý článek.. i po roce musím říct, že se to tu moc nikam neposunulo. Sice máme zařízení, která zvládnou 4K, ale není na nich moc co přehrávat. Třeba já mám 4K televizi, kterou jsem se snažil vybrat tak, abych po stránce parametrů dostal co nejlepší kvalitu (doporučuji mrknout na http://milujemeelektroniku.eu/ ), ale stejně na ní přehrávám pouze filmy ve fullHD, protože nic jiného zkrátka neseženu.. ale obraz je teda pecka, to rozhodně ano.
používat chrome na amd :uá
Není to tak dlouho co jsem u TV i u PC přešel z FHD na UHD a z vlastní zkušenosti mohu říci, že v tom viditelný rozdíl je. Problém 4K je, že se tlačí na trh příliš rychle i do nižší střední třídy elektroniky, 4K televize za 12-15k má horší kvalitu obrazu než-li FHD stejné cenové kategorie a u monitorů je to stejné, pouze slepá honba za rozlišením nestačí. Ale pokud si člověk připlatí, rozdíl je znatelný, obraz je daleko jemnější a detaily ostřejší, stačí pustit nějaký seriál z dilny Netxlixu( např. Hra o trůny) ty jsou nativně natáčeny ve 4K i upscale z Blue-ray disků dá poznat rozdílům. Výhodou TV je to, že stačí již zrhruba 30 tisícová investice do TV a popřípadě kvalitního Blue-ray přehrávače a můžete si užívat. Svět PC je na tom hůře, koupě UHD monitoru v případě zájmu hraní her nebo vytváření grafiky ve 4K je tou první a nejnižší investicí. Hry ve 4K s vypnutými AA, nižšími detaily atd. nevydadají léle, nežli v 1080p se vším na "max". Ovšem cena PC sestavy co zvládá vše na "max" ve 4K atakuje hranice 100 000 Kč.
Pletes si "investici" s vydajem.
Vsude ctu zw 4K na 27" je opruz. Co potom takovej laptop 4k na 12.5" ? Jak bude takove zarizeni pouzitelne ? Razer blade stealth nebo jak se to pise.
Z mé zkušenosti: pokud nemáte na monitor hodně peněz, kupte raději kvalitní 2560x1440 než 4K šmejda. Těch 2560 je už na většinu věcí naprosto super.
Uz cca rok mam 4K 27" Dell monitor a pouzivam ho s MacBookem Pro. Je to retina ve velkem strasne mne to rozmazlilo.
"Přechod na čtyřnásobný počet pixelů oproti nejrozšířenějšímu Full HD má jistě smysl" - zmysel ma tak akurat pre vyrobcov HW, pre bezneho cloveka nema vyznam pokial nevlastni 50+ obrazovku a nepozera na nu z metra.
Jdi se podívat na nějaký Apple s Retinou a pak říkej.Je to udivující, ale pro běžného uživatele má 4K význam PŘEDEVŠÍM při čtení textu. Což mnozí děláme celý den.Číst na 4K displeji je jako číst z knihy. Jednou zkusit a už nechtít jinak.
4K je hlavně marketingový hit. Dobře to jde vidět u snahy procpat 4K televize, když není k dispozici žádný 4K obsah, nemluvě o tom, že ze běžné pozorovací vzdálenosti ten rozdíl oproti 1080p nepoznáte.Zatím bych to vůbec neřešil, nevyplatí se to.
V televizi na to opravdu zatím není moc obsah. Ale pro počítač to je jiná, tam to význam má.
tak to nesúhlasím. 4k resp 5K je super. Teda ja ho používam rok a pol a na fotky, dtp web a programovanie je to najlepšie čo môže byť. Je ale pravda, že Windows má ešte nejaké muchy a kde na macovi je malý rozdiel medzi rozostrenými a nerozostrenými obrázkami na webe tak pod windows je to teda veľký rozdiel.
