Základy Adobe Photoshopu, část 3.

Diskuze čtenářů k článku

Petr Mach  |  14. 01. 2003 15:15

Tenhle clanek me jde silne proti srsti. Adobe photoshop je program za cca 30 kKc, to si nebude zadny zacatecnik kupovat. A kdo uz do nej investuje, tak nebude zacatecnik a kdyz, tak se ho nebude ucit ovladat podle clanku na zive. Takze to na me pusobi tak, ze pocitate s tim, ze si ho kazdy ukradne a podporujete tak piratstvi. Pritom je tu spousta jinych kvalitnich editoru, levnejsich, nebo dokonce free, na kterych se da vysvetlit, jak na pokrocilou grafiku (i ten zminovany a pohaneny Gimp). O to tu preci jde, ne? Vysvetlit ze je neco jako vrstvy, alpha kanal a dalsi serepeticky a jak se to pouziva a k cemu to je dobry. A na kokretnim programu nezalezi, tohle jsou obcne znalosti aplikovatelne v mnoha grafickych editorech. Proc to tedy vysvetlovat na nejdrazsim grafickem editoru na svete? Takhle si to nebude moci legalne vyzkouset skoro nikdo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tom  |  07. 01. 2003 22:39

Pane Horcik mam rad clanky na zive a ctu si je uz asi rok, ale tech chyb, ktere se vyskytuji v clancich je i na me moc. Nerad krytizuji jen rikam, ze by to chtelo obcas si po sobe precist co pisete. Tak napriklad  tohle: Lze je využít zejména k tvorbě roztodivných útvarů, ale reálných předmětů, vyřezávání z fotografií a dalším grafickým libůstkám. To je typicka slohova chyba kdyby jste napsal: Lze je využít nejen k tvorbě roztodivných útvarů, ale i reálných předmětů, vyřezávání z fotografií a dalším grafickým libůstkám. - znelo by to cesky...

Nechci tvrdit ze je to jenom vase chyba delaji to snad vsichni a pritom staci precist si co pisete, kdyz uz jste odhodlan  publikovat to na webu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  07. 01. 2003 23:14

Tak když nerad kritizuješ, tak to jo:). Prvně si po sobě přečti co píšeš. Pak to dej přečíst tak 5 kamarádům a možná odstraníš hrubky a chybný větný členění a překlepy atd. atd., a pak se můžeš zabývat cizí stylistikou, co ty na to?:))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fak  |  14. 01. 2003 06:16

cece,  me tohle nejak nestve, pokud se to da pochopit. Vzdyt je Zive zadarmo, nemusis platit za obsah, tak se tomu nediv, ze to ani autori po sobe nectou;o)

Internetova generace asi pujde s gramatikou hodne ke dnu, vzdyt se podivej jakej mam email

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarno  |  07. 01. 2003 20:57

Jsem vlastník Photoshop 6.0 Cz a chtěl jsem se zeptat jak je velký rozdíl mezi verzí 6 a 7 díky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Horčík  |  08. 01. 2003 21:31

Rozdílů je docela hodně, takže jen ve zkratce výhody verze 7.0:

- nabízí rozsáhlý výběr štětců a lepší práci s nimi
- nové nástroje Pattern Maker, Healing Brush & Patch Tool
- nové možnosti převodu dokumentů do webových stránek, vylepšený ImageReady (7.0)
- úplnou novinkou je prohlížeč souborů integrovaný přímo v programu
- malé, ale příjemné změny v ovládání programu
- rychlejší, stabilnější

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eda  |  07. 01. 2003 12:44

Už na to sháním odpověď léta, tak snad tady - když provedu vytáhnutí obloukové části cesty, neobdržím mezi dvěma kotevními body křivku, jakou bych očekával, ale něco jako úsečeky 10-20 pixelů dlouhé, přibližně v očekávaném tvaru. Dá se s tím něco dělat, kromě zahuštění kotevních bodů? Většinou to řeším tak, že cestu převedu na výběr a ten vytáhnu, ale tak to přece nemůže fungovat a vchyba musí být ve mně..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Horčík  |  07. 01. 2003 20:11

Vytažení je možné upravit zcela k obrazu svému. Jakmile dokončíte cestu, klikněte buďto na nástroj Tužka nebo Štětec a tam zvolte tloušťku a vzor podle své libosti. Teprve potom klikněte na Vytažení cesty štětcem - měla by se vytáhnout přesně podle voleb, které jste nastavil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eda  |  13. 01. 2003 16:40

Jo, to já umím, tloušťka a tvar stopy mi problém nedělají, ale to vytažení, resp. jeho tvar, mi dělají problémy. Obrázky řeknou víc, na obr. 1. jsem udělal ze dvou bodů cestu a vytáhl, u evidentně zalomených částí jsem udělal body, Tu samou cestu jsem převedl na výběr a u obr. 2. provedl stroke selekce, s výsledkem, jaký se mi líbí(jen jsem musel umazat spojnici mezi koncovými body..) No a to je to, co se mi na těch cestách nelíbí a kvůli tomu je používám zcela minimálně, a to je mi líto, protože by se mi často moc hodily.<br><IMG SRC=http://212.80.76.22/Eda.Nemec//1.gif><IMG SRC=http://212.80.76.22/Eda.Nemec//2.gif>

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor