Potvrzuje se, že zlatou zemí internetového rozvoje se po Americe stává Evropa.
Analytici z IDC poté, co dokončili všechny součty a průzkumy, došli k závěru, který většina internetových profíků v Evropě stejně zná či tuší: rok 1999 byl rokem grandiózního, zatím největšího růstu používání Internetu v Evropě, ovšem další roky to ještě mají předčit, především v intenzitě jeho využívání.
Celkový počet uživatelů v Evropě se za rok 1999 téměř zdvojnásobil a na konci loňského roku činil 81 miliónů. Do roku 2003 má být v Evropě připojeno 213 miliónů Evropanů, více než polovina z celkového počtu. Je pravda, že v USA je více než polovina lidí „on-line“ už dnes, takže by to signalizovalo skoro čtyřletou ztrátu za USA, ale nezapomeňme na obrovské lokální rozdíly v Evropě, zejména jdeme-li ze severu na jih a ze západu na východ: lidé na Balkáně a Ukrajině se připojí až tehdy, když jejich životní úroveň dostatečně vzroste, do té doby je budou strašit jiné starosti než jak se připojit na Internet.
V loňském roce Evropané údajně utratili na Internetu 10,3 miliard eur (lze zhruba brát euro = dolar); v roce 2003 to má být 125 miliard eur, tedy dvanáctkrát více. IDC ale uvádí, že procento nakupujících je pořád malé, zhruba 15 % připojených – což potvrzuje i naše zkušenosti z ČR, kde rovněž cítíme, že nakupuje poměrně stálá, ale limitovaná a nepříliš rychle rostoucí skupina uživatelů. IDC to odůvodňuje nedůvěrou zákazníků v obchody; dodal bych, že zde existují i další významné faktory, a to především ještě nedostatek kvalitně vybudovaných obchodů, které by lidé měli důvody upřednostnit před kamennými, nedokonale vyřešené elektronické platby i proces zasílání.