Zbaví nás „konzerva“ spamu?

Diskuze čtenářů k článku

Hnoza  |  22. 01. 2004 13:31

Kterej matlák to tu zas píše o spamu? Pokud by tento dotyčný dostal aspoň jeden spam tak vy si všiml nefunkčního či neexistujícího emailu na kterém můžete zrušít zasílání spamu. Rovněž velmi kvalitně fungující odkazy UNSUBSCRIBE .... Jak je vidět liteře zákona vyhoví a uživateli danloaduj spam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  22. 01. 2004 13:36

No... ono je to pul napul. V pulce je link neplatny, v druhe pulce se obvykle tim 'odhlasenim' provalite ze ta adresa je platna (paklize to neni osetrene 'obrazky' v dokumentu jez jsou generovany skriptem ktery si poznamena ze tahle adresa platila) a funguje to spis jako 'subscribe' ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  21. 01. 2004 16:19

Nevite nahodou o nejakem mailovem klientovi fungujicim ve windows ktery zvlada v nastavovani filtru i regularni vyrazy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Max  |  21. 01. 2004 18:40

Například Pegasus Mail.

Myslím ale, že regulární výrazy jsou pro filtrování spamu obtížně použitelné. Spammeři jsou dnes vychytralí, např. URL je rozdělené na víc řádků. Taky jsem teď zaznamenal to, že mail je formátován v HTML, je v něm velké množství "rozumných" slov, která jsou napsána bílým textem na bílém pozadí, takže nejsou vidět. Jediná čitelná část mailu je spamová zpráva. Toto dokáže dobře zmást statistické spam filtry.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka Lahvička  |  21. 01. 2004 15:43

can - slang : to put a stop or end to

tj. zamýšlený překlad spíše jako "zastav spam, zbav se spamu"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman  |  21. 01. 2004 13:01

Nekde na netu jsem nasel sluzbu, kde se zaregistrujete a kazdemu, kdo vam potom posle mail dojde zpet nejprve overovaci mail a pokud tam neklikne, tak vam ten mail nedojde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
network_gauner  |  26. 01. 2004 10:16

Problem bych videl v tom, ze znacna cast uzivatelu, kdyz uvidi takovyto mail (ten potvrzovaci, navic predpokladam v anglictine) nepochopi, co se po nich chce (nechci nikomu krivdit, ale obavam se toho). Navic si vem, ze bys rozesilal hromadny mail (vyzadany) treba 50 lidem, kteri maji mailbox u teto sluzby - to pro tebe uz neznamena jen odeslani mailu na skupinu uzivatelu, ale tdale stahnout a otevrit 50 mailu a kliknout na 50 linku.

Napad je to dobry, ale asi by bylo opravdu nejlepsi (doufam, ze nejsem naivni a ze je to vubec mozne), se zbavit SPAMeru zakonem a ucinnymi postihy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  21. 01. 2004 10:22

.. kdyby dali povinnost označovat komerční reklamu nějakým fixním označením (např. ***COMMERCIAL***), např. v subjektu nebo v jiné definovatelné položce hlavičky (kupř. X-commercial), dalo by se na MTA nebo v MUA krásně filtrovat (a případně postihovaT)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
real name  |  21. 01. 2004 10:43

konecne napad, a az ked si zazelam bude taketo oznacenie pri dalsich mailoch zrusene

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roman  |  21. 01. 2004 12:20

No to jsi zase kápl na hovadinu. Nejde o to, filtrovat všechnu reklamu (notabene na úrovni ISP, který nemá co kecat do toho, CO chtějí nebo nechtějí jeho zákazníci přijímat!), ale odfiltrovat reklamu NEPOVOLENOU od povolené. Já dostávám denně tak 5-10 komerčních mailů, které jsem si přímo vyžádal, protože je potřebuju k práci - to bych teda dal providerovi, tkerý by mě je na základě nějaké hlavičky odfiltroval pryč!

Ledaže bys zavedl hlavičku ****ILLEGAL ADVERTISEMENT***. To by jistě bylo skvělé - už vidím spammery, jak by ji používali. Ještě že o věcech NEROZHODUJí úplní idioti...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  21. 01. 2004 16:25

notabene na úrovni ISP, který nemá co kecat do toho, CO chtějí nebo nechtějí jeho zákazníci přijímat!

Seznam mi zahazuje do složky Spam i vyžádanou poštu. Asi si myslí, že jsem idiot, co neumí kváknout anglicky a prpouští poštu pouze z TLD CZ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  21. 01. 2004 21:07

A co treba zavest to, ze by kazda "legalni" reklamni zprava urcena nejakemu zakaznikovi musela obsahovat nejaky unikatni retezec, ktery by zarucoval, ze zprava bude automaticky filtry pustena dal? To uz by tak snadno zneuzit neslo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zelva  |  22. 01. 2004 08:12

ty si napřed pořádně přečti na co odpovídáš. Já jsem hovořil o zákonné povinnosti odesilatele (spammera) připojovat na bulk maily zákonem definovaný řetězec. Nic o ISP a jeho antispamových filtrech postavených na lepším či horším odhadování zda to je či není spam se tam nepíše.

Řešilo by se tím odlišení "legálních" a "nelegálních" spammerů (možnost postihu) a samozřejmě možnost filtrování nad MTA/MUA. Tečka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Bilek  |  23. 01. 2004 13:23

Vyzadana reklama by takto nemusela byt oznacena.

Pointa je v tom, ze by zakon urcil ze NEVYZADANA reklama musi byt identifikovatelne oznacena a tim padem je na tobe, zda ji prijmes, odfiltrujes, nebo pozadas profidera, aby ji proimo mazal.(netyka se vyzadane reklamy).

 

Bohuzel toto v tom navrhu neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  21. 01. 2004 08:20

IMHO nejúčinější řešení proti spamu jsou v dnešní době ta nesystémová. Ti kteří dnes rozesílají výše uvedený druh SPAMu s tím pravděpodobně nepřestanou nikdy (i když bych také rád aby je několik úspěšných žalob odradilo, ale nevěřím tomu).
Prakticky se mi podařilo SPAM eliminovat dvěma způsoby:
1/ pomocí klasických poštovních filtrů: pomocí kterých mám nastaveno
a/ přesměrování příchozí pošty od svých spolupracovníku známých, přesněji všech kontaktů uvedených v Address Booku, do samostatné podsložky schránky, kde jsou tyto dále rozřazovány.. a funguje to naprosto skvěle
b/ veškerá příchozí pošta od serverů mimo doménu .cz, z mé vlastní adresy, která navíc splňuje tu podmínku, že si o ní interní fuzzy anti-spam systém mozilly myslí, že je to spam (díky této funkci, kterou jsem však musel tak měsíc učit co ano/co ne, je u mne tato technika už velmi spolehlivá) a současně neobsahuje v subjektu text no-spam směřuje rovnou do stejnojmenné složky, kde mi pak stačí oněch 30-40 spam mailů denně jen prolítnout podle subjektu všechny označit a smazat (ani ne minutka). Tomuto filtru denně proklouznou maximálně 2-3 spamy, což už není tak zlé, navíc mi obvykle stačí je označit jako "junk mail" a příště už příjdou do složky spam.

Já vím není to řešení systémové ale prakticky mi situaci velmi usnadnilo a spam mi už vlastně nevadí, protože ho nemám na očích, pokud zrovna nemám chut se jím prohrabovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiri  |  21. 01. 2004 08:24

Zase jsem si to po sobě nepřečetl . Píšu, že problém řeším dvěma způsoby a označil jsem pouze jeden (prvním měl být klasický filtr a druhým integrovaný anti-spam mozilly, ale protože ho používám jako součást podmínky filtru splynulo mi to nakonec v jedno)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ondra  |  21. 01. 2004 09:10

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pizi  |  21. 01. 2004 07:16

Nevidel bych tak jednoznacne tvrzeni, ze reklama je nutna pro fungovani trhu a ze dava sanci konkurenci apod. Vzdyt se da namitnout, ze do reklamy vrazzi nejvice penez prave ti nejvetsi hraci na trhu, takze jim umoznuje jejich pozici i stabilizovat. Navic, nehodlam poskytovat svou postovni schranku letakum o tom kolik stoji v Makru sunka, kdyz tam nenakupuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Robert Nemec  |  21. 01. 2004 09:11

Ale díky reklamě a marketingu můžou prorazit i malí.

Mimochodem, musíte být u Makra zaregistrován, aby vám chodily letáky.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  21. 01. 2004 07:00

Jak dokážu, že spam poslaný přes korejské nebo ruské servery poslal američan nebo čech abych je mohl zažalovat ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  21. 01. 2004 08:58

To není tak jednoduché. Jednak mě ukažte korejský nebo ruský server, přes který můžete poslat velký spam (milióny kopií), snadno a bez problémů. Dále, pokud se na toto někdo začne specializovat, tak si myslím, že hlavní světoví ISP začnou tyto servery blokovat; respektive i na klientské straně nebude vůbec těžké zablokovat všechny maily přicházející z těchto částí světa (předpokládám, že to budou budoucí verze mailových klientů nabízet automaticky...). V souhrnu se domnívám, že zde velké nebezpečí spamu neleží.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
network_gauner  |  26. 01. 2004 09:45

Myslite? Pokud muzu hovorit z vlastni zkusenosti, tak pred zavedenim SpamAsassina na Email.cz mi tam chodilo do schranky tak 10 SPAMu denne (vim ze jsou horsi pripady, ale je to taky dost) a v naproste vetsine pripadu se adresy (ba ani domeny) odesilatelu neopakovaly, tzn.pridavani domen do blokace odfiltrovalo jen male procento SPAMu. Tedy predpokladam, ze mate na mysli blokaci napr. vsech top-level domen, krome treba .cz, .sk. To sice je mozne, ale znacne problematicke, ze chcete dostavat vyzadane maily ze zahranicnich domen. A blokace serveru, ktere podporuji relaying take neresi vse. Pokud si nekde vytvorim emailovou schranku, ktera mi nabizi POP3, ale ne SMTP server, tak pro odesilani mailu potrebuji nejaky server, pres ktery budu moci odesilat, a ktery mi tudiz umozni "zfalsovat" hlavicku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jaroslav  |  26. 01. 2004 10:17

ale tady není myšleno, že si něco našolicháš v outlook expressu. Popsaná ochrana musí být řešena na bázi velkých mailových serverů. Tam jsou k dispozici daleko sofistikovanější metody, jak odhalit falešné hlavičky a falešné odesílatele (a takové maily okamžitě vyhodit), jak vůbec zablokovat jakékoli maily z podezřelých či masivně spamujících relay serverů a podobně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pinus  |  21. 01. 2004 02:24

V pripade reklamy zasilane e-mailem by mel byt jednoznacne predem vyzadovan souhlas prijemce. Nevim, proc by tomu tak nemelo byt, kdyz ve vsech ostatnich mediich je vzdy vyzadovan nejaky ukon prijemce k tomu, aby byl reklamou zatezovan (zapnuti televize, zakoupeni novin, otevreni internetove stranky).

Spammovani emailem se totiz znacne lisi od jine reklamni masaze. Televizi si poustim s vedomim, ze reklama v ni je nutna, abych se vubec mel na co koukat - pokud reklamu nechci, zaplatim za placeny kanal. Podobne je tomu i u novin - reklamu strpim, protoze vim, ze jinak by noviny nestaly desetikorunu, ale padesatikorunu. I u internetove stranky je to analogicke - ja neco hledam, ziskavam informace, ktere potrebuju, a shlednutim reklamy prispivam autorovi stranky na jeji provoz.

Jenze email je zcela odlisny. Prinosy reklamni masaze totiz plynou treti strane a ja za tuto trpenou reklamu nedostavam zadnou protihodnotu. Nic z ni nema muj poskytovatel internetu, nic z ni nema ani muj poskytovatel emailu - naopak, temto spolecnostem se vetsim objemem dat zvysuji naklady, a tim ve vysledku budou zdrazovat sluzbu i me.

Snesl bych, kdyby mi muj poskytovatel emailu sypal primerene mnozstvi reklamy, kterou by on reguloval a on za ni ziskaval financni prostredky (tim muze drzet svoji sluzbu stale zadarmo). Podobne bych toleroval, kdyby mi napriklad nejaky technologicky server, na kterem bych se zaregistroval, cas od casu poslal reklamni email, za ktery by od zadavatele zkasiroval nejaky ten peniz - ja preci cerpam jeho sluzby, ktere jsou zdarma, a tak za to snesu i nejakou reklamu.

V ZADNEM PRIPADE vsak nehodlam tolerovat pripady, kdy nejaka treti strana zneuziva prostredky ostatnich lidi a firem k vlastnimu obohacovani, ze ktereho neplyne zadny prospech ani me, ani jinym subjektum, ktere mi neco poskytuji.

Proto by mela by emailova forma reklamy striktne omezena na pripady predchoziho souhlasu cloveka, kterou ma takovoutu reklamu obdrzet. At si spammujici firmy zakoupi zcela legalni reklamu napriklad od serveru, na kterych jsem se registroval a souhlasil jsem se zasilanim reklamy a od ktereho neco ziskavam. Hlavne ale takovato spammujici firma musi memu oblibenemu serveru, pres ktery ta reklama jde, RADNE ZAPLATIT, tak jak je to bezne u ostatnich reklamnich medii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rafan  |  21. 01. 2004 02:44

Souhlas to má hlavu i patu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sdfsdf  |  21. 01. 2004 04:00

hmmm to nema, protoze odpovedi spamovych firem cislo jedna je, ze databazi zakoupili s vedomim ze kupuji adresy lidi co chteji spam dostavat. to ze je to vycuc ze stranek nebo whois je jina vec.

viz spam od gauneru tvujdum.cz a milionu dalsich

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
andrej  |  21. 01. 2004 21:42

v tom pripade by mali kupovat databazy len od dvoveryhodnych firiem a tie by samozrejme mali byt schopne predlozit suhlas od ludi, ktorych adresy poskytuju, v opacnom pripade by mali byt postihovane rovnako ako siritelia spamu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  21. 01. 2004 08:29

Víceméně s vámi souhlasím, nicméně e-mailová reklama je v lecčems podobná televizi. Zapnutí televize a zapnutí počítače je stejný úkon; reklama v televizi rovněž na vás vyskočí nečekaně, a její míra obtěžování je vyšší - musíte si ji celou protrpět, což někdy uprostřed napínavého děje filmu je určitě hodně nepříjemné přerušení zážitku (řekl bych i, že omezování osobní svobody).

E-mailové reklamě se lze také zcela a stoprocentně vyhnout, přesně jako u televize - zakoupíte si "placený kanál", placenou e-mailovou adresu (na své doméně), a pokud ji nebudete rozdávat všude možně, nebudou vám na ni chodit spamy.

Jinak ale zcela souhlasím s tím, že nelze zneužívat cizí prostředky k vlastnímu obohacování a že by "spammeři" měli za reklamu platit, například providerovi, u kterého je zřízen e-mailový účet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jony  |  21. 01. 2004 12:56

Máte pravdu, PC (nebo MAC) i TV jsou zařízení na elektrický proud a před použitím je potřeba tato zařízení zapnout.

Ale tím podobnost končí. TV je celoplošné zařízení, které si odběratele nevybírá - prostě se odběratel přihlásí k odběru tím, že si postaví anténu a naladí kanály. Jinak je úplně anonymní a neznámý pro zadavatele reklamy. Papírový spam, co roznáší pošťačka je totéž - dá se taky zablokovat, víte kdo to nosí - na schránku dáte hlášku a pošťačka vám reklamu nevhodí a když ano, tak jí vynadáte - ale tvůrce papírové reklamy Vás nezná a neví kdo jste a nemá Vaší adresu v db. Kdežto spam leze na konkrétní adresy. Kradené, koupené whois-nuté, prostě získané a spam jde na konkrétní místo. A to je ta všivárna.

A na závěr - nemáte vůbec pravdu ve slovech - kupte si "placený kanál" nebudete dostávat spam, pokud adresu nebudete rozdávat - to je šeredná mýlka

Jsem podnikový admin, máme vlastní doménu a vlastní mailserver a tím pádem i vlastní mailové schránky.

Svojí podnikovou adresu používám minimálně, jsem na ní extrémně opatrný, a to jen v případech komunikace s dodavateli, obchodními partnery, případně pro vstup na odborné weby. A i tak se mi začal objevovat spam v této schránce.

 

Jinak s Vámi v ledasčem souhlasím...

 

Jony

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fido  |  22. 01. 2004 00:39

Tak s tim nesouhlasim. Je tu jeden velky rozdil. Reklama v televizi vas nic nestoji na rozdil od spamu. Napr. me prisel spam za par dni nutnosti prace pres mobil v roamingu na zhruba 4000. Nehodlam platit za neco, co nechci a navic za neco, co nema nejmensi hodnotu a od nekoho, kdo je natolik "seriozni" ze se musi skryvat za falesnou adresou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  22. 01. 2004 12:57

Prave ... bannery a televize, noviny ....
bannery - na stranku nemusim chodit (nebo muzu bannery v proxy opdfiltrovat :)
televize - nemusim zapinat
noviny - nemusim kupovat

ale email - pokud clovek nejak plati za prichozi data, tak ho stoji spam penize ...

ten spam v emailu je jako by se televize sama zapinala a poustela reklamy a nesla behem toho vypnout ... stejne otravny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pinus  |  22. 01. 2004 00:53

Nemohu souhlasit - spam podobny televizi neni. Bannery a dalsi reklamni formaty na webovych strankach ano - za kouknuti na stranku a ziskani musi prezit i nejakou tu reklamu VLOZENOU PROVOZOVATELEM SERVERU. Jak jsem rikal - emailova reklama by byla podobna televizi, kdyby ji do meho mailboxu vkladal poskytovatel freemailu. Za sluzbu zdarma (televize nebo freemail) zkousnu nejakou tu reklamu, za kterou inzerent zaplati poskytovateli (televizi nebo freemailu). Tak tomu ale v pripade spamu neni.

Neni pravda, ze bych mohl situaci vyridit tim, ze si poridim placenou emailovou adresu nebo emailovou adresu na sve domene. Staci, aby jednou nekdo proscannoval robotem stranky, na kterych budu mit tuto adresu uvedenou, a muzu se jit klouzat. Rikate, ze svou adresu nemam uvadet vsude mozne - jenze od ceho emailova adresa je? Ja potrebuji, aby mi potencialni zakaznici meli nejaky kontakt na me - k tomu prece email slouzi, ne?

Nepresvedcite me ani tvrzenim, ze existuji nastroje, pomoci kterych lze mnozstvi spamu omezit (napr. spam filtry, poskytovane provozovateli placenych emailovych schranek, nebo ruzne formy uvadeni emailove adresy tak, aby ji roboti nerozeznali (obrazek, neuvadeni znaku @ apod.). Jenze tohle vsechno neco stoji - a nakonec to zaplatim ja jako uzivatel.

Pristup opt-out ma samozrejme i dalsi nevyhodu - pomoci opt-out ja davam najevo spammerovi, ze svou adresu aktivne pouzivam. Takze nakonec ma snaha o opt-out povede jen k tomu, ze spammer zesili tok spamu, ktery mi posila. A bezne se tomu tak deje.

Emailovy spam je proto nejhorsi moznou formou reklamniho obtezovani. Je to obtezovani, ktere mi nic neprinasi a neprinasi nic ani nikomu dalsimu krome spammera. Je to jako roznaseni letaku po schrankach, jen se dvema rozdily - je to mnohem levnejsi a hlavne u roznaseni letaku do schranek mam na schrance napsano "Nevhazujte prosim reklamu" a vsichni to dodrzuji.

Jenze spammeri zadnou takovou slusnost nemaji. Proto jediny mozny spravny pristup je metoda OPT-IN.

At mi muj provozovatel freemailu vlozi do podminek, ze mi bude do schranky zasilat urcite mnozstvi reklamy. Ja proti tomu v principu nic nemam, protoze zadavatel reklamy memu poskytovateli zaplati a on za to bude udrzovat freemail stale zdarma. Tim, pane Hlavenko, maji i zacinajici firmy, ktere chteji predstavit svuj produkt, moznost provest reklamni kampan. Ale musi za to zaplatit, tak jako v kazdem jinem reklamnim mediu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  22. 01. 2004 12:53

Mno, papirove letaky jednak firmu co je nechala vytiskout stoji nemale penize (narozdil od spamu, ktery je stoji radove mnohem mene, ci spise skoro nic), takze zas takova "zaplava" typu 500 letaku denne nehrozi, firmy posilaj jen rozumne mnozstvi, jinak by zkrachovaly, druhak se ty letaky daj pouzivat jako podlozka na stul pod skrabani brambor nebo jine stul-znecistujici prace a tak ... takze maji (aspon pro mne) nejakou uzitnou hodnotu. Coz spam nema ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  22. 01. 2004 12:46

Mno, ale pokud je to snadno uhodnitelna adresa ze slovniku (typu treba martin@nejakadomena.cz) tak ji spammeri driv ci pozdej tipnou .... zjisti si domeny a pak zkousej ruzny obvykly jmena.
A je pak jedno jestli je email placeny nebo na freehostu.

I kdyz se to nestava tak casto jako kdyz ten email hodim na web, to je pak hora spamu hned ....

Ja na svem webu jsem to vyresil tak, ze svuj email jsem tam dal jako obrazek, lidi to prectou, ale roboti spammeru snad rozpoznavat pismenka jeste neumi ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Texx  |  21. 01. 2004 22:20

"ve vsech ostatnich mediich je vzdy vyzadovan nejaky ukon prijemce k tomu, aby byl reklamou zatezovan"

V masových médiích možná ano, v obchodní korespondenci však existuje obchodní nabídka...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pinus  |  22. 01. 2004 00:54

Ano, jenze tady se nebavime o zadne obchodni korespondenci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  21. 01. 2004 00:46

Myslim, ze se cela situace okolo spamu zbytecne dramatizuje. Dostavam 50 spamu dene, zabere mi to celkem asi 5 minut to smazat. Je zajimave sledovat ve svem okoli, jak lide, kteri cucaji GB warezu dene, jdou do vrtule, kdyz dostanou dvacetikilovej spam. Zaroven stahovaci ucpavaji internetove linky vice, nez spameri.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pinus  |  21. 01. 2004 02:28

Jsem na tom podobne, take zhruba 50 spamu denne. Vas priklad: kdybych stravil 5 minut denne odklizenim spamu, tak to je ca 30 hodin rocne. Pri me hodinove sazbe 300 Kc je to 9000 korun rocne. Zaplati mi je nekdo?

Nesouhlasim s tim, ze je to nejaky maly problem. Vubec se necitim jako warezak a presto spam dostavam a pije mi krev.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ritchie  |  21. 01. 2004 04:36

Dostávám sice jen kolem 10 spamů denně, ale i tak mě to obtěžuje. Proto jsem si nainstaloval spamassassin a je (téměř) po problému. Spamy mě dříve prudily tím, že spouštěly zvukovou notifikaci jako řádné maily.

Mezi spamy jsem zaznamenal poslední dobou tři výjimky.
1) Spam velikosti 38 kiB.
2) Spam, který v textové části obsahuje náhodná anglická slova a až v html části se nachází vlastní obsah spamu. Jelikož mám zakázané zobrazování html, chvilku jsem na ten spam rozpačitě koukal.
3) Spam, který obsahuje náhodné zhluky písmen, jen na začátku je odkaz na inzerovanou stránku. Jediným účelem je projít antispamovými kontrolami. Zatím se mu daří, ale už učím bayes filtr. :-p

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
yes  |  21. 01. 2004 15:44

mam ty same zkusenosti. Za posledni tri mesice co mam spamassassin + bayes filter mi proslo asi 5 spamu, jinak pohoda. Doporucuji vsem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pizi  |  21. 01. 2004 07:18

Ono to neni o objemu te posty. To zajima spise providery, ale prave o ztrate casu a nervu spam vytridit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
roman  |  21. 01. 2004 08:22

máš ale lidi, kterým chodí ne 50, ale třeba 500 spamů denně. A teď ber, že jsou to třeba amíci nebo angličani, kterým mezi tím chodí i normální anglická pošta, takže její třídění od spamů je dost pracný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  22. 01. 2004 12:41

Mno, ale uz jsem se setkal (bytn zatim s jedinym) pripadem, kdy mi prisel spam z usa na prodlouzeni pen*su, ale byl psany CESKY!
Cili nekdo si dal praci s tmi to prelozit..... a nedivil bych se kdyby se to stalo u spammeru "standardem"

Bude hur .....

I kdyz kdyz uz delali ten zakon, tak mohli rovnou odsouhlasit neco typu ze "autor nevyzadaneho emailu obsahujiciho reklamni sdeleni, ktery by ho mohl leghalne poslat musi ten email radne oznacit jako reklamni, napr. priplacnout pres subject ADV:"

Kdo nema rad "legalni" spam, tak si tyhle ptakoviny taky rychle odfiltruje ... a firmy co si mysli ze by se jim nabidky mohly hodit, tak at si to klidne nechaj ...

No doufam ale ze v USA se spammery radne zatoci, to co mi priplouva do chranek mne docela stve, odmazavani je sice jen minuta denne, ale za rok je to 6 hodin ... a kdyz to prepoctu na usly zisk tak uz je to tak 1000vka .... + jeste cas ztraceny konfiguraci spamfiltru a pod.....

Jenze vymahat takovy skody je nerealny ..... to by se myuselo po korune od kazdyho spammera ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor