Jejich premisa, že doposud NPC jen tupě stála na místě a čekala na hráče, je absolutně falešná, nezaložená na pravdě, a slouží pouze k pochybné sebepropagaci. Ty primitivní skriptíky (žádná AI) prezentované v článku má TES, Gothic aspol. již dekády zpět.
Oni AI říkali už v AOE2 a to byly tupé skripty jako pařez. S PC nešlo prohrát (cheaty nebyly ani třeba).
To není AI, zase je tam "rozhodovací pavouk". Opět, něco se stane špatně a tento "předpis" začne hromadit chyby a zmatkovat. Hezky si to namalovali "programátoři". I k mozečku myšky, veverky nebo dokonce psíka se to vůbec nepřibližuje.>Mám důkaz, ani nejlepší pohybující se japonský psík nebo robot není schopen ani elementárního AI, vše je jen naučeno od nějakého záchytného bodu. Nenaučí se sám co mu není v kódu sděleno nebo nemá nějakou posloupnost, ano to je ten "pavouk".
Takze v podstate rekli to, ze misto toho aby postava ve dne v noci cekala na miste,tak se tam prida par skriptu navic, a postava pojede misto stani vecne svoje naskriptovane kolecko.Tolik studii uz tu mluvilo o revolucnim AI, a pak to dopadne tak, ze se postava zasekne ve futrech nebo o rostrlinu na zemi. Chapu, ze je to jedno z nejtezsich odvetvi, ale proste z toho popisu, kdyz si clovek odstrani omacku, tak nevim no. Uvidime necham se prekvapit, treba z toho clovek bude mile prekvapen.
Názor byl 3× upraven, naposled 8. 4. 2015 12:32
Většina lidí na světě běžně tráví život ve svém naskriptovaném kolečku... 😉
To samozrejme ano. Ale v tech hrach to skonci stylem, ze on si svoje naskriptovane kolecko jede i kdyz kolem nej hazi granaty. Proste jde jen o to, ze to neni AI, ale jen nejaky diagram ktery ma predem dany a nic noveho se nenauci, proste si porad jede to svoje co ma nastaveny a kdyz nastane nejaka necekana situace se kterou se nebude pocitat tak nic porad se pojede dal a dal a dal stejne i kdyz ta situace bude nastavat znova a znova. Dokud nekdo neupravi skript rucne.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 4. 2015 13:03
věcně? věčně? věčné?tož ku...a jak?je rok 2015! nejen kompy, ale i mobily uměj háčky a čárky!tohle psaní bez diakritiky mě víc než prudí 3-[3-[3-[
To bývá v testech verbální inteligence, zřejmě byste neobstál 😀
Diakritika je chyba cestiny, ktera stejne jednou zanikne. Je dobre ji v tom podporovat. Me naopak kolikrat prudi, ze se nejak prepnu a v pulce myslenky zacnu psat s diakritikou.
fuj, tyhle przniče jazyka, prostě "wohnouty" jako ty pověsit za uši do průvanu
a proc? protoze myslime na budoucnost a ne na minulost?
Tu ide o to, ze AI vlastnoti postav sa budu dynamicky menit podla podnetov. Takze ked sa NPC zasekne o rastlinu na zemi tak sa vyhodnoti, ze sa mu moc dlho nepodarilo dostat sa tam kam chcel a zacne na to reagovat nejakou akciou. Ten pavuk je tam pravdepodobne na to, aby si vedel vybrat, akou akciou.
Nemyslim si ze to bude jen script deniho cyklu postav. Jelikoz NPCa postava bude mit vazby napr. na pocasi, tak se AI nejspise projevi v momente kdy bude prudky dest a nenajdeme ji na poli kde by v desti delala svou praci, ale spise by sme ji mely hledat doma ci v hospode. Kazda postava muze mit jako jeden parametr citlivost na dest a ve chvily kdy zacne prset se podle toho zachova, bud bude pokracovat v rutine nebo se bude snazit nekam schovat. A ta vlastni citlivost na dest bude ten pokrok v AI. Jelikoz toto bude ovlivnovat vice faktoru, kocovina ze vcerejska, nutnost sklidit urodu nez ji dest znici, kdyby byly ve hre i nemoci lidi tak tu citlivost muze zmenit i caste nachlazeni prave po desti. Nebo kdyz se jeden den v hospode postava s nekym popere, tak nejspis tu samou postavu druhy den vesele nepozdravi podle "standardniho" skriptu pro deni rutinu. Atd.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 4. 2015 15:34
Hodně zajímavý článek. Cíle odpovídají čerstvým absolventům... ona je praxe naučí
Jak je psáno o něco podobného se fakt pokoušelo dost studií (např série The Elder Scrolls) a často to zkrachovalo na tom výkonu. Nemyslím si že nějaké cca 2-3 roky bude výkon PC takový aby to utáhl. Ovšem klidně bych si to dokázal představit jako MMO hru, kde ten výpočet AI (tj to rozhodování co teda postavička bude dělat) může probíhat na jiných serverech.A pak jsem se ze zvědavosti podíval na web Warhorse studios na volá místa: http://www.warhorsestudios.cz/index.php... a celkem mě zaujalo že hledají někoho na pozici "Flash Designer" Já myslel že flash už dnes tak nějak umírá a nemá smysl s ním začínat do nového projektu. Ale tady s tím asi nějak počítají. To by mě zajímalo na co ho potřebují?
Mam dojem, ze Cryengine pouziva Flash pro UI.
Třeba je to překlep a má to být "Flesh designer" ...kdyz uz maji realné pivo, tak aby to vypadalo krasne kdyz nekoho rozporcujou 😃
Výkonu je dost, drtivá většina her to ale neumí využít... Dneska není na trhu hra, která by požadavky na fullHD hraní překonávala dnešní HW (odmysleme si specialitky typu 4K, Eyefinity apod. - což je vše jen ne mainstream, i když spousta fanatiků bude tvrdit, že jinak než na 3 monitorech se hrát nedá...). Doby třeba prvního Crysis, která předběhla soudobrej HW, a to o dost, jsou dávno pryč...
TES se o nic takové nepokoušel, to že tvrdí něco marketing je jedna věc ale člověk tam nevidí ani náznak snahy o nějaké lepší AI. AI ve hrách je prostě 20let pozadu, není to kvůli tomu že není výkon ale kvůli tomu že většina firem nevidí důvod do toho rvat prostředky.
Názor byl 1× upraven, naposled 8. 4. 2015 12:00
TES se o něco takového opravdu částečně snažil. Vím že jsem v TES: Morrowind sledoval obchodníka. Byla to obyčejná NPC postava, žádné naskriptované NPC z úkolu. Obchodník přes den prodával v obchodě. Večer zavřel a přes město šel do svého domu. Vešel k sobě domů a tam si lehl na postel a spal. Ráno se vzbudil, přes město došel do obchodu a obchod otevřel a začal opět prodávat.Tohle chození v noci domů je fakt velice jednoduché, ale je to jakýsi náznak té umělé inteligence o které se tu bavíme.
Tak, ve hře bude asi i bouřka ty blesky v ní je potřeba nadesignovat, ne?
pri takejto brutalnej komplexnosti to budu robit este dalsich 5 rokov. ale vyzera ze to za tych mojich 20 eur bude stat 😀
Pekne to znie. Ale radšej si počkám na výsledok. Nakoniec bude úspech ak sa npc postava nezasekne do múra. A to pivo urobte s penou. Je to hra nie historický dokument.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.