Tantal
19. 12. 2018 • 10:24

Jsem rád, že moudří lidé s IQ o 37.5% vyšším než my nebozí a neznalí takto moudře rozhodli a odvrátili konec světa. Už jsem se bál, že skončím jako dinosauři. 😉

jozka2000
18. 12. 2018 • 15:56

To si rovnou mohly odhlasovat, ze vsechna auta v roce 2050 budou jezdit na vodu... To by byl ten spravny eko zavazek...

dolph1888
dolph1888
18. 12. 2018 • 11:52

Jistě a vše zaplatí rozvinuté (bohatší státy), rozvojové jako Čína, Indie či Brazílie si budou dál ohýbat měření a vypouštět co je třeba, aby bez ohledu na planetu dohnaly ty bohatší, co dodat.

Katikakus
Katikakus
18. 12. 2018 • 10:12

O jak nesmyslnou regulaci tady jde se lze docist tady: https://www.info.cz/nazory/nesmyslne-emisni-l... ... Osobni automobily se na celkove produkci CO2 na zemi podileji ohromnymi 0,2%.Kazdemu se zdravym rozumem je jasne, ze jde o politicke tema a o prachy, velke prachy. Ekoteroriste a ekoalarmiste si z CO2 a zmeny klimatu udelali dojnou kravu. A nejde o male penize - mluvime o bilionech dolaru v horizontu nekolika let. Nastesti, jiz dnes je jasne, ze stanovene cile jsou nedosazitelne. Otazkou zustava, jestli se tem k0k0tum z Bruselu opravdu povede zlikvidovat evropsky automobilovy prumysl, tak jak si vytycili.

franta321
18. 12. 2018 • 9:21

A co emise letecký a lodní dopravy a uhelnejch elektráren? Nic? Jo nojo, soráč, voni sou vlastně emisní povolenky výbornej kšeft a vlády prachama za ně vylepšujou rozpočty ...

PatrikX6
13. 10. 2018 • 13:35

Už se nemůžu ani pořádně nadechnout, natož jezdit na kole. Takové jsou automobily.

Richard Starý
Richard Starý
11. 10. 2018 • 13:44

Byl jsem v Londýně, kde nejsou na ulicích žádné stromy a vegetace, musím říct že tam je znát smrad smog prach částice atd i z několika málo aut která jsou v ulici, u nás to není tolik patrný, všude by měli být Elektro nebo hybrid nebo vodík, Japonci mají malé krabičky, Italové skútry, Češi mají obrovská suv..Máte např spalovací motor_ lineární, který je malý a může vyrábět elektřinu a tu rovnou poslat do malého elektromotoru, zbytek do baterie, tohle řešení tu už mohlo být v r 2000

xnewman
10. 10. 2018 • 21:28

K argumentům s loděmi co znečišťují ovzduší více než auta - dělal jsem si čárku pokaždé, když centrem Prahy projel zaoceánský parník, nebo trajekt. Zkuste schválně hádat kolik čárek jsem si udělal. U počtu případných čárek u aut se asi nemá cenu bavit, takže z mého pohledu boj proti emisím aut má rozhodně velký smysl.

twistedTSD
twistedTSD
10. 10. 2018 • 16:51

To prohlášení rudozelených, to je bomba. Když nastavíme fyzikálním zákonům odporující emisní limity pro osobní dopravu (ve 28 státech), která má minimální podíl na celkové produkci skleníkových plynů, tak se tím změna klimatu zastaví? Really?Nejde o to, zastavit změnu klimatu nebo chránit životní prostředí. Jde jim pouze o dostatečně silná, ideologická GESTA. Pokrytci.

Anonymizovaný
10. 10. 2018 • 15:14

Všechno špatně. Automobilový průmysl v EU je dnes ve stavu, kdy má dopad na CO2 nejnižší z hlavních ovlivňovatelů. Kdyby od zítra v EU nevyjelo jediné auto po dobu 10-ti let, planeta to prakticky nepozná.Podívejte se třeba na tyto byť starší informace:
https://auto.idnes.cz/patnact-nejvetsich-lodi-z...Dalším skutečným technickým zdrojem je letecký průmysl.A td.Já to vnímám tak, že jde opět jen o politiku, o snahu ukázat, kdo tomu velí, kdo rozhoduje a bez koho už nic nejde.Tedy o moc.

Mises
Mises
10. 10. 2018 • 13:03

Takže v Evropě si provedeme sebevraždu automobilového průmyslu.Kvůli plynu do sodovky, který je potravou pro rostliny a možná zvyšuje teplotu (nebo ta se také může jen cyklicky měnit), což vlastně ani nevíme, jestli je dobře či špatně - kdo si myslí, že mu to uškodí, velmi nahlas křičí. Kdo si myslí, že mu to prospěje, spokojeně mlčí. Tundry a tajgy rozmrznou, v Kanadě, severní Evropě či na Sibiři přibude hromada rozmrzlé půdy, kde se bude dát bydlet, pěstovat, těžit. A tak dále... Oproti tomu možná zanikne půda na pár nízkých ostrůvcích.Stejně tak nikdo nespočítal, zda náhodou ten fanatický boj s klimatem nebude stát 100x víc, než postupné pozvolné automatické (tržní) přizpůsobení se těm změnám (nenastanou z roku na rok).No a hlavně Evropa to nevytrhne. Ta Evropa, kde máme nejvíc lesů a zvěře v nich za mnoho set let dozadu. Ta Evropa, která je již dnes příkladně ekologická. USA se na to vykvajznou a zbytek Ameriky jakbysmet (už vidím chudé Brazilce, jak si připlácej 300tis CZK aby to auto bylo na baterku). Čína a velká část Asie jakbysmet - takže Asie nadále bude růst raketovým tempem a EU bude stagnovat dušena regulacemi. No a Afrika? V mnoha zemích se tam za posledních 50 let populace třeba zpětinásobila a ten exponenciální růst pokračuje dál. Zároveň Afrika již zdaleka není tak tak chudá, jako bývala. HDP na osobu tam roste, tedy i emise na osobu. Takže to je ix na třetí. Ale my budeme řešit CO2, třetí či sedmé pohlaví, multikuturalismus a naši "vinu" za kolonizaci - již nyní aktivisté (včetně Billa Gatese) upozorňují na exponenciální růst africké populace s tím, že tam budeme muset začít posílat více potravinové a lékové pomoci (tím se asi ten exponenciální růst vyřeší - včetně s ním spojeného růstu znečišťování). Všechny tyto bludy (ropa brzy dojde, musíme bojovat s CO2, musíme odčinit náš dluh vůči Africe, ...) šíří ten samý typ lidí.

Marek Lutonský
Marek Lutonský
10. 10. 2018 • 12:11CZECH NEWS CENTER

Do článku jsem to nedával, tohle si zaslouží ještě delší studium. Narazil jsem ale na zajímavé databáze produkce CO2. Podrobnosti a souhrnné tabulky najdete na Facebooku Živě: https://www.facebook.com/zive.cz/posts/10155606724... ... Stručně: V Evropě má na produkci CO2 pozemní doprava vliv z 22 %. Nad ní jsou s 33 % už jen elektrárny. To vážně není málo a má smysl s tím něco dělat.

Milan Křepelka (cicobasket)
Milan Křepelka (cicobasket)
10. 10. 2018 • 11:55

Je to vůbec reálný u spalovacího motoru aby byl ještě tak co k čemu nebo to je prostě (na)řízená elektromobilita?

tuba
10. 10. 2018 • 11:48

a svet sa Europe smeje :) Cela Europa bude chodit peso a povolenych bude len max 10 nadychov/vydychov za minutu ... a popri tom si v Azii budu vypustat miliony ton CO2 😀

JP77
JP77
10. 10. 2018 • 10:50

Po přečtení článku mám pocit, že znám budoucnost. Ta revize v roce 2023 řekne, že to nejde, změní se nařízení na 30 % a v roce 2030 se těch 30 % nedosáhne.

jirik66
10. 10. 2018 • 10:49

Tak to už by šlo 🙂

Brandstifter
Brandstifter
10. 10. 2018 • 10:48

Tak v ČR jsem na ty elektro auta opravdu zvědavý, příjmy ze spotřební daně a DPH na pohonných hmotách jsou někde na úrovni 130 miliard korun. Příjmy z prodeje elektřiny pro provoz aut stát takové peníze rozhodně neuvidí a při budování sítě dobíjecích stanic pro stát jistě nějaké náklady vzniknou jsem zvědav z čeho budou ti umělci financovat tu levicovou sociální politiku, když už teď v reálu máme 43% daně, což nás řadí na 7 příčku zemí OECD s nejvyšším zdaněním práce. Hold to vidím na pořízení kvalitního vozu před zavedením těchto limitů jelikož nepočítám, že za 10 let stihneme v ČR vybudovat nabíječky, zařídit servisní síť a hlavně ty auta zlevnit, s klasickým vozem můžu jet jako prase na 2-3 hodiny uváznout v zácpě a vím, že vždy dojedu do cíle nebo k nejbližší pumpě kde do 5m mám plnou a jedu dál.

jehoVista
10. 10. 2018 • 10:39

Nemuzete v tomto pripade misto "emise" psat "spotreba". Kdyz se rekne emise ve spojeni s auty, tak si predstavim nejake skodlive latky jako oxidy dusiku a siry. "Emise" CO2 jsou ale primo umerne spotrebe, takze by bylo daleko jasnejsi, kdyby se mluvilo o spotrebe.
Tim samozrejme nerikam, ze jsem presvedceny o tom, ze je fajn lifrovat do atmosfery hromady CO2.

radon
10. 10. 2018 • 10:09

vymysleme lepší způsoby jak hloubit tunely za méně peněz a postavme v každém městě metro. Až si bude občan vybírat, jestli jet do práce autem 30 minut nebo 10 minut, bez čekání na křižovatkách a ještě si přečte zprávy, vyřeší se to samo. Stejně tak stačilo zrychlit a zlevnit vlakovou dopravu Ostrava - Praha a kolegové, když jedou na služebku, se už nepřetahují o služební auta, když to mají pohodlnější a se snídaní ve vlaku. Než nařizovat, přesvědčovat a oklešťovat, raději nabídnout něco lepšího do čeho se lidé sami pohrnou ...

Určitě si přečtěte

Články odjinud