Zážitky na jablečném Safari

Diskuze čtenářů k článku

Jarda  |  14. 01. 2003 11:54

<i>i podporu všech důležitých webových standardů</i><br>
To by mě moc zajímalo jestli XHTML, HTML 4.01, CCS2 apod. nejsou důležité standardy. Protože u Konqueror se o důkladné podpoře tohoto nedá příliš mluvit (nepodporuje třeba ani atribut "disabled" u formulářů), předpokládám, že obdobně to bude i u Safari. Takže si myslím, že dokud nebude Konqueror/Safari podporovat tyto věci opravdu důsledně, vždy nakonec uživatelé na Linuxu a MacOSX sáhnou k něčemu s renderovacím jádrem postaveným na Mozille.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  14. 01. 2003 19:03

Evidentne treba HTML 4.01 dulezity standard neni, protoze ho Mozilla nepodporuje a dokonce se diskutuje o tom ze nikdy nebude (chyba 915, prispevky ke konci ty diskuze co navrhuji at Mozilla HTML 4.x vubec nepodporuje).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam Hauner  |  14. 01. 2003 07:35

Safari neni takovou hvezdou, jak se Apple i tento clanek snazi prezentovat. Vice viz <A HREF="http://www.hut.fi/u/hsivonen/os-x-browsers.html">Mac OS X Browser Comparison</A>.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  14. 01. 2003 08:29

na tom odkaze su len vypisane moznosti prehliadaca ale to nehovori nic o jeho kvalitach len to ze autori davaju prednost dobrej podpore hlavnich standardov ako zlej podpore vsetkych myslitelnich standardov. ked to tak vezmes ani IE na Win nepotporuje vsetko a jak si ho niektori pochvaluju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer  |  14. 01. 2003 08:58

Jedna (JEDINA!) fakticka poznamka k textu (coz se k textum kolegy Schona rict neda!!): zmeny se do KHTML promitaji jiz nyni. Apple v okmaziku uvolneni safari poslal vyvojarum KHTML mail, kde jim oznamuji tyto zmeny, reakce jednoho z vyvojaru byla "hezky vanocni darek!" :)

Ahaci, je to beta. Je to postavene na sice rychlem, ale asi ne tak vyzralem kodu, ani aplikace samotna neni jeste tak dobra jak bych si treba ja pral (a JoJo, myslim, ze Tab browsing ani nebude, protoze to by matlo bezne usery se obavam), ale myslim ze pujde rychle dopredu. Napriklad na podpore XML se pracuje... docela dobry je blog Dava Hyatta, puvodne vyvojare Chimery, ktery presel do Apple na Safari, doporucuju.http://www.mozillazine.org/weblogs/hyatt/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZhuJo  |  14. 01. 2003 10:42

To by bola velka skoda, taky browser je pre mna nepouzitelny... asi ostanem pri CHimere/Mozille

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer  |  14. 01. 2003 11:02

ja to taky vidim tak, ze budou dva opravdu dobre a rychle prohlizece, chimera a safari + cela mozilla. ale mozna nas Apple prekvapi :) me se libi jak je to UI ucelne a male, v pripade Safari. Ale mohli by zobrazovat ikonky i v tom bookmarkbaru, ja tak u chimery setrim misto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZhuJo  |  14. 01. 2003 10:44

nezabudaj, ze to je stale len a len Betaverzia, a PRVA verzia tohto prehliadaca vobec. hovorit, ze nieco je zle na zaklade betaverzie nie je rozumne, to by som mohol na zaklade OS X Public beta hovorit, ze Jaguar je naprd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZhuJo  |  14. 01. 2003 04:32

Konecne dobry, slusne napisany clanok, v ktorom sa to nehemzi chybami. Vidiet, ze autor s browserom skutocne pracoval. Safari ma skutocne velku buducnost na MacOS X, aj ked mu este par veci chyba a nie je uplne doladeny. Ale, na betaverziu a vobec prvu verziu je to mooooc slusne.
Osobne mi zatial velmi chyba Tabbed browsing ako u Mozilly/Chimery. Ale to urcite bude. Tiez Apple musi zapracovat na nekompatibilite s niektorymi strankami, ktore s Mozillou funguju uplne v poho. Ale ako hovorim, na Betu sa jedna o velmi dobre pouzitelny produkt. Konecne kvalitne browsery pre OS X! Safari+Chimera vo svojich finalnych verziach budu niecim, po com budu urcite pokukovat aj uzivatelia IE ci Mozilly na WIndows (specialne v pripade IE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MaLer  |  14. 01. 2003 09:00

Chimera: obavam se ze je stale napriklad za Phoenixem, tedy prohlizec - only verzi Mozilly na PC a Linux. Kazdopadne, spis bych to rekl tak, ze uzivatele Macu konecne prestanou mit duvod pokukovat po prohlizecich na PC - to me osobne vadi(lo - do prichodu chimery) uz nekolik let, ze na Maca nebyl zadny slusny browser.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor