Zbavte se některých e-mailů a ekonomika půjde nahoru

Diskuze čtenářů k článku

David Rohleder  |  16. 05. 2001 08:41  | 

Myslim, ze vysledky Gartneru jste ponekud nepochopil.
V mnoha firmach musite proste vyvijet emailovou aktivitu, aby bylo videt, ze neco delate. Takovy clovek pak generuje vetsinou zbytecne emaily, ktere ovsem u vedouciho generuji pocit, ze dotycny clovek je aktivni a je tedy prinosem pro firmu.
Pokud prijde na radu propousteni zamestnancu (a tyka se to v soucasnosti i velkych firem, kde mnohdy vedouci nemaji moc prehled o tom, co kdo konkretne dela), muze byt hodnoceni emailove aktivity jednim z faktoru, ktere rozhoduji o propusteni dane osoby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  16. 05. 2001 12:53  | 

A kolik lidí čte v pracovní době mimo soukromých mailů i různé servery jako třeba Živě, že? ]

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Hala  |  16. 05. 2001 14:30  | 

No, Hile, u lídí z IT branže bych se tomu ani nedivil. U těch bych čtení oborových webů pokládal za efektivně strávený čas. Tedy pokud kromě toho dělají i něco jiného.

Jinak souhlasím s panem Hlavenkou. Hlavní přednost e-mailu je skutečně v tom, že jde o  off-line komunikaci. Jestli mi něco otravuje život, tak je to mobil nebo klasický telefon. 80% hovorů je o ničem a mohly by klidně počkat. Opravdu podstatný je tak jeden z dvaceti. Vždycky říkám, pošlete mi mi e-mail nebo SMS. Bohužel spousta lidí si nedá říct ...  Nehledě na to, že s pevnou linkou mají zaměstnanci e-mail za paušal.Takže svým způsobem je každá další zpráva zadarmo. Mezní náklady takříkajíc nulové. Za mobil se musí platit. Proč TOHLE Gartnerům uniklo??? Právě tohle by měli vzít v potaz.

Fakt zajímavý článek a silně se ztotožňuji se závěry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  16. 05. 2001 14:58  | 

Sice nevylučuju, že to je v některých firmách a některých případech tak, jak píšete, ale je to trošku moc velký "parkinson".  V řadě jiných firem, já bych si tipl, že i ve většině, to tak katastrofické není - musíte ukázat, že opravdu něco děláte, tj. cosi konkrétního, přínosného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Rohleder  |  16. 05. 2001 18:54  | 

To je sice pravda, ale v nekterych pripadech to neni az zas tak jednoduche. Treba takove programovani. Je uzitecnejsi clovek, ktery napise kod nebo ten, ktery vymysli strukturu nebo ten ktery vsechno vykomunikuje po emailu?
Mnohdy ta skutecna prace nejde videt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlaváč  |  16. 05. 2001 21:43  | 

Já myslím že odpovědí na vaší uvahu jsou fakta uvedená v článku. Pokud by ve velké míře bylo uplatňováno pravidlo, frekventovaná emailová komunikace = efektivní a pracující zaměstnanec, tak by čísla o nedůležitých a nepotřebných emailech byly daleko vyšší. A musím souhlasit s hodnocením pana Hlavenky, že prezentované výsledky je možné považovat za velice úspěšné.

Uvaha 2. Co je efektivnejsi. Chodi za vami podrizeni ci spolupracovníci se svými požadavky, dotazy. Nez kazdeho vyslechnete, stravite nad tim more casu. Mozna se budete dohadovat o hloupostech, nejasnostech a nebo treba i nepodstatnych vecech. Nez vec slusne vyresite a spolupracovnika v mezich slusnosti "vykopete ze dveri", váš drahocený čas je víte kde. Pryč.
Zatímco pokud vám každý zašle email s požadavky dotazy, vy sám zhodnotíte důležitost, relevantnost a potřebnost. Podle toho si urovnáte odpovědi a v případě akutnosti můžete zvednout telefon. Záleží na každém jak si zorganizuje čas a práci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich Listpad  |  18. 05. 2001 19:34  | 

Ta studie je naprosto pravdiva. Prestavte si, ze by napr. pan Hlavenka prestal zbesile psat do vsech moznych konferenci a diskuzi a reagovat i na ty nejhloupejsi a nejnesmyslnejsi prispevky... Min. nekohlik hodin denne by se mohl venovat rizeni firmy a verim, ze by se vysledky projevili velmi brzy a efektivne...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Langer  |  21. 05. 2001 12:52  | 

Existuje určitá hranice denního počtu mailů, od které je skutečně pravda to co píše ta studie.

Není pravda, že emajly jsou off-line médium. Aspoň v počítačově vyspělejších firmách je to nástroj on-line komunikace i přes to, že ty firmy mají k dispozici jiné nástroje, k tomu určené (tématické diskuzní skupiny na Intranetu, interní chaty, Messengery, ICQ,...)

Je to dané tím, že člověk obecně nerad přijímá změny a když už se jednou naučil "efektivně" komunikovat emajlem, nechce se mu tyto zvyky měnit. Až do doby, kdy si uvědomí, že vyřizováním "zbytečné" korespondence tráví 2 hodiny svého pracovmího času. Pokud tedy pracuji 10 hodin denně (v Čechách nic vyjímečného) a v emajlování 1 hodinu ušetřím, mohl bych pracovat jen snesitelných 9 hodin.

Proč je emajl on-line médium? Ve firmách, kde se emajly staly samozřejmým způsobem komunikace má většina lidí (někde i povinně) zapnutý Outlook na pozadí. Jakmile tedy uvidí v pravém dolním rohu ikonu s obálkou (značící novou poštu), automaticky se jdou podívat, co přišlo a většinou hned odpoví. Co kdyby to bylo něco důležitého od šéfa, že?

Tím pádem ovšem přeruší činnost, kterou dělali doteď a než na ni opět navážou uplyne jakási časová ztráta, počítaná ne ve vteřinách, ale spíče v minutách. A to je práve ten problém.

Řešením tedy není nečíst poštu, ale důsledně zavést systém, že emajly jsou určeny pro informování lidí a že k on-line komunikaci je musí používat jiné prostředky (osobní jednání, telefon, chat apod.). Jistě namítnete, že se sice zbavím čtení mailů, ale zase mě budou chodit otravovat lidi osobně, telefonem... Jó to si už musím zařídit tak, aby mě  tímto otravovali jen ti, kteří na to mají právo (= nadřízení). Ty ostatní mohu s klidem odkázat na emajlovou komunikaci. Když to spěchá, musí za mnou přijít s mým šéfem

Tedy je to jednoduché, jako s každou jinou lidskou činností - je potřeba zavést rozumná pravidla spolupráce lidí v týmu(týmech) namísto zakazování a omezování.

Jenom je otázka, jak to udělat ve velkých, úřednicky řízených firmách...

 

Tomáš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor

Aktuální číslo časopisu Computer

Speciál o přechodu na DVB-T2

Velký test herních myší

Super fotky i z levného mobilu

Jak snadno upravit PDF