V USA se žena rozhodla zažalovat Apple za to, že si koupila iPhone a má na něm výřez v displeji – Apple jí přitom tuto skutečnost zatajil. Na první pohled absurdní žaloba má však částečně oprávněné základy. Apple totiž opravdu zcela záměrně na svých stránkách výřez v displeji skrývá.
Když se vydáte na stránky Applu nakupovat nejnovější iPhone, uvítá vás velká fotografie telefonu s rafinovaně zvoleným pozadím, že je v místě výřezu displeje černé a samotný výřez tak není na obrázku telefonu vůbec vidět. A pokud nesrolujete níže nebo se nebudete dívat na telefon z jiných zdrojů, opravdu lehce nabudete dojmu, že telefon výřez nemá. Ostatně, podívejte se na všechny kroky, které vedou ze stránky produktu až do košíku sami:
Celý nákupní proces na stránkách Applu od navštívení stránek až po košík. nikde ani známka výřezu v displeji.
Pro neznalé je tak zmatení opravdu možné a dokonce i snadné – předchozí model X takto schovávaný výřez neměl. Na druhou stranu ale stačí sjet níže na stránku, kde je již tzv. „notch“ zobrazený a i u obrázků u specifikací ho lze vidět – ke klamání zde dochází jen na první pohled. Žaloba ale pokračuje dále a tvrdí, že Apple lže i co se týče velikosti displeje a počtu zobrazených pixelů.
Takto Apple představuje nejnovější iPhony v reklamě:
Do všeho totiž počítá i výřez, který ale k samotnému zobrazování neslouží, stejně jako kousky displeje vedle něj. Na přetřes se dostal i počet pixelů, který prý u iPhonu XS nesedí. Normálně by každý pixel měl být tvořen ze tří subpixelů – červené, zelené a modré. Podle obžaloby ale Apple odstranil každý druhý červený a každý druhý modrý subpixel, čímž mystifikuje ohledně reálného počtu pixelů.
Další část žaloby se věnuje „ukousnuté“ části displeje, kterou výrobce přesto započítává do úhlopříčky.
Zároveň tak prý dochází k rozmazání obrazu v momentě, kdy by měly být vedle sebe rozsvícené modré a červené pixely. Barvu si totiž musí „půjčit“ od sousedního pixelu.
Na výsledek sporu si ještě budeme muset počkat a i když se na první pohled může zdát, že žaloba směřuje na věci, které dělají všichni výrobci, ke zmatení zákazníka skutečně mohlo dojít.
Celé znění žaloby si můžete přečíst níže:
Zdroj: Business Insider