MiK
30. 11. 2018 • 11:02

To není nic nového, to se používá léta, jenom na něco jiného. Zatím pouze pro malé výkony. Hlavní umění je správně natvarovat póly, aby byl co nejmenší rozptyl. Jenže u 100kW je při 97% účinnosti rozptyl 3kW. Ty dokáží např. s ocelovým řemínkem hodinek na ruce docela divy. Takové náramky, řetízky kolem krku, to vše je závit nakrátko. Dámy budou mít na těle tolik připečených kroužků kůže, kolikrát navštívily nabíječku. Dokonalý cejch.

Martin Karásek (Mkar)
15. 11. 2018 • 21:01

Byl bych fakt hodně rád, kdyby se mobilita lidí i nákladu ubírama směrem, který znamená že nebudeme spalovat ropu, nebo jiná fosilni paliva. Bohužel to co se děje s elektromobilitou má podle mého názoru daleko k nějakému smysluplnému směru. Elektřinu vyrábíme spalováním uhlí a pak ji s velikými ztrátami, ve kterých by byla zmíněná tři procenta při bezdrátovém nabíjení, jen třešničkou na dortu, dostáváme do kol, abychom ujeli méně kilometrů než se spalovacím motorem a ještě se báli si zatopit. Když se taková auta srazí a poškodí si akumulátory, případný zaklíněný řidič má šanci možná prvních pár minut, protože to ani nejde uhasit. Snad akorát odhrnou mimo asfalt, aby se to nepropálilo až na štěrk, než tomu dojde palivo. Kdyby u toho lidi alespoň nevymýšleli nesmysly, jako bezdrátové nabíjení, které je pitomost už u mobilů, natož u aut, možná bych to považoval ještě za smysluplné snažení vizionářů. Ale protože zatím nikdo nevymyslel lepší a jednodušší přenos elektřiny, než po drátech, Představa že budu mít v autě zbytečně těžké přijímací zařízení a dobíjet to půjde jen na dalším zbytečně drahém a velkém zařízení a krom toho spodek mého auta nebude smět být kovový a ještě to bude fungovat o tři procenta hůř než kabel, no vidím v tom samé výhody.

vzach
22. 10. 2018 • 10:20

Když budou používat moderní konstrukci elektroniky s karbidem křemíku, aby snížili hmotnost elektroniky, tak kolik to tedy celé asi tak váží? Nebo aspoň jaká je hmotnost té části, která by měla být ve vozidle? Protože elektronika bývá asi poněkud lehčí v porovnání s tou částí, která by měla přenášet ty vysoké výkony. O kolik by takové vozidlo s bezdrátovým modulem pro dobíjení mohlo být těžší, než stejné vozidlo s dobíjecí zásuvkou a kabelem?

vandrovnik
21. 10. 2018 • 21:38

To je hezké, že 97 % účinnost - ale při dobíjení výkonem 120 kW to znamená, že vniveč přichází 3,6 kW, což je už pěkné topení...

Enfonator
Enfonator
21. 10. 2018 • 20:01

Mňa zaujíma, čo to spraví s riadiacimi jednotkami v aute a ako sa to rušenie prejaví na ich životnosti a spoľahlivosti..poprípade na cene auta, kvôli koimplikovanejšiemu tieneniu

Kuba12345678
21. 10. 2018 • 19:41

nevim, proc bych mel na kabely zapominat

jozka2000
21. 10. 2018 • 19:08

Na jare jsem si poridil benzinovou sekacku a 5 litru benzinu.. (pozemek zhruba 800m). Tech 5 litru benzinu mi vydrzelo celou sezonu. Jsem rad, ze jsem nesel do AKU - uz vidim, jak bych musel v polovine pozemku prehazovat baterie a pak je zdlouhave nabijet..
Tim chci rict - dokud opravdu nenastane prelomovy vynalez v ukladani energie, tak zadna velka revoluce v elektromobilech nebude....
Je to neco, jako kdybychom byli na urovni vzducholodi a cekame na prvni letadlo..

Ladislav Strnad (esapo)
Ladislav Strnad (esapo)
21. 10. 2018 • 17:30

Tak jo. Dejme tomu, že to bude fungovat. a dejme tomu, že se během ... no asi tak pěti let změní na nějakém jednotkovém území skladba vozového parku tak, že sto tisíc aut se stane elektrických (kolik jich bude jezdit třeba po Praze?). Až sem je to krása nebeská a ekologové budou nadšeni. Dobře a teď kupecké počty. 100 000 aut s motorovým příkonem 100 kW, se spotřebou 6l čehokoliv na 100km, s půměrným nájezdem 50km/den, spotřebuje denně 300 m3 paliva, které se nevyrobí a nespálí, nevypustí spaliny atd. atd. atd. Ale, ergo kladívko, spotřebuje elektrickou energii. Tu je zapotřebí vyrobit. Pro zjednodušení budu argumentovat jen benzínem. 1 l benzínu odevzdá motoru při dokonalém spálení cca 8,9 kW výkonu. Při potřebě nahradit 300 kubíků benzínu denně, budu potřebovat denně "nacpat" do aut asi tak 2,670 GW elektrické energie. Na relativně malém území. Kontrolní otázka: Jsou stávající sítě dimenzované na tak obrovský nárůst odběru? Jsou energetici schopni dodat nárazově takové množství energie najednou (předpoklad špičky odběru v průběhu dne je cca od 15. do 20. hodiny). A poslední zádrhel: Kolik bude stát kWh elektrické energie? Aktuální cena je asi 5 Kč/kWh.

Anonymizovaný
21. 10. 2018 • 16:55

Ve světě elektromobilů je princip nabíjení kabel vs bezdrát ten nejmenší problém. "Klikbajt" na neděli, jinak nic.

dušan  rajninec (alter012)
21. 10. 2018 • 13:59

A to má byť nejaký problém ? Dnes? Domáca kablová nabijačka na auto stojí cca 1000 € , potom nie je problém vyrobiť bezkáblovú za 5000€ ! Alebo si niekto myslí , že bude lacnejšia ?

mardzi
21. 10. 2018 • 13:32

A mobilne telefony bude mozne bezdratovo nabijat v okruhu 5 km od stanice 🙂

Caleb
21. 10. 2018 • 13:20

Na jakem to jede kmitoctu? Celkem by mne zajimalo co se stane, kdyz do prostoru mezi civkami spadne treba sroub nebo jiny vetsi kus kovu.

Miroslav Pragl
Miroslav Pragl
21. 10. 2018 • 12:14

Takze omezeni mobility nabijeni. Bravo!Pro bateriove "trolejbusy" je to rozhodne pokrok, efektivni dobijeni na jednoznacne dane zastavce je dulezite. Pro ELEKTROMOBILY to prinasi co?MP

Určitě si přečtěte

Články odjinud