Tesla má mediální problém na podobně úrovni, jako Apple.Každá blbina se hned propírá v médiích. Třeba že se rozbilo pitomé teplotní čidlo.Daň za originalitu a jedinečnost.
To je ale soucast image Muska. Cely svet musi vedet, kdy se Musk uprdne, takze jsou novinari nacviceni a cekaji na kazdou prilezitost.Nicmene je to zrejme v kruhu. Prvni modely dostaly v Top Gearu na testovani, kde se velmi nelichotive vyjaderili o kvalite. Nasledovala zaloba na Top Gear a tvrzeni Tesly, ze "dostali 3 auta a vzdycky aspon jedno fungovalo" 😀. Ani nevim jak to s tou zalobou dopadlo.
To je normální. Top Gear už promluvil tolik skvělých aut a naopak vychválil tolik křápů, že by to vyšlo na knížku.
Jenza tady proti nim sla zaloba, coz se mozna zas tak casto nedelo. No asi to Tesla radsi stahla... A dal mam ten pocit, ze se dedicum Nicoly Tesly moc nepozdavalo pouziti jmena...
V cem je Tesla originalni a jedinecna? V ziskavani publicity ano. V produkci leda tim, ze zastarale nekvalitni a poruchove kramy prodava tupcum jako vydobytek nejmodernejsi technologie. A ve vysavani dotaci.
Tak jelikož se na to ptáš, takže nemáš skutečně ponětí, nelze ti to vysvětlit.Buď na to přijdeš sám, nebo nic.Každopádně Tesle je to buřt.
Takze nemas nic. Jako obvykle. Prazdne blaboly, fakta nula. Jsi hlupak
Ty jsi mimořádně nechápavý jedinec 😂😂😂
Ty jsi mimoradne tupy jedinec. A tady jenom dalsi dukaz toho, jak Musk a Tesla funguje - publicita za kazdou cenu:https://www.smh.com.au/world/asia/thailand-cave-... ...
Ty hele, ... a pomáhá ti to s Egem? To "vytahování se" na Muska a Teslu? 🙂Co máš proti tomu, že Musk chtěl pomoci?Pomoc nabídly desítky organizací, včetně ČR prostřednictvím Babiše (česká výkonná čerpadla). Novináři si jen vybírají o kom psát a co číst nikdo nebude.https://zpravy.aktualne.cz/domaci/babis-nabidl-thajs... ... Ty jsi prostě moula no 🙂
OK, neumis anglicky. Preloz si to nejakym translatorem. Nebo tva klasicka nechapacka. Boze, jak muze byt nekdo tak tupy?
Co to meleš? Uvedená "kauza" je samozřejmě dostupná v češtině hned na několika mediálních portálech v ČR.Co tu poněkud vázne je to, co jsi tím odkazem jakože chtěl říct.Jak tě tak nějakou dobu čtu, tak nic inteligentního to určitě nebude 😂😂😂
Takze sis to precetl v cestine a ani tak nepochopil. Jak typicke. Ty h0vna co tady meles kazdy den, problematice nerozumis, fyzika nula bodu, logika pod bodem mrazem.
Já to říkal:"Jak tě tak nějakou dobu čtu, tak nic inteligentního to určitě nebude"
Že někoho napadlo vzít 7000 x 18650 baterku a považovat to za pohon budoucnosti 😁. Chápal bych to u prototypu.
Ztrata vykonu po prehrati jeste neni takova tragedie.Taky si mohli opekat burty... 😀
Frekvence informací o Tesle či Muskovi se zvyšuje. Již je to skoro každý den. Copak se to chystá? :-O
Již jednou jsem zde navrhoval aby se VTM přejmenovalo na Elonovinky. Byl jsem sice vymínuskován, nicméně jako vizionář svoji elektrokáru v boji proti vědeckotechnickým kontrarevolucionářům potáhnu dál...
Dalsi smejd. Jako vsechno, co Tesla produkuje. Kvalita Tesly je jiz "povestna". Upadavajici plasty, zatekani do aut, nekvalitni potahy, poruchova elektronika... atd.A to jsou tyto smejdy konstrukcne mnohem jednodussi, nez konvencni auta. A to nemluvim o dopadu na zivotni prostredi - katastrofa. Uz aby ten podvod skoncil. Musk by mel sedet v base.
Zajdi se někdy podívat na odstavné parkoviště servisu VW. Les aut s vadou, čekací doba na opravu 3-4 měsíce.Tesla je stejně poruchová, jako všechno ostatní. V kontextu s faktem, že se prakticky pořád jedná o vývoj start upu, je vlastně lepší.Je nekonečný rozdíl mezi od základu vymyšleným elektromobilem a třeba Passatem, do kterého dá koncern elektromotory a baterie.To je šmejd, za který pak ještě chtějí skoro 2 miliony.Jediné konkurenční srovnání snese BMW i5 k modelu X a S.No Tesla jich prodá měsíčně 10x víc, než BMW.
Ufff, to jsou zase moudra. "Argumentovat" ukazovanim prstem na druhe je to nejhloupejsi, co muzes udelat. A jeste si k tomu vyberes koncern VW, ktery za poslednich 10 let nevyrobil jedine kvalitni auto a produkuje jedny z nejhorsich smejdu na trhu. Kdyz uz tedy chces srovnavat, srovnavej s kvalitnim znackami, ne s vyrobcem nekvalitnich kramu.
To dělám, VW je leaderem v Evropě, nejprodávanější auto v EU je Golf už mnoho let v řadě, je nejziskovější na světě.S kým mám tedy srovnávat poruchovost? S běžnou automobilkou, nebo nějakým unikátem, který si vymyslíš?
Aliene, jsi tak hloupy, ze mi budes tvrdit, ze Blesk ci Nova jsou benchmarkem kvality zurnalistiky, protoze jsou nejsledovanejsi/nejctenejsi? Takovy hnup snad nejsi ani ty. Nebo ano?VW vyrabi posledni dekadu poruchove smejdi. Tecka.
Ale to je jen tvůj osobní názor s nulovou relevancí.Nemá žádnou váhu, hodnotu, ani cenu.Prostě jenom bleješ sratchky 😂😂😂
Meles h0vna, aliene. Ja uvadim fakta. ty dojmy.
Jo tak fakta:"VW vyrabi posledni dekadu poruchove smejdi. Tecka."Holt každý si představujeme pod fakty něco jiného, ty h0vno.
Odkzu jsi tady mel za tu dobu stovky. Ja opravdu nemuzu za tvou tupost a neschopnost. A postovat to sem neustale dokola by byla ztrata casu, hnupe.
"Zatímco sériová Tesla Model S má reputaci neúnavného automobilu vhodného i na dlouhé trasy..."Vtip dne, neujede na jedno nabití ani třetinu toho, co můj vůz.
Úplně stejně kdysi sedláci, jako ty, srovnávali výdrž svých koňských povozů s prvními automobily.
chápeš o čem byla ta věta?
reakcia bola sice na sukromny autorov komentar, ale odpovedal vseobecne, takze aladinova reakcia je relevantna
Nesmyslná a hloupá.
Oblíbený "argument" elekropomatenců...Trochu ale nebereš v úvahu, že srovnání koní a prvních automobilů bylo srovnávání "technologie" na konci svých možností a technologie na úplném počátku svých možností. Kdežto srovnání elektroaut a klasických aut je porovnání technologií, kde obě ještě mají potenciál se zlepšovat, ale ani jedna nemá v dohledné době možnost se zásadně zlepšit a tak té druhé "utéct". Navíc elektro auta na baterky (to je podstatný) mají před sebou velmi černou budoucnost hlavně kvůli nedostatku nerostných zdrojů a už teď vlastně tam není žádná výhoda proč si takové auto pořídit. Celé je to navíc životaschopné jen díky masivním dotacím, které kdyby skončily, tak do pár let umře a konečně by se mohla hledat funkční náhrada benzinových motorů....
Každá novota a změna byla na počátku odmítána, je to pochopitelné, avšak časem nevyhnutelné. Elektro-auta budou a nikdo to nezastaví, proč? Je to jediná cesta zbavit se zoufalé závislosti na ropě. Elektro-auta projdou během chvíle exponenciálním vývojem, tedy za pár let už nebude potřeba lithium ani žádné vzácné kovy. Baterie budou z "grafenu" - stačí vyhledat v Google, nabití za 5min, 5x větší kapacita, žádné lithium. Další argumenty netřeba, protože už i Škoda-auto chce v roce 2020 mít své sériové elektroauto - pokud by v tom nebyla budoucnost, manažeři a investoři by to rozhodně neschválili. Proč to všechno? Elekto má jen baterie, elektomotory.... žádné kapaliny, čerpadla, oleje, složité mechanizmy, těsnění, tlaky, katalyzátory... což jsou rizikové části auta. Otázka nabíjení se vyřeší s rostoucí poptávkou, stojany lze udělat i na veřejných parkovištích, už ted vidím ten business - přijedeš vložíš 10€ a máš nabito na 600km. Dnes sci-fi, zítra realita. Nebraňme se tomu, nehledejme proč to nejde, hledejme jak to udělat aby to šlo a to dělá Elon Musk. Ti co naříkají, kritizují a zesměšňují ostatní (elektro-pomatenec je dost škaredý slovo), se ovšem stejně neomluví a paradoxně to budou časem využívat jako by se nechumelilo. Tento text je vyjádřením pouze mého názoru a není účelem nikoho zesměšňovat, napadat či urážet. Jde o to vidět budoucnost a řešení. Michal
Pořád, stejně jako spousta jiných fanatických zastánců zaměňuješ zbožná přání za argumenty. Jestli něco bude nebo nebude je zatím ve hvězdách. Teda lépe řečeno zatím je to pořád jen v laboratořích, takže to má hooooodně daleko k zásadnímu zvratu v sériové výrobě. To, že Škoda něco plánuje není důsledkem nějakého úžasného objevu na poli elektromobility, ale je to důsledek pokřiveného trhu. Kdyby nebyly žádné omezení vyřvané ekoreroristy a masivní dotace do toho šíleného elektropodvodu, který bohužel platíme ze svých daní úplně všichni, tak žádné elektroauta ani ta největší piavice Musk nevyrábí. Ale aby jsi mě špatně nechápal, já se těším na to, až konečně zmizí auta na benzín/naftu. Protože tím zmizí další ekopodvod a tím jsou biopaliva, který si vyřval podobný ksindl a stejně jako auta na baterky to slouží jen k tahání peněz z daňových poplatníků. A stejně jako, když jsem nedávno kupoval nové auto, jsem zvažoval i hybrid, který bohužel zatím nic pozitivního nepřináší, tak se stejně těším a doufám, že moje příští auto by mohlo být už elektro (třeba na vodík) a ideálně i s autonomním řízením. Jen bych byl strašně rád, aby to auto bylo lepší než to moje stávající benzínové a koupil bych si ho proto, že si polepším. A ne jako teď, kdy bych si musel koupit podobný šmejd jako je třeba ta vychvalovaná Tesla.Takže ano, nebraňme tomu, nehledejme proč to nejde, ale stejně tak nepomáhemne šmejdům jako je Musk budovat business na šmejdské hračky pro zbohatlíky, ale hledejme opravdu funkční řešení, které lidi opravdu budou chtít i bez dotací a lživé propagandy.
Zvláštní postoj. Na půl bych to podepsal, na půl odmítl.Nechápu proč Muska považuješ za hajzla. On dotace nevymyslel a ani je nedostává. Dotace na Teslu jen zlevňují nákup koncovým zákazníkům.Reálně je Tesla nejakčnějsí firmou, která vyrábí a prosazuje nejlepší sériově vyráběné elektromobily na trhu.Tak co máš za problém?
Nevím, jestli má cenu Ti to vysvětlovat, ale zkusím to.Můj problém je, že mé daně jsou vydávany na to, aby se dotoval vylhaný ekobusiness. A je jedno jestli to jsou dotace na Muskovi šmejdy, Babišovo drancování polí na pěstování řepky, nesmyslné zabírání kvalitní ornice na fotovoltaické elektrárny, stavění nesmyslných větrníků atd. Nic z toho skutečně ekologii nepomáhá a jde jen o to, aby si pár vyvolených namasilo kapsu na dotacích.A ano, máš pravdu, Musk dotace nevymyslel, ale už se mýlíš v tom, že je nedostává. Dostává je právě on a jemu podobní. Protože dotace, třeba v Německu, fungují tak, že si sebereš svoje peníze, k nim s přibalíš ještě dárek v podobě €4k od daňových poplatníků a ty hezky pošleš třeba právě Muskovi. Nemluvě o tom, že příjemci těch dotací nejsou Ti, kteří by to nejvíc potřebovali a mohli vyměnit své 10, 15, 20 let staré auto, ale přesně naopak se převážně jedná o příspěvek bohatým na další hračku do garáže. Takže nebýt prašivejch dotací, tak už by celá "slavná" Tesla byla dávno jen vtipnou vzpomínkou a mohlo už existovat opravdové řešení problému s dopravou na fosilní paliva.A Tesla rozhodně není nejlepší sériový elekromobil. V porovnání s benzínovými auty je to krumlp. Ve srovnání s elektroauty je sotva průměrná. Možná srovnatelná s tím, co produkuje Čína. Kdyby třeba Audi dodávala stejně "kvalitní" A6ky, jako je Tesla S, takž by ji zákazníci dávno rozcupovali. Jediné v čem je bezkonkurenčně nejlepší je mediální prezentace, protože Musk je je výborný propagátor, oblbovač a dokonalý tahač peněz z ostatních.
Jaký je tedy nejlepší seriově vyráběný elektromobil, když to není Tesla?Jen se ptám, zajímá mně to.DíkyZdar Max
Samozřejmě, že žádné.Koncepčně je nejdál BMW, ale dostupná je pouze malá i3, i8 startuje na 4 milionech a je to jen Coupé a navíc Plug-In Hybrid s dojezdem na lelektřinu 60km a připravované celoelektrické modely i5 a i4 s dlouhým dojezdem jsou stále teprve ve vývoji.Všechno ostatní jsou jen rychlé předělávky běžných aut s původně spalovacím motorem.
Tvůj problém je ale pouze v teoretické rovině, neboť u nás na nákup elektromobilu pro osobní potřebu žádnou dotaci nedostaneš 🙂 Takže ono jaksi není co mi vysvětlovat 🙂Princip dotací je poněkud jiné téma, osobně odmítám jakékoliv dotace, ale mám dost rozumu na to, abych z dotačního systému neobviňoval ty, kteří je čerpají. Byli by hloupí až na Mars, kdyby je nečerpali. Je to jako bys chtěl obviňovat podnikatele, že si nechávají vracet DPH při nákupu automobilů na firmu.Hajzlem tedy není Musk, nebo Babiš, ale občan volič, který dotační politiku podepisuje pravidelně při volbách, kámo. To koukáš co? 🙂Znovu opakuji, Musk nedostává dotace na výrobu či vývoj elektromobilů, ale pouze při prodeji formou příplatku, dotaci tedy získává občan, který si auto kupuje a těmito penězi pak za to auto zaplatí. Že je to zvrácené víme oba, ale opakuji, vinit z toho Muska je projev omezenosti v myšlení.Idea, že by Tesla nebyla bez dotací je další do nebe volající blbost. Ty vůbec nepřemýšlíš nad vlastními slovy 🙂 Sám píšeš, že Tesla je auto především pro bohaté - další hračka do garáže. A bohatí si hračky kupují bez ohledu na dotace. Ale byli by hloupí, kdyby je nečerpali, když mohou.Ano, Tesla by bez dotací měla zřejmě pomalejší nástup. A možná taky ne. Ale nikdy by se nezastavila.Srovnání klasického auta se spalovacím motorem a čistě vyvinutého elektromobilu jen podtrhuje, jak jsi v této oblasti naprosto omezený a zaslepený nenávistí.Audi A6 bude vždycky jen auto, vymyšlené a skonstruované od základů pro spalovací pohon, naprosto se nehodící pro pohon elektický.U BMW to pochopili a proto existují modely i3 a i5 a necpou elektromotory do klasických modelů, tak jak to bastlí většina dotahujících výrobců.A že jsou klasické auta konstrukčně vyspělejší? No bodejť by ne. Tato konstrukce je ve vývoji nepřetržitě už 150 let 🙂 Tesla prodává auta od roku 2008, kdy spustila jediný model. Po deseti letech vyrábí 6-7tisíc aut týdně ve třech modelech a připravuje další, v Číně si právě plácli na novou megatovárnu a td.Ano, "tahač" Musk vyrábí taky 🙂Závěrem bych jen dodal, že prakticky stejné bláboly čítávám léta o iPhonech a obecně Applu 🙂 "Šmejd, který jen tahá z lidí peníze" ..... že?🙂
Na výrobu sice Tesla nedostává dotace, ale dostali zadarmo pozemky a daňové úlevy na 20 let, což se v souhrnné výši odhaduje na 1.25 miliardy USD. Sice se to nenazývá dotacemi, ale i investiční pobídky, slevy na daních a další obdobné výhody patří do stejné škatulky, kdy daňoví poplatníci financují něčí soukromý kšeft.
Ale to je další zbytečný protiargument. Pobídky s výhodou předkládá každá vláda tohoto světa, protože chce nějakou tu investici dostat na své území.Opět vina výhradně voličů.To mě vždycky pobaví, jak daňoví poplatníci pláčou, že z jejich peněz jimi volení politici uplácejí soukromé firmy 🙂Dále bych upozornil, že nejsme v Americe, není to naše věc.
Pouze jsem konstatoval, že tvrzení o tom, že Tesla nedostává žádné dotace na výrobu se nezakládají na pravdě. Jen se to jinak jmenuje.
Ale zakládají. Tesla žádné dotace na výrobu nedostává, to je prostě fakt a je úplně jedno, jak si co pojmenuješ ty, nebo jak to vnímáš, nebo "bereš".Tak to prostě je.
Snažíš se tu hrát osvícence, ale vůbec Ti to nejde ;)Nevím ,proč bych měl řešit dotace u nás, když nějaká ČR je z globálního pohledu naprosto nezajímavá.Vážně si myslíš, že dotace jsou tu kvůli voličům? ALE NO TAK!!!! Kolik Ti je? 12? Protože takhle hloupej a naivní opravdu být nemůžeš! 😝 Sice bych se chtěl dožít doby, kdy se naprosto všechny dotace zrušej, ale možná bych byl i spokojenej, kdyby se byly dotace alepoň pro blaho voličů. Bohužel obojí je stejná utopie...:-/Já si v ničem neodporuji. Zkus třeba se někdy podívat, jak jsou spojené prodeje elektroaut s dotacemi ;) Zavedou se dotace, prodeje rostou. Zruší se dotace, prodeje klesnou na nulu. Jak dlouho vydrží Musk prodávat nulu? 😝 Lhář, slibotechna a balamutič je sice výbornej, ale že by až takhle... Nemyslím si.A já jsem omezený a zaslepený nenávistí, protože jsem si dovolil srovnat kvalitu u dvou zhruba stejně drahých aut? Ach tak, nová meta elektropomatenců. Když si koupíš za 2.5M elektrošrot ze kterého odpadávají díly, nelícuje kasle apod. a nevychvaluješ to jako božký výtvor, tak jsi omezenec... Přeci je to elektroauto, tak co by jsi nechtěl?! No co se dá dělat. Ale já mám celkem rád tu jistotu, že se mi auto (bez ohlednu na typ pohonu) na dálnici nerozpadne pod zadkem a nemusím se kvůli němu bát deště. B-]
Opět vedle jak ta jedle, já si na nic/nikoho hrát nesnažím, nemám to zapotřebí. Co vnímám je tvoje urputná snaha mě pořád někam škatulkovat 🙂To chápu, že nevíš proč bys měl jako český občan řešit dotace v česku, ty je mnohem raději řešíš v USA 🙂 🙂 🙂 🙂Dotace tu nejsou "kvůli" voličům, ale "díky" voličům. Bohužel pro tebe nerozpoznatelný rozdíl 🙂 🙂 🙂 🙂 Co je to to "blaho voličů" ..?🙂 🙂 🙂 🙂 Nikde na světě žádný původně dotovaný prodej nějakého produktu neskončil na nule po zrušení těch dotací. U elektroaut pak tuplem ne. Jen si prostě vymýšlíš hovadiny🙂 🙂 🙂 🙂 Ten zbytek o elektropomatencích a jakémsi údajně relevantním srovnávání "kvality", vlivů dešťů na rozpadnutí tvého auta a td ..... nemá smysl komentovat. To jsou už jen čisté sratchky.
Konec dotací v Honkongu (2017), propad z několika tisíc kusů za měsíc na maximálně jednotky, tudíž v podtatě na nulu. Konec dotací v Dánsku, propad o 70% taky v podstatě na jednotky kusů atd. To že ty něco nevíš, neznamená, že si ostatní vymýšlí ;), ale to už hold vlastnost vás elektropomatenců. Co se vám nehodí přehlížet a vyzdvihovat neexistující klady. A máš pravdu, Tesla to je etalon kvality. Je tou "kvalitou" naprosto proslulá. Je toho plný internet. Třeba jedno z mála aut, které nemá na karoserii dvě stejné spáry 😃😃😃 Ale proč já se s tebou vlastně zahazuju, pomatenec jako Ty stejně modlu opustí a je jedno kolik argumentů dostane... Zbohem.B-]
Prakticky nula a značné snížení je tak nějak nebetyčný rozdíl. Pochopitelně se Tesla snaží dostat se na původně dotované ceny snižováním nákladů na výrobu a tedy snižováním ceny vozu. To se postupně daří a prodeje se stabilizují jak v Honkongu, tak v Dánsku.Jak jsem ti už psal výše, Musk si právě plácl s Čínou na stavbě nové megatovárny přímo v Číně, aby mohl Tesly vyrábět a prodávat přímo tam.Jak vidíš, jde to i bez dotací.Já jsem nikde nepsal, že Tesla je etalon kvality. Sám vidíš, že si jen vymýšlíš pohádky, překrucuješ realitu a podsouváš druhým nesmysly. Ale kdybys chtěl vidět "etalon nestejných spár", přijeď se podívat na manželčin 2 roky starý Mercedes A. To budeš koukat na dílo.Takže nejde s tebou diskutovat. Jsi jako kafemlejnek, pokažená gramofonová deska. Napsal jsi metry sratchek, ale nikdo neví, co jsi vlastně chtěl říct, kromě toho, že je Musk prý hajzl, slibotechna a zloděj.
Nevím proč máte tolik invektiv na elektro a na Muska, proč Vám tak leží v žaludku? Je to jen businessman jako miliony dalších. Navíc má obrovské úspěchy i v dalších oblastech jako SpaceX, PowerBatery, SolarCity, Boring Company, zakladatel PayPalu,... Je to vyzyvatel, vizionář a má ambice stavět na Marsu. Můžete mi říct proč ho tak odsuzujete a nazýváte ho pijavicí? Vy osobně mu nesaháte ani po kolena, čiší z vás zbytečná závist a zlost... Ovšem nebojte, Váš smradlavý výfuk vám nikdo nebere, každý má svobodnou volbu si vybrat. Stejně jako má Tesla před-objednávek na 2 roky dopředu. Zájem o Teslu je a bude i bez dotací. Proč tu nevyzdvihnete např. šrotovné? Bylo na spalovací vozy a bylo to také pokřivení trhu, každý z nás zaplatil z daní někomu kus nového auta. Měli bychom tu hodnotit technologii a ne ekonomické "patvary" politiků. Takto můžeme odstartovat "flame" ohledně arabských zemí a jejich těžby ropy, cenu barelu, spekulace, tržní manipulace apod... P.S: Jo a zkuste si sešlápnout na plno plyn u Tesly PD100 ... až se vám vrátí vyraženej dech tak něco napište prosím.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 7. 2018 23:08
http://www.obnovitelne.cz/cz/clanek/645/potvrzeno-e... ...
Baterie bez lithia z grafenu za pár let? Bohužel nemožné.
https://diit.cz/clanek/samsung-vyviji-gra... ... Před pár stovkami let: Země kulatá? - nemožné!Před 100 lety: Člověk na Měsíci? - nemožné!Před 30-ti lety: Počítač se 100PFlops? - nemožné!Včera: Baterie bez lithia? - nemožné!...
Nevím která technologie nemá té druhé kam utéct, je to napsáno dost obecně. Každopádně za těch sto let se benzínové (i naftové) motory s účinností daleko nedostali. Vlastně i takový elektromotor se může poměrně dost ještě zlepšit v účinnosti, ale benzínové motory s účinností kolem cca 30% to daleko nedotáhli za těch sto let... možná dalších sto a někam se posunou 🙂 ale za sto let už asi nebudou potřeba...Mimochodem ty nerostné suroviny... taky mám argument, už 50 let posloucháme prohlášení o tom, že za 20 let dojde ropa... 🙂 Takže podobnými tvrzeními ať už o lithiu, ropě nebo čehokoliv jiného bych se tak moc neřídil. Každý si prohlašuje to co zrovna potřebuje.
Je to napsáno obecně, protože to je obecná otázka. Je mi s prominutím u pr.dele, která technologie má lepší účinnost. Zajímá mě za kolik dojedu odtud tam. Jak rychle a jak jednoduše doplním zdroj energie. Komfort cestování a náklady (vstupní i provozní). Dobře, ještě můžeme zvážit, jako vedlejší, vliv na životní prostředí. Takže pokud např. někdo vyvine baterii, která půjde dobít z 0 na 90% za 5 minut, nebo za 40 minut dobíjení na ní ujedu 4000km a nebo se jen vymění motor za použitelný palivový článek, je to fuk, ale bude možné to považovat za dostatečný útěk technologii pohonu na fosilní paliva, aby mělo cenu se o to zajímat.Trochu rozdíl je v tom, že o nedostatku a konci ropy se začalo mluvit po kolika, 50, 80, 100 letech intenzivního těžení? O nedostatku některých prvků pro elektroauta se mluví a to se ještě ani pořádně těžit nezačalo ;)
nemyslím si že je to až tak čierne,https://www.e15.cz/byznys/prumysl-a-energeti... ... a hlavne sa dá lithium recyklovať
Wow! Supeer! Vy máte tak boží auto! A ta Tesla je tak špatná, že ujede na nabití jen třetinu... Ostatně, jako všechny Mustangy, Corvetty, Buggati, Ferrari, Lamba... fakt špatný auta...!
Problém je, že Tesla opravdu je špatné auto. Kdyby podobný šmejd byly třeba v A6, nebo 5tkový BMW, tak už by ty automobilky dávno zkrachovaly. A navíc porovnáváš dvě trochu rozdílné věci. Protože zatím co majitel třeba Ferrari zajede k benzínce a během 5 minut odjíždí, tak nebožák v Tesle tam stráví minimálně 40minut a to se ještě musí modlit, aby tam byl supercharger a před ním nebyl žádnej podobnej nebožák, nedo dokonce dva. Pak už by si tam rovnou mohl objednat i ubytování. Takže vlastně tihle pomatenci, žijící z nějakého nepochpitelného důvodu v bludech o ekologičnosti těhle krámů, těží z toho, že jich je tak málo a měli by se sami snažit, aby to tak zůstalo...😝
vsetky velke automobilky idu postupne do elektra. asi preto ze krachuju 😀
Dokud je trh pokřivený dotacemi a omezeními, které vy vyřvala ekoteroristická loby, tak asi těžko mají jinačí možnost, že?Zkus se třeba podívat na prodeje v Honkongu, nebo v Dáncku poté, co ty třápy přestali dotovat. V Honkongu to bylo z několika tisíc za měsíc v podstatě na nulu, v Dáncku pokles o 60-70%, vážně náhoda...? 😉
Fujtajksl 3-[ - DánCko :-O …
Cokoliv co budeš někde výrazně dotovat a pak necháš aby si to lidi zaplatili, tak ti prodeje výrazně klesnou. Stačí se podívat na "akční zboží" v Kauflandu, jak to tam (nejen) důchodci berou útokem. Na prokázání tohohle faktu nepotřebuješ koukat na čísla prodaných Tesel v "Dáncku".
Vy jste jen nebohý tro(t)l, který sedí na diskuzích, má neurvalou potřebu se ke všemu - i tomu co se ho vůbec netýká - vyjadřovat a poté nálepkuje ostatní. Sice Vám tu naftu nikdo nebere, ale raději se běžte kouknout, jestli jste si u toho hodnocení nenadělal do kalhot z toho, jak jste se tady rozparádil 😀 😀 B-]
Ono by hodně pomohlo, kdyby bylo možné mít akumulátory pronajaté a na dobíjecích místech je měnit za nabité. Kdysi jsem viděl článek o nějakém prototypu, výměna tomu trvala asi 40 sekund, člověk ani nemusel zvednout zadek z auta...
K těm "bludům o ekologičnosti": Jak se pořád říká, že elektromobil má výfuk v Prunéřově, tak už jsem se nas*al a spočítal to. Tesla model S i při spotřebě 25 kWh/100 km (což je hodně svižná jízda) generuje maximálně 12 g CO2 na kilometr. A i kdyby všechny elektrárny v ČR byly uhelné, tak to bude, světe div se, maximálně 20 g CO2/km. Zdroje: https://kke.zcu.cz/export/sites/kke/old_web/... ... https://www.mpo-efekt.cz/cz/ekis/i-ekis/3172... http://m.ote-cr.cz/statistika/narodni-energe... ...
Počítáš tam ztráty při přenosu energie skrz vedení, účinnost nabíječky, účinnost nabíjení baterie a účinnost vybíjení baterie?
Počítal jsem s účinností nabíjení 86 %, což je podíl toho, co ukazuje elektroměr a kolik ukazuje auto. V tom by mohla být účinnost nabíjení a nabíječky. Účinnost vybíjení mě zase tak nezajímá, CO2 počítám z toho, co do baterie natlačím, to je zakleté ve vybíjecí energii v kWh/km.Teď mě ale překvapuje, že nemůžu najít účinnost přenosu distribuční soustavy, což je poslední proměnná. Ale abych se dostal na stejnou hodnotu CO2 jako u srovnatelného auta (což může být cca 200 g/km), stačí mi jakákoliv účinnost až po 6 % a to si troufám říci, že distribuční soustava má lepší účnnost, než 6 %...
Chybí tam také celý proces těžby, přepravy a zpracování paliva pro elektrárnu. Uhlí nenaskáče ze země do kotle úplně samo 🙂
Moment, moment! A nafta se objeví v nádrži sama od sebe? Víte kolik kilometrů se dá ujet na elektřinu, která je nutná k odsolení litru ropy a k jejímu přesunu ropovodem? Když se řekne A, je potřeba říct i B...
Vy jste s prominutím tak zaujatý proti Tesle, že už skoro nevidíte před sebe. Srovnáváte nesrovnatelné, na vašem místě bych mohl říct pseudo-argument, že Ferrari za 8milionů je "opravdu špatné auto" protože když na to šlápnete, musíte každou chvilku zastavovat na benzince. Tesla PD100 ujede na jedno nabití 400-600km podle stylu jízdy (v Brně máme reálně vyzkoušeno) a nestojí Vás ty kilometry nic víc, než 60minut na superchargeru ve Vaňkovce. Vy musíte naopak vystát frontu na diesel u neznačkové benzinky, protože je o 10haléřů levnější litr, pak se modlíte, aby Vám to "kvalitní" palivo nezničilo vstřiky a ještě zaplatíte 2.000,- Srovnal jsem to podle Vás dobře? Už chápete, že o tohle vůbec v tomto článku nešlo, že šlo o popis nastupující technologie, která se ještě bude dál vyvíjet a má své nedostatky, ale je nová, čerstvá a dynamicky se vyvíjející a už ted má mnoho argumentů proč říct elektru ano. Navíc si všimněte, že každá vaše druhá věta obsahuje nějaký invektiv, či zesměšňující hlášku, proč? Utvrzujete se ve své pravdě? Pijavice MUSK, elektro-pomatenci, nebožáci na chargerech... Zoufalým křikem ještě nikdo zlato nevyrobil.
Tesla je možno zlé, alebo priemerné auto spracovaním, ale je to najlepší elektromobil technológiou a konceptom. A je otázka času kedy doladia aj takéto aspekty. Okrem toho americké autá sú spotrebný tovar kde je prioritná funkčnosť a účel a nie šírka špáry v karosérii. Nemci aj kvôli tej precíznosti prehrali vojnu, lebo neboli schopný v masovom merítku produkovať zbrane ako rusi.
Jiný pohled pro Benjiho: Když ti někdo řekne, že když vydržíš čekat na Benzince hodinu, tak potom dostaneš plnou nádrž dieselu zdarma. Počkal bys nebo ne? Svědomí je na tobě. M.
Zkuste se zamyslet nad tím, kolikrát za rok jedete dál než 400-500 km a jak moc by vás trápilo při té (jedné?) cestě po půl dni stráveném v autě zastavit na půl hoďky ke stojanu...
A jeje, dalsi borec, co jezdi kazdej mesic do chorvatska bez prestavky...
Nevýhod je spousta:- doba nabíjení na cestách (hodinová přestávka je pro člověka na služebkách prostě dost)- dostupnost nabíjecích stanic- jak řešit dobíjení pro lidi v bytech? Do garáže k rodinnému domu ok, ale co lidi s byty? Jak si mají přes noc nabít auto? Kde mají nabíjet?Těch věcí k řešení je ještě dost, ostatní automobilky na jejich řešení prdí a Musk je na to krátký (u nás pár stanic).
elektroauta su v plienkach ich penetracia je zatial smiesna, ved zatial zdaleka nepokryli ani dopyt od earlyadopterov. nieje divu ze je dobijacich stanic tak malo. ked bude mat elektro 60% majitelov aut, mozes si byt isty ze sa firmy budu trhat ktora postavi dobijacie stanice na sidliskach na kazdom parkovisku. na svete su miliardy klasickych smradochov, bude trvat desiatky rokov(30-40r?), kym sa vymenia za elektoauta
Tak je jasné, že někdo se toho nafťáku s DPF off, EGR off a chipem na dvojnásobný výkon, nebude chtít vzdát. Já s elektroauty nemám problém, ale až se vyřeší problémy, které jsem napsal výše. Nemám to kde nabít přes noc, nemám kde nabíjet na cestách a když už najdu u obchodňáku nabíječku, tak abych tam strávil půl dne, než se to nabije.
nikto netvrdi ze elektra su bez chyb. keby boli vo vsetkom lepsie ako klasiky, uz by sa klasiky skoro nepredavali.za jazdu bez katalyzatorov a filtrov by som ja auta rovno srotoval. rychlo by ich take zabavky presli.
uz traja minuskari by mali mat zosrotovany vrak
Takže je ekologičtější nechat celé auto sešrotovat a vyrobit si nové, než na starém natočit ještě třeba 150k?Zdar Max
Když to majitel očesal o filtry tak ano.
Mám Alfu v dieslu EURO3, takže bez filtrů.Jak jsem tedy na tom? Vyplatí se to z ekologického hlediska sešrotovat a nechat si vyrobit nový?Zdar Max
To je u nás. U nás na východě nejsou nabíječky. My jsme se vším 10 - 20 let (nejméně) za vyspělým světem. Stačí se podívat na železnici, kde ztrácíme minimálně 30 let, nebo na digitalizaci. Nejhorší je, že za to často nemůžou ani tak politici jako spíš "obyčejní" lidé, kteří jsou skeptičtí ke každé novince, která se objeví. Ale za to na hubě - jak je všechno špatné a že to nejde a my jsme přece nejchytřejší a už za první republiky jsme byli špička, atd. - umíme okecat všechno. A ještě smutnější je, že se takových názorů můžeme nejvíc dočíst na technických serverech. Místo aby lidí přemýšleli jak to udělat lépe, raději rovnou řeknou, že to nejde. Na druhou stranu, je tady pár chytráků, kteří jsou schopni o nějakém technickém problému, na kterém pracují špičkoví inženýři a vědci dlouhé roky ihned prohlásit, jak by se to mělo dělat a jací jsou ti inženýři hlupáci, že na to ještě nepřišli.
K mensimu sidlisti megawattove trafo. K vetsimu malou jaderku 😀
megawattove trafo? To je na 5 soucasne bezicich superchargeru. Jasne, vetsina lidi bude nabijet pomalu. Takze 50 soucasne nabijejicich aut.Nicmene toto bude jednoznacne vyzadovat smart grid, kdy mas zarucene, ze napr. kdyz das registrovane auto v 18:00 nabijet, bude nabite v 6:00 pristiho dne. Rychlejsi nabiti za priplatek. Neregistrovane auto za priplatek. Resp. cena dynamicka dle pozadavku. A od toho se odvijejici spotrebni dan.MP
Tak tak, pokud to nedá bez nabití alespoň 800km, což dám při úsporné jízdě se svým dieselem, tak si ten krám můžou strčit do řiti. Ale pokud na tom zapracují, tak s tím nemám problém, ale v současnosti opravdu ne. B-]
Ono by stacilo i 400km. Dojezd neni pro vetsinu lidi problem. Tim je rychlost nabijeni. Skoro nikdo nechce cekat na nabiti auta nekolik hodin. Dokud nebude k dispozici reseni co umozni dobiti na 100% do 15min, tak je to nepouzitelne.Ano kdyz budu mit moznost auto dobijet doma v garazi pres noc, tak se s tim da jezdit po meste i dnes. Ale ja nejezdim jen po meste.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.