Zaplať a máš stránku bez reklam! Ano nebo ne?

Diskuze čtenářů k článku

Ropacek  |  13. 10. 2001 01:32

Pane Hlavenko, to jste zase jednou uhodil hlavickou o hrebicek :))
"počítám-li skutečně každý haléř, či mám-li tak pomalé připojení k Internetu, tak si jednoduše vypnu grafiku, čímž řeším situaci takříkajíc paušálně" ... zajiste - na mnoha serverech to vyresim pausalne vcetne znemozneni navigace. To sice neni pripad konkretne Zive, ale i tak to u vas radeji resim vypnutym JavaScriptem (to tady mam od reklam pokoj prakticky uplne). Prichazim tim jen o moznost pouzit vyhledavani (ktere je na JavaScriptu zavisle, pres opakovane protesty ctenarstva). Stejne ale nechapu, proc bych mel byt "pausalnim" vypnutim obrazku pripraven o podstatnou cast vzhledu nekterych webu jen proto, abych nebyl otravovan nadmernou nebo vtiravou reklamou.
"mám-li běžnou linku (33-56 kbps), pak načtení několika bannerů je otázka několika sekund. Uznávám však: jsou to otravné sekundy." ... Par? Na me "nebezne" 256ce trva nacteni jedne vasi stranky (6 reklam) prumerne osm sekund. Coz tedy u modemisty muze byt sekund ctyricet. A to mam "bezne" (opakujici se) obrazky vasi stranky nactene v cache.
Aby bylo jasno, 1-2 bannery na strance mi nevadi, uz jsem si i parkrat kliknul :) Je mi jasne, ze "necim" za obsah platit musim. Ale jako se mi nelibi jine predrazene veci, nelibi se mi ani "predrazeny" (= reklamami preplacany) web.
V pracovni dobe stoji natahnuti 1 Mbyte dat po modemu cca 2,- Kc. Vase stranky jsou v prumeru (s reklamami a textem) 120-250kbyte kazda, takze jedna stranka stoji tak mezi 20 a 50 haleri. Neni fakt nekdy lepsi dat nekomu denne 3 kacky a mit pokoj? Pokud tedy obsah stoji vubec za cteni, ze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  13. 10. 2001 16:18

Dovolím si vás opravit v jednom. Kompletní stránka Živě nemá 250 kB maximum, ale 120 kb - je nutné počítat jako "properties" soubory, které se vám stáhnou, když stránku uložíte, ale skutečný "traffic" (data se přenášejí komprimovaně atd.). Dále je ale nutné odečíst ty data, které už máte v cache, což jsou, pokud živě navštěvujete pravidelněji, VŠECHNY obrázky kromě těch reklamních bannerů, které vidíte POPRVÉ. Ve výsledku dojdete k tomu, že ušetření na trafficu vypnutím reklam je nějakých 10-20 kb na stránku průměrně - a to už pak jsou zcela jiná čísla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ropacek  |  13. 10. 2001 18:38

Pane Hlavenko, Vy a a matematika :)) .. jako ostatne vzdy, kdyz odpovidate na nejake namitky ctenaru.
Ano, jsou to zcela jina cisla - ale ne tak, jak myslite Vy. Ja jen doporucim kazdemu, aby si natahl stanku, na kazde reklame klepnul pravym tlacitkem mysi a ve Vlastnostech si precetl velikost obrazku. Vysledek racte secist, je to cca 60kB na strance. A co se tyka opakovani (ktere jsem videl poprve) - behem navstevy 10 ruznych stranek Zive jsem 8 banneru (tedy z celkovych 60 zobrazenych) videl dvakrat. Ja vim, Vy mate ted tu urodu :))
Slovo "prumerne" rika tem, co umi pocitat, ze (pri nejvyssim moznem rozptylu) "prumerne 10kB" je mezi nulou a dvaceti, "prumerne 20kB" je mezi nulou a ctyriceti". Ani ta vyssi hodnota neni pravdiva - je to _vzdy_ 40-60, coz mi tedy dava "prumerne" 50kB :)) Pri tech 10 strankach jsem si tedy natahl "prumerne" 0,5Mbyte balastu. Zaroven jsem si pritahl cca 0,7MByte "uzitecneho kodu", tedy jednotlivych zakladnich dokumentu stranek, tedy cca 60% tahaneho objemu (styly a zakladni obrazky v cache nepocitaje). 10 stranek na Zive predstavuje 5 prectenych stranek i s diskusi nebo 3 zodpovezene dotazy na Poradne.
P.S. Muzete mi blize vysvetlit, ktera data vasich stranek se ke mne (pevna linka) prenaseji komprimovane?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  12. 10. 2001 21:55

Proč je dnes reklama vtíravejši?
Protože ceny za reklamní bannery se dostaly extremně nízko.
Na bannery nikdo nekliká atd...

A přitom náklady na provoz se neustále zvyšuji.
Nedivím se že tvůrci hledají nové cesty jak se uživit.
A už vůbec nemluvim o nejakých velikých ziscích.

Je to prostě podnikání jako každé jiné.
I weby si musí na sebe vydělat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Hyldebrant  |  12. 10. 2001 13:47

Domnívám se, že na Intervalu taky zavedli „dobrovolnou platbu pomocí Q“ (nebo jak se tomu říká).

V závěru článku je použita tučná kurzíva, což je velká typografická chyba. Navíc je celý článek formátován fyzicky (tagy I, B) a ne logicky (EM, STRONG), což je proti standardu (X)HTML.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sedoka  |  11. 10. 2001 20:45

Předem chci říct, ľe ohavná reklama na ľivě me začíná tak lézt nanervy, ľe buď ľivě číst přestanu nebo si ji budu filtrovat.
Beru vąak, ľe z něčeho ľivi být musí, proto: zaveďte i ľivě placené a s reklamnou neobtěľujte.

Jinak- i tiątěných deníků je věc zajímavějąí. Zde si za časopis zaplatím, reklama se tam na mě valí také. Podívejte se na poslední číslo Computeru, jak je TĚ®CE ZAVALENÉ reklamou !!!!
Hnusss!!!!
Kdyby slevyli na 20 Kč, to ale ono ne- hnusně budou vydělávat na reklamě a obsah a uľivatel má smůlu.

Uľ s etěąím na tu dobu kdy si budeme kupovat časopis za 100,- a jeho obsahem budou jen a pouze reklamy.

Smrt vtíravé a vąudypřítoné reklamě (ta prostá reklama a» ľije dál).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  11. 10. 2001 18:52

No reklamy jsou dvou druhu: velke (mnoho kilobajtu)
a otravne.
Bannery vadi akorat nejpomalejsim modemistum, i na 56K se uz daj snest (pokud to teda nekdo neprestreli a )

Ale kdyz mi vyleti tri popup okna (ktera jeste litaji po obrazovce ta, ze je nemozne na ne zavrit), tak ze nevidim puvodni obsah, nebo kdyz je na strance flash reklama, ktera mi treba zacne kecat tak, ze pomalu naslysim ani radio co posloucham, nebo jine zhovadilosti ve flashi tak to me teda vytoci dost ... a to nezavisle na rychlosti pripojeni (tady jsou majitele rychlych linek spis v nevyhode, pac jim popupy vylitavaji rychleji :o)

Pry se objevily i bannery, ktere po prejeti kurzoru mysi kurzor chyti a nepusti (nastesti jsem se s nimi osobne nesetkal.)

To uz je skoro omezovani osobni svobody .... a kdo by pak nechtel tedy tu reklamu odfiltrovat

Proste jakmile mira nasranosti nad reklamou dosahne urciteho limitu, tak si lidi instalujou proxomitron nebo jine systemy ... a jako vedlejsi efekt uz teda odfiltrujou i normalni bannery

REklama v televiZi jde taky odfiltrovat, ale je to o hodne tezsi ... je na to potreba specialni hardware mezi antenu a televizi, navic se jeji filtraci neusetri cas (uvidi misto ni cetrnou obrazovku ...), takze na to lidi kaslou, eventualne pouzivaji filtraci reklamy tyou "prepni na jiny program kde reklama momentalne neni")

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  13. 10. 2001 15:00

Ono je to ještě složitější - mnoho totiž má v moci i server samotný. Například u tradiční bannerovky se podle mě hodně bude prosazovat tend, ve kterém servery nejdříve vhodí na obrazovku text, aby měl uživatel co číst a neztrácel čas a nervy čekáním, až odněkud doteče banner. Mezitím doteče banner či jiná reklama. Výsledek - uživatel není "na**aný" a reklama se zobrazí, dostane se mu "do očí", takže spokojený je i inzerent.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marek Prchal  |  11. 10. 2001 14:48

Mně reklama nevadí. Dělám ji. Mám ji rád. Některý obzvláště hnusný bannery stojí za to vidět, ale víc stojí za to vidět, když se někomu povede opravdová bomba, viz nynější kampaň s mobilem ve tvaru zvířat (GE) od Deependu. Je to opravdová špička a vidět jednu takovouhle reklamu opravdu stojí za to. A stojí za to si i peřčíst perfektně napsanej Hlavenkův článek, opět po čase vtipnej a výstižnej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
wang  |  11. 10. 2001 14:16

Nekteri lide si stezuji opravdu dost ubohym zpusobem, chtit porad vsechno zadarmo je trapne, myslim si ze par banneru nikoho nezabije, snad leda nekoho s oldschool modemem 14,4 nebo 33,6 to muze mozna trochu opruzovat..

Nechteli byste treba demonstrovat, aby v televizi zrusili reklamu?

Bez reklamy by nefungovala televize a ani internet se bez ni neobejde, proste se s tim smirte.

no tech par lidi co se vitezne radujou, ze si reklamy vypli...mi prijdou jako fakt pekny socky, v podstate jsou jako cerny pasazeri v metru, parazitujou na ostatnich...poridte si lepsi pripojeni socani, a nedrzkujte 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  11. 10. 2001 14:29

Připojení mám dobrý, ale připadá mi spíše, že reklama parazituje na mě. A než televizi s reklamou jako je Nova, tak to radši nic. Ale jak tak sleduju tobě ty jejich "zábavní šou" sedí a ani tě nemusí upozorňovat namixovaným smíchem kdy se máš smát.

Mimoto se většina včetně mě vyjádřila, že do jisté míry je reklama únosná. Ale čeho je moc, toho je příliš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peo  |  11. 10. 2001 13:20

     Mali by sme si konečne mali v plnom rozsahu uvedomiť, že nám nikto nedá nič zadarmo. Takisto ako sa kupuje Pravda, Sme, Práca atď, budú sa kupovať aj internetové informácie, pričom ostáva výhoda, že si pomocou mikroplatieb pozriem len tie články, ktoré ma zaujímajú. Čo je lepšie, kúpiť si papierové noviny za "n" korún, pričom ma polovica článkov nezaujíma (šport, ...), alebo si zaplatiť "n/2" korún, pozrieť si to v teple domova na internete, a čítať naozaj len to, čo ma zaujíma?
     Ľudia by si jednoducho mali uvedomiť, koľko peňazí a práce stojí prevádzka internetovej stránky typu napr. Zive.sk/cz. Všetci tu nadávate na kvalitu článkov a množstvo reklamy, tak sakra sa zoberte, registrujte si domenu a spravte niečo lepšie! Preboha veď j to tu zadara, čo ešte chcete? Komunizmus nebudet!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  11. 10. 2001 14:13

Člověče myslím, že to vidíš poněkud zmateně. Já jsem zatím nenašel na netu nic, za co bych chtěl platit (myslím tím informace). A pokud to někdo bude chtít, půjdu jinam, kde to je zadarmo.

Je to přesně naopak, každý se snaží na svoje stránky přilákat co nejvíce lidí. A tím potom případně vydělávat za prodej reklamy. Takže já platím serveru svým časem, který na něm trávím. A už jen tím že jej navštívím. Samozřejmě pokud mě odradí odpudivou reklamou půjdu taky jinam.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peo  |  11. 10. 2001 17:27

Aha, takže ty platíš svojím časom, hej? Takže v podstate by všetky tlačené noviny mali byť zadarmo, veď ich čítaním tiež strácaš čas, a tiež tam pozeráš na reklamy, takže by to ako malo stačiť, nie? Tak prečo nie sú noviny zadarmo?? Napr. v takej Elle je reklama na dvoch stranách z troch. Nemala by byť aj Elle zadarmo? A stojí skoro stovku... By som ti doprial robiť (nielen) informačný server a žiť iba z reklamy, čo by si hovoril potom. Mám svoje skúsenosti...
window.open=PrxRealOpen;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peo  |  11. 10. 2001 17:31

btw skusil som ten Proxomitron, nic moc. Prilis to dohaluzi stranku
window.open=PrxRealOpen;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  11. 10. 2001 17:54

Znova opakuju, přiměřená reklama mi nevadí. Ale pokud začne otravovat, hledím se jí zbavit. Takže je to medvědí služba inzerentům.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hys  |  12. 10. 2001 00:59

Od tebe to opravdu sedi
Vzdyt sam pouzivas proxomitron.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  11. 10. 2001 12:47

Přesně tak, uvědomili si vůbec "tvůrci", že tím, že udělali reklamu takto nepříjemnou, tak vlastně reklamu likvidují?! Protože čím dál víc lidí si stáhne různé programy na její odfiltrování.
Jak říkám bannery mi celkem nevadily, sem tam jsem i na nějaký kliknul. Teď už ale díky Proxomitronu nevidím ani je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  11. 10. 2001 11:59

Nenapisu nic noveho, vse tu uz bylo receno, ale predpokladam, ze kdyz vam to rekne 1000 lidi, budete tomu spis naslouchat.

Az donedavna jsem s bannerama a vubec reklamou zil ve vzajemne toleranci. Nechaval jsem je na pokoji, jen jsem jim zakazal blikani, a reklama se mi zas odvdecila tim, ze se nevtirala.

Pak prisla Lupa s letadlem letajicim po obrazovce. Rekl jsem Lupe "Sbohem, na to nejsem zvedavej."

Pak se objevila ohavna reklama na Telecom na www.netem.cz a vzhledem k tomu, ze se v teze dobe objevila nova a konecne pouzitelna Mozilla, zacal jsem na netem pouzivat Mozillu bez flashe, javascriptu a dalsich hovadin. Zaroven jsem si vypnul stahovani obrazku z reklamnich serveru.

Pak se objevil ten ohavnej letajici ctverecek tady na Zive, takze pouzivam Mozillu i na Zive.

Vysledek? Mira me tolerance byla dovrsena. Tim, ze jste zacali otravovat s agresivni reklamou, prisli jste o cloveka, ktery reklamni bannery nechaval na pokoji a na ty zajimavy nebo vtipny obcas kliknul.

Jsem fakt zvedavej, co vymyslite dalsiho. A nepiste prosim, ze tohle obdobi je nejtucnejsi reklamni sezona - svedci to pouze o vasi ignoranci ctenaru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Igo Adler  |  11. 10. 2001 10:19

To že vůbec existují servery jako zive.cz a jiné je především z části ze zaplacené reklamy. Uživatelé si zvykli na věci ZADARMO, které ovšem zadarmo nejsou. Někdo musí provoz serveru zaplatit. Na našwm serveru www.seznam-brno.cz kromě horniho banneru nevypnete nic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa Kokes  |  12. 10. 2001 08:04

No, nevim presne, kolik reklamy tam ma bejt, protoze ji mam permanentne vypnutou. Ja tam vidim tri mensi reklamni obrazky v pravym sloupecku, ktery se mi s defaultnim nastavenim nevypnou, ale to je vsechno. A i ty tri by se daly odstranit, treba filtrem na velikost obrazku... (Mimochodem, to reseni se mi zda dost nesikovny - sice castecne zabranite filtrovacum, ale a) budete mit bordel i ve vlastnich obrazcich, coz se nejspis projevi v nakladech na spravu serveru, a hlavne - nejak jsem si nevsiml, ze by ten katalog byl na obrazcich zavislej, takze mi nic nezabrani vypnout je pro vas server vsechny a bude pokoj - teda za predpokladu, ze bych tam chodil, samozrejme; ted me jen vyprovokovalo to "neodstranite nic", jak jste asi zamysleli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Čermák  |  11. 10. 2001 10:15

Dovoluji si s panem Hlavenkou nesouhlasit s počtem na EBIZu týdně publikovaných článků.

>> Roční předplatné za server eBiz (zhruba tři články týdně) stojí 700-1000 Kč.

Ve skutečnosti na EBIZu publikujeme průměrně 11 článků za týden (v pondělí 3 zpravodajské přehledy - z domova, ze zahraničí a z amerických akciových trhů; a v dalších dnech průměrně 2 články denně). Do toho nepočítám kratší zpravodajské články, které většinou přebíráme z agenturních zdrojů.

Tomáš Čermák, šéfredaktor EBIZ.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  13. 10. 2001 13:20

Počítal jsem podle posledních zhruba deseti dní a došel jsem k těm "svým" číslům, pokud je to jinak, omlouvám se - bral jsem ale také především články s přidanou hodnotou, bez nekomentovaných přebíraných informací.

Ale to pořád není podstatné - stále je zde otázka, zda je server předplatitelům "prodatelný" za takovou úroveň předplatného (když se vlastně ani o klasické předplatné nejdená, server je nadále zdarma, zde je pouze bez reklam...). To jsem chtěl rozporovat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PM  |  11. 10. 2001 10:12

I LIKE Q:

Nechapu na čem autori tohoto systemu vydelaji. Par procent z par haleru je nic. Takovy system by mel uspech tak pred dvema lety (neco vytvorit -najit nejakeho moulu(nejlepe z US) a rychle to prodat a s prachama pryc ).  V dnesni dobe s nemyslim ze by na tomto sel udelat "trvale udržitelný business". Treba se mylim , ale to priznam az tehdy , kdy autori z halerovych provizi  splati pocatecni investice (vyvoj , HW..... ), budou schopni hradit bezny provoz (pripojeni na net , administrace...) a vydelaji první Qéčko .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
CIA  |  11. 10. 2001 16:00

Vydelavaji presne na tech poplatcich ,a ze je to velmi zajimavy segment trhu ukazuje i soucasne mnozstvi nove vznikajicich mikroplatebnich systemu a elektronickych penezenek. Vubec prvni mozna i v evrope byla pred rokem www.ilikeq.cz´-  I LIKE Q elektronicka penezenka, po cca jednom roce provozu vybudovala trh s cca 70 000 ?  penezenekami .Nyni se na internetu objevuji mnohe podobne vice nebo mene uspesne  variace  a inovace tohoto systemu, mezi nejzdarilejsi patri  www.ibony.cz, www.vbanka.cz, a dalsi . Myslim , ze i pan Hlavenka nenecha dlouho verejnost cekat a prekvapi necim podobnym - ze by monetka ? www.monetka.cz ? . To ze computerpress neco chysta si myslim ze doklada i Hlavenkova novinarska "objektivni podrazdenost" z cehokoliv co udelaji tvurci I LIKE Q penezenky. viz nejen tento clanek  ale i viz : http://www.zive.cz/H/Businessmagazin/Ar.asp?ARI=100560&CAI=2034&EXPS=%22MIKROPLATBY%2A%22 

Kazdopadne jen vice takovych systemu elektornickych penezenek, myslim ze platit na interentu bude za par let zcela normalni a bezne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  13. 10. 2001 16:13

Rád budu diskutovat věcně a ne na úrovni "podrážděnosti".

To, že vzniká spousta mikroplatebních systémů a elektronických peněženek, neznamená z hlediska "zajímavého trhu" vůbec nic. Znamená to jenom to, že se poměrně dost podnikatelů domnívá, že na Internetu lze podnikat tak, že se naprogramuje nějaký "automatismus", načež se budou hlásit desetitisíce lidí a utrácet peníze a dotyčná firma, štítící se přímého styku se zákazníkem, bude kasírovat. Že prostě někam do kasičky budou padat peníze "samy".

Nemám nic proti ILIKEQ. Svůj trh si vybrali dobrovolně a s jasným vědomím - trh s pikoplatbami a s "neplatbami", protože jej používají jako věrnostní systém, tj. tu kvéčka nasbírám, tu je zase rozdám, cosi velmi podobného Fazolím. I ty mají svůj trh a na něm to dělají dobře. Je peněženek v ILIKEQ 70 000? Tuto informaci nemám, na stránkách systému ji nenalézám a nikdo nezávislý ji nepotvrzuje. Ale není vůbec důležité, zda je peněženek je kolik desítek tisíc, podstatné je, kolik osob si skutečně na účet v Q uložilo své vlastní hotové peníze. Jenom toto číslo může cosi hovořit o úspěšnosti systému a obávám se, že je velmi nízké - několik set lidí, v lepším případě. Proto se nedomnívám, že lze systém považovat za úspěšný a jednoduchým výpočtem vám dokážu, že poplatky, o kterých se zmiňujete, jsou zcela nedostačujícím zdrojem příjmů.

Co se týká projektů COmputer Pressu. Pokud dospějeme k názoru, že žádná z elektronických peněženek na trhu není dostatečně kvalitní a zajímavá, připravíme vlastní. Ale naše podnikatelské záměry nemají nic společného s těmito články na živě: v nich uvádím nejen své názory, ale také je jsem schopen podpořit argumenty. Diskutujte s argumenty, ne s tím, co to je computerpress.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Bleša  |  11. 10. 2001 09:07

Přiznám se, že mě docela provokuje, když musím číst podrážděné reakci uživatelů na reklamu na tom kterém serveru. Někdo Vám přinese pod nos článek, nic po Vás nechce, kromě toho, abyste tolerovali pár bannerů. Co byste ještě chtěli? Aby Vám server za čtení platil? To, že na Vás "vyskočí" pár reklam byste měli považovat na normální, ne? Vždyť je to jediný způsob jak za informace zaplatit. Když se mi bude zdát, že je reklam na Živě moc tak normální reakce je, že tam nejdu a ne, že tam jdu, přečtu všechny nové články a pak budu držkovat, že je tam moc reklam. Když Vám reklamy natolik vadí tak jděte na server, který provozuje zadarmo nějaký student a píše ve volném čase články o počítačích. Sám ho má na nějakém free-webu a přístup má ze školy. Ten Vám to dá bez reklamy.

Já sám omezuju návštěvu na iHNed na minimum (i když obsahově se mi líbí), protože jsem tam jednou napočítal 14 GIF-reklam na jedné stránce. Tak by se měl asi chovat každý. Přece nebudu psát do redakce iHNed, aby redukovali počet reklam. To mi připomíná, že měl pan Hlavenka v začátcích Živě článek, ve kterém kritizoval servery, které mají na stránce více než dva bannery (pravda, od té doby máme tlustější dráty).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hys  |  12. 10. 2001 00:54

strucne
tady jde ale o to ze...
reklamy prekryvaji clanky, co muze nasledovat ?...no prece dotaz na zive.cz proc to ?...odpoved ?....zadna...co nasleduje ?....odstraneni reklam na strane klienta, jeste nejakej dotaz ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Pokluda  |  11. 10. 2001 08:41

Předem musím napsat, že jsem pravidelným čtenářem jak ŽIVĚ, tak i WebSpy. V posledni době mě celkem dost vadí reklamy. Ta poslední létající na titulní straně mi už připadá poněkud křečovitá. Jak jsem přivítal tento článek - bylo mi hned jasné, že v diskuzi za článkem se objeví návody na to, jak se reklamy na ŽIVĚ zbavit. Ještě jednou všem zůčastněným v debatě děkuji za to, že mi konečně poradili v tom, jaký program pro eliminaci reklamy použít - právě jej stahuji.

David Pokluda.

PS: Pane Hlavenko, myslím, že tento článek se Vám vskutku vydařil - ve správném čase na správném místě. Více takových článků a aktuálních autorů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  13. 10. 2001 13:09

Zcela upřímně řečeno: ani mně se tato reklama nijak dvakrát nelíbí a rovněž soulhasím s tím, že je trošku křečovitá. Nicméně bude účinná, protože je nepřehlédnutelná a nutí k vyzkoušení, odkliknutí...

Domnívám se, že tyto formy reklamy překrývající stránky budou spíše výjimečné, protože jsou už skutečně na pomezí toho, co jsou lidé ochotni snést, aby daný web navštěvovali - výsledná forma reklamy, která bude používaná, bude muset být vždy kombinace toho, co splní zadání inzerenta a co ještě snese server.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomas urbanek  |  14. 10. 2001 10:51

kdy uz konecne skonci doba kdy jak "kienti" tak medialky prestanou posuzovat ucinnost reklamy dle clickrate... prijde mi to jako bychom chteli tiskovou inzerci posuzovat podle zvyseni obratu inzerovaneho zbozi jen v prvni den vyjiti inzeratu ;o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel Koza  |  11. 10. 2001 08:01

 Zrovna vcera jsem si cetl Lupu a vsiml jsem si, ze kdyz uz u nejakeho clanku nejaky poplatek je, pohybuje se v radu max. stovek "Q"cek. Coz je dost malo... Urcite to je skvely pokus, ale zatim (obzvlaste v nasich koncinach) proste vladne nazor, ze na Internetu je vsechno zadarmo.

Lupu asi necte uplne kazdy, preci jen je to dost specializovany server, nicmene mikroplatby si dovedu spise predstavit u VYSOCE odbornych clanku, kde napr. zobrazim 1/3 textu, a zbytek bude k dispozici az po zaplaceni drobneho poplatku. Obecnych clanku je totiz na Internetu vic nez dost. A UPLNE zadarmo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  11. 10. 2001 06:22

Existuje nekdo, komu ten proxi...tron funguje ??? mne ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lacola  |  11. 10. 2001 08:18

Pokud jsi za proxy, je to trochu slozitejsi, ale dobre popsane v helpu.
window.open=PrxRealOpen;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza S.  |  11. 10. 2001 01:53


window.open=NS_ActualOpen;
dobrovolné platby má ještě  http://www.netem.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hil  |  11. 10. 2001 01:15

To je dobrý nápad -  otravuju s reklamou, a pak si nechám zaplatit za to abych přestal !?
To už je téměř jako výpalné.

Bannery mi až do teď nevadily, ale co je moc je moc. Běhající a blikající reklama přinesla rozhodně ovoce - začal jsem shánět něco co ji zlikviduje.
Proxomitron (viz výše) to vyřešil skvěle.

Varování! Už neuvidíte žádnou reklamu (pokud si ji nezapnete).








Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso Rimmer  |  11. 10. 2001 11:11

Presne tak, jeste tak pred pul rokem jsem mival reklamy zapnute. To, co se na Internetu objevuje v posledni dobe ale opravdu preteka pres pohar trpelivosti - reklamy casto vetsi nez 200kB, navic zoufale pomale, protoze cekaji na odpoved reklamniho systemu, kam se spojuji a nejhorsi ze vseho - jezdici a blikajici svinstvo, ktere vylozene brani tomu, abych si precetl to, co chci. V papirovem casopise by to odpovidalo tomu, kdybych si musel z kazde stranky napred strhnout reklamu prelepenou pres, abych se dostal k nejakemu clanku....

pouzivam proxy-cache + bannerfilter, protoze to filtruje i stale oblibenejsi flash...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Viktor Horel  |  11. 10. 2001 00:56

Na jednu stranu celkem originalní nápad, i když kam jsme to dospěli, když začínáme platit za nezobrazovaní informací.

Kdyby dal EBIZ alespoň slušnou cenu, možná by to pár lidí využilo (přesto, že jsou jiné možnosti jak reklamu vypnout, ne všichni je znají), ale za tuto cenu je to spíše dobrý vtip. Doufám, že odpovědné osoby z EBIZu brzy poznají, že šláply vedle a vymyslí něco lepšího.

Ohledně mikroplatebních systémů - výborná věc, jen kdyby si některé nehrály na něco co nejsou. Ještě ke spojení ILIKEQ a prodeje výpočetní techniky. Myslím, že ty miliony Qček není to pravé. Kromě toho jsou tuším omezeny na maximalní transakci 30 000,-KČ což občas ve světě počítačů nestačí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hys  |  11. 10. 2001 00:26

Nejdal zaslo asi zive.cz kdyz reklamou zakryva kusy clanku.
A na reakce ctenaru (nekterych uz i byvalych), s prominutim "z vysoka SERE".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hys  |  11. 10. 2001 00:30

A jeste bych dodal pro ty koho ta reklama vadi, ze nejlepsi je pouzivat Proxomitron, muzete si tam toho spoustu nastavit.
Napr stranka zive najede bez reklam asi tak za 1/4 az 1/3 co s reklamou.
http://www.proxomitron.zde.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lacola  |  11. 10. 2001 08:21

Fakt dobry program, predtim jsem pouzival WebWasher, ale toto je lepsi. Pouze bych potreboval poradit - da se vypnout "letajici" reklama na titulni strance Zive, aniz bych vypinal Java script?
window.open=PrxRealOpen;

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lumi  |  11. 10. 2001 08:32

No zatim jsem nezkousel zadnny program, ale pouzivam trosku slozitejsi a ne stoprocenti reseni na vsechny reklamy. Jake?
Jelikoz pouzivam jako primary prohlizec Mozzilu, tak jsem si v ni nastavil stahovani obrazku po potvrzovani. Tim si vytvorim vlastni databazi serveru, ze kterych nechci stahovat obrazky a je to.
Trva to sice trosku dyl a zpocatku ty dialogy otravovaly, ale vetsina reklam ze serveru typu linx.cz apod. jsem odstranil. Jedine co se nepodari je odstraneni reklam na stejnem serveru jako nacitam :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hys  |  12. 10. 2001 01:01

Mne tam zatim nic nelitalo :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Saratoga  |  14. 10. 2001 22:26

Ja sem byl taky prekvapenej, kdyz sem se dovedel, ze tu neco ma litat...
Ale opravdu to tak je. Ale ten ctverecek je videt, jenom v explloerru. Ja pouzivam operu a tam nic videt neni. A nepotrebuju na to ani zvlastni program.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor