Zkušenosti z praxe: 4K je tady přes dva roky, jeho použití ale pořád vázne

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 90

Názory k článku

11. 09. 2017 19:34

Zajímavý článek.. i po roce musím říct, že se to tu moc nikam neposunulo. Sice máme zařízení, která zvládnou 4K, ale není na nich moc co přehrávat. Třeba já mám 4K televizi, kterou jsem se snažil vybrat tak, abych po stránce parametrů dostal co nejlepší kvalitu (doporučuji mrknout na http://milujemeelektroniku.eu/ ), ale stejně na ní přehrávám pouze filmy ve fullHD, protože nic jiného zkrátka neseženu.. ale obraz je teda pecka, to rozhodně ano.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
05. 08. 2016 09:25

používat chrome na amd :uá

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 08. 2016 20:50

Není to tak dlouho co jsem u TV i u PC přešel z FHD na UHD a z vlastní zkušenosti mohu říci, že v tom viditelný rozdíl je. Problém 4K je, že se tlačí na trh příliš rychle i do nižší střední třídy elektroniky, 4K televize za 12-15k má horší kvalitu obrazu než-li FHD stejné cenové kategorie a u monitorů je to stejné, pouze slepá honba za rozlišením nestačí. Ale pokud si člověk připlatí, rozdíl je znatelný, obraz je daleko jemnější a detaily ostřejší, stačí pustit nějaký seriál z dilny Netxlixu( např. Hra o trůny) ty jsou nativně natáčeny ve 4K i upscale z Blue-ray disků dá poznat rozdílům. Výhodou TV je to, že stačí již zrhruba 30 tisícová investice do TV a popřípadě kvalitního Blue-ray přehrávače a můžete si užívat. Svět PC je na tom hůře, koupě UHD monitoru v případě zájmu hraní her nebo vytváření grafiky ve 4K je tou první a nejnižší investicí. Hry ve 4K s vypnutými AA, nižšími detaily atd. nevydadají léle, nežli v 1080p se vším na "max". Ovšem cena PC sestavy co zvládá vše na "max" ve 4K atakuje hranice 100 000 Kč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 08. 2016 19:14

Vsude ctu zw 4K na 27" je opruz. Co potom takovej laptop 4k na 12.5" ? Jak bude takove zarizeni pouzitelne ? Razer blade stealth nebo jak se to pise.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2016 17:28

Z mé zkušenosti: pokud nemáte na monitor hodně peněz, kupte raději kvalitní 2560x1440 než 4K šmejda. Těch 2560 je už na většinu věcí naprosto super.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 08. 2016 16:10

Uz cca rok mam 4K 27" Dell monitor a pouzivam ho s MacBookem Pro. Je to retina ve velkem strasne mne to rozmazlilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2016 14:01

"Přechod na čtyřnásobný počet pixelů oproti nejrozšířenějšímu Full HD má jistě smysl" - zmysel ma tak akurat pre vyrobcov HW, pre bezneho cloveka nema vyznam pokial nevlastni 50+ obrazovku a nepozera na nu z metra.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 08. 2016 13:48

4K je hlavně marketingový hit. Dobře to jde vidět u snahy procpat 4K televize, když není k dispozici žádný 4K obsah, nemluvě o tom, že ze běžné pozorovací vzdálenosti ten rozdíl oproti 1080p nepoznáte.Zatím bych to vůbec neřešil, nevyplatí se to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 08. 2016 12:42

4K je krásné, ale weby na 4K nebudou připravené asi nikdy. Když ani místní rádobyodborný IT plátek nepočítá se 4K, jak to můžeme chtít po ostatních?Výsledkem jsou rozmazané obrázky, na které je hrůza koukat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
xls
02. 08. 2016 11:20

Moje zkušenosti s novým železem (na které jsem přešel právě kvůli velké obrazovce), 4K monitor 43", použití vestavěné grafiky 6700T, W10:
Počítač nepoužívám na hraní, ale na grafiku a kancelářské aplikace + TV, vestavěná grafika zatím všechno s přehledem utáhla. S chováním aplikací také žádný problém.
Ovšem katastrofa jsou W10: nesmyslné ovládání, někde nesmyslná velikost oken, občas se měnící rozlišení a rozhození desktopu, pravidelné mizení části ovladačů, takže zvuk funguje jen někdy, neustálá potřeba restartů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2016 10:51

Vo W10 nie je škálovanie stále vyriešené. Ak máte napr. 13" notebook s rozlíšením 1440p a k nemu pripojíte 24" monitor s rozlíšením 1080p, tak sa na oboch obrazovkách nedá nastaviť rovnaká veľkosť rozhrania. Pritom by úplne stačilo ak by som mohol nastaviť okrem rozlíšenia aj veľkosť uhlopriečky a systém by veľkosť prvkov nastavil automaticky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2016 10:46

Kde je ten nacek, co tvrdil, ze "4K monitory jsou uz peknych par let standardem"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2016 10:45

Proč by pro 4K mělo být nutností aspoň 27". Já bych takovou krávu naopak nechtěl. Když správně funguje škálování, získám na menší uhlopříčce kvalitní ostrý obraz. S velkou úhlopříčkou o tuto výhodu přicházím a u honě velkých úhlopříček už to ani pak ani není HiDPI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2016 10:36

Problém není 4K nebo vyšší rozlišení. Problém je velikost monitorů. Pokud se zachová velikost jednotlivých pixelů tak s tím problémy nebudou. Nebude nutné zvětšování na 150 nebo 200%. Vše to bude krásné tak jak má být, jen to bude na velké ploše.
Řekněme na 23" monitoru rozlišení 1920x1080 má velikost pixelu přibližně 0.26x0.26 mm. Pokud toto zachováme i pro UltraHD (4K), tj rozlišení 3840 × 2160 (taky 16:9) tak by musel mít monitor úhlopříčku 46". A nic takového prostě není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 08. 2016 10:32

a v com je vlastne problem? ved okna a pismo... nieje bitmapove a vektorovu grafiku upravit do skoro akehokolvek rozmeru je nulova komplikacia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 08. 2016 10:27

> Používání monitoru s rozlišením Ultra HD připojeným k počítači s Windows 7 ... je prakticky vyloučeno <
Pracovní WS - 31.5" NEC MultiSync PA322 a 26" NEC MultiSync EA261 s W7 i UbuntuStudio16.04 fungují skvěle, škálování desktopu je vzhledem k dot pitch zbytečné.
Používání monitoru s rozlišením Ultra HD připojeným k počítači s Windows7 je prakticky vyloučeno možná na 24" monitorech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2016 09:50

U mě nemá nic víc než 1440p cenu, jednak kvůli očím a jednak kvůli hardwaru. AA nepotřebuji a 1080p mi zatím stačí. Jen 4k dejte čas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 08. 2016 08:33

"Přechod na rozlišení 4K musí takřka bezpodmínečně znamenat také přechod na nejnovější systém – Windows 10 v případě Microsoftu nebo OS X 10.10 v případě Applu." A potom jako první příklad neoptimalizované aplikace uvedete Zoner Photo Studio 16, které bylo vydáno před téměř třemi lety, kdy mělo 4K monitor pouze pár nadšenců.... Vyzkoušejte Zoner Photo Studio 18, to už se dá na 4K rozlišení používat bez problémů. Ikony jsou vektorové a jejich velikost se nastaví automaticky podle DPI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 08. 2016 08:31

Když si kupuji 4K monitor, tak si snad zjistím, jaké programy nebudou dělat problém, jsou připraveny. Není chyba výrobce, že SW, případně výkon HW na hry (či jiné náročné vykreslování) nestíhá. V tom případě je nutné použít více GPU nedá se nic dělat. Opakuji, co s tím má společného 4K, já bych jiný monitor už nekoupil - prodělal bych, nemám je na rok / dva.
> 4K monitor je třeba výborný, když si koupíte 4K kameru SONY (velmi dobré ceny), přece si kvůli monitoru nebudete kupovat, dnes již předraženou a zastaralou FHD kameru, vždyť už ani smarty s FHD nepočítají. Já se prostě dívám v tomto vždy dopředu ne dozadu.
> Naprosto stejné to bylo u FHD, mnoho her, SW také nebylo připraveno a byly uspořádány na 4:3 / 5:4 - vyřešilo se časem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
uni
02. 08. 2016 08:23

Loni jsem váhal mezi UHD a Ultrawide upgradem HW, vyhrál Ultrawide a jsem nadmíru spokojen. Příště HDR, kdy se sveze asi i nějaké UHD+ rozlišení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 08. 2016 08:17

Zoner Photo Studio 16 je dva roky stará verze, u které se snad nelze divit, že není na škálování připravená. Zajímavější by bylo vyzkoušet nejnovější ZPS 18.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 08. 2016 07:02

apple je v tomhle o poradny kus dal, bohuzel , az pujdete kolem nejake istyle apod. prodejny jen se podivejte na imac5k je to nadherny obraz, ovsem ty penize bych za to nedal ..ale mozna ze 4k ve win by nemuselo delat takove problemy u opravdu vetsich monitoru rekneme 32"+ ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 08. 2016 04:29

Článek to zmiňuje správně: Microsoft na HiDPI zobrazení 4 roky (!) z vysoka sr­al. Takže zatímco OSX už má všechny dětské nemoci s Retinou za sebou, tak Windows je teprve hluboko v pr­deli.Bohužel UI framework, který Windows používá, je totální garbage a při změně DPI nezůstanou zachovány poměry velikosti fontů, ani základních ovládacích a grafických prvků, takže dosáhnout jednotného zobrazení na různě jemných monitorech je v tuto chvíli pro autora aplikace prakticky nemožné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 08. 2016 01:26

Mám 4K monitor už rok a půl a bez problémů i na W7. Je to totiž ten 40'' Philips
No ale hry jsem na něm hrál jen ve FHD, pravda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 08. 2016 00:46

Zajímal by mně ten procesor použitý v hlavní sestavě, protože Core i7-7600K to je asi těžko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 08. 2016 00:25

Pokud to nechce někdo na grafiku nebo na hry a ty na tom taky nejsou moc růžově tak neni využití protože na to není obsah. Dnes je problém dohnat filmy ve fullHD natož ve 4k a velikost těch filmů bude gigantická. A používat to jen na youtuba je zbytečné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 08. 2016 00:07

Lol. get a mac. tam máme vznešené, superkvalitní, superostré displays. ne tohle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 08. 2016 23:56

Jeste by to chtelo test v Linuxu (treba ubuntu, kubuntu a neco s Gnome) a macOS takhle to moc nevypovida o samotne pripravenosti na 4k ale o tom jak to widle nedavaji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 08. 2016 23:49

Největším problémem 4K je naprosto tragická podpora ve Windows. Kdo má takový monitor, musí zvětšovat (150, 200%), aby něco viděl. Jenže se pak rozbíjí dialogy většiny aplikací, protože jsou špatně umístěné texty nebo se nevejdou do tlačítek atp. Prohlížeče také na 4K fungují jakžtakž až letos. Ve Windows je dokonce problém udělat trochu vetší písmenka i na FullHD displeji (skrze to zvětšování), natož pak na 4K. Ve Windows totiž dodnes není podpora vektorových ikon, nepoužívá se relativní pozicování komponet atd. Absolutní pozice jsou třeba i na Apple, no prostě je to u majoritních dodavatelů systémů absolutní tragédie. Windows na telefonech má taky neustále problém s tím, že podporuje jen některá rozlišení a vysoká rozlišení s tragickým zpožděním. Přitom relativní pozicování používá Java i Android, vektorové ikony jsou v Linuxu od poloviny 90. let. Ale řekněte o relativním pozicování nebo vektorech třeba vývojáři GUI aplikací v C#, bude na vás koukat jako na magora. Jenže ta jeho aplikace pak bude dobře fungovat jen v HD nebo FullHD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 08. 2016 23:45

Třeba mě by zajímal praktický příklad kombinace W7 a 4k ve formě článečku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 08. 2016 23:40

Ono vyhoda 4K na 27" je, ze nie je tak viditelny aliasing a clovek moze vypnut AntiAliasing pre zvysenie vykonu :)Napriklad v GTA 5, ked vypnem AA v hre, tak kable na stlpoch su viditelne kockate, v 4K som musel byt nalepeny na monitor, aby som si to vsimol :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 08. 2016 23:36

Jak je to u 4k monitorů s kvalitou obrazu mimo nativní rozlišení?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
01. 08. 2016 23:04

4K pořádně nedávají i nové generace..... Vidím to až příští rok (hlavně lidi budou inovovat) pořádný rozvoj 4K.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor