joerr
18. 3. 2018 • 8:29

Tu su foto s prepravy na Dunaji, ked som študoval v Bratislave v 70 rokoch tak sme sa chodili divat na Dunaj na tieto lode. A chodili aj do Viedne.
Odkaz Foto: http://slovakia.travel/lodna-doprava...
https://www.binnenschifferforum.de/showthread.php...
http://www.trnavskyhlas.sk/c/1820-trnava-potopena-na... ...
https://www.lod.sk/sk/rychlolode/...

dolph1888
dolph1888
16. 3. 2018 • 17:26

Žádná novinka, už to bylo někde v bondovce (ovšem s proudovým motorem, tam vždy muselo být něco extra) a v nějakém americkém / italském filmu. Podobné lodě pro rychlou přepravu se dodnes používají, jejich nevýhodou je velká spotřeba paliva (jako u vznášedel, kdysi v UK komerčně využívaných). V případě, který uvádíte ve článku, mi zcela uniká smysl, vůbec používat slovo hybridní pohon, kdy vše obstarávají 2x výkonné diesely po 320 koních. Tím chci říct, že by jste takto mohli nazývat hybridy i výletní zaoceánské parníky, které také mají strojovnu plnou dieselů (většinou finské provenience), jejichž výkon, je v zájmu tichosti a klidného chodu, přenášen ke šroubům na zádi, elektricky.
> Ne, zde se skutečně o hybridní pohon nejedná, stejně tak není hybridním pohonem dieselelektrická lokomotiva, Zde se pouze jedná o efektivnější přenos výkonu, pomocí elektřiny.

Novák Vladislav (Admsap)
Novák Vladislav (Admsap)
16. 3. 2018 • 17:06

Loď na stejném principu, dokonce výletní, jsem viděl v nějakém časopise již v 60' letech. Jezdila na nějaké řece v SSSR. Nepochybně velké množství tehdy bylo zkonstruováno i v kapitalistické cizině, o tom se ale moc nemohlo psát.
Každopádně to po technické stránce není novinka, spíše je to staré minimálně 100 let. Novinkou je až ten luxus.

Určitě si přečtěte

Články odjinud