Zapomeňte na SSD, HRD má být renesancí mechanických disků

Diskuze čtenářů k článku

avatar
24. 06. 2009 12:24

zajímala by mě poruchovost a životnost... z laického pohledu - čím méně mechaniky, tím méně poruch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 06. 2009 21:06

No s tím piezo si ke klasickému HDD ještě přidej solidní vibrace bez možnosti vyvážení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 06. 2009 00:41

Proč bez možnosti vyvážení? Teoreticky by stačilo, aby tam místo jedné destičky byly dvě a kmitaly na opačnou stranu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asd  |  23. 06. 2009 15:59

Licence: Trial

Fyzické uložení (struktura) je dnes velmi komplikovaná (a výrobci nejspíše utajovaná) - například ukládání dat do nepoškozených oblastí, že skutečné uložení je zcela jiné, než jak si myslíme a hlavičky pěkně kmitají. Tím nechci říci, že defragmentace u FATxx není jednou za rok účelná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asd  |  23. 06. 2009 16:01

hahá

tak to měl být příspěvek do:

Auslogics Disk Defrag: Uklízíme na disku

http://www.zive.cz/text.aspx...

OMLUVA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abbe  |  24. 06. 2009 07:34

Už to nehul...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 06. 2009 15:03

Zajímalo by mne, jak ji chtějí vyřešit v okamžiku, kdy s tou destičkou mohou hnout maximálně +-80mikronů. Co udělají s těmi daty na okraji, které se dostanou mimo pracovní rozsah piezoelementu?

S přístupovou dobou to může být opravdu skvělé. Jestli to chápu správně , tak maximálně cca 1/800s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 06. 2009 08:37

Ak to vie citat pri pohybe oboma smermi (asi ano), tak 1/1600 (~0.6ms)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 06. 2009 14:43

Uložištěm budoucnosti nemusí být SSD, ale hlavně ať to není žádná "pohybující se" technologie!

Nechci nic, co se točí či jinak pohybuje, co žere mnohokrát víc energie a s čím se musí zacházet v rukavičkách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 06. 2009 14:53

vždyť se v článku píše, že to žere polovinu toho co SSD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 06. 2009 15:08

SSD od intelu ma spotrebu kolem 2W....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 06. 2009 08:34

Pri praci, v klude alebo vzdy? To je dost podstatne info.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 06. 2009 21:19

papír snese všechno - fyziku neojebeš prezentací o piezomotorech, protože na rozdíl od disku točícího se konstantní rychlostí (v podstatě setrvačník) má ta plotna nenulovou hmotnost a ta se musí (nechci odhadovat kolikrát za sekundu) uvést do chodu a zastavit. K uvedení do chodu a zastavení s definovaným zrychlením je potřeba práce - a pokud vevnitř nebude dupat křeček, bez příspěvku ČEZu to nebude. Howgh

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 06. 2009 14:54

v tom pripade by ti mohl vyhovovat papir a tuzka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 06. 2009 16:31

jsem spis pro smer ssd ale treba budou za par desitek let bezne hograficka media (crystaly) jako ve scifi filmech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 06. 2009 14:43

HRD disky se zdaji byt jako pekny projekt s teoretickou moznosti uspechu. Samozrejme jsou vyzdvihovany prednosti a take mereni jsou pravdepodobne provadena v laboratornich podminkach, ale jako jedna z alternativ ulozist po boku s SSD je to pekna vize.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 06. 2009 13:52

Moc jsem to asi nepochopil. Když se ta destička bude kmitat v 800 Hz, nebude to pískat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 06. 2009 13:34

Jenomže těch technologií už tu bylo! Já si vzpomínám, jak v době mých studií vypadaly nadějně bublinkové paměti(či jak se to jmenovalo!) na magnetickém základě bez pohyblivých dílů. Uvidíme jak to dopadne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 06. 2009 14:50

nijak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 06. 2009 13:01

Tohle vypadá dost dobře, kéž by to nezapadlo. Výhodou by mohlo být, že tradiční výrobci disků by mohli částečně využívat své know-how a nemuseli by se bát, že je převálcují výrobci čipů jako u SSD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
24. 06. 2009 21:12

Nechci nikomu kazit radost - ale nedochází Vám že kapacita "gramodisků" je přímo úměrná ploše a nepřímo hustotě zápisu? Hustota je evoluční záležitost a současné víceplotnové disky i "až 2TB" HRD hravě porážejí a SSD se k ní blíží (na trhu už jsou TB řešení). Plocha HRD v daném rozměru (2,5-3,5") se těžko ještě nějak zvětší - a co se přístupových dob týče, nechápu proč to porovnávají s konzumními SSD pro SATA a ne třeba s rychlou SSD RAID kartu v PCIE×16 slotu, která je naprosto o něčem jiném...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor