Ze světa Linuxu a open source: procento na dohled

Diskuze čtenářů k článku

Franta Jetel  |  10. 01. 2008 10:04

Rad bych se zeptal pana Lutonskeho, zda bude nejak resit "ctenare", jako je napr. Astorlights apod. Dokazi otravit kazdou diskusi, ktera pak zdaleka neni tak krotka a pratelska jako napr. tato.

Jinak co se tyce tech statistik, ty plati pravdepodobne pro USA, kde je podil Macu opravdu pomerne vysoky a o Linuxu tam vi malokdo (myslim z beznych uzivatelu). Tady v Evrope to vypada prece jen trochu jinak. A v Asii napr. zase uplne jinak. Tam je podil Linuxu v nekterych oblastech az prekvapive vysoky - a to nejen v PC, ale take v prenosnych zarizenich.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lzap  |  09. 01. 2008 22:48

Netscape je legenda, když jsem používal verzi 3, výrazně převyšovala funkcemi a stabilitu tehndejší IE 3.0. Doufám, že tým Firefoxu v některých v příštích verzí přidá nějaké easter-egg "poděkování" této již mrtvé legendě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aToM  |  10. 01. 2008 10:05

IMHO,netscape ve verzi verzi 6 a vyse zas az takova skoda neni, jakkoli jsem byl jeho vernym uzivatelem a IE mi proste k srdci neprirostl. Vivat jeho reinkarnace v projektu mozilla

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
minimax  |  09. 01. 2008 16:31

Že by se tento internetový deník zase vracel k normálu? Velký Bill už nad Vámi nemá dohled, tak tu bude více článků o nemajkrosoftích systémech. Nebo snad pan Lutonský onemocněl? Každopádně mám radost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 09. 01. 2008 17:07

Copak vás vede k tomuto názoru. Pokud si vzpomínáte, zrovna v některém svém článku jsem vyzýval čtenáře, že se mohou zapojit. Pokud mají co říct, jejich články zveřejníme. Na blogu Rootu je pořád můj příspěvek, jak by měl vypadat článek. Tam to bohužel usnulo a záměr připravit na Živě článek o Linuxu se rozplynul.

Většina lidí je bohužel hrdinná jen v diskuzích, bojí se něco publikovat. Ti, kteří se odváží, si proto vždy zaslouží úctu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  09. 01. 2008 17:59

Myslím, že lepší a větší komunita je spíš na Abclinuxu, než na Rootu.... no offense ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomáš  |  09. 01. 2008 18:00

Zdravím,

ono psát články, které mají hlavu a patu za pár peněz, které se za to platí není nic moc. Nedivím, se, že je tak málo kvalitních odborných redaktorů (i o Linuxu). Když tomu opravdu rozumí a umí se vyjadřovat, seženou často mnohem lépe placenou práci, kde se navíc o ně někdo pořád neotírá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 09. 01. 2008 19:12

Když umíte psát, peněz není málo. Troufám si tvrdit, že kdybych psal články jako externista, moje hodinová sazba bude výrazně vyšší než má běžný linuxový administrátor, budu i hodně nad programátory. Je to ale hlavně tím, že umím pracovat velmi rychle, začátečník se s článkem bude mořit mnohem delší dobu. Záleží ale také samozřejmě na tématu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomáš  |  09. 01. 2008 22:31

To jste mne opravdu zaujal. Dnes si slušný programátor dokáže vydělat v Praze cca 80k. To mám velké pochybnosti, že se redaktor dostane alespoň na polovinu. Možná ovšem Computer Press královsky platí ?

Např na root.cz, pokud si dobře pamatuji, platí nějaké stokoruny za článek. Abych si vydělal 40k superhrubého, musel bych při 500,- za článek napsat za měsíc 80 článků, tj. 4 denně. To tak jedině, že bych něco opisoval a bych večer stejně pěkně utahaný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
CZECH NEWS CENTER | 09. 01. 2008 23:19

Pozor, já jsem záměrně psal o externistovi a o hodinové sazbě. Nepočítám s tím, že by to někdo takhle dělal na plný úvazek, protože potom by to opravdu chtělo čtyři články denně. Ale třeba právě jako přilepšení k tomu adminování. Platíme zřejmě lépe než Root, a když jste opravdu dobrý, pětistovka za hodinu by z toho byla.

Je ale trochu hloupé to takhle porovnávat. Když píšu, musím mít znalosti, a ty se také nezískají zadarmo, mnohé články navíc vyžadují dlouhou přípravu. Jen tvrdím, že výdělky externích redaktorů nejsou úplně zanedbatelné.

S námitkou, že se do dotyčného potom v diskuzi hodně lidí opře, je však třeba souhlasit. Člověk to nesmí brát moc vážně :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kuba  |  09. 01. 2008 15:22

>Doufáme, že tím uděláme radost všem, kterým se stýská po Aničce.

Pokud budou články tak dobré jako od Aničky, tak se těším :)

Tento byl dobrý. Žádný flame-seed, zajímavé informace, chybělo snad jenom to KDE4 ale to se dá pochopit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sid  |  09. 01. 2008 15:46

Proc davat do prehledu KDE4? Jen proto, ze vysly nove screenshoty? KDE4 jeste neni zdaleka ve verzi, kdy by mohlo byt vydano. Nez se dostane do poradnych distribuci, tak to bude trvat mozna rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Syn Otce  |  09. 01. 2008 16:31

No to snad ne!!

Doufám, že to stihnou do vydání Kubuntu 8.04!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
09. 01. 2008 16:35

No tím bych si nebyl tak zcela jist. Používat to asi půjde, ale myslím že to do té doby ještě nenabídne tolik nových funkcí (rozuměj plasmoidů, Amarok2), aby byl důvod k přechodu z KDE 3.5.8.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sid  |  09. 01. 2008 20:40

Ja jsem ale napsal ¨poradnych¨ distribuci. Pote, co predvedl projekt Ubuntu ve verzi Gutsy Gibbon, uz k nemu nemam zadnou duveru. Vydavat to za hotovy system nelze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 01. 2008 12:18

Castecne mas pravdu, ale pokud chces jistotu tak pouzivej LTS a tim Gutsy neni .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PF_  |  10. 01. 2008 13:23

Ale no tak. Než KDE 4 dospěje do použitelnosti, uplyne aspoň rok. Nemusíš se ale kvůli tomu čertit jako malej. Ty nejlepší věci zrajou dlouho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Woland  |  09. 01. 2008 14:09

Chválím článek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladimír  |  09. 01. 2008 18:27

Též se připojuji s pochvalou, konečně jste mi udělali radost a nevidím pouze jen články o MS....jen tak dál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sonny  |  09. 01. 2008 12:55

No, jeden z mala clankov, kde su zmysluplne komentare bez "flambovania", osocovania a neviem coho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trotom  |  09. 01. 2008 11:18

Děkuji za článek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
open  |  09. 01. 2008 11:13

Přešel jsem po třech letech užívání linuxu na OSX-je komfortnější a víc mi vyhovuje. Takových lidí je víc. Myslim si, že ten kdo přešel z Windows na linux už nemá takovej problém přejít dál, takže si zárověň nemyslim, že naprostá většina nových uživatelů z řad Windows přešla na OSX, ale taky určitá sorta lidí z linuxu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Syn Otce  |  09. 01. 2008 14:29

Mno nevím nevím, zkoušel jsem Windows, Linux i OS X a žádný z nich není stoprocentní... Windows mají výhodu že jsou všude a je na to zdaleka nejvíc softu včetně her, v Linuxu zase máte systém nejvíc pod kontrolou a můžete si ho "vytvarovat" k nepoznání, OS X je zase hezkej po grafický stránce a docela svižnej ale vídím ho opravdu spíše v nasazení při editaci videa a audia (oproti Win Vista toho neumí moc navíc a v počtu softu ztrácí a z hlediska Linuxu zase chybý široká konfigurovatelnost).

Sečteno a podtrženo každej ať si používá co potřebuje. Já mám na svém PC multiboot Win Vista x64, Ubuntu 7.10 amd64 a Mac OS X 10.4 a testuju a testuju a testuju.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
none  |  09. 01. 2008 09:44

je nestastne spojeni. Clovek si predstavi, ze jeden ztraci a druhej nabyva prave tu ztratu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  09. 01. 2008 07:53

Škoda, že v článku chybí zmínka o tom, že brzy vyjde nové KDE4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fellow  |  09. 01. 2008 08:08

Kdo KDE pouziva, tak to urcite sleduje sam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  09. 01. 2008 08:54

Tento článek je jeden ze seriálu článků o novinkách, který už nějakou dobu vychází na LinuxExpresu, na Živě vyšel teď poprvé, takže to možná vypadá, že KDE není věnována pozornost, ale např. v minulém díle o něm vyšla zprávička. Od té doby se toho zase tolik nezměnilo, není možné v takovém přehledu psát o každé vývojové verzi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sid  |  09. 01. 2008 14:01

Zkousel jsem posledni vyvojovou verzi, ale neprislo mi, ze by to bylo mozne za tyden vydat. To si jenom honi triko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ilfirin  |  09. 01. 2008 00:48

Mílá redakce živě. Děkuji. Bohatě mi stačí jednou za čas takovéto výborné schrnutí, než průbežné štvavé články.

U mě osobně si vracíte svůj kredit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

Ač uživatel Windows, děkuji za toto souhrnné info a zároveň musím pochválit tento váš počin, že se vracíte na stránkách Živě.cz s pravidelnými články o Linuxu a OpenSource. Zkušení uživatelé si asi tyto informace najdou jinde a rychleji, ale běžní uživatelé, kteří sem chodí tak budou mít alespoň přehled o aktuálním dění. Nepatřím k těm, kteří zde často hlásají, že je potřeba propagovat Linux všude a za každou cenu a vyčítají vám, že k němu uživatele nevedete, atd., ale domnívám se, že člověk zajímající se nějakým způsobem o IT, by měl mít - pokud možno - všeobecný rozhled a přehled o dění v oblasti, k čemuž podobné články jistě přispějí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jard  |  09. 01. 2008 09:54

Ac uzivatel linuxu asi od konca roku 1996 - je dobre vidiet, ze su ludia, ktori si buduju sirsi rozhlad a rozumne pristupuju k tomu, ze tu je alternativa. Aj daktori linuxaci by mali pojat tento pristup a neflejmovat stale ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JirkaH  |  09. 01. 2008 00:25

Nejlepsi je stejne JABBER!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JiVi  |  09. 01. 2008 08:26

... nejlepsi je Ferda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor