Osobně už přes Českou poštu neposílám balíky hodně dlouho. Zkušenost jsem s nimi nikdy neměl dobrou a když už je dnes k dispozici mnoho jiných služeb, tak se jí radši vyhýbám. Zásilkovnou si nechávám pouze doručit balíčky z eshopů, balíček jsem přes ni ještě neposílal, ale věřím, že pro čp to musí být nepříjemná konkurence. Osobně používám službu https://www.zaslat.cz/... která spolupracuje s přepravci a funguje to perfektně. Objednám přepravu a kurýr přijede až ke mě domů a balík odveze na konkrétní místo. Neskutečně to ušetří čas a člověk nemusí nic řešit.
Bohužel za problémy s efektivitou ČP mohou i lobbystické tlaky politiků, kteří nutí poštu provozovat plnohodnotné pobočky i v malých obcích, aby "lidi nepřišli o svou službu". Zásilkovna oproti tomu má jen cedulku na úplně jiném obchodu a poskytuje jen velmi cílený rozsah služeb. To pak ty náklady jsou úplně jinde.
České poště nikdy žádná konkurence nepomůže, jelikož je to jen a pouze trafika pro neschopné manažery, kteří z úřadu udělali obchod se skořápkami. Česká pošta by se měla stát pouze listovním úřadem a na nějaké balíky se úplně vyprdnout. Rozprodat depa a rozvozové dodávky, protože tu svou špatnou pověst si s lidmi, které má, nikdy nenapraví. K čemu je vám v základu balík pojištěný na 500 Kč, když vám u reklamací stejně řeknou, že to máte špatně zabaleno a stejně vám to neproplatí. Já měl eshop a měl jsem sakra problémy zabalit zboží tak, aby došlo tak, jak bylo posláno. A reklamací habaděj. NE, o poště jako doručovací službě balíků už nechci nikdy slyšet. Když už tu instituci máme dotovat, tak alespoň jako úřad, který se věnuje výhradně listovním službám. Nakonec by to mohlo vyjít levněji. Pochybuji, že zrovna balíky jí vynášejí.
ano dostat balik z posty je problem ale ono i cokoliv poslat je des.pred cca 25lety v US bylo mozne si doma vytisknout znamku na dopis balik a nemuset cekat na pobocce. V CP je absolutni loterie poslat balik, cena, termin dodani jsou absolutne nezjistitelny dopredu. Nikdy nevite jakej papir vyplnit a kolik to bude stat.
Pokud budete mit problem s postou, stiznost patri na CTU. To je jedine co je boli a kdyz jich bude dost, muze se to odrazit na financovani.
Ha ha ha.
Zásilkovna poskytuje služby pro fyzické osoby už pěkných pár let, takže to žádná novinka není
//ano ve článku to je zmíněno, ale v testovacím režimu to opravdu nebylo, bylo to nabízeno jako regulérní služba
"Služba doručování balíků v rámci Zásilkovny pro fyzické osoby se spouští zítra, tedy ve středu 24. dubna. "Myslim, ze zasilkovna sama vi lepe,jak to meli.
A protože už to je peknych par let, zasilkovna tu sluzbu spousti dnes.😀😀😀
a přesně proto ji používám už od roku 2016 :))
Trošku paradox, že pod článkem o Zásilkovně jsem zatím nenašel jiný komentář než kritiku České pošty. Nechci se ČP zastávat, ale oproti Zásilkovně je v tom docela v nevýhodě. Snaží se dostat blíž lidem, takže velmi často má pobočky i v obchodních centrech, kde je sakra drahý nájem, který musí zaplatit, musí zaplatit i lidi na plný úvazek. Kdo byl někdy pro balík v depu konkurenční přepravky, tak ví, že skočit si pro to na poštu nakonec není tak strašné, jak se zdá.Oproti tomu Zásilkovna využívá volné kapacity stávajících provozoven. Jak skladových, tak personálních, díky čemu si může dovolit být vcelku levná. Zajímavé, že tohle neumí třeba konkurenční Uloženka. U nás ve městě je Zásilkovna na každém rohu, ale Uloženka jen 2x a to v obou případech v nějakých zaplivaných zastavárnách, kde si pro balík určitě chodit nechci.
Pokud se státní podnik snaží dostat blíž lidem za cenu toho, že skončí ve ztrátě, tak je něco špatně. Nevidím důvod, proč by měla být kamenná pobočka v každé díře. Normální člověk si na úřady zřídí datovku, na balíky využije konkurenci a pro těch pár invalidních důchodců bez internetu, kterými se zastánci pošty ohánějí se může udělat nějaká podatelna\výdejna na obecním úřadě do doby než tento podnik zanikne tak jako telefonní budky nebo se zprivatizuje a stane se z něj normální tržní firma.Vždycky když nedejbože musím na poštu, koukám po zdech jestli už sundali obraz císaře. Balík hledají systémem "a jak to pane vypadalo, velký nebo malý?", ale k tomu se mi snaží prodat nějaké losy a podobné kraviny jak v tureckém bazaru. Hnus velebnosti, zlatá uloženka.
Mate tedy tu datovou schranku a jste spokojeny, jak pres ni urady ne/komunikuji, ano? Ja ji totiz mam hned dvakrat. Jednu jako fyzicka osoba nepodnikajici a druhou jako pravnicka osoba. Zatim se zadne nadseni nekona.
Zásilkovna, Uloženka, PPL, DPD, Geiss atd... To jsou společnosti, který mají už dnes tolik partnerů, že mohou směle konkurovat. Však nedávno jsem vyzvedával balík na benzince... A proč ne? Stejně bych tam jel.Já jsem pro. Konkurence je potřeba a paradoxně to může ČP pomoct. ČP uvidí, jak to může fungovat jinde. Jak to může být profitabilní i v malých vesnicích a že to jde zkrátka dělat jinak.Doručení až na adresu je dnes, z mého pohledu, téměř zbytečná služba a kdo na ni trvá, ať si ji zaplatí. Každý je dnes v práci, čím dál častěji kvůli práci cestujeme a možnost vyzvednout si balíček/dopis večer na benzince je přece geniální řešení.
Ano, souhlas. Pro mě je menší zlo si pro ten balík někde zajít, než sedět na uvedené adrese a čekat na kurýra.Nechápu, proč ČP dodnes nemá na každé pobočce krabici typu AlzaBox.
No dobrý kurýr dá vědět den předem a člověk ví 30 minutové okno nebo mnohdy lze dohodnout čas který vám vyhovujeB-]
Třicetiminutové okno je nerealistické. Třeba soukromé věci přes DPD si nechávám posílat do práce, kde k nám DPD jezdí skoro denně.Přijde mi mailem něco jako:doručíme dnes mezi 10:33-11:33.Reálný rozptyl je ovšem spíš 10:00-12:30, někdy i později.ČP zase volá stylem jsem u vedlejšího domu, za 2 minuty jsem u vás.
No mě většinu balíků vozí FedEx a TNT a nemůžu si stěžovat vždy 30m okno dodrželi, ale je pravda že DHL se za poslední 2 roky zhoršilo.
30 minut okno nebo vlastní čas je dost náročná záležitost pro kurýra. Musí mít trasu co nejefektivnější a např. s kolonou nic neudělá.Taky si občas nechám poslat něco do kanceláře, kam vím, že se večer stejně vrátím a celý den tam někdo je. Ale obvykle si radši nechávám poslat zboží na místa, kolem kterých 100% vím, že pojedu někdy v odpoledních hodinách.
Ano, misto na postu bych ted kvuli Vam chodil cichat smrad na benzinku. To zni o moc lip. Diky, nechci. Auto nepouzivam a nechci. Staci mi nohy, mhd a vlak.Ze nejake reseni funguje pro Vas, vubec neznamena, ze bude fungovat i pro nekoho jineho.
Kéž by Česká pošta zkrachovala, to by byla tak radostná zpráva pro miliony lidí v této zemi, že by si to zasloužilo vznik státního svátku: Den kdy skončil poštovní útlak. České poště ze srdce přeji jen to nejhorší, její schopnost doručovat balíky je tristní, balík z USA je na Pražském letišti dříve nežli z Celní pošty urazí 60 Km. O doručovací době mezi 7 až 17 hodinou raději nemluvit a zděšený výraz doručovatelky poté co jí člověk přistihne když vhazuje lístek o nezastižení do schránky a položení otázky: Jsem tu, kde máte můj balík? raději nepopisovat.
přesně 🙂
V ČP je problém, že je to státní podnik a ještě k tomu s tím jejich zaprděným systémem nechce víc jak polovina top managerů nic dělat. Chápu, je to risk.------Ale jedno se jim musí nechat, že když má člověk den na bobek a najde ve schránce zase lísteček a při tom byl celej den doma, tak si může dojet pěkně zanadávat...
Jsou "lepsi" veci nez listecek ve schrance...treba info na webu, ze adresat se odstehoval a zasilka se vraci odesilateli.
jo nebo že balík se snažili doručit každý den a desátý den ho odesllai zpátky.. Na firmu kde celý den je recepční.. adresa správná. Stálo mě to 15$ poštovný a 2 měsíce čekání na refund platby. Super organizace.
v praci mame vratnici ktera zasilky prebira a hlidaci sluzbu takze 24/7 tam nekdo je a i presto dostavame listecky "nezastizen". To dokaze jen CP.
Nedavno jsem mel na webu informaci, ze ridic nemohl dorucit, protoze na zvonku nebylo jmeno. Jmeno tam bylo. Nakonec jsem se dohodl s operatorkou, ze mi to dovezou do prace. Kam myslite, ze mi to ten koumak dovezl? No samozrejme ze ne do prace, ikdyz na krabici byla nova adresa, ale dovezl mi to znovu domu, kde zcela nahodou zrovna byla zena (jmeno na zvonku tam najednou bylo, jo!?), ktera to prevzala. A to teda vubec nebyla Ceska Posta ale DPD.
ČP je státní podnik, takže (jen tak) nezkrachuje a případné výpadky financí jim stejně zasponzorujeme všichni z naši daní.
Jojo, jen ať konkurece Český poště pořádně zatopí, management to potřebuje. Jenže, jak je tak znám, to nejspíš stejně povede jen ke zdražení služeb ČP ("musíme zdražit, klesaj nám tržby") a skuhrání aby jim stát konečně odklepl tu miliardu a půl dotací ročně (jestli už to teda neudělal). A služby/neslužby ČP zůstanou při starým, pošťačky furt budou brát prd, ale menežéři si budou vozit prdele v novejch kárách.
a Česká pošta zdraží. Nedávno jsem posílal asi 10kg balík na dobírku a stálo to přes 260kč, což se mi už zdá teda dost.
10kg balík se už roky neposílá českou poštou, protože je drahá, jsou tam fronty a musíš se tam s tím tahat. 10kg balík se posílá kurýrem za poloviční cenu a nemusíš vytáhnout pátý z baráku protože si pro něj přijede.
Už vidím, jak soukroma osoba vyuziva kuryra...
Nasel jsem trebas zaslat.cz po asi dvou vtrerinach googleni a nic tak nepredstavitelneho mi na tom neprijde.
CP je naprosto idiotska instituce s procesama zaseklyma v dobach hlubokeho komunismu. Ze nejsou schopni dorucit balicek na cilovou adresu - ok, chapu, maji malo roznasecu protoze jsou socky a malo jim plati, takze u nich nikdo nechce delat. Co mi ale rozum nebere, ze v roce 2019 nejsou schopni ani upozornit, ze clovekovi na pobocce hnije nedoruceny balicek. Je fakt takovy sileny technicky problem poslat smsku na cislo uvedene na balicku hned pod adresou? :-/ Uz se mi takhle vratilo zpatky do Ciny hafo veci o kterych jsem netusil, ze mi visi na pobocce. Listek ve schrance samozrejme zadny. Fakt blbci.
to co popisujes je priplatkova služba, kterou pošta umí. To, že číňan to pošle nejlevnější (vládou dotovanou) zásilkou, je pak otázka jiná a na prodejce, nikoli na poštu.
To, že pošta neoznámí doručenou zásilku rozhodně není vina číňana, ale jen a jen ČP. Taky se mi to stalo, ale hlídal jsem si to a co druhý den jezdil na poštu s dotazem, zda už to přišlo.Úsměvné pak bylo, když jsem následující den po vyzvednutí balíčku na poště dostal oznámení, že jsem nebyl zastižen a mám si dotyčný již vyzvednutý balíček vyzvednout na poště.Evidentně to oznámení nosil pošťák několik dní v kapse.
Předpokládal jsem, že bystrý čtenář pochopí, že moje reakce byla na téma poslání SMS, které je napsané na balíku.
hamik to zrejme myslel tak, ze kdyz nekde posta nema lidi ani na dorucovani listecku, tak by mohla alespon misto listecku poslat zadarmo SMS.
Pravda je takova, ze mnohe bobocky CP funguji naprosto bez problemu a i rozvoz baliku funguje bez chybicky cele roky. Nicmene pak jsou i takove, ktere zcela prokazatelne funguji na baterky a opet dlouhodobe.SMSky a oznamovani funguje, ale nekde musi ten proces spustit, a to je opet dane pobockou.Me z Ciny dorazilo zatim vzdy vse, zadny problem. Akorat kolem Vanoc je potreba pocitat s +2-3 mesice co to lezi v Praze na letisti.
To neleží na letišti, ale na tzv. výměnné poště 120, Plzeňská 290 /139, Praha Košíře.
Zatopit ČP nedá zase tak moc práce. Být ČP jen o trochu horší, tak prostě nedoručuje vůbec (a za velké peníze).
Česká pošta by mohla zavést novou službu "Lístek do schránky". Když byste chtěli někomu poslat balík, tak byste mu poštou poslali lístek, že má od vás něco očekávat a ať je večer doma, následně byste mu ten balík osobně donesli. ČP by si za to mohla účtovat nějakou skromnou částku, třeba 59 Kč, ovšem je otázka jestli by neztráceli i tyhle malé lístečky.
Služba je OK a často využívám. ČP vedení se už musí probudit a reagovat na dnešní IT svět a požadavky. Klidně ať ČP koupí Čína.
Jenom proto, že v ČP pracují na managerských postech totální vemena ji jako státní podnik prodáme Číně?
Stačí ji zrušit. Pro důchodce máme bankomaty, občanka je elektronická a los se dá koupit v tabáku. Služby czechpointu by zvládla i opice v zásilkovně.
CP ma ale jednu podstatnou vlastnost (kterou ostatni nemaji) a to tu, ze provozuje svoje sluzby v kdejakem zapadakove a to i tam, kde se ji to ekonomicky nevrati. Nemluve o pokryti pobockami. Tim ale neomlouvam mizernou kvalitu jeji sluzeb, a kdyz to jde, tak se ji vyhybam.
A to je podle vás pozitivní, nebo negativní vlastnost?
Co se tyce mizerne kvality sluzeb, tak to je samozrejme negativum. Pokryti sluzbami a pobockami je jednoznacne plus. Jde taky o to, ze u CP je jakasi jistota, ze bude vzdy nejak fungovat. Zatimco soukrome podniky se muzou kdykoliv z trhu stahnout a odejit, nebo prestat v nekterych olbastech jednoduse poskytovat sluzby. A pak by se i ty nejzakladnejsi veci, jako uredni obsilka sesypaly. Budme radi ze mame alsepon nejakou postu, ktera je prakticky vsude dostupna a da se spolehnout na jeji existenci.
Jop. Ceska Posta je super. Driv jsem na ni nadaval, ale pak jsem poznal DHL, Toptrans a DPD. Od te doby na ni nedam dopustit.
DHL? Pokud se nebavime o b2b, tak pokud vim, DHL ti domu nic nepriveze, protoze takove sluzby v CR neposkytuje. Mohl jsi sice videt auto, kde je napsane DHL, ale pouze jako partner, ne jako provozovatel. DHL muze zaridit mezinarodni prepravu + procleni, ale doruceni po CR je pak uz realizovana lokalnimi providery. Ja mam treba spatne zkusenosti s CP. Praktycky vsechny baliky/postu nahlasi jako "nezastizen", nevolaji, nezvoni a rovnou to davaji na pobocku. Zatimco DPD bylo u me vzdy v domluveny den, psali sms a volali.CP mi dokonce nebyla schopna ani dorucit expresne asi 200g knihu. Napsali, ze mi to davaji na pobocku, protoze je to na dorucovatelku prilis veliky. Chapu, ze to muze byt pochybeni jedince, ale u CP se mi to stava prilis casto.Kazdy mame svoje zkusenosti. Nektere pobocky maji holt lepsi vedeni a nektere horsi. Me se vyplati CP nevyuzivat.
no a existuje nejaky jiny reseni?a nechci slyset vymenit vedeni za exprty to uz tady bylo mockrat
Vykašlat se na tenhle monopolní moloch a vrátit ty miliardy prohýřené v dotacích normálním lidem?
Jsem si jistý, že se sám dobrovolně nabídnete, že její funkci nahradíte. Určitě se Vám vyplatí kvůli jednomu dopisu jet třeba 10 kilometrů na nějakou samotu. Za ten pocit, že není potřeba dotovat univerzální službu poskytovanou Českou poštou Vám to určitě bude stát, když už Vám to nedokáže zaplatit ani benzín na tu cestu.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.