Super. Mám naději, že mě nějaká ovce zabije... :-O
Tomu se dá vyhnout.Skoč pod autobus, nebo vlak.Nemáš tušení s kolika lidmi vyjebbeš 😂😂😂
Apple má v první řadě zájem jen o patenty, pomocí kterých by si bezpracně zajistil vysoké příjmy do budoucnosti (bezpracně chápejte jako díky investici do know-how, nikoliv investici do výroby produktů).
1. Nejste náhodou ten Keršláger, co kdysi překládal Redhat do češtiny?K tématu:A. Elektrická Auta budou obrovský trh.B. Počítače a telefony už tak rychle neporostou. (trh je nasycený)C. Apple potřebuje uspokojit akcionáře a proto potřebuje nový trh.D. Apple nabírá a kupuje startupy ohledně aut.E. Sice v lednu minulého roku rozpustili tým projektu Titan.F. Nicméně v Apple to funguje tak, že mají několik týmů, které vyvíjí stejný produkt současně. (ala iPhone)No a podle toho, co říká Elon Musk to vypadá, že auto opravdu představí:https://www.youtube.com/watch...
Myslíte ten Apple, který ne a ne přivést náhradu za své odcházející produkty? Ten Apple, který zatajuje prodeje a slibuje (zdravotnické) služby, ze kterých se posadíme? 🙂 A myslíte toho Muska, jehož Tesla je na tom tak bídně (viz poslední propad akcií), myslíte ty baterie, u nichž Tesla slibovala snížení ceny vstupů a to se nedaří? A myslíte ty elektromobily, které musí týdně ujet alespoň 2000 km, aby se zaplatily (což si rozumný občan nekoupí a nerozumný to nezvládne nabíjet)? Je v tom spousta ale, v neposlední řadě že Apple sice něco představit může, dokonce může koupit i Teslu (až se propadne), ale to neznamená že bude vyrábět...
1. Myslíte ten Apple, který ne a ne přivést náhradu za své odcházející produkty?Ano2. Apple, který zatajuje prodeje a slibuje (zdravotnické) služby, ze kterých se posadíme? Ano (Minulý rok na podzim tuším)3. A myslíte toho Muska, jehož Tesla je na tom tak bídně (viz poslední propad akcií), myslíte ty baterie, u nichž Tesla slibovala snížení ceny vstupů a to se nedaří? A. Tesla na tom není bídně.B. Tesla se snaží expandovat a mají na výběr:-> Pomalá expanze = zisk (ztráta trhu) vs Rychlá expanze (nulový zisk, protože všechno dávají do růstu firmy) (podobně to dělal tuším Amazon s AWS)4. A myslíte ty elektromobily, které musí týdně ujet alespoň 2000 km, aby se zaplatily.-> Podle tohoto webu vychází vlastnictví Tesla 3 v průběhu 5 let lépe, než třeba Toyota Corolla.https://cleantechnica.com/2019/06/22/toyota-corolla... ... (Jasně je to web, který se zabývá elektromobily, ale kde jinde hledat srovnání)+Je tam i srovnání s dalšími auty.//Přiznám se, že je z Vašeho přispěvku cítít spousta flustrace. Apple za Cooka určitě není to, co byl Apple za Jobse. Z Applu se nám stala společnost, která si snaží udržet ziskovost za každou cenu a kašle na zákazníky.Tesla to rozhodně ale nemá jednoduché. Muska odsuzovali už několikrát, a přitom ten člověk je jediný, který založil 4 miliardové společnosti.Zkuste na mrknout na: https://www.youtube.com/watch...
Baterie do eTronu stojí 1 mil. Kč, proud na nabíjení (beze ztrát) je asi za 1/10 spotřeby nafty/benzínu. Aby se to vyplatilo u eTronu, musíte za 4 roky najet týdně asi 2500 km, což půjde těžko, protože reálně najede cca >200 km a musel byste denně stát v poledne u superchargeru (a v noci taky). I kdyby u Tesly byla cena baterií poloviční, dojezd dvojnásobný, životnost baterií dvojnásobná a servis zadarmo, stejně je rentabilita a použitelnost sci-fi a takové auto si nekoupím (viz realistické články o používání těchto aut od autonovinářů z Německa). Nebo si přečtěte rozhovor se správcem flotily Monety. A nebo si přečtete rozbory Tesly u od finančníků...BTW: politici rozhodli o tom, že emise elektroauta jsou nula, což je blbost (započtěte výrobu elektřiny, uhlíkovou stopu na výrobu baterií a budete se divit). Politici také vymysleli burzu elektrické energie, pomocí které náklady na OZE platí jádro (jako zdroj s nejmenší uhlíkovou stopou). Politici (v Německu) stopli jaderné elektrárny a pálí tolik uhlí jako nikdy před tím... a u nás se něco podobného chystá. Ještě mám nekriticky tleskat elekromobilům?
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 7. 2019 18:09
Mám otázku.eTron stojí tuším cca 2 miliony.Q5 v identické výbavě cca taky.Kolik km musím týdně najet s tou Q5 aby se mi vyplatila?Děkuji předem za fundovaný výpočet.
Počítal jsem rozdíl nákladů na ujetý kilometr, takže je úplně jedno jestli máte Teslu, eTron nebo e-Golf a porovnáváte třeba s Q5 nebo s Fabií.
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 7. 2019 18:16
No ale na to jsem se vážně neptal. Viz tvé předchozí úvahy.A co se týče provozních nákladů, elektromobil nemá konkurenci.Tak prosím...
Tady se řešil jiný problém.
On je místní osel - věčně mimo, k pobavení všech diskutujících.😉
Apple může pracovat na čem chce, ale dokud nepostaví továrnu a nezačne najímat pracovníky, pořád to bude jen akademické cvicení.
Nemusí stavět továrnu ani najímat pracovníky. Klidně mu ta auta vyrobí Magna Steyr, stejně jako iPhone vyrábí Foxconn a tím se elegantně vyhne problémům s kvalitou výroby.
Jenomze pokud by si Apple chtel zadat vyrobu fungl noveho auta u nekoho jineho a chtel aby jezdilo uz v roce 2023 tak smlouvy, fabrika, vybaveni atd. uz by davno nekdo resil a o vsem by se vedelo. Auta se ve velkem nedaji delat z roku na rok 🙂
Od toho jsou smlouvy o mlčenlivosti, které by v případě tak prominentního zákazníka jako Apple byly striktně dodržovány, už jenom kvůli těm šíleným pokutám a soudním tahanicím co do toho právnici vždycky nesekají 😀
🙂 asi takhle... VW v Bratislave zacal delat Touarega od roku 2002, v roce 1997 se vedelo, ze se tam bude vyrabet velke SUV, indicii k tomu byly mraky....vyrobu auta v masovem meritku a obzvlast uplne nove znacky nejde utajit....vzhled a nektere parametry ano, ale ne tovarnu s minimalne 5000 lidmi s mensim poctem to nejde rozjet...
Jo, dříve bych si uměl představit, že svůj život svěřím autu s OS od Apple.Horizont dokonalosti jejich systémů byl již ale překonán před několika lety. Dnes bych si do takového auta sedal s nedůvěrou. Akcentovaný důraz na vzhled mi nevyhovuje, preferuji spolehlivost a bezpečí...
vzdy akcentovali na vzhled
ovšem ne na úkor spolehlivosti. Byly to spolehlivé stroje a navíc s dobrým designem.
...dnes zůstal středoprodně líbivý design a spolehlivost na vyšší úrovni než Windows PC. Ale už to není ta spolehlivost, na kterou jsem byl zvyklý.
Odkud to máte? Měl jste vůbec někdy výrobek Apple skutečně v ruce?
Ano, zhruba od roku 2000 mám v ruce denně několik výrobků Apple.
Podivné vyjádření. V kontextu s odmítnutím auta s OS od Apple nahráváš myšlence, že autu s Androidem bys svůj život klidně svěřil 🙂Což je velmi zábavná představa 🙂
...no to je teda zatraceně špatný pokus o manipulaci, kdy jsi ustanovil, že ve světě budoucnosti existuje jen AppleCar a AndroidCar.A i pokud bychom připustili, že v budoucnu neexistuje žádná další volba, pořád mé tvrzení neznamená, že tomu druhému systému bych věřil více.V zásadě mi tady podsouváš něco ve smyslu, že když nevěřím Babišovi, automaticky veřím Kalouskovi. Já ale nevěřím ani jednomu. A pokud si jednoho z nich budu muset vybrat, neznamená to přece, že mu věřím.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.