4K je krásné, ale weby na 4K nebudou připravené asi nikdy. Když ani místní rádobyodborný IT plátek nepočítá se 4K, jak to můžeme chtít po ostatních?Výsledkem jsou rozmazané obrázky, na které je hrůza koukat.
Ono to není tak jednoduché. Když ty obrázky připravíš velké a necháš je zobrazovat responzivně, tak v IE budou zmenšené vypadat otřesně, protože IE je špatně škáluje. A MS to přes neustálé stížnosti od webařů neřeší.
Kdepak, tohle se týkalo nějakých prehistorických verzí IE a i tak je to vyřešeno pomocí -ms-interpolation-mode: bicubic;
Ve skutečnosti je to přesně naopak. Uváděná vlastnost CSS fungovala ve starších IE, od verze IE9 ji MS bez náhrady zrušil.
Tak uživatelům s IE prostě jen zobrazíš zprávu, že pokud chtějí zobrazit tvůj web, tak ať použijí normální prohlížeč, který dodržuje standardy.
Moje zkušenosti s novým železem (na které jsem přešel právě kvůli velké obrazovce), 4K monitor 43", použití vestavěné grafiky 6700T, W10:Počítač nepoužívám na hraní, ale na grafiku a kancelářské aplikace + TV, vestavěná grafika zatím všechno s přehledem utáhla. S chováním aplikací také žádný problém.Ovšem katastrofa jsou W10: nesmyslné ovládání, někde nesmyslná velikost oken, občas se měnící rozlišení a rozhození desktopu, pravidelné mizení části ovladačů, takže zvuk funguje jen někdy, neustálá potřeba restartů.
Vo W10 nie je škálovanie stále vyriešené. Ak máte napr. 13" notebook s rozlíšením 1440p a k nemu pripojíte 24" monitor s rozlíšením 1080p, tak sa na oboch obrazovkách nedá nastaviť rovnaká veľkosť rozhrania. Pritom by úplne stačilo ak by som mohol nastaviť okrem rozlíšenia aj veľkosť uhlopriečky a systém by veľkosť prvkov nastavil automaticky.
Kde je ten nacek, co tvrdil, ze "4K monitory jsou uz peknych par let standardem"? B-]
Proč by pro 4K mělo být nutností aspoň 27". Já bych takovou krávu naopak nechtěl. Když správně funguje škálování, získám na menší uhlopříčce kvalitní ostrý obraz. S velkou úhlopříčkou o tuto výhodu přicházím a u honě velkých úhlopříček už to ani pak ani není HiDPI.
Problém není 4K nebo vyšší rozlišení. Problém je velikost monitorů. Pokud se zachová velikost jednotlivých pixelů tak s tím problémy nebudou. Nebude nutné zvětšování na 150 nebo 200%. Vše to bude krásné tak jak má být, jen to bude na velké ploše.Řekněme na 23" monitoru rozlišení 1920x1080 má velikost pixelu přibližně 0.26x0.26 mm. Pokud toto zachováme i pro UltraHD (4K), tj rozlišení 3840 × 2160 (taky 16:9) tak by musel mít monitor úhlopříčku 46". A nic takového prostě není.
Jak jsem psal o kus výše .. 32" je ok ... když ti ho zaplatí.
a aky je problem detekovat typ monitoru a prisposobovat to podla toho? spravit typizovane rozvhnutie prvkov, plus idealne nejake posuvniky kde by si kazdy nastavil ale velke chce menu, pismo, ikony... naozaj mi hlava nebere ako je mozne ze firma plna geniov si nevie roky dat rady s niecim takymto
a v com je vlastne problem? ved okna a pismo... nieje bitmapove a vektorovu grafiku upravit do skoro akehokolvek rozmeru je nulova komplikacia
Ve zkratce je problém v tom, že pro rozvržení dialogu lze používat jednotky odvozené z velikosti písma a body (třeba pro obrázky a ikonky). Aplikace nesmí počítat s tím, že přepočet je konstanta. Navíc tuším velikost písma v menu změnit nejde.A pak je problém, že ikonky 32x32 se dají nakreslit snadno ručně jako bitmapové a podpora vektorové grafiky u klasických WinApi aplikací je nulová.Podpora monitorů s vysokým DPI je dost práce navíc a dřív to pro pár procent uživatelů nemělo skoro smysl řešit.
> Používání monitoru s rozlišením Ultra HD připojeným k počítači s Windows 7 ... je prakticky vyloučeno <Pracovní WS - 31.5" NEC MultiSync PA322 a 26" NEC MultiSync EA261 s W7 i UbuntuStudio16.04 fungují skvěle, škálování desktopu je vzhledem k dot pitch zbytečné.Používání monitoru s rozlišením Ultra HD připojeným k počítači s Windows7 je prakticky vyloučeno možná na 24" monitorech.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 8. 2016 10:30
U mě nemá nic víc než 1440p cenu, jednak kvůli očím a jednak kvůli hardwaru. AA nepotřebuji a 1080p mi zatím stačí. Jen 4k dejte čas.
To jsem si kdysi na 640x480 / 800x600 říkal také, a pak jsem viděl 1280x1024, později 1600x1200 ...😉
"Přechod na rozlišení 4K musí takřka bezpodmínečně znamenat také přechod na nejnovější systém – Windows 10 v případě Microsoftu nebo OS X 10.10 v případě Applu." A potom jako první příklad neoptimalizované aplikace uvedete Zoner Photo Studio 16, které bylo vydáno před téměř třemi lety, kdy mělo 4K monitor pouze pár nadšenců.... Vyzkoušejte Zoner Photo Studio 18, to už se dá na 4K rozlišení používat bez problémů. Ikony jsou vektorové a jejich velikost se nastaví automaticky podle DPI.
Taky mě daná věc překvapila a to zde byla dokonce recenze, jak je ZPS 18 připraveno pro 4K. Nemá přece smysl hanit pokrok, v tomto případě je to stejné jako říkat, že když počítání videa do HEVC trvá déle, zůstaneme u H.264 - ne já nezůstal, Pr má HEVC výstup tak s ním dělám (šetří mi kapacitu disků). Divný přístup.
Zoner Studio 16 bylo tuším uvolněno v rámci akce po nějakou dobu zdarma, proto ho používá hodně lidí. To je asi důvod, proč na to autor upozorňuje; že 16-ka to prostě ještě neumí.
ZPS 17 už také - dávno, takže ta 16 stejně vypadá divně.
ZPS 16 a ZPS17 mají dvě sady bitmapových ikon - 16x16 a 24x24 pixelů. U ZPS16 si větší ikony musí uživatel nastavit sám, ZPS17 je při větším DPI použije automaticky. Je to sice jenom 50 % navíc, ale i tak to trochu pomůže.V ZPS18 se při nastavení zvětšení ve Windows 200 % kreslí ikony v rozměru 48x48 pixelů.
Zajímavé to jsem nevěděl (takto přesně), platí tedy, že se nedá nic dělat a bude nutné se prostě 4K (což také já dělám) přizpůsobit a občasné nedokonalosti dočasně tolerovat.
Když si kupuji 4K monitor, tak si snad zjistím, jaké programy nebudou dělat problém, jsou připraveny. Není chyba výrobce, že SW, případně výkon HW na hry (či jiné náročné vykreslování) nestíhá. V tom případě je nutné použít více GPU nedá se nic dělat. Opakuji, co s tím má společného 4K, já bych jiný monitor už nekoupil - prodělal bych, nemám je na rok / dva.> 4K monitor je třeba výborný, když si koupíte 4K kameru SONY (velmi dobré ceny), přece si kvůli monitoru nebudete kupovat, dnes již předraženou a zastaralou FHD kameru, vždyť už ani smarty s FHD nepočítají. Já se prostě dívám v tomto vždy dopředu ne dozadu.> Naprosto stejné to bylo u FHD, mnoho her, SW také nebylo připraveno a byly uspořádány na 4:3 / 5:4 - vyřešilo se časem.
Loni jsem váhal mezi UHD a Ultrawide upgradem HW, vyhrál Ultrawide a jsem nadmíru spokojen. Příště HDR, kdy se sveze asi i nějaké UHD+ rozlišení.
Zoner Photo Studio 16 je dva roky stará verze, u které se snad nelze divit, že není na škálování připravená. Zajímavější by bylo vyzkoušet nejnovější ZPS 18.
Samozřejmě, že lze. Kdyby stará třeba 5 let, tak bych to s přimhouřením oka pochopil, ale u dva roky staré aplikace je to už ostuda.
Kolik lidí mělo ve světě před 5 lety 4K monitor? Ostudu si udělal maximálně autor článku... Edit: Zrovna jsem se díval na statistiky webu zoner.cz, kolik uživatelů tam chodí s 4K rozlišením (3840x2160) - je to 0,06 %. Kolik to tak bylo před pěti lety? Byl vůbec někdo? Nejspíš ne.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 8. 2016 12:19
Tady zase někdo nepochopil rozdíl mezi pojmy 4K a HiDPI a bude tvrdit, jak si jiní dělají ostudu 😝
Nebojte se, já to chápu naprosto přesně. Ale nějak obšírněji se na tomto fóru rozepisovat je ztráta času.
apple je v tomhle o poradny kus dal, bohuzel , az pujdete kolem nejake istyle apod. prodejny jen se podivejte na imac5k je to nadherny obraz, ovsem ty penize bych za to nedal ..ale mozna ze 4k ve win by nemuselo delat takove problemy u opravdu vetsich monitoru rekneme 32"+ ?
Článek to zmiňuje správně: Microsoft na HiDPI zobrazení 4 roky (!) z vysoka sral. Takže zatímco OSX už má všechny dětské nemoci s Retinou za sebou, tak Windows je teprve hluboko v prdeli.Bohužel UI framework, který Windows používá, je totální garbage a při změně DPI nezůstanou zachovány poměry velikosti fontů, ani základních ovládacích a grafických prvků, takže dosáhnout jednotného zobrazení na různě jemných monitorech je v tuto chvíli pro autora aplikace prakticky nemožné.
Apple ma vyhodu v tom, ze zahodil kompatibilitu se starymi aplikacemi. Ma vice jednotne API. U Windows existuje spousta API pro vykresleni a spousta dalsich si to resi po svem, pak se resi kompatibilita se aplikacemi z doby Win 3.0 a emulace bugu SW i HW ... jaka krasa by byla jednoho dne tu kompatibilitu zahodit a zacit na cisto - jenze nikdo by ty nove Windows nechtel.
Trefil jste hřebíček na hlavičku - MS se o to pokouší v Metro a univerzálních aplikacích a nejen, že je nikdo nechce, ale nikdo je ani nechce programovat.
O jakých starých aplikacích to mluvíš? Schváleně zkus Windows 10 a Office 2016. Chyby ve zobrazení najdeš v každé druhé nabídce nebo panelu. Rozdíly v kompozici textu a grafiky při změně DPI jsou vidět na každém panelu a nabídce.
Mám 4K monitor už rok a půl a bez problémů i na W7. Je to totiž ten 40'' Philips 🙂No ale hry jsem na něm hrál jen ve FHD, pravda.
Problém je, když máte menší displej (třeba 13" notebook nebo 22" desktop) a na něm 4K. Všechno je pak neuvěřitelně malinký. Jde to ve Windows zvětšit jen globální lupou (ty procenta), jenže to kvůli různým problémům nefunguje. Taky budete mít hnusný ikony, pokud tvůrce aplikace nedodá jejich bitmapy pro 4K, což typicky nedodá. A tak se ikony jen prostě upscalují (zvětšují). Vektorový mít nelze.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 8. 2016 01:48
Venujte se svemu Linuxu, nedokazete si zjistit zakladni info a kdyz to nedokazete beznym uzivatelum zaridit tak aby to fungovalo. Vetsina aplikaci s tim dnes opravdu problem nema. Vyjimkou je napriklad Google Chrome, ktery dosud i pres 10 oznameni, ted uz je to OK, stale HiDPI nezvlada jak ma.Ano muzou byt problemy se specifickymi aplikacemi, ale hazet to na system je absurdni.
Milane... Prosim... Vratte se nekam k linuxu, kterymu rozumite... Tady jen bohuzel ukazujete, ze windows jste naposled videl v roce 2000, ne-li drive.
Zajímal by mně ten procesor použitý v hlavní sestavě, protože Core i7-7600K to je asi těžko B-]
Pravda, Kaby Lake nám ještě neposlali :( Opraveno
Také by stála za opravu nejnovější verze OS X. Aktuální je 10.11.6, nikoliv 10.10. A už se celkem blíží další.
Pokud to nechce někdo na grafiku nebo na hry a ty na tom taky nejsou moc růžově tak neni využití protože na to není obsah. Dnes je problém dohnat filmy ve fullHD natož ve 4k a velikost těch filmů bude gigantická. A používat to jen na youtuba je zbytečné.
Tak na hry to opravdu moc lidí chtít nebude.
Lol. get a mac. tam máme vznešené, superkvalitní, superostré displays. ne tohle.
Jeste by to chtelo test v Linuxu (treba ubuntu, kubuntu a neco s Gnome) a macOS takhle to moc nevypovida o samotne pripravenosti na 4k ale o tom jak to widle nedavaji...
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 8. 2016 00:12
V Linuxu to taky neni zadna slava. Treba zrovna GNOME absolutne nedava rozliseni 2560x1440, ktere mam na notasu (neni to 4K, ale uz HiDPI). A to protoze umi skalovat jen po celych cislech (1, 2, respektive 100% a 200%). Tudiz bud ma clovek vsechno strasne male nebo strasne velke. Ano, castecne chapu jejich odpor k 1.5, protoze zaokrouhlovani a pixely si pak muze letat kam chteji, ale... Jen proste nechapou, ze nejsou Apple, ktery presne vi, jaky HW clovek v tom notasu ma. Pak dalsi problem - k notasu mam pripojene dva externi FullHD monitory. To nakonec resim v KDE tak, ze mam kompromisni DPI fontu - na notasu to neni jeste moc male a na externim FullHD zase jeste moc velke. Wayland by mel podobne veci zjednodusit jednoho dne a mit zcela nezavisle DPI, skalovani resit nebude, protoze to se neresi na jeho urovni a bude to tedy na toolkitech a zase celociselne (Qt - stare widgety - to maji implementovane necelociselne, ale radsi pak z duvodu corner cases povolili jen celociselne). Proste bude to jeste par roku trvat - az bude 4K standard a naopak zapasit budou lidi s nizsim rozlisenim. Navic tech pristupu jak s tim bojovat je hodne, kazdy system to dela trosku jinak, kazdy toolkit to dela trosku jinak...
https://wiki.archlinux.org/index.php/HiDPI...
Ten scaling pres xrandr jsem zkousel, ale vysledek vypada fakt hrozne a neda se na to divat. Navic tam byla spousta bugu - takze clovek si jeste musel hrat s ne-upstream patchi atd. A to jsem se s Danem bavil, at to hodi do Display Configuration KCM, ale neni to pro normalni lidi a radsi to nikde v UI neukazovat :). Ale dik za link, ArchWiki ma genialni wikinu, jednou bych u nas takovou taky rad videl.
No Arch Wiki je asi nejlepsi "dokumentace" pro OS a jeho aplikace ever 😀A hlavne super je ze 99% obsahu se da aplikovat na ostatni Linuxove distribucePS: Zacinal jsem na Fedora Core 4
Ono bohužel s tím dinosaurem X Server to opravdu není žádná sláva. Ale s Waylandem to funguje výborně . Pokud tedy nejde o nějakou exotovinu typu Chrome, která si vše dělá sama po svém a tím pádem blbě. Sám mám v GNOME nastavené škálování 1,25 pro FullHD na 14" a spokojenost.
Ubuntu 16.04 by na to melo byt nachystane, bohuzel nemohu odzkouset, jelikoz mi notebook neda 4K, takze mi na televizi zobrazi pouze FHD.
Pro MacOS doporučuji zajít do nejbližšího obchodu s vystavenými MacBooky a vyzkoušet. Určitě tam nějaký MB Pro s Retina displejem bude.Z osobní zkušenosti: staré aplikace vypadají hnusně (upscalling), ale fungují a dají se používat. Na jiný problém s HiDPI jsem nenarazil. Byť možná v nějakém zákoutí systému, nebo při připojení monitoru s nízkým DPI může něco vyskočit, takovou kombinaci nemám vyzkoušenou. (Konfigurace: MBP 13" s retina displejem + 4k monitor)
Největším problémem 4K je naprosto tragická podpora ve Windows. Kdo má takový monitor, musí zvětšovat (150, 200%), aby něco viděl. Jenže se pak rozbíjí dialogy většiny aplikací, protože jsou špatně umístěné texty nebo se nevejdou do tlačítek atp. Prohlížeče také na 4K fungují jakžtakž až letos. Ve Windows je dokonce problém udělat trochu vetší písmenka i na FullHD displeji (skrze to zvětšování), natož pak na 4K. Ve Windows totiž dodnes není podpora vektorových ikon, nepoužívá se relativní pozicování komponet atd. Absolutní pozice jsou třeba i na Apple, no prostě je to u majoritních dodavatelů systémů absolutní tragédie. Windows na telefonech má taky neustále problém s tím, že podporuje jen některá rozlišení a vysoká rozlišení s tragickým zpožděním. Přitom relativní pozicování používá Java i Android, vektorové ikony jsou v Linuxu od poloviny 90. let. Ale řekněte o relativním pozicování nebo vektorech třeba vývojáři GUI aplikací v C#, bude na vás koukat jako na magora. Jenže ta jeho aplikace pak bude dobře fungovat jen v HD nebo FullHD.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 8. 2016 23:52
Obavam se ze placate. Ono zvetsovani je prave ta podpora - stejne to funguje na Androidu, iOS, OS X i jinde.Prolem s vytekanim textu z tlacitek a dialogu je pri pouziti modu z WinXP. ktery byl az do Win8 vychozi, nimene od WinVista byl pritomny novy zpusob, ktery se stal vychozim ve Win 8.1.Neskutecne si pletete problem jednotlivych aplikaci a jejih autoru s problemem OS. Windows relativni pozicovani nabizi dlouhodobe, ale spousta programatoru i dnes dal pouziva starou klasiku. C# vektorove programovani UI ma cca od roku 2005.
Proto jsem psal, že C# programátor to pokládá za nesmysl, bohužel ale i Microsoft. Zkuste si na nějakém počítači to zvětšení a pak se zkuste v systému/aplikacích pohybovat. Budete narážet neustále. A když budou dobře texty, tak třeba nepůjdou mačkat tlačítka, klikat do políček nebo něco odroluje a nepůjde se k tomu dostat.V Androidu se sice zvětšuje, ale protože rozměry jsou relativní, tak to funguje. Samozřejmě můžete použít i absolutní, když jste odchovanec Windows. Ale systém i doprovodné aplikace to od začátku relativní pozicování respektují, a proto chodí na nejrůznějších rozlišeních a můžete si i pro různá rozlišení udělat různá UI (od začátku).Ve Windows si sice vývoj pro různá rozlišení udělat taky po novu můžete, ale nikdo to nedělá. Ani Microsoft. Jistě, moderní aplikace. Ale kdo je píše? A kdo je píše správně? A když už máte moderní aplikaci od Microsoftu, tak zjistíte, že běží jinak, než když si ji napíšete sám (protože je to doteď nedoladěný). Ono ostatně myšlenka desktopu, kde je UI singlethread jako na mobilu, je ujetá od začátku stejně jako zbytek snahy převést mobilní UI ve W8 na desktop.O vektorových ikonách jste se pro jistotu nezmínil - to je elementární a jednoduchá věc, která dodnes ve Windows není a od toho se odvíjí i celý zbytek a tedy i možnost přechodu na jiná rozlišení, než HD a FullHD. Ostatně zkuste si nainstalovat současná Windows na 1024x768 nebo 800x600... brzy zjistíte, že je "něco špatně" a že narazíte do zdi už s holým systémem. A teď si představte, že vám je 50 a budete si chtít ty texty na displeji noteboku zvětšit, protože už blbě vidíte... narazíte na stejný problém a nepoužitelnost. A takový člověk pak samozřejmě desktop (s Windows) odepíše. Je to jeden z důvodů. proč si lidi domů PC už nekupují.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 8. 2016 01:52
1. V androidu v drtive vetsine aplikaci funguje, protoze android to ma od zacatku a zadne stare aplikace nejsou. Programatori tedy od zacatku s tim pracuji. Naopak ve Windows je kupa starych aplikaci, ktere se jen mirne aktualizuji a neinvestuje se do vetsich uprav (i nektere casti Windows jsou bez upravy od Windows 2000). Dalsi spousta programatoru se u Win drzi zuby nechty starych technologii a nic noveho se ucit nechce - vysledek soucasny stav.2. HiDPI na Winddows pouzivam roky. Jde s tim naprosto normalne pracovat. Napriklad velke mnozstvi lidi HiDPI pouziva na NB 15" s FullHD ani o tom nevi, protoze to je vychozi stav 🙂 .3. Vektorove aplikace vcetne grafiky a ikon v C#/VB.NET programuji. Skalovani funguje spravne, obcas je nejaky zadrhel u vice monitoru kdy kazdy ma nastavene jine zvetseni, vetsinou ale resitelny.4. Pokud nejde klikat na tlacitka a podobne jde o zprasenou aplikaci, ktera si resi odchytavani mysi po svem a sama si vypocita spatnou pozici umisteni tlacitka. Byva to napriklad u her. Ale svadet na MS je tak pohodlene ze ?5. Instalovat Windows na 800x600 kdyz to dnes je rarita i u mobilu ? Co treba kouknout na minimalni pozadavky OS. Stejne tak se vetsina webovych stranek pro toto rozliseni neresi.6. Pro stare lidi to lze resit, ale musi nekdo pri tom musi pouzit hlavu.
Cituji "Ale řekněte o relativním pozicování nebo vektorech třeba vývojáři GUI aplikací v C#" Ona je ta situace ve Visual Studiu taková všelijaká. Občas potřebuji udělat nějakou miniaplikaci pro USB a i to relativní pozicování na které jsem zvyklý z Javy dopadá všelijak. Nevím zda je chyba mezi klávesnicí a židlí, ale asi to bude chtít nějakou dobu než se to usadí a vývojáři si na 4K zvyknou. Co se týče mě a 4K tak má raději dva monitory než takové rozlišení. Pochopitelně, že první a nejdůležitějším kritériem je použitá technologie. V případě LCD je to nějaké to lepší IPS-ko.
Placate. Podpora ve windows je v poradku... Problemem jsou aplikace, ktere toto nedovedou vyuzit.
Pokud by podpora byla v pořádku, systém by si zjistil z monitoru DPI a přizpůsobily by se nejen aplikace, ale i rozhraní samotného systému. To se však bohužel neděje. Nejen že podpora schází, ale nejsou k dispozici ani základní součásti (vektorové ikony, práce s DPI). Nefunguje ani lupa (zkuste si použít nástroj pro slabozraké - je to po 30 letech existence toho systému stále stejný výsměch). A moderní aplikace? Podivné UI, ve kterém ani samotný Microsoft není po 20 letech něco napsat (a to jeho základ pochází z roku 1995). A ani kdybych slevil, tak 4 roky od Windows 8 taky nestačily. A i Office 2016 používají vlastní oddělený framework...
Třeba mě by zajímal praktický příklad kombinace W7 a 4k ve formě článečku.
Ono vyhoda 4K na 27" je, ze nie je tak viditelny aliasing a clovek moze vypnut AntiAliasing pre zvysenie vykonu :)Napriklad v GTA 5, ked vypnem AA v hre, tak kable na stlpoch su viditelne kockate, v 4K som musel byt nalepeny na monitor, aby som si to vsimol :)
Teraz je ale otazne co ma vyssi dopad na vykon? Vyssie rozlisenie alebo pouzitie AA?
Zda sa mi, ze 4xMSAA je rovnake na grafiku ako 4K bez MSAA (ale mozem sa mylit)
Jak je to u 4k monitorů s kvalitou obrazu mimo nativní rozlišení?
Hodně špatně. Bude to rozpitý, neostrý a případně i zdeformovaný.
Mám UHD 50" a že bych nadával na starší pořady, to se říct nedá. Televize dokáže hodně dopočítat, takže si na kvalitu nestěžuji.
No, pokud použiješ čtvrtinové (tedy na hry FHD na 4K monitoru), tak by s tím problém být neměl.
Nikdy není přepočítávání dokonalé, ale to je vlastnost všech panelů, bylo tomu tak u FHD a bude tomu tak i u 8K. Změna rozlišení se dala na CRT.
Ne-nativní rozlišení, kdy bude vycházet virtuální pixel třeba na 1,5 fyzického, bude vypadat blbě - byť s rostoucím rozlišením to vadí méně a méně, protože ty nepřesnosti jsou menší. Pokud ale nastavíš FullHD, tak ti bude vycházet jeden virtuální pixel přesně na 4 fyzické - a pak nepoznáš rozdíl od FullHD monitoru. Používám to běžně: 4K na práci, u her zkusím 4k a pokud to neutáhne grafika, tak dám FullHD.
Ale samozrejme ze pozna...
4K pořádně nedávají i nové generace..... Vidím to až příští rok (hlavně lidi budou inovovat) pořádný rozvoj 4K.
A jak to asi bylo u FHD, je přece normální, že s každým novým monitorem bude 4K přibývat, stejně jako s nahrávacím zařízením. Tyhle boje jsou nic proti ničemu, až se bude šířit 8K dopadne vše zase stejně - vyhraje.
Vidím to za deset let...
Nemohu souhlasit a to jsem většinou pesimista. Když dnes máš kameru SONY 4K už od 20 litrů, a možná do roka / dvou máme grafiky, pro které nebude 4K problém ani v herních +120fps, a monitory FHD nejsou cenové již dnes výhodné proti 4K (stejné řady), nevím já bych řekl že do 3 let je FHD totální výběh u TV (sleduji okrajově) je tomu už tak dnes a to ještě v našich končinách si takový obsah musíš maximálně stahovat, protože by se ti všude (kabel, obchod) vysmáli.> Vzpomínáš na FHD? V roce 2008 jen někdo, v roce 2010 nutnost.
Keď máš tlačiareň, ale spešl teplé miestečko a ušetríš x tisíc mesačne, máš Sony 4K za 20 klacků. Otázka znie koľkí majú.Zvýšenie rozlíšenia z SXGA malo zmysel, ale 4K to možno nutné nie je.
Na 4K nepotřebuji tiskárnu, mám plat. Jak to máš ty nevím. Bavíme se o běžném HW, ne o SuperPC + elektrárně, něco jsi popletl.😉
Spousta lidí ještě nemá ani Full HD telku. A kupodivu jim nijak neschází. O obsahu ani nemluvě... 😉
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.