Základní desky roku 2002

Diskuze čtenářů k článku

HeyHall  |  28. 11. 2001 19:04

Nad barvou zakladnich desek se muze rozplivat fakt jen trubka ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Wildner  |  26. 11. 2001 21:20

Co říkáte na tuto desku?Má už s ní někdo zkušenosti?Prodává se už u nás?Chystám se jí koupit,tak chci vědět do čeho jdu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ash  |  27. 11. 2001 16:48

Ešte nie, a treba dúfať, že do Vianoc príde do Európy vo väčších množstvách. Veľmi som zvedavý na cenu. Benchmarky (spolu s doskami s KT266A) boli uverejnené na www.tomshardware.com.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  27. 11. 2001 18:32

Mel by jsi se podivat na Intel D850 http://www.intel.com/home/tech/components/motherboard.htm Nesazej na AMD!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Wildner  |  27. 11. 2001 19:26

Nevím,proč bych neměl sázet na AMD,vždyť už  je téměř na srovnatelné úrovni s Intelem (viz. dnešní článek na PCtuning).

Stejně jako autor tohoto článku si myslím,že jediná nevýhoda AMD je v základních deskách (resp. chipsetech) a proto přemýšlím o nForce od Asusu,což je podle mého názoru nejkvalitnější výrobce motherboardů vůbec...

Navíc Pentia 4 jsou to nejdražší,co se dá sehnat,zatímco nová Pentia III (Tualatin) jsou pomalá (vzhledem k Athlonům XP) a nemají budoucnost...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  28. 11. 2001 15:42

ASUS je dobry vyrobce ale stejne bych uvazoval radeji o P4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobo  |  28. 11. 2001 17:57

Súhlasím,
nedavno som kupoval Athlon XP 1600+ (na doske MSI s KT266A) a vykon je super - po dobrom nastaveni v niektorych testoch prekonava aj Intela P4 1,7GHz a to nehovorim o cene a stabilita je tiez absolútna.
Okrem toho momentalne nie je žiadne "použiteľné" riešenie od Intelu (pomer cena/výkon zostavy s Intelom)

PS: uz k tomuto clanku nejaky "bobo" napisal príspevok - to nie som ja - bobo, prosím, ak ti vadí, že mam ravnaky nick, napíš!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Pacholík  |  26. 11. 2001 21:14

Už i Abit bude mít integrované zvukovky? To snad ne, těšil jsem, že deska s čipsetem SIS745 nebude mít zvukovku, třebaže má tento čip podporu kodeku AC'97

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dan  |  26. 11. 2001 19:23

Deska AD 11 od FIC je rozhodně špičková a stále se drží mezi nejlepšími svým výkonem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  26. 11. 2001 17:30

Alespon zminka o D850 a D845!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  26. 11. 2001 12:53

...a kde mate dosky od Intelu? ved je to 3-4 najvacsi vyrobca na svete, a mimochodom, to su ti, co robia tie chipsety...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubik  |  26. 11. 2001 12:13

Pripojim se ke kritice - pane Dudku, projezisekrista, kdyz uz musite hazet odbornyma terminama, tak alespon spravnejma. Mystifikace s mazanim BIOSu je fakt dost nebezpecna, pripomina mi to ty, co v poradne zadrhavajici se mys resi low-level formatovanim harddisku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tren  |  26. 11. 2001 11:20

Kdyz prepisujete clanky z anandtech.com, THG a z jinych zdroju, alespon ty obrazky by ste meli nechat v puvodnim rozliseni...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herma  |  26. 11. 2001 11:11

Podle nadpisu clanku jsem cekal popis desek na cely pristi rok a ne na letosni + 2 mesice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
imhotep  |  26. 11. 2001 15:06

Mno, nevim nevim jestli nekdo uz ted vi, jak to bude vypadat cely pristi rok.

I kdyz mozne to je, nehadam se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Herma  |  26. 11. 2001 20:44

Podle nadpisu clanku autor urcite

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dorf  |  26. 11. 2001 10:37

Superdiletantske vyroky pana Dudka neberou konce -  zajimalo by me, jestli uz nekdy BIOS mazal. A jestli ano, tak bych jeste rad vedel, kdo mu potom MB zprovoznil - je sikovny natolik, ze si desku bez BIOS zprovoznil sam?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ash  |  26. 11. 2001 10:09

Podľa posledných informácií je doska A7N266 osadená špeciálnym zvukovým čipom SPOLU s MCP. A7N266-E má len MCP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Štrébl  |  26. 11. 2001 09:58


window.open=PrxRealOpen;
Je znát, že autor desky ABIT asi nemá příliš v lásce. Já by jsem desce (žádné) tedy rozhodně nemazal BIOS, když už tak CMOS. Navíc to ve výše zmiňované situaci ani není potřeba, v 90% případů stačí PC vypnout a při zapnutí podržet tlačítko Insert, automaticky se tím nastaví default pro CPU settings. Ani s tou diagnostikou jsem to moc nepochopil. Základní "beep-y" ta deska umí, AWARD BIOS kódy na PCI dává, a kdo chce je na diagnostické kartě přečte. Kdo chce něco navíc musí si připlatit (cca 200Kč) a dostane i speciální SM-BUS diagnostickou kartu. Ta se kdysi pridaval k boardum zdarma, ale nebyl o ni příliš velký zájem a proto je nyní jen k přikoupení. Možná by bylo lepší si informace napřed ověřit, než je začnu šířit do světa !!!!!

  

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fanda  |  26. 11. 2001 09:53

prosím, aspoň jednou si po sobě přečíst :-o

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SuData  |  26. 11. 2001 09:46

 Z vlastní zkušenosti vím, že třeba u nás ve firmě MSI jede jako prase a to jenom v těsném náskoku před ECS. Osobně mám Solteka SL-75DRV2 ( úchvatná deska a vypadá "normálně" - takže jsem asi v řiti že nemám růžovou desku s modrejma puntíkama ) a absolutní spokojenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
joro  |  26. 11. 2001 12:19

Opravdu je úchvatný - teda téměř... (fakticky je dobrej...)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luda  |  26. 11. 2001 09:24

Autor by si mel koupit barvicky a dat se na malovani .... treba zakladnich desek. Vetsine uzivatelu je totiz uplne jedno jestli ma ta deska hnedou nebo neonovou barvu, protoze den nazacinaji tim, ze se kouknou do pocitace a reknou si, to je ale nadherna deska . U GA-7DPXDW je urcite dulezite, ze ma krasne srovnane kondenzatory a to ze ma treba (podle obr.) "sirsi" PCI je uplne nepodstatne.

A taky by me zajimalo, ke se vzala informace, ze MSI je u nas nejporavanejsi. Nerikam, ze to neni super kvalita, ale prodavanost se pocita na kusy prodanych desek (ne o obratu nebo podle kvality - zajedte si do velkoskladu a podivejte se co se nejvice kupuje).  Mozna na PCtuningu  jsou sami pretaktovavaci a o "normalnich" lidech a jejich pocitacich nemaji poneti.

Abych nebyl jen kriticky, tak se tu objevuji i zajimave clanky o zakladkach, ale toto je ubohost. Az si pujdu koupit zase novy board, tak se budu hlavne zajimat o to, jakou ma barvu, jak ma srovnane kondiky a jak super ma karabici. Jaky je vykon a co umi, uz me zajimat nebude ...... Jestli si lide kolem PC tuningu vybiraji sve holky podle rentgenu a hodnoti design vnitrnosti, tak jim preju hodne stesti (ale nic ve zlym

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kori  |  26. 11. 2001 09:19

Ad "zejména v oblasti diagnostiky a ochraně proti špatným nastavením BIOSu (pokud se počítač při přetaktování nerozjede, tak se musí vymazat BIOS).":  Ja tedy nevim, ale uz u moji staricke BF6 stacilo, pri nerozjeti PC po O/C, 3x za sebou zapnout a vypnout PC a v BIOSU se automaticky nastavila spravna frekvence procesoru, pricemz ostatni nastaveni samozrejme zustalo nezmeneno. O nejakem mazani BIOSU nemuze byt ani rec! Novejsi desku od Abitu nemam v ruce, takze se nechci hadat, ale pochybuji, ze by tento "system" neumely i novejsi desky od teto firmy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  26. 11. 2001 08:54

Přiznávám, že tohle mne zajímá nejvíc. Pro upgrady starších strojů jsou často zapotřebí desky do beden AT. Dosud se dají koupid desky s i815 na Celerona, bude u nějakého výrobce něco novějšího ??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumes  |  26. 11. 2001 09:08

na AT bedny zapomen, tech 800 za ugrade skrine navic se ti vrati. s AT jsou jen trable.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David Rohleder  |  26. 11. 2001 22:36

Pokud to nejsou krabice do racku za 15000

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gomez  |  28. 11. 2001 13:38

Mrkni na www.volny.cz/rayer , a udelej si sam...  HEHEHE

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bobo  |  26. 11. 2001 08:23

"ochraně proti špatným nastavením BIOSu (pokud se počítač při přetaktování nerozjede, tak se musí vymazat BIOS). "

predpokladam ze tim opravdu nemyslite mazani BIOSu, ale jen pameti obsahujici jeho nastaveni ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drake  |  26. 11. 2001 09:41

to je docela nepohodlný....ECS K7S5A má featurku že když se ti board při nerozjede stači příště podržet asi F8 a oni si resetnou nastavení...jenom vtip je v tom, že se SiS 735 nejde moc přetaktovávat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumes  |  26. 11. 2001 11:27

Vzhledem k tomu ze se mi 1G rozjel na 1333 bez problemu, nevidel bych pretaktovavaci schopnosti jako problematicke. Vic nechci, mam rad stabilni a chladne PC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Brozek  |  26. 11. 2001 08:23

Mam dotaz - desku MS-9100 jsem nenasel ani na www Microstaru  - co o ni kdo vsechno vite?

 

Stanislav

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanislav Brozek  |  26. 11. 2001 08:25

Teda pardoon, 9101, ale beztak ...

Mainboard Search Result...

0 Product(s) found that matchs "9101" :

Please try another word(s) again!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ph  |  26. 11. 2001 08:16

ta cervenomodra s zlute blikajicimi diodami a prusvitnou patici na procesor se mi fakt zamlouva nejvic, urcite mi bude ladit ke zvukove a graficke karte!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Kuchta  |  26. 11. 2001 08:46

  někteří zapomínají na nejnovější módní trend - počítače v průhledné krabici. A tam má estetika základní desky nezanedbatelnou roli...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  26. 11. 2001 04:39

Články o "základnách" patří mezi moje nejoblíbenější, ale proč píšete tekový nesmysly jako že deska je hnědá, nebo červená, nebo žemá  hezkou krabici.

Sme snad ve školce????? Sorry, ale myslim že to sem fakt nepatří. Desku prostě strčíte do bedny, krabici vyhodíte... a víc neřešíte. To by se tak hodilo někam do playboye ... UKÁJENÍ NAD ZÁKLADNÍMI DESKAMI....

Názory, jestli je důležitý mít integrovanou zvukovku nebo ne, to je asi taky spíš osobní názor, který se it-člověk od it-člověka lyší, já jsem třeba radši když tam neni....

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
R.Marvin  |  26. 11. 2001 14:32

Tiez mi to pripada v style:
"Jebe vam ? Podte k nam !
Stante sa recenzentom z povolania!"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr  |  26. 11. 2001 02:20

Hodnocení desek je poněkud nevyvážené. Například ABIT už prý není co býval, navíc jej dokonce nenajdete ani v Recommended Motherboards na AMD a přetaktování také není všechno. V testu také chybí některé další zajímavé značky, jako například DFI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumes  |  26. 11. 2001 06:03

Se pridam. Osobne nepovazuju "pouze" dva dimm sloty za neco strasneho. Proste kazdy si koupi 256 DDR, vic nepotrebuje a kdyz jo, tak si koupi druhou. Co je za problem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kombajn  |  26. 11. 2001 08:45

Super... A kdyz mam nahodou 2x 128 MB RAM z drivejska, tak muzu jit 5te nastupiste...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumes  |  26. 11. 2001 09:06

A na co potrebujes vic nez 256?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Roman Jokl  |  26. 11. 2001 09:35

a za pul roku? za rok? taky nebudes potrebovat vic nez 256MB?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Drake  |  26. 11. 2001 09:37

potřebuješ min. 128 + 256 pokud máš W2K aby ti nedělaly takový zvěrstva jako je načítání nabídky Start z harddisku!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SuData  |  26. 11. 2001 09:53

A co takhle zpracování zvuku, videa, úpravy fotek všechno v realtimu?  Tam potřebuješ paměti tři prd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumes  |  26. 11. 2001 11:25

Tak neni takovy problem pro techto par extremistu prodat jeden zoufaly 128MB DIMM ne a koupit jiny? Ja osobne kdyz kupuju RAM, tak prece v kuse ne? mam 256 + "stary" 128

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SuData  |  26. 11. 2001 11:44

Jo paměti prodat můžeš, nicméně dva sloty na desce znamenají max 1GB paměti a to neni furt žádný brutální množství, a pak končíš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumes  |  26. 11. 2001 12:24

Kolik mas pameti?
1 GB je azaz a kdo potrebuje vic = profik, nekupuje desky do 8000. Jinak jen plytva prachama za RAM. Kdo okusil dual cpu, nechce jinak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SuData  |  26. 11. 2001 12:41

Ale kupuje, mám teď několik objednávek od graf. studii. A pro Dual CPU je potřeba aby to uměla aplikace jinak už to taková bomba neni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Koumes  |  26. 11. 2001 19:26

Jednak graficka studia jsou vyjimka, procentualni.
Druhak je to bomba ve vsech programech ktere maji vice tasku. Pocinaje hrami a konce napriklad 3D studiem, Photoshopem, ale i developerskymi nastroji, pri kominikaci se siti, pro praci na Internetu je to super, vypalovani, atd. Proste bomba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
H2O  |  16. 03. 2002 15:19

Koumes, ty ses asi dobry pako, jak muzes rict ze 256 je az az?? sakra, ja mam 768 a uz uvazuji o dalsim upgradu. Podle meho RAMky neni nikdy dos, a obvzlaste kdyz pouzvias aplikace jake si napsal. Jak muzes seriozne pracovat ve photoshopu s 256 ramkou? OK, tak maximalne pro WEB grafiku, ale jinak, ani nahodou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor