Nová verze návrhu zákona, který upravuje problematiku spammingu, poskytování přístupu a hostingu, vstoupila do mezirezortního připomínkového řízení. Přináší upřesněné definice, zapracovává vazbu na Evropskou unii, ale zahrnuje také některé nové požadavky. Ne všechny změny jsou ale změnami k lepšímu.
Přesnější definice
Druhá verze návrhu zákona přináší také upřesněné definice některých základních pojmů. Například definice samotné "služby informační společnosti" vypadala původně takto:
službou informační společnosti [se rozumí] jakákoliv služba poskytovaná na dálku, elektronickými prostředky, na individuální žádost příjemce služeb, poskytovaná zpravidla za úplatu; nezahrnuje službu elektronických komunikací podle zvláštního zákona
a samostatně k tomu patřil ještě dodatek, že
službou poskytovanou na dálku služba poskytovaná bez současné přítomnosti stran
Nyní byly obě definice spojeny:
službou informační společnosti [se rozumí] jakákoliv služba poskytovaná na individuální žádost uživatele služeb podanou elektronickými prostředky a poskytovaná na dálku za použití elektronických prostředků, poskytovaná zpravidla za úplatu; služba je poskytnuta elektronickými prostředky, pokud je odeslána a přijata prostřednictvím sítě elektronických komunikací elektronickým zařízením pro zpracování a ukládání dat,
Nezměnila se ani faktická definice "kanálu", byť původní verze návrhu hovořila o "prostředcích individuální komunikace na dálku", a nová verze o "elektronických prostředcích individuální komunikace na dálku". Obě verze přitom taxativně vyjmenovávají to samé:
zejména telefon, mobilní telefon, videotelefon, elektronická pošta a faximilní přístroje.
Podstatná je také změna v definici "obchodního sdělení". Původní definice zněla takto:
obchodním sdělením [se rozumí] všechny formy sdělení určeného k přímé či nepřímé podpoře zboží či služeb nebo obrazu podniku, organizace nebo osoby, která je činná v oblasti obchodu, průmyslu či řemesel nebo vykonává regulované povolání
Nyní byla definice jen drobně upravena:
obchodním sdělením [se rozumí] všechny formy sdělení určeného k přímé či nepřímé podpoře zboží či služeb nebo obrazu fyzické nebo právnické osoby, která je činná v oblasti obchodu, průmyslu či řemesel nebo vykonává regulovanou činnost
ale také rozšířena o dva explicitní body:
- za obchodní sdělení se považuje také reklama podle zvláštního zákona (s odkazem na Zákon č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy a o změně a doplnění zákona č. 468/1991 Sb., o provozování rozhlasového a televizního vysílání, ve znění pozd. předpisů).
- za obchodní sdělení se nepovažují údaje umožňující přímý přístup k činnosti právnické nebo fyzické osoby, zejména doménové jméno nebo adresa elektronické pošty; za obchodní sdělení se dále nepovažují údaje týkající se zboží, služeb nebo obrazu právnické nebo fyzické osoby získané nezávisle.