Živý rozhovor: s Martinem Žugecem o bezpečnosti Windows Vista (druhá část)

Diskuze čtenářů k článku

Petr  |  29. 01. 2007 12:48

Tedy nevim jake informace ma pan.Zugec, ale Vista jen tak certifikaci na CC mit nebude, ani lidi z MS a ptam se na dobrych mistech netusi jestli vubec do tohoto rizeni pujde. Jen pro info win XP maji EAL4 teprve rok, tj trvalo jim ctyri roky nez prosly tou certifikaci... Takze tvrdti ze vista ma CC-EAL4 jeste vicemene pred oficielnim vypustenim je dobrej for :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mard  |  28. 01. 2007 10:38

Ja sice chapu, ze plati heslo "koho chleba jis, toho pisen zpivej", ale co je moc, to je moc. Vista je typicky produkt Microsoft, ktery za mnoho penez nabidne hodne muziky ale s mnoha chybami a mnoha problemy. Zavirat oci pred problemy (anitivir neni potreba), problemy resi (BitLocker), firewal staci ten z W (s tim problemem, ze naskakuje az po spusteni sluzeb, tedy PC je napadnutelne mezi okamzikem spusteni sluzeb a nabehnutim FW), je jen politováníhodná. Tvrzeni ze vyhody reseni Aero se projevi proti Beryl za nekolik let je velmi usmevne. Pokladam autora za typickeho predstavitele lidi, kteri pokladaji nalezani chyb ve W za odsouzenihodnou cinnost a pokud je nejaka chyba nalezena, tak se vlastne nic nedeje, protoze do mesice (nebo pripadne dvou, tri,...) vyda M opravny patch. S ohledem na to ze W pouzivaji vetsinou amateri, tak se nelze divit poctu zombie PC a warez serveru, ktere tvori z 95% napadnuta PC s W!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ahorek, ahorek  |  27. 01. 2007 15:22

Pokud mám dobře zabezpečený internet souhlasím, že nepotřebuju antivir, firewall apod. Jako já. Pokus mám ale něco typu adsl, tak tam bych se asi bez antiviru a firewallu neobešel. Viry jsou stáhle hrozba a budou hrozba, dnes se ale spíš orientujou na nezkušené uživatele, který na ně s radostí kliknou na icq nebo v mailu, popř lezou na nevhodný stránky. Spyware aspol je stále aktuální hrozba a spíš dnes než dřív, kdyby tyto věci neohrožovaly počítače, neexistovaly by ani programy na jejich odstranění. I přesto antivirák používám, jistota je jistota, firewall by byla pro mě úplná blbost, když mám hardwarový... Wiztě zdar!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mard  |  28. 01. 2007 10:42

To si jako myslis ze FW nepotrebujes, kdyz mas bedynku na ceste do netu?!? Haha ty vtipalku, radeji si honem nejaky FW nainstaluj, nebo zjistis proc se smeju. FW na tvem PC blokuje pristup programu k portum, obvykle tez blokuje spousteni dalsich programu a uzavira porty proti naslouchani. Bez FW na tvem PC muze nejaky zaskodnicky kod premapovat svuj port na port, ktery tvoje bedynka otevre (treba 80) a jeho cinnosti nic nestoji v ceste. A to jsem vubec nemluvil o moznosti napadeni z vnitrni site, pokud mas za bedynkou vic nez jeden PC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Cedr  |  26. 01. 2007 20:10

Docela hezkej clanek, i kdyz se pan Zugec nekterym otazkam sikovne vyhnul. Anyway, docela me nadzvihla jeho odpoved tykajici se viru. Chapu, ze pro cloveka znaleho IT nemusi byt vlastnictvi antivir softu prioritou (dobre nastaveny fw a odpovedne chovani je nejlepsi antivir, i kdyz...).
JENZE, dve recnicke otazky: Chovaji se odpovedne bezni uzivatele? A pro koho je urcen WV?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
TaTa  |  26. 01. 2007 16:53

> První je v tom, že grafické jádro
> neběží na kernelu – hlavní výhody se
> ukáží časem, předpokládám tak za rok až > dva.

Graficke jadro ceho - Linuxu, Windows? Muzete rozvest tuto vyhodu? Prilis to vyjadreni nechapu.

> Druhý je v tom, že grafiku zpracovává
> uWDDM GPU a ne CPU.

Takze u AIGLX zpracovava grafiku CPU? na co je tam potom potreba ten akcelerovany ovladac grafiky s podporou AIGLX? Mohl byste to rozvest?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD  |  29. 01. 2007 14:25

Ten člověk lže. Ať mi poví, co je softwarového u Berylu např. při použití karet nVIDIA.

AD kernel/userspace - nevidím výhody/nevýhody.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dalibor  |  26. 01. 2007 15:33

Zajímavý článek, zaujal mě názor p. Žugece na budoucnost vzájemného vztahu Linuxu a Windows, považuji jej za reálný a rozumný. Oba systémy budou mezi sebou trochu "válčit", ale muset také spolupracovat. A tenhle konkurenční boj prospěje oběma. Jen bych chtěl upřesnit, že Linux nepřišel o obrovskou základnu zákazníků - on ji nikdy neměl. Původně to byla záležitost pár nadšenců, dnes se postupně k této základně dopracovává, i když to bude ještě možná dlouho trvat. Ve WV je mnoho vylepšení - v každém případě, pokud budou lépe zabezpečeny, bude to jen dobře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor