Zkušenosti: domácí WiFi a připojení více počítačů k internetu

Diskuze čtenářů k článku

avorgnaldenisa  |  21. 04. 2008 19:07

POTŘEBOVALA BY JSME PORADIT MÁME DVA COMPY A PROTO JSME SI POŘÍDILI ROUTER NETGEART MR 814 ALE TEĎ NEMŮŽEME PŘIJÍT NATO JAK K TOMU ABA PŘIPOJIT ABY JSME PŘIJÍMALI INTERNET NA OBOU POČÍTAČÍCH? MOHL BY NÁM NĚKDO PORADIT JSME JIŽ ZOUFALÍ.

OSOBNĚ SI MYSLÍM, ÝE TO SOUVISÍ S NASTAVENÍM V POČITAČI U JEDNOHO TO TOTIÝ JDE A U DRUHÉHO NE. ACER ASPIRE 5315 U NĚJ TO PŘIPOJENÍ NEFUNGUJE.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pav3l  |  18. 04. 2003 11:52

prodam U.S. Robotics Wireless Cable/DSL Router , cena 4,5kkc, mam ho dva dny (sekl jsem se-potrebuji pouze acces point, ne router navic...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  30. 04. 2003 15:55

Máš ho ještě? Je to model 998022?

Čus, J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pav3l  |  30. 04. 2003 22:14

jo mam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  02. 05. 2003 10:00

A za kolik bys ho bouchnul? Vím, žes psal o tom, že je úplně novej, tak hoď číslovku (na mail, chceš-li), ať mám o čem přemejšlet. Pokud bych ho koupil, chtěl bych originální balení, všechny doklady, aby platila záruka, a tak. Během pár dnů si (asi) podám žádost o ADSL (2. alternativa je bezdrát, ale to je jedno), tak chci mít všechno pohromadě, než to přijdou zapojit.
Ahoj, J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  02. 05. 2003 10:09

Tady je email: jirka11@seznam.cz. Ozvi se, jestli ho chceš prodat.
Čus, J.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  16. 04. 2003 15:07

Zaujimalo by ma, co mam robit ak sa chcem spojit so vzdialenymi susedmi vzdialenost cca 300 - 500m. Je mozne sa pripojit tak, ze budu na oboch stranach anteny? Teda na mojej dajme tomu vsesmerova a na ostanych smerove? Bude to fungovat rovnakym systemom ako keby sme boli do tych "300m"?????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Chevees  |  17. 04. 2003 16:41

Podívej se na www.czfree.net . Tam se všechno dozvíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  14. 04. 2003 22:51

Osobne doporucuju vykaslat se na takhle drahej a koupit si ho radeji od 3com, za 3000,-   sice nema wireless , ale kdo ho take pouziva.  Bezte na www.autocont.cz   sekce "site a komunikace" a pak si dejte vyhledat Gateway a tam je model 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway .  Hodne stesti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  15. 04. 2003 14:12

A nebo koupit od USR, coz je taky 3Com a ma navic frajerinky typu zalohy pres normalni dialup, printserver a jine a jeste levneji nez 3000. Blize na http://www.100bit.com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hap  |  14. 04. 2003 21:52

Jake WLAN adaptery byly pouzity s tim routerem od SMC? Zajimalo by me, jestli by to jelo i s WLAN do USB od Ovislinku AirLive WL-1120USB. Mimochodem na elity.cz maji podobny (ne-li stejny) router od SMC s oznacenim 7004VWBR za 3.590,- be DPH.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter  |  14. 04. 2003 21:51

Mal som možnosť skúsiť takmer rovnakú konfiguráciu. 802.11b router od SMC a PCMCIA WiFi katra od SMC v notebooku. Čo sa týka konfigurácie, bola to úplná pohodička. Ale ten dosah!

Router má zabudované dve antény, ktoré sa nedajú nahradiť externými variantami. Takže: Keď som s notebookom chodil po miestosti,. kde bol router (access point), signál bol super a tým aj rýchlosť prenosu. Vo vedľajšej miestnosti oddelenej sádrokartónom tiež. Na WC o miestnosť ďalej oddelenom murovanou stenou to už bolo slabšie, ale použiteľné. Ale o stenu ďalej 0 bodov! A tak isto aj na inom poschodí budovy. To už ani nespomínam prechod signálu klasickými 40 cm obvodovými múrmi.

Skrátka, WiFi bez externých antén je podľa mojich skúseností použiteľné len v rámci bytu na jednom poschodí. Rozprávať o použití v záhrade a na dvore, pokiaľ je zabudovaná anténa v dome, nemá zmysel. A tiež o zdieľaní pripojenia na internet so susedmi na ulici. Možno by to riešila všesmerová anténa. Neviem. Rád by som si prečítal skúsenosti iných. Udávaný dosah v priemere 300 metrov sa mi zdá byť totiž maximálne prehnaný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  14. 04. 2003 23:53

Přesně tak, těch 300m bez externí antény je na přímou viditelnost. Jinak stačí 2 zdi a je po signálu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym.  |  14. 04. 2003 14:46

potřebuju dostat nějakou síťovku wifi (podpora externí antény nutná!!) do 486 která má pouze ISA slot(y). co nejlevněji, samozřejmě. (popř. i nějakou 10(100)Mbps UTP síťovku, ale tu snad seženu )

Prosím HELP!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grrr  |  14. 04. 2003 18:53

No to si radsi za cca 1000 poridte nejaky vyrazeny P100 kde jsou PCI sloty..... bude to rozhodne jednodussi a asi i levnejsi... Jo a na 100 Mbps sitovky do ISA slotu rovnou zapomente...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZEr  |  15. 04. 2003 07:10

zase tak technicky neresitelne by to nebylo, pouzil bych nejakou kartu do pcmcia (nejlip Orinoco nebo jeji klony jako Avaya) a redukci od Orinoca pcmcia=>ISA a na 100 sitovku bych radsi zapomel protoze z normalniho bezdratu vic jak 11 nevytahnete (a z te 486 taky ne) pokud byste to nechtel zapojit do 100 only switche

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
agi  |  14. 04. 2003 14:01

Taky jeden dotaz - všude se u těch routerů píše, že podporují telefonní linku, ISDN, kabelové a další modemy, ale níkde není napsáno jestli podporuje připojení internetu přez mikrovlny...  Jde to tedy nebo ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
laik  |  14. 04. 2003 11:11

Mam laicky dotaz, jak pripojim tento route na linku ISDN?

 

Jirka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ÄVI  |  14. 04. 2003 16:58

Musíš mít ISDN adaptér, neeee?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Nevola  |  14. 04. 2003 10:11

"...Můžete ho připojit ke kabelovému modemu pomocí ethernetového kabelu (port WAN) nebo ke klasickému analogovému či ISDN modemu pomocí portu COM (klasika, 9 pinů). Router není určen pro ADSL přípojku, pro ni si musíte pořídit jiný model."

Podle materiálů SMC lze na WAN port připojit kabelový nebo xDSL modem. Mám tvrzení v uvozovkách rozumět tak, že tento router nebude fungovat s ADSL modemem, který dodává Telecom (Alc.Speed Touch), nebo že jej nelze přímo připojit k ADSL splitteru, ale s modemem bude vše OK?

Jaký by byl jený důvod, že pro ADSL budu potřebuju jiný model routeru? a který? třeba 7004VWBR bude fungovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  15. 04. 2003 14:09

Tento z http://www.100bit.com jmenem U.S. Robotics Wireless Cable/DSL Router ti bude fungovat na 100%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ivo  |  14. 04. 2003 09:41

Ne ze by som do toho nejak moc videl, ale ak nekryptujes prenos tak sa daju urcite lahko odsnifovat MAC adresy a zmenit MAC adresu na niektorych WiFi kartach nie je problem. Takze sa ti tam prihlasi hocikto kto beha po meste z bookom a chyta nezabespecene wlanky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
empi  |  14. 04. 2003 00:09

Pane Broza a ostatni,
jen aby vas v blizke dobe nenavstvil nekdo z UPC s vypovedi smlouvy. Pri jejim podpisu jste se totiz zavazali k nasledujicimu:
4.10 Uživatel se dále zavazuje (f) nepřipojovat ke koncovému místu více než jedno koncové zařízení uživatele.
No ale kdyby jste mel i stolni pocitac pres wi-fi, tak jste asi v pohode, protoze potom by byl jedinym koncovym zarizenim router .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  14. 04. 2003 06:02

Asi mám jinou verzi smlouvy, bod 4.10 tam tam vůbec není, a o tom na kolika koncových zařízeních to mohu používat, jsem tam taky nenašel. Akorát to nesmím zpřístupnit třetí osobě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  14. 04. 2003 06:12

Beru zpět. To co jsem prohlížel byla smlouva na televizi

Otázkou zůstává definice "koncové zařízení". Podle mne je to router a co připojím na něj je už věc jiná.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  14. 04. 2003 09:10

Ale k modemu je pripojen pouze router, takze je to jedno koncove zarizeni

Pocitaci i notebook jsou pripojeni k routeru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CrayXMP  |  04. 05. 2003 16:19

Rád bych se zeptal, protože jsem to tady nikde v odpovědích nenašel, přes jaké všechny překážky jste již někdo zkoušeli přístup přes WiFi? např. přes kolik panelových zdí signál projde či zdali je možné Access Point dovybavit o nějaký typ směrové antény, která by "prošla" skrze x cihlových zdí atd. Rád bych si bral notebook s sebou na oběd do restaurace, jenže bohužel nemáme z kanceláře přímou viditelnost, protože v cestě právě naneštěstí stojí pár domečků..  demoliční výměr se nám asi podařit nezíská, tak je potřeba to vyřešit jinak. ) Budu rád za jakékoliv praktické zkušenosti.

 

Díky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ldk  |  15. 04. 2003 19:11

na mistral si muzete klidne pripojit dvacet pocitacu aspon tak to rikala slena na info lince i ten manik co nam to zavadel

"stejne to nepoznaj kolik lidi je pres jeden kabel pripojenych"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sredoskola  |  13. 04. 2003 14:54

Tohle už dneska zvládne každý středoškolák postavit ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DarkWeb  |  13. 04. 2003 20:02

Jako každý středoškolák (třeba jako někdo z gymplu nebo obchodky:) se ptám po návodu - nevíte někdo o nějakém ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mates  |  13. 04. 2003 21:59

No jo, polotovaři, že :))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  14. 04. 2003 10:35

Což je účel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
petr  |  13. 04. 2003 13:33

tak by mne zajimalo jestli je toto možné i s ADSL

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
@  |  13. 04. 2003 14:16

Ano )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Franta havránek  |  13. 04. 2003 14:56

Zkoušel jsem adsl i s WiFi,slo to,ale dosah nic moc.tak jsem zkusil posílat data přes zásuvky 230V pomocí powernetu

a v pohodě mi to zasíťovalo celej dům až 13 MBit/s.u notebooku musiš mít vnější adaptér USB.A indukční elektroměr je hardwerovej firewall jako hrom,takže síť je bezpečnější než u WiFi.Info jsem sehnal přes powernet@seznamcz,jinak to vyrábí kanada a má to českej certifikát.WiFi mi končilo v přízemí,do sklepa do dílny mi šel jenom powernet.

ještě budu zkoušet eurotelí přípoj za litr spolu s wiFi,nezkoušel jste to někdo?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  13. 04. 2003 12:06

Clanek prisel jako na zavolanou - zitra se u me maji stavit technici z UPC a resim stejny problem. Potrebuji pripojit 2 pocitace (notebooky) a mel jsem obavy aby to bylo mozne. Vzhledem k tomu, ze v problematice jsem absolutni laik tak mam nekolikm dotazu - shanim router, ktery si bude rozumet s iBookem pripojenym bezdratove pres Airport a Dellem (model opravdu nevim) klidne napevno. Dalsi dotaz - chapu router spravne jako vec kam naprosto laicky vede jeden ethernetovy kabel z kabeloveho modemu a vylezaji dva(pripadne vic) do jednotlivych pocitacu (ci pripadne v mem pripade pocitace a Airportu). Dik za rady.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
chucharo  |  13. 04. 2003 12:41

Zcela spravne, zalezi pak uz jen na typu routeru, jestli do vnitrni site budes PC/notebooky pripojovat pomoci kabelu nebo wifi. Je v zasade jedno jake notebooky pouzijes, zalezi pouze na sitove karte (ethernet, wifi..) ktera v nich bude. Neni v tom zadny velky problem, ale doporucuju se pred nakupem drazsich komponent poradit s nekym, kdo tomu alespon trosku rozumi. Ono je fajn mit moznost pouzit router jako print server, ale kdyz nemas tiskarnu.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  13. 04. 2003 13:28

Dik - tiskarnu pripojim pres USB do Airportu a muzu tisknout tam. Ted jsem objevil router : http://catalog.belkin.com/IWCatProductPage.process?Merchant_Id=&Section_Id=201487&pcount=&Product_Id=136521&Section.Section_Path=%2FRoot%2FNetworki%2E%2E%2Emponents%2FWiredEth%2E%2E%2Etworking%2F. Nevite nekdo jestli se to prodava i u nas ? Nebo tenhle : Asante FR1004 4 Port Cable/DSL Router.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert  |  13. 04. 2003 22:49

To, hestli Ti bude router fungovat už záleží na něm. Nejlépe by bylo vyzkoušet.

Router obecně předává žádosti z jedné zďířky do druhé (hodně zjednodušeno), takže má jen 2 kabely, ale existují i routery, které mají více vstupů z vnitřní sítě, takže už případný switch či hub neni potřeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  15. 04. 2003 14:07

Na http://www.100bit.com maji U.S. Robotics Wireless Cable/DSL Router - umi taky 22Mbps a dalsi frajerinky a jenom za 4746,- bez dane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek  |  16. 04. 2003 16:10

Dik za tip, ale uz jsem to vyresil - Netgear MR814 - za 70$ super cena a hlavne vypada tak, ze si ho s klidnym srdcem muzu dat nekam, kde bude videt. Snad bude fungovat, jinak jsem v kopru. Mam totiz objednany 2 8-))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  13. 04. 2003 11:15

Mě router vyšel na 500,-. Za 1300,- P133 z bazaru (výhoda u P133 je i v tom že stačí pasivní chladič) .

Disk jsem z něj za 1000,- prodal. Dvě síťovky 10 po 100, HUB mám už dávno, kvůli připojení 2 a více PC do sítě.

No a disketový Coyote  Linux - router (i DHCP), firewall, printserver - pohoda. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  15. 04. 2003 14:04

Jo a WiFi sis udelal morseovejma praporkama, co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  13. 04. 2003 09:08

Ja nevim, jsem v podstate laik, takze4 pardon za muj navrh, ale neslo by to jednoduseji?:

Dat na kabel vedouci z modemu rozdvojku, jeden kabel k PC, druhy k notebooku(pokud nema notebook sitovou kartu, tak si koupit PCMCIA)? Slo by to? Protoze ten chaos co vidim na tech obrazcich je tedy silne odpuzujici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marigold  |  13. 04. 2003 09:48

Rozdvojku tam dát můžete, k ničemu vám to nebude, protože dostáváte jen jednu IP adresu a tak tam musíte připojit ten router, který vám z té jedné venkovní přidělené UPC udělá více vnitřních. Jinak si s více počítači neškrtnete. té rozdvojce se říká hub či switch a naštěstí mívá více portů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  13. 04. 2003 13:48

A to plati i v pripade, ze se jedna o skrytou IP adresu? A co na tom, ze na druhem PC (notebooku) mam tu samou IP?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marigold  |  13. 04. 2003 14:15

IP adresa má být unikátní a sítě obecně nemají rády počítače, které tvrdí opak, takže se stejnou IP se do sítě přihláší jen jeden. Druhý půjde do konfliktu.

Ovšem teoreticky by šlo, že byste si u UPC požádal o přidělení DVOU ip adres na modem. Pokud by to udělali, tak to bude stát peníze a řekl bych, že se vám rychle vyplatí si za dva litry koupit nějakou šunku router a nedumat nad tím. Už proto, že šunka hub stojí osm stovek, takže velký rozdíl to nebude a UPC chce tuším dvě kila za pevnou  adresu měsíčně... a to za jednu, druhou asi nedá :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
C  |  13. 04. 2003 14:34

Nehledě na to, že na jednom routeru se lépe udržuje nastavení firewallu (aspoň rozlišení interní/externí síť) - a ten je pro trvalejší připojení skoro nutností.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  15. 04. 2003 14:04

Nejjednodusejsi je pouziti nejakeho routeru. Pokud nepotrebujes WiFi, tak si kup na http://www.100bit.com jenom samotny router, ktery ma spoustu funkci za necely 3 litry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frantisek  |  13. 04. 2003 08:56

nevym jak to ma reseny UPC. WAN musi byt nastaven na dynamic IP adress a na routeru musis nastavit MAC co mas registrovano u operatora tak to mam alespon ja.

Jeden cas jsem mel take nejake problemy se spojenim pres router. (pres sitovku to slo, pres router ne) tak jsem hardwarove resetoval router tlacitkem a vse jsem nastavil znovu a zacalo to chodit.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  13. 04. 2003 08:52

Mam doma podobne reseni, jen postavene na Linksys WRT54G. Dokud jsem pripojoval jen desktop a VAIO notebook mohl jsem pouzivat WEP. Od te doby co jsem si poridil Compaq Tablet ktery si s WEP bohuzel prilis nerozumi o tuto moznost jsem prisel a spoleham na MAC filtering. Protoze mam notebook a tablet tak jsem na routeru povolil pouze jejich MAC adresy. Bez WEPu jsem ale porad nervozni protoze si nejsem jisty jestli se mi k notebooku a tabletu nemuze nekdo stejne pripojit protoze MAC filtering se nastavuje jen na routeru. Poradi nekdo? Navic, je MAC filtering dostatecna ochrana nebo je lepsi stejne pouzit nejaky softwarovy firewall? V tuhle chvili pouzivam radeji oboji.  Diky zkusenejsim. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marigold  |  13. 04. 2003 09:46

MAC filtering je uplne v pohode a pozor, je to trochu neco jineho, nez WEP. WEP se snazi sifrovat prenos a pri tom jaxi mimochodem brani pripojit se k APcku tomu, kdo nezna sifru. MAC filtering jednoduse a proste nic nesifruje, zato nepripoji na APcko nikoho, kdo nema zvolenou MAC adresu (unikatni pro kazdy sitovy prvek). Cili maximalne nekdo s analyzerem uvidi, co tam prenasite, na APcko se nepripoji.

Pripojit se primo na WiFi klienta nejde, pokud je v rezimu infrastructure a to musi byt, jinak by si s APckem nepopovidal. Pokud ho prepnete do rezimu ad hoc, tak uz by se nekdo snazit mohl.

Takže pokud vasi sousedi nepracuji u CIA a neprodavate vice jak kamion heraku denne, muzete byt v klidu.

Marigold - http://www.marigold.cz pro zajemce o WiFi :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Kašpar  |  13. 04. 2003 10:13

Ovšem pokud si potencionální připojovač nastaví MAC, tak se připojí i bez CIA.
Co jsem koukal, tak se zabezpečenim WiFi je to docela problém, protože WEP už je taky tušim nabouranej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Toman  |  13. 04. 2003 10:34

WEP je jenom hracka, nevidim zadny problem v nabourani. A filtrovani podle MAC adres uz je uplne o nicem, to je snad jedna z prvnich veci co se pri nabouravani zkousi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marigold  |  13. 04. 2003 13:06

Jo, ale už vas vidim, jak MAC adresu z PHY lovite.

V každem pripade, kdyz nekdo chce wifi zabezpecet, pouzije zabezpeceny protokol a pak je mu problem zabezpeceni wifi ukradeny, uz proto, ze wep atd snizuji rychlost vice, nez jine sifrovani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frantisek  |  13. 04. 2003 08:45
Kuba  |  13. 04. 2003 08:33

Ja mam kabelovku od UPC, internet uz asi 3 roky. Mám Elsa Cable Modem a chtěl jsem taky připojení přes router, mám Benq ESG 103. Ale nefungovalo mi to. Na internet jsem se prostě nedostal, router hlásil, že mu Elsa nedala žádný nastavení. Zkusil jsem Routeru nastavit MAC adresu síťovky přes kterou jsem se připojoval obvykle, ale stejně to nepomohlo. Prostě síťovce to nastavení předá, routeru ne. Nevíte jak na to? Dík.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frantisek  |  13. 04. 2003 09:04

Pro domácí pouzití je v podstate jedno, jaký broadband router zvolíte. Ne kazdý ale umí pracovat s UPC Mistral a vasím kabelovým modemem – pokud ho tedy chcete nasadit na Mistral, vyplatí se nejdríve to vyzkouset prímo u vás a nespoléhat se na tvrzení, ze ostatním to funguje nebo nefunguje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Peterka  |  13. 04. 2003 10:19

Měl jsem stejný problém s SMC2404WBR v siti UPC a pátral po příčině. Ta se ukázala být v tom, že zařízení (v souladu s RFC 2131) vysílá žádost DHCP DISCOVER s nastaveným příznakem "IP Broadcast". Tím říká, že odpověď (DHCP OFFER) také požaduje broadcastem. Takovouto odpověď ale předchozí nastavení sítě UPC neprouštělo - a proto se modem nedočkal odpovědi.

Přišli na to technici z UPC a opravili to, takže nyní by to již mělo být v pořádku (aspoň můj router již dokáže spolupracovat s DHCP serverem  UPC). Chystám o tom podrobnější článek, proto uvítám zkušenosti ostatních, kteří měli podobný problém. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  13. 04. 2003 13:44

Je to pravda. Teď jsem to vyzkoušel znovu a už to opravdu s mým Benq ESG 103 funguje. Díky za info že to na UPC spravili!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frantisek  |  13. 04. 2003 08:06

Ja jsem to doma resil stejnym spusobem. Mam US robotics 8022 ma vse plus muze Wifi bezet na 22 Mb a stal me jen 4950 kc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  15. 04. 2003 13:56

Ja ho mam od http://www.100bit.com jenom za 4746,-.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frantisek  |  15. 04. 2003 16:27

no jo, ale ja ho koupil za 4950 s dani takze 4746 bez (5790s DPH) je porad dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  15. 04. 2003 17:45

A jakej je to typ? Je to presne ten co jsem psal ja? Rychlost 22 Mbps atd?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frantisek  |  15. 04. 2003 18:18

USR model 8022 takze wifi 22.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luboš  |  15. 04. 2003 18:08

Tak za tyto peníze bych ho hrozně rád koupil (4950 s DPH ).

Jeho cena je totiž ve vetsine velkoobchodu v te nejlepsi " D" ( odběry cca 200 000Kč/měsíc )  za cca 4 594Kč bez DPH......

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Frantisek  |  15. 04. 2003 18:28

koupil jsem USR 8022 u firmy RRC za 4950 s dani. 

http://rrc.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Awe  |  13. 04. 2003 02:00

mam tu ted compex wp11a+, umi to presne to same + jeste neco na vic ... cena kolem 4kkc bez dph

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stan.M.  |  13. 04. 2003 07:43

ten Compex wp11a+ je klasický Access point, který si o firewallu, HUBu, zabezpečení MAC nebo Print serveru může leda nechat zdát :))

takže nevím ta cena se mi zdá i dobrá:

Print server + firewall + NAT + 3port HUB + Wi-Fi,   Kupovat to samostatně a propojovat to ...nevím nevím

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Koppel  |  13. 04. 2003 08:55

Jj, ta cena je udesna. Mam novou 22 Mbps Barricadu a za pack  s odpovidajici PCMCIA kartou jsem platil 7400 Kc. Od te doby jsou ceny jeste niz. Mozna bych Petrovi doporucil mensi zahladeni do serveru Computer pressu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  13. 04. 2003 15:50

Psal jsem, že ten router stojí necelých osm tisíc, ne že jsem ho za tu cenu koupil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  15. 04. 2003 13:48

Na http://www.100bit.com maji U.S. Robotics Wireless Cable/DSL Router - umi taky 22Mbps a dalsi frajerinky a jenom za 4746,- bez dane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  13. 04. 2003 09:52

No, ale zase na dhuhou stranu starsi pentium nebo 486 z bazaru 1500, zcom 626 pci 2500 + 8portovy switch 1200 a za 5200 mame server s linuxem (nat, printserver, web a dalsi samosrejmost :O) a mame tam 8 portu na ethernet. proc kupovat drahy router? :O)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
frantisek  |  13. 04. 2003 10:08

je to jednodusi:  mensi, nic nehluci a rekl bych levnejsi.

router edimax br 6004+ za 2500

HUB 8 port za 1000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry (bez trojky)  |  13. 04. 2003 13:06

S hlukem se většinou nechá něco udělat, zvlášť když máte pasiv na procesoru a hlavní zdroj hluku je disk a zdroj (samozřejmě výměna disku za tichou Barracudu zase něco stojí), ovšem klasický počítač asi bude mít podstatně větší spotřebu, což u trvale zapojeného zařízení už může mít význam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry (bez trojky)  |  13. 04. 2003 13:11

Ovšem co se týče disku, ještě jsem zapomněl na možnost mít systém na disketě nebo CD. Pak problém s diskem odpadá, spotřeba se také snižuje.
Ale stále to asi bude víc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kuba  |  13. 04. 2003 21:12

No ja mam doma jako router starou 486 vykuchal sem ji trosku strivka :)) nema chladic na proc, jen pasiv. nema chladic na 150W zdroji - je sundanej kryt aby to lip luftovalo (ale kryt na pocitac tam samo je abych se nezabil :)). nema HDD - jenom disketovku na kterym je linuxovy router, ktery z diskety pouze nabootuje do RAMky - je tam 8 MB. takze sumasumarum - 0 Db - protoze se tam nic netoci. spotreba W 00nic - protoze tam skoro nic neni - jenom dve sitovky, grafarna a disketovka. monitor nepripojuju, klavesnici pouze pro pripad ze znova bootuji (napr kdyz vypadne elektrika a musim ho znovu nahodit). naklady skoro nic. do jedny sitovky kabel modem, z druhy kabel do 8portovyho sviste EDIMAX. a domaci sit na UPC jede jako das.. este se mi nestalo ze by mi ten router nefungoval nebo spadnul (vyjma vyse jmenovanych pripadu kdyz vypadne elektrika, ale to je opravdu malokdy..) 486 sem vzal starou v praci, svist stal asi 1400, kabely skoro nic.. a pohoda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m  |  18. 04. 2003 15:47

Nezda se to, ale takova 486 si vezme typicky 25-35W, muze se dokonce stat, ze az 50W! Doporucuji promerit, treba budete prekvapen. Pokud muzete grafickou kartu vyhodit, usetrite 5-10W... Je to Linux, tak muzete pouzit konzoli na seriovem portu. Moc nerozumim tomu, proc musite mit pro bootovani klavesnici, to jako BIOS nenabootuje bez klavesnice?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Awe  |  18. 04. 2003 16:26

protoze zvlaste nektere starsi biosy bez klavesnice nenabootuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  15. 04. 2003 22:15

Taky to zere elektriku, porad....Chce to taky obcas monitor, klavesnici a udrzbu instalovaneho SW. Ja mam Edimax BR6104 s novym firmware a jsem spokojen, je to male, tiche a bezobsluzne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry (bez trojky)  |  15. 04. 2003 22:39

No, já už ani u serveru s Wokny nemám klávesnici, myš ani monitor, a všechno dělám přes terminál. Natož u Linuxu . A ten Edimax má také nějaký procesor, také musí mít nějaký trvalý odběr (utáhne ho 12V/1A zdroj, takže příkon by měl být do 12W + ztráta na zdroji, jde o to, kolik by si vzala 486-ka plus chipset plus zdroj). Takováhle krabička je zkrátka pohodlnější, počítadlo zase flexibilnější...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Štěpánek  |  13. 04. 2003 13:43

coze kdeze??

P90 (486 uz nezvlada QoS) - 0 - 500 (za 1500 se da koupit slusne vybaveny P266)

XI-626 - 2400 s DPH

10Mbit HUB (k cemu 100Mbit na domaci sit?) 300 - 800. A pokud mas malo pocitacu, vystacis si i s dvema-trema sitovkama (0 - 500)

secteno podtrzeno za 3700 mas router pro domaci sit jako vino (o tom co zvladne slackware9 a P90 si nejaka krabicka s diodama muze nechat jen zdat). Vyhodou ty krabicky je snad jen nizsi spotreba a jednodussi sprava.

Ale jinak je to dobrej clanek. Teda az na ten brutalni bug s nazvem site default. To si to nemuzes pojmenovat treba "broza_domaci"? Nechci slyset nadavky lidi, kteri budou lovit sit ve vedlejsim baraku, kam tvoje sit dosahne protoze samozrejme nema regulaci vykonu (nevim, tenhle konkretni treba zrovna ma, ale vetsinou nemaj, coz je docela zasadni chyba).

P.S.: Skoro uz patrim k tem ostrilenejsim.

Zdenek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Broža  |  13. 04. 2003 15:53

Síť jsem si už přejmenoval, už se jmenuje "doma"... Mimochodem, nepředpokládám že někdo v okolí mého bytu provozuje domácí wifinu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdeněk Štěpánek  |  13. 04. 2003 18:04

Zdravim

Ten nazev je sice z blata do louze, ale co. Mozna by ses (jste se, vyber(te) si sam) divil, kolik lidi nebo spis firem kolem tebe provozuje wifinu. Staci si sehnat nejakou poradnejsi antenu (postaci klidne i plechovka) a udelat s ni panoramaticky vyhled z okna. V krajskem meste tech siti chytis cca 15. Jde spis o to, ze mas mrnavou antenku, ktera ti pokryje tak jeden byt, ale ven se prakticky nedostane.

Muj konkretni priklad z ceho mam postavenou domaci sit:
server compaq prosignia 300 - P90, SCSI, 1,5GB HDD, 16MB ram - 2300
XI-626 - 2400Kc
kabelaz, konektory, antena - 615
HUB 24x 10Mbit 3COM - 800
secteno podtrzeno 6115

Tu celkovou cenu navysili jednak me pozadavky na server, casove rozlozeni koupi (HUB mam 3 roky, pocitac pres pul roku, 626ku 4 tydny.)

Zdenek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Steep  |  14. 04. 2003 14:34

no da se to poridit jeste levnej...  koupil jsem jety SWITCH 100Mbps 4port za 700,- k tomu za 300,- kabelaz (cca 35metru a koncovky) Nejaky sitovky 10/100 za 280,- a pecko jako router za par supu max. do 500. Pokud tam clovek odela ty ventilatory a disk jak je popsano vyse tak neni co resit.. navic router muze byt ve sklepe nebo na pude nebo v komore.

A jedu na 100Mbps panove!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jindra  |  15. 04. 2003 13:55

Nejak ti tam chybi ten wireless ne? Jinak kdyby jsi chtel profi zarizeni, tak zkus http://www.100bit.com maji U.S. Robotics Wireless Cable/DSL Router - umi taky 22Mbps a dalsi frajerinky a jenom za 4746,- bez dane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ryba  |  13. 04. 2003 20:52

starsi pentium nebo 486 z bazaru 1500 - zere kolem 40 W ze site, takze za mesic te vyjde elektrina kolem 100 Kc.
server s linuxem - konfigurovat to budes tyden, nez ti to na 486/pentiu pobezi. za tyden prace by sis ale vydelal na hotovy router.
dale ten komp je docela velka krava a kraval ti to bude delat taky. harddisk z bazaru ti odejde behem roku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cc  |  13. 04. 2003 23:52

Kravina - jak píšu níže: Disketovka linuxu Coyote - vytvořená za 10 minut, HDD v compu vůbec není potřeba. Všechno stačí chladit pasivně. (Já tedy nechal ventilátor ve zdroji, PC je stejně v podkroví a neslyším ho.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš  |  14. 04. 2003 10:23

Nic proti, ale myslím, že základní výhodou toho access pointu je fakt, že to prostě vemeš, hodíš na/pod stůl, natáhneš dva kabely a za půl hodinky funguješ a zapomeneš na to. Všechno je v jednom, nikde další skříň, kabely, dráty do elektriky. Všechno je jednoduché a účelné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry (bez trojky)  |  15. 04. 2003 22:42

Celých 40W? To bych čekal míň, podle elektroměru mi můj server (podtaktovaný Celeron 1GHz@666MHz i s diskem) bere něco pod 50W.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  25. 04. 2003 17:06

to snad není možné, kterej ... může napsat takovej debilní článek? trochu drahé připojení noteboku a navíc přez bezdrat? to raději po bytě roztahám kabel a zásuvky, abych mohl kdyžtak kopírovat 100MBps , a jen kvuli notebooku investovat tolik? Hmmm to asi je bohatej pražák. to so voni.

Když je někdo debil tak je debil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor