koupil jsem Acer Aspire S3-391, i5 / 4GB/500gb +20 gb SSD cache, cena 15,000. Mám dual boot Win7 64bit s MountaiLionem, od Apple Air prakticky k nerozeznání .... MountaiLion můžete i např. přes VirtualBox a to je pak ještě rychlejší, protože se používá SSD cache.
Rád čtu na Živě vtipy v diskuzích, k nezaplacení.... Na vše ostatní je tady MasterCard.
Nemyslim si, že by měl mít Apple ve výdrži nějaký náskok nad ostatními. Hlavní práci tady odvedl Intel. Už jsem si to i ověřil, když jsem testoval s Haswellem ještě tenčí a lehčí notebook než nový MB Air a s malou baterkou byla výdrž pořád okolo 9 hodin. Kdyby tam byla baterka jako je v MB Air, vydržel by stejně, nebo víc.
Určitě to není jen otázka Applu, bez subdodávek by si neškrtli ani oni, ale třeba tu baterku se tam někdo musel rozhonout dát;) Co jste konkrétně testoval? Díky.
VAIO Pro 13. MB Air má samozřejmě větší baterku, protože je to větší, těžší a tlustější stroj - u Sony byl spíš cíl udělat svůj stroj co nejtenčí, takže to možná ani není přímá konkurence. Věřím, že do měsíce/dvou tady bude hromada jiných strojů, které budou velikostí víc odpovídat MB Air a nabídnou stejně dobrou výdrž.
Dnes jsem si s ním hrál. Jediné pozitivum je opravdu v lehkosti. Jinak je to nestabilní (nejsem si jist, ale nestojí to na hraně displaye?) co do konstrukce, prohýbá se klávesnice a vzhled typu "koukni, jak jsem hezkoučký", lesklé plasty, ....klávesnice se zdá být nepodsvícena, resp. svítí jen okraje kláves, ale ne písmeno? Tím nic nechci říct, jen, že je to asi jiná kategorie, než MBA.
Myslim, že by sis s ním měl pohrát ještě jednou. Mně ten notebook připadá docela matný a místo hliníku je použit mnohem lepší karbon. Lesklé je akorát překryvné sklo přes displej. Klávesnice se mi při psaní neprohýbala a podsvícená je celá úplně normálně.
Lesk možná díky otiskům od jiných lidí. Stabilita a klávesnice - viz video https://www.youtube.com/watch... a co se týče podsvícení, asi máte pravdu a jen se mi to zdálo.
Ja mam Air 11" rok 2011 i7 1.8 a vydrz se ted pohybuje pri prehravani flash vydea tak kolem 1,5-2h a na tech slibovanych 5,5h jsem se nikdy, ani pri novem notebooku, nikdy nedostal. Tak nevim, bud mam spatny kus a nebo jsem tak spatny uzivatel. Taky mi prijde ponekud zvlastni, kdyz apple v Mountain Lionu 10.8.0 zrusil ukazovani casu u baterky, takze asi si moc tou vydrzi taky jisty neni.
prehravani flash....to je vporadku :)
Flash je kategorie sama pro sebe (proč se od něj ustupuje?;)). Já mám teď MBA13 2013 a pod Win vydrží mé jednoduché práce tak cca 7-7,5h (stále WiFi, bezdrátová radiová myš, externí monitor jako druhá plocha, firefox, outlook s exchange, skype, icq, práce na terminálu, nějaký word, excel, access, stálé psaní a myšování). Myslím tedy, že OSX opravdu vydrží přes 10,11h práce. Jinak tedy nevím, ale já viděl i zůstakový čas na baterii (a tedy ukazovalo to hodnoty jako 15, 18h a podobně - to samé mi dělá i Windows).
Boze to ako keby som poveal, ze busim na tom crysis 3 na plne detaily a vydrzi to len dve hodiny a nie deklarovanych 5.
líbí se mi, jak tady lidi nadávají na to, že to nikoho kvůli ceně nezajímá. Když se ale objeví mobil za 18k nebo jiný ultrabook za 30 a více, tak nikdo ani ťuk
Protože Apple, to je vše 🙂 Apple=drahé a nazdar. Přitom ti, co mají trošku paměť a věk si vzpomenou na notebooky, která stáli třeba 80, 100 tis a nebylo to nic moc. Sám jsem užíval notebooky jako Evo N400, 410c, kde byla cena bez docku kolem 80tis. A co takový předchůdce dnešních smartphonů, resp. jedna z větví (HPC), Jornada 680. Ta stála kolem 50tis, nebo takový iPaq 3660 s Jacketem s GSM modulem, taky pálka. Dnes tu máme smarty za 15tis, které řádově umí více, než tehdejší zařízení, ultrabooky, které jsou úplně jinde, vyšší mzdy a lidi pořád remcají. Neříkám, že nechci platit míň, nebo třeba mít něco i zdarma, ale prostě, soudnost by měla být. Když nemám na Porsche, tak nebudu říkat, že je to špatný a drahý vůz pro zbohatlíky jen proto, že ja nejsem schopen si na něj vydělat (a žel opravdu nejsem a nestydím se). Každý dle možností a schopností.
Ale Porsche JE drahý vůz pro zbohatlíky. Proč to neříct?
Asi jste nečetl dobře, co jsem napsal a taky možná neznáte význam slova zbohatlík?;)
Apple je pro standardní uživatele drahý s ohledem na to, co umí.Před 15 lety jsem používal jsem IBM notebook za 250000 a když jsem s ním nastoupil do Felicie, tak se hodnota "auta" zdvojnásobila ...Jenže, PC používá operační sytém s průmyslovým standardem. Na Apple toho moc nespustíte a když už, tak to nebude rozumět aplikacím v PC.Takže ve svém výsledku dostanete menší výkon za více peněz.Nepočítám speciální programy, které jsou určeny pro Apple. Speciální programy potřebují speciální železo, na řízení pračky s taky nekoupíte PC, ale speciální jednočipový mikro procesor.
Až na maličkost, že na Apple HW jde nahrát Windows levně pořízený v OEM licenci, nebo z firemního portfolia licencí a jiných zdrojů a provozovat to samé, co na jiném HW s dodaným Windows z výroby. Já to tak používám léta, OSX jde hned pryč, jde mi jen o HW. Za to dostanu skvělý HW (v dané kategorii) a ten dle Vás "průmyslový standard" v podobě Windows. Jenže zapomínáte na zásadní věc. Windows PC/notebooky nepoužívají jen Ti, co potřebují speciality, které na OSX nejsou, ale i běžní domácí/firemní uživatelé a pro ně je na OSX (ač ho sám nemusím) vše, co potřebují od prohlížení webu, práce s fotkami, práce s dokumenty, prohlížení videa, skype a další prkotiny. Jak je vidět i ze změn trhu, kdy PC/notebooky ustupují a nahrazují je tablety/smartphony s neprůmyslovým standardem (tedy bez Windows), tak hodně lidem prostě nemá co na OSX scházet (kromě toho, že pokud přecházejí z Windows, tak to asi chce čas a nervy). Nejde prostě generalizovat. Apple prostě není drahý, pokud hledáte kvalitu. Samozřejmě, když půjdu po ceně jako hlavní parametru, tak notebook koupíte i za 8tis, netbook za 5. Pak je Apple drahý, protože pro takové uživatele prostě nemá alternativu. Ale ti, co hledí nejdřív na přínos a parametry a hledají v kategorii, ve které Apple něco nabízí (nikdo nenabízí vše), tak mají možnost zjistit, že "drahé" je relativní. Prostě, nejde říct, že tím, že Lexus nenabízí nic v kategorii, ve které je Fabia, je drahý.
Co nespustíte na AIru , co se na něm dá používat? Office, Adobe, Internet, všechno existuje na Mac. Nejsou mo CADy, ale na to ultrabook není moc vhodný.
Všechno opravdu neexistuje, ale málo kdo to potřebuje. Např. MS Access, MS SQL server, v podstatě žádný ERP systém pro řízení firem. Jsou to věci, co nepotřebuje každý a jde to řešit (RDP, virtualizace, nebo pokud jde o práci přes den, tak dualbootem). Většině ale opravdu nic scházet nebude.
Tak to ano. že je větší základna pro WIn je jasné.
Nějaké Testy MacBooků tady může zajímat max. 2% uživatelů, co mají před barákem Mercedesa nebo Porsche a na zadku v kapse zasunutou v peněžence zlatou nebo platinovou kreditku. Spíš se příště zaměřte na testy nových notebooků a ultrabooků s procesorem Haswell u cenově dostupnějších značek, které zajímají širší veřejnost 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 6. 7. 2013 01:24
Jsem se zase pousmál. 😀
Až to bude, tak to o tom asi budeš číst. Apple bývá v nasazování HW novinek o krok napřed.PS. Závist je nepěkná vlastnost.
Další stupidní žvást.
Tak nejaky ultrabooky sem nahoď 🙂 jsem zvedav 🙂
http://www.alza.cz/search.htm...
Téměř všechny ultrabooky podobné konfigurace a parametrů jsou na tom cenově podobně, nebo hůř, než Apple. Sám bych si rád koupil něco jiného, protože OSX nepoužívám, ale žel, musím si kupoval Apple a na něm provozovat Windows (tyto poslední MBA jsou docela problematické na inatalaci Win - Win7 napřímo nejde, jen přes BootCamp, protože je problém s ovladači klávesnice/trackpadu, Win8 někdy jde, někdy ne a obojí jen v 64b, protože pěres bootcamo není 32b podporováno a napřímo to samozřejmě nejde taky), protože žel nemám chuť kupovat nekvallitní konkurenci za stejnou cenu, nebo má konkurence pro mně nevhodné parametry. Např. rozlišení - buď pořád zastaralé, nebo zase nepřiměřeně velké (FullHD). Výdrž taky nic moc. Jako rozumný se zdá Zenbook, ale verzi, co jsem měl před časem, nešlo kvůli strašné klávesnici použít. Teď je to údajně už lepší, ale pokulhává kvalita zpracování, problém s vadnými pixely a podobně. X1 Carbon je cena, kterou bych sice mohl obětovat, ale už mi to přijde moc. Acer není pro mně značka kvality, Samsung má taky nějaké adepty, ale moc mně to nezaujalo. Uvidíme, co přijde teď s novou architekturou, ale nic to nezmění na faktu, že Apple není ani omylem drahý a není to jen pro movité (jezdím VW a zlatou kreditku jsem ani neviděl). Jeho ceny jsou +- konkurenční, jen vydělávají více, protože nestrouhají co měsíc "nový" model a mají velké odběry a nízká nákupní ceny (ač ne u všeho a vždy). Prostě to umí.
Jen oprava, problém nových MBA pod Win není ani tak klávesnice/trackpad, ale USB3.0. Obecně ale problém při používaní nekterých app je, ani na starších MBA/MBP nešel správné Acronis TrueImage a další aplikace. Problém s USB3.0 byl ale třeba i na Zenbooku a je i na jiných noteboocich/PC, kdy např.musíte isntalovat z USB2.0 flashky, nebo jen v USB2.0 slotu, jinak máte smůlu, nebo je potřeba upravit instalaci Win a doplnit ovladače. Takže, ač u nových MBA je to už opravdu tragedie, tak ani u jiných značek, které jsou určeny přímo pro Win, se někdy člověk nevyhne problémům.
Pred barakem mam starsi Audi A4, v penezence zelenou kartu od AirBanky, ale mam MBP. Nepripadam si, ze bych mel spadat mezi nejake "bohace".
Každý, ať si koupí, co je jeho srdci blízké. 😐
Ta výdrž je suprová. Ani u minulé generace kterou vlastním (MBA 13", 128 GB SSD) to není špatné. Brozdání na wifině se na 100% jasu dostanu na 4,5 - 5 hodin, což je slušné. Když k tomu přičteme skvělý a stabilní a bezpečný Mac OS X a SSD, díky kterému mi to nabootuje za 10 sekund do plné připravenosti, nemluvě o startu aplikací, byla to skvělá koupě. Doporučuji každému. :)
Bootuje? Osobně toto neznám, maximálně když se instaluje velká aktualizace. JInak macbook v podstatě nevypínám, jen otevírám a zavírám 😉
Jo to jde taky. :) Ale já nevím no, prostě jako ajťákovi to radši vypínám no. 😃 Kdysi na Windows jsem to taky jen uspával, ale tady se to skoro neoplatí, těch vyloženě pár sekund oželím pro svůj dobrý pocit že jsem to vypnul. .D
no os x nejak vyrazne casto nevypinaj, prebiehaju rutiny na udrzbu systemu, ktore ked komp vypnes, tak nejak neprebehnu:)
No on je obvykle v zapnutém stavu okolo 8 - 10 hodin denně. Takže tohle řešit nemusím. 😃
Myslím si, že se naopak nevyplatí to vypínat. Spotřeba energie je ve spánku dost minimální a rozdíl mezi spánkem a vypnutím je prakticky jenom v tom, že ze spánku se to probere dřív. Prostě jako ajťákovi mi víc vyhovuje, že to denně desetkrát či dvacetkrát nevypínám, ale prostě jen zavřu víko, přenesu kam potřebuju, otevřu a pokračuju.
To by me ovsem zajimalo jestli tim slovem Heavy workload, mysleli prave to lehke brouzadni na WiFine po netu a se 100% jasem.
Ano. Termín heavy workload neznamená to, že je potřeba vytížit hardware naplno (v takovém případě totiž jakýkoliv notebook skončí mnohem dříve, než udává kterýkoliv výrobce). Znamená to, že se po dobu testu v podstatě nepřetržitě provádějí co nejtypičtější činnosti. A brouzdání na webu je v současnosti jedna z těch nejtypičtějších. Navíc platformně nezávislá a dá se tedy využít i ke srovnání mezi operačními systémy. Pokud považujete za nejvypičtější použití počítače třeba počítání 3D animací, střih HD videa nebo podobné činnosti, kupte si běžný stolní počítač nebo vhodný výpočetní server. Bude to mnohem efektivnější investice. Co se týká nastavení jasu, tak 100% je spíš pro zajímavost u daného konkrétního webu. Ostatní to testovali na mnohem typičtějších cca. 40 - 60% (tam se bude obvyklé podstvícení po většinu času stejně pohybovat i v případě automatického nastavení). A každý web si to nastavuje podle svého, aby měl vhodná čísla pro srovnání.
Ja sem zastancem desktopu, je to pro me pohodlnejsi na praci, ale jde mi o to, ze by to mohli upresnit jako bezna cinnost, ne tezka. Pod pojmem tezka si predstavuju vytizeni prevazne na 100%.
On to je naprosto běžný zažitý termín, který se běžně používá. Není důvod jej měnit. Kdyby to měla být běžná činnost, tak to zase musí vypadat odlišně, protože místo neustálé práce na počítači by museli do průběhu testu zařadit třeba půlhodinu na oběd (v závislosti na zemi a tamních zákonech by byly tyto pauzy odlišné), také třeba to, že člověk od rána do noci obvykle neťuká do počítače, ale občas řeší i jiné věci: telefonuje, diskutuje s kolegy, ... to by byla běžná činnost. Ale potom by také výsledky vypadaly dost odlišně, protože spousta času na počítači by byla naprosto neproduktivních (nedělalo by se vůbec nic a vše by bylo idle, takže by to opět trvalo déle. A potom byste se mohl začít hádat o to, že obvyklá činnost pracovníka na výrobní lince přece vypadá jinak a tak jsou ty testy špatné a musí se změnit. Výsledkem by dle Vašeho návrhu bylo něco, co se prakticky nedá srovnat. A to je hlavním cílem: vytvořit co nejreprodukovatelnější sadu testů, aby se daly přístroje porovnávat vzájemně. Pořád to jsou jen testy a nemohou vypovídat nic o tom, jestli to dělníkovi ve výrobě fuseklí vydrží víc a podnikovému adminovi míň.
Ty jsi lolek.
Dobre, takze tady to co si popsal, je obsazeno v tom tezka pracovni cinnost, a sme opet na zacatku, ale jak to chape dle me vetsina lidi by tim melo byt mysleno bezna pracovni cinnost trvale bez prestavek provadena na danem stroji.
Jaký mají ty notebooky rozlišení? A neříkejte mi, že stále trapných 1366x768...
1440x900, což dává PPI asi 130 bodů na palec. :) A je to IPS panel, takže má skvělé podání barev a pozorovací úhly.
Není to IPS panel, Air používá TN panely.
IPS to fakt nie je 😀 ak chces IPS, tak jedine retina MB pro, ani klasicke procka IPS nemaju... ten panel je vlastne jedina slabina airu a moc nechapem, preco ips air nedostal (teda chapem, marketing)inac su to ale vyborne masiny... pre toho vyssie, ktory sa pytal na rozlisenie, 11ka ma 1366x756, 13ka 1440x900... rozlisenie bohate postacujuce, v podstate, pokial to nema byt retina, vyssie je na tom panele zbytocne...
predpokladam ze duvodem bude vyssi postreba a hlavne cena
Ajo sorry. 😃 Díky za opravu. 😃 Teď když jsem to porovnal s iPhonem tak tam rozdíl v podání barev je. Ale rozhodně to jako TN-ko nevypadá. :) Na první pohled.
no, asi mas samusng panel😃
Coz je smutne, kdyz kazdy novejsi telefon ma uz aspon fullHD rozliseni, tak k notebookum se tomu stale nedostava.
1440x900 je stejně mizérie... Nechápu, jak do notebooků mohou rvát něco takovýho...
Kdyz uz, tak 1280x800.
11" má opravdu 1366 by 768.
Pane Pavelko, nutno přiznat že fantazie Vám nechybí. Zkuste se někdy podívat na vývoj apple cen tak 10 let zpět do teď. Tady mrháte časem. Dejte se na politiku. Ideálně komunisti. Hladový Amíci před voličema tutově zaberou. A taky mám pocit že právě čímdál víc právě těch smrtelníků si jejich výrobky kupuje. Intuici zdar. 😝
Prosím tě neblbni. Při momentální politické a ekonomické situaci .... no nehodlám ho za pár let poslouchat v televizi... :-/
Už volám Rusnokovi, je potřeba obsadit finance.Konečně ministr pro nás obyčejný lidi 😁
Já být ministrem financí - tak byste viděli ekonomický zázrak ! Za poctivou kapitalistickou práci, taky kvalitní kapitalistický plat pro každého a tuneláře a zloděje deportovat na Sibiř nebo nejlépe na Mars, kde není co ukrást. 😀
Ty jsi vul 🙂 Poctiveho kapitalistickeho pracujiciho abys v tomhle bordelu pohledal. Kyby vsichni svoji praci delali jak nejlip to jde, tak tu uz mame davno druhy Svycarsko.
Komunisty nevolím, jsem pro kapitalismus s lidskou tváří - blahobyt pro všechny, co pracují.
To bude omyl soudruhu. Kapitalista si nestěžuje na svoji situaci a nepindá tvojím stylem. Neukazuje na bohatší, neb je silný a ví, že je zodpovědný sám za svoji situaci, ze které se hodlá co nejdříve vyhrabat. Tvoje rétorika je ryze komoušská. Narodil jsi se ve špatné době. Najdi si proslovy komunistických ideových vůdců a prožij si svůj "coming out".
Dobré výsledky. Už aby tu byly ultrabooky s Haswellem a Full HD od ostatních výrobců.
Právě že ne ...Nevyšel ještě nový MBP 15 retina a kámoš jede za měsíc do států...Otázka je, zda koupit MBA 13 s 8GB RAM a 512GB diskem a Mac Mini nebo starej MBP 15 s retinou.
Je zbytečné číst článek o Macboocích, na který průměrný Čech nikdy nenašetří. Za ty peníze je už lepší si zařídit byt, koupit auto nebo chatu z OBI nebo Baumaxu ! Já bych na MacBook musel šetřit 7 let, za tu dobu morálně zastará, akorát bych ztratil 7 let života. MacBook, to je jako kdyby český dělník si koupil do práce na ježdění Rolls Royce ! Apple to je značka pro bohaté, ne pro normální smrtelníky ! Zlatí Asiaté !! Lenovo, MSI, Acer, Samsung - ty myslí na obyčejné lidi ! Maximální kvalita a nejmodernější technologie Haswell ale za lidovou cenu. Těm fandím ! Někde psali, že Apple má nejvyšší marže na světě. Platí se za značku a snobové rádi připlatí za něco exkluzívního, aby byli něco víc. Apple má přidanou hodnotu nejvíc na světě, proto vedení společnosti potom si staví megalomanské stavby jako UFO sídlo pro Apple za miliardy dolarů a jejich zaměstnaci berou milióny. I ta poslední uklízečka v Apple je nejlépe placenou úklízečkou na světě. Když jsou zdroje, zaměstnanci si žijou jako arabský šejkové - však bohatí zákazníci to zaplatí. Kdyby si postavili normální sídlo za milióny dolarů a nasadili rozumné marže, tak by ty miliardy ušetřili a výrobky Apple by mohli být o 50% levnější, že by si je mohli dovolit i obyčejní lidé s průměrnými platy na celém světě. Jenže tohle Apple nechce, aby si jejich výrobek koupil průměrný člověk na planetě, protože by ztratili ten punc výlučnosti a exkluzivity. Oni jsou příliš pyšní a sebestřední. Apple je téměř jako sekta, vyrábíme jen pro vyvolené, pro smetánku. Ani většina Američanů si MacBooky nemůže dovolit !!! Jsou pro ně příliš drahé ! I prostí Američané musí žít skromně, nejezdí v Porsche nebo v novém BMW, ale ve starém bazarovém autě a musí počítat každý dolar, aby vyšli do výplaty. Zatímco tady píšu, nějaký chudý hladový Američan smutně si prohlíží výrobky v Apple Store a ví, že jeho plat na to nestačí a břiše mu kručí od hladu 🙁🙁🙁
Názor byl 2× upraven, naposled 5. 7. 2013 14:43
Nedokážu si představit jaký máte plat, že by jste na to musel šetřit 7 let
vôbec nie je pravda, že je Macbook drahý, to sa len niektorým tak javý. Popravde v danej kategórii patrí medzi lacnejšie (porovnajte si podobnú výbavu u iných značiek). Nemôžete porovnávať notebook pod 500€ (13000 Kč) a Macbook s cenou 1000€ (26000 Kč).A 7 rokov šetrenia by znamenalo odkladať mesačne 12€ (310 Kč).
To i já mám za pitomý roznášení letáků 2000 Měsíčně 😃
A to vyžiješ s 2000 Kč měsíčně?
Jsem student, nic proti 😃 jsem na střední přez prázdniny sice mám lepší job, ale i tak jsem rád že mám aspoň práci, někteří ani to nemají :)
Ja se ale nevysmívám tvému výdělku, jen jsem chtěl říct, že někteří lidé s menším příjmem příp. s rodinou si to dovolit nemužou. Proto raději sáhnou po levnějších výrobcích a MacBook jim přijde drahý....
S tím nemůžu nesouhlasit, asi to vyzní sobecky, ale tohle už není můj problém... Ale zase i s rodinou si raději našetřím na MacBook který mi vydrží dost dlouho než ntb který můžu za rok rovnou vyhodit protože už nebude stíhat...
Blbé ovšem je, že ti asijští výrobci srovnatelné ultrabooky prodávají za stejnou někdy i vetší cenu 🙂
Acer, značka kvality. :-O To ste ma pobavil. MBA 11" od 25 990,00 Kč, MBA 13" 28 990,00 Kč, to sú teda pálky. Na to si za 7 rokov našetrí ja 5 ročný fagan z vreckového. ... "Někde psali" ... celý Váš príspevok je ako Někde psali. Z ktorého storočia ste sa zobudili?
Problém je v tom, že jsou lidi stvoření s hodně blbou pamětí a pamatují si jenom něco (buď že zapomínají, nebo že se jim vybaví jenom to co chtějí).Jenom letmý pohled do nedávné historie. Koukl jsem se na objednávku mého předešlého notebooku. Objednávka je z 04.11.2005. Notebook byl Acer TravelMate 4061WLMi (Pentium M730 1,6GHz / 512 MB RAM / 60GB / 15,4” / 3kg / WXPH). V té době průměrná konfigurace a nejlevnější (a kvalitativně jeden z nejhorších) výrobců. Cena byla 27 560kč včetně DPH. (Takže ten 11" Air co mám teď nevychází tak špatně B-] )Takže pokud by začal šetřit před 7 lety tak by dnes měl podle jeho slov výrobek pro bohaté. Pokud by si před sedmi lety vzal výrobek na splátky, tak by na tom byl podstatně hůř ;)
Někdo to zase moc hrotí..
Klid pánové jenom troll.Ale jinak bůky super. 😀
Komouši vlezou všude. Kdo něco umí a nefláká se na slušnej počítač v pohodě vydělá. Kde bereš pocit, že kdokoliv má nárok na to mít na cokoliv?
"Komouši vlezou všude." = imbecil + puberta + nevydělané prachy 😀
Jsi úplnej mimoň. Mám podprůměrný plat a není pro mě problém koupit si výrobky Apple. Podotýkám že né na splátky. Radši si na to našetřím než bych si bral půjčku. Koupil jsem si postupně MacBook, iPhone, iPad a naposled MacMini.Nejsem tak bohatej abych kupoval levné věci. Vše co jsem od Apple koupil funguje perfektně a bez problémů i MacBook po 5letech.
Pokud jsi ve stejné cenové kategorii koupíš jiné než Apple výrobky, tak ti vydrží taky. Třeba SG S4 vs IPhone, kdy pro SG S4 hraje ještě lepší výkon. B-]
LOL, hodně dobrý vtip 😀
Dobře, pokud se k nim chováš jako debil (když kolikrát vidím jak si hází s mobilama, párkrát to spadne na zem a podobně), tak nevydrží. Normálnímu člověku, co to používá tak nějak opatrně to vydrží. B-]
Děkuju nic s Androidem bych si už nikdy nekoupil stačilo jednou. Byl jsem zastáncem Windows a MacBooka jsem si koupil abych si vyzkoušel MacOSX. Nehaním co jsem si nevyzkoušel.
Ačkoliv souhlasím, že Samsung za 20000,- bude kvalitativně dobrý, tak bych rozhodně neřadil žádný iPhone do stejné kategorie, ve které je SGS4. iPhone je svojí velikostí určený primárně pro komunikaci - při jeho velikosti se pohodlně ovládne jednou rukou v prakticky jakékoliv situaci (i když u iP5 už to je hodně na hranici a 3,5" považuji osobně za poněkud vhodnější). SGS4 je svojí velikostí určený spíš pro ovládání dvěma rukama. Jednou rukou se sice dá ovládnout nemalá část obrazovky, ale nikdo nemá tak velké pracky, aby kdykoliv pohodlně dokázal zmáčknout kterékoliv místo na displeji bez pomoci druhé ruky. Díky tomu se to hodí spíš pro "statičtější" použití. Nedokážu si představit, že bych na tom mohl pohodlně fungovat třeba vestoje v autobusu či tramvaji.Chápu, že při srovnání nejlepších dostupných přístrojů jednotlivých značek je jejich srovnání nevyhnutelné, ale určitě to neznamená, že jsou ve stejné kategorii. V podobné kategorii však Samsung neprodukuje vpodstatě žádný opravdu zajímavý telefon, který by ve srovnání s iPhonem opravdu obstál.
Schvalne se zeptejte v reklamacnich oddelenich ruznych firem, ktere se zabyvaji prodejem mobilnich telefonu... Pak se teprve dozvite pravdu jak moc jsou tyhle telefony od samsungu cool s vydrzi, asi i tim jak jsou na spici v reklamacich :P
Nemusím se ptát, sám jsem jich reklamoval docela dost. Ale stejně tak jsem reklamoval i pár iPhonů. Takže když jde o přístroje za obdobnou cenu, tak tam ta kvalita a poruchovost je obdobná. Akorát že Samsung k tomu vyrábí ještě tunu levnějších, které jsou naprosto k ničemu (jenom od začátku roku bratr reklamoval jeden přístroj dvakrát, otec pouze jednou, víc jich v rodině nemáme.
To bylo k prispevku pana Jakuba Lamacka, viz strom diskuze 😉 ale jinak to bylo k porovnani u prodejcu i s ostatnimi telefony vc. Iphone, viz napr. jedna serie SGIII prodavana i zde s problemovymi NAND pametmi, smrt po 150-200dnech od koupe...
Tak to máte blbé. Já si můžu Aira koupit každý týden a ještě mi zbyde. Holt jste se asi špatně učil... PS: Jste mimo. Průměrný Čech klidně 28 tisíc za počítač dá, není to zase takový problém. To jen Vy jste megasocka, která místo práce tlachá na netu a pak se diví...
Ech, kdybych to bral doslovně, pak Air každý týden... to by bylo nějakých 120 tisíc jen na techniku. Plus něco na jídlo, něco na nájem a něco na rezervu (a ještě mi zbyde), no řekněme přes 150 tisíc čistého měsíčně. To bude přes 200 kolíků hrubého, což je plat, co mají jen ředitelé větších firem, někteří drogoví dealeři, a pasáci pasoucí "větší stádečko". Přemýšlím, do které z těchto kategorií Vás zařadit😉, něco mi však napovídá, že do diskuzí na živě neleze ani jedna z nich...
Něco mi říká, že nespecifikoval verzi toho Aira 🙂Jinak mám taky ultrabook (Zenbook) za 28 tisíc. A jediné, co mi tam chybí, je ta pořádná výdrž na baterku. Při surfování s polovičním jasem a zapnutým flashem jenom 4 hodiny, to je sakra málo a dvojnásobek by to chtělo.Ale je pravda, že si nekupuju notebook každý týden, ale jednou za 3 roky 🙂 Stolní počítač s vybavením sežere totiž ještě víc peněz 🙂
Jsem krizový manažer a nevidím důvod, proč bych nelezl do diskusí na živě. Co ještě si o nás myslíte, že děláme/neděláme? Nechodím na záchod? V 80 neumřu, ale rozpadnu se? Neprdím? 😀
Jo tak to Vy generujete tyto chudáky a ještě se jim vysmíváte 😀
Ne, já generování těch chudáků bráním.
To si pleteš krizového manažera (krize řeší, obvykle ve firmách) s výrobcem krizí (obvykle populistický politik či neschopný manažer).
Nepletu, oni mají za úkol zachránit firmu a ne zaměstnance. Takže první co udělají je to, že se snaží propustit zaměstnance a pokud to nejde, tak alespoň snížit mzdy.
Máte v tom zmatek. Zachránit firmu = zachránit lidem práci. Pokud propustím 10% lidí a zbylým 90% to zajistím to, že budou mít i nadále práci a neskončí na dlažbě, je to dobře. Je třeba věci vidět v souvislostech.
No vidíte, že dojdeme ke stejnému výsledku. Vysmíváte se těm 10% co jste propustil 😀Ale vážně. vidím to v souvislostech. Byl jsem svědkem práce Vašeho kolegy. Tady jde primárně zachránit firmu pro majitele ale hlavně pro věřitele. O zaměstnance tu jde až v poslední řadě. On tu firmu zachránil, ale opravdu mu nešlo o zaměstnance.
Teda Viki, ty máš ale péro 😀
Takhle nejak si predstavuju cloveka co pise komentare na novinky.cz. Ty kecy o "obycejnych lidech" pisou jen ubohy chudaci ktery ostatnim zavidi uplne vsechno. Prej je zbytecny cist o Macboocich, kdyz na nej nenasetrite. Tak to nectete. Ostatni si na nej klidne nasetri kdyz budou chtit. A nebo sou lidi ktery jen zajima technika. Ale taky je spousta usmrkanejch socanu, chudaku, ktery by nejradsi jen brali a soudili lidi co maji penize za to, ze je maji. Nechcete mit vic penez, museli bysme vic makat, lip se ucit, ze? A proto at je nemaji ani ostatni. At si Apple postavi sidlo ve tvaru Mercuryho knirku kdyz na to bude mit.
oni nestaví mercuryho knírek, ale anální věnec.
živě jsou novinky.cz? TIL.
Zase o moc tolik nestoji, spise akorat zaciaji v jine cenove kategorii notebooku. Zase musis pocitat s tim, ze ta zivotnost macooku je taky uplne nekde jinde. Za to co ti vzdrzi pocitac od applu, si budes muset za tu dobu poridit dva pocitace jinych znacek. Nicmene stejne porad vice tihnu k windowsum a tim padem i k jinym znackam. 😁
"Nicmene stejne porad vice tihnu k windowsum a tim padem i k jinym znackam."Na Airu se nedají rozjet Windows?
Ja na macbooku jednu dobu mel windows v dualbootu, nicmene mi to proste nesedlo. Nevim, prijde mi to zlocin na davat na apple windows, prece jenom rozdil jak na tom pocitaci jede mac a win je pomerne znatelny. Ale zkousel jsem to za doby sedmicek, nove osmicky jsem jeste nezkousel. Ja nehanim ani jedno, jen mam o kousicek rad windows a ten mi na apple strojich moc nevyhovuje. Uz jen kdyz vim ze tam jde dat neco ,co jede lepe.😉
Tak konfigurace co si koupim stoji v evrope 45 a v usa jen 35, rozdil to je, drazsi nez auta co si kupuji to je 😃
macbook má každej druhej špinavej amík, sice to maj na splátky ale věřte že iphone a macbook tam má každá socka.
Nejvíce jsem se pobavil.... Prej koupím si ho nejdřív za sedm let, ALE TO UZ BUDE ZASTRALEJ 😀 tak za sedm let bude snad o sedm generaci lepší, takže zastarel byt nemůže... Jedine ze byste si za sedm let koupil 2013 model ale ten už bude "pakatel" B-]
Blbost. Jsem studentem vysoké školy = problémy s penězi a bez práce a přece jsem na něj dokázal našetřit (tedy já mám model Mid 2012, tedy předcházející generaci) a jsem nadmíru spokojen.
No pokud má rodinu, tak to chápu. Nevěřil bys, jak je to drahá sranda.
Děkuji. Dneska jsem byl celý den ve srabu, ale u tvého příspěvku se prostě nedalo nepousmát 🙂
Šmarjá, já myslel, že lidi tohohle typu chodí jen na Seznam a Novinky. Teď už aby si člověk dával pozor na "vobyčejný lidi" i na specializovaných serverech.
PRŮMĚRNÝ ČECH VYDĚLÁVÁ NĚCO KOLEM DVACETIPĚTI TISÍC MĚSÍČNĚ A S NAŠETŘENÍM NA MAC NEMÁ PROBLÉM ... B-]
Mezi průměrnou mzdou a mzdou průměrného obyvatele je dost rozdíl. Průměrný Čech nemá ani náhodou průměrnou mzdu v ČR. Má méně. To jen tak na okraj. Jestli je nebo není schopen našetřit ... to nedokážu posoudit.
No zas tak velký rozdíl tam není (i když uznávám, že je):1. čtvrtletí 2013 - Průměr: 24 061 (čistého: 18 639 Kč) - Medián: 20 051 (čistého:15 880 Kč)Myslím, že medián vyjadřuje průměrného člověka vcelku dobře :)
Takové zprávy musí potěšit prostě každého! 🙂
Mě by spíš potěšila zpráva, že Apple udělal nějakou chybu a musel by stáhnout veškeré své produkty a na své náklady je samozřejmě opravit a kdyby ty náklady byly tak velké, že by to celou firmu položilo, tak to by bylo úplně úžasné. B-]
A jak jinak život? Dnes je vcelku hezky, že?
asi zase nějakej ukřivděnec :)
Typický člověk co dokáže pouze závidět. Soused má kozu, já chci, aby mu chcípla.PS: Mě by potěšila zpráva, kde by vyšel Microsoft s lepším notebookem než Macbook Air s výdrží 20 hodin.
Ono tady není co závidět, snad jenom to, jak Apple dokázal zfanatizovat takovej dav, co mu ty jeho produkty žere. B-] A těch naštěstí v poslední době už moc nepřibývá, spíš naopak ubývá.
Názor byl 1× upraven, naposled 5. 7. 2013 17:50
Ty dnes dávaš jednu perlu za druhou.
No nic proti ale myslím že většina produktů s windows jsou o dost problémovější než Apple. Apple je podle mě o dost spolehlivější, jak systém tak výrobce...
A taky o dost dražší ;)
O dost dražší? Ukaž mi konkurenční produkt, shodné konfigurace a provedení, který je levnější a přitom disponuje shodným výkonem, výdrží a td?
Jde o to že poměrem cena/výkon+kvalita je zhruba na stejné úrovni jak ostatní :)
Cenu produktu ale netvoří jen výkon+kvalita;) Jsou to v tom věci jako podpora, životnost (mechanická i morální), zůstatková hodnota, celkové náklady a další maličkosti. Krom toho, některé produkty, co mají, jsou prostě ve světě Windows nedohledatelné. Třeba MBA nemá konkurenci a je levný. Teď se už druhý den snažím nají alternativu k Macbook Pro 15 HiRes, nebo k retině. Zase nic 🙁
to je fakt, něco prostě má jen apple... nebo to má někdo jiný ale v horší kvalitě
z coho cerpas, ze ubyva?😃 v usa je macbook air najpredavanejsi model medzi tzv ultrabookmi, ma 56 percent us trhu.... bez si kupit tlsty tazky dell s bloatware...
Ty jsi kolosalni blb 🙂
ze by dnes bylo venku horko a slunce prazilo??????
Jste zvláštní člověk...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.