Nanosekunda, mikrosekunda, milisekunda, sekunda… A nově flick! 1 flick (frame-tick) má délku 1/705600000 sekund, jeho tvůrcem jsou inženýři z týmu OculusVR (Facebook) a jedná se o jednotku času jen o něco málo delší než nanosekunda (1,41723356 ns).
Proč ji vlastně Facebook vytvořil? Aby se lépe počítala délka jednoho políčka (framu) v obrazu s různými obnovovacími frekvencemi (24 Hz, 25 Hz, 30 Hz, 60 Hz, 120 Hz a tak dále). Ve všech těchto frekvencích videa lze totiž délku políčka vyjádřit pomocí flicků jako celé číslo, nikoliv reálné (s desetinou čárkou). Proto je Flick implementovaný v C++ a mohou jej použít vývojáři pro lepší práci s časovou synchronizací.
Pro lepší představu, srovnání níže vyjadřuje délku framu vyjádřenou ve flicích pro různé obnovovací frekvence obrazu:
- 24 fps: 29 400 000 fliků
- 25 fps: 28 224 000 fliků
- 30 fps: 23 520 000 fliků
- 48 fps: 14 700 000 fliků
- 50 fps: 14 112 000 fliků
- 60 fps: 11 760 000 fliků
- 90 fps: 7 840 000 fliků
- 100 fps: 7 056 000 fliků
- 120 fps: 5 880 000 fliků
- 8000 fps: 88 200 fliků
- 16000 fps: 44 100 fliků
- 22050 fps: 32 000 fliků
- 24000 fps: 29 400 fliků
- 32000 fps: 22 050 fliků
- 44100 fps: 16 000 fliků
- 48000 fps: 14 700 fliků
- 88200 fps: 8 000 fliků
- 96000 fps: 7 350 fliků
- 192000 fps: 3 675 fliků
Jak vidno, jen díky flickům je filmové políčko ve všech obvyklých frekvencích vyjádřeno jako celé číslo, což usnadňuje vývojářům práci.
Otázka do pléna: Kolik petafliků dnes věnujete odpolední prokrastinaci?