Zahoďte baterky, Logitech nabíjí solárními panely

Diskuze čtenářů k článku

avatar
14. 11. 2010 17:19

Solární klávesnici už dávno vyráběla firma Cherry:

http://images.google.com/images...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 11. 2010 22:08

A co nabíjet ty buffery pomocí mechanické síly při ťukání na klávesnici, pod každou klávesou by byl nějaký piezokrystal, který by při deformaci vyráběl proud.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 12:28

Piezo krystal při deformaci produkuje velké napětí, ale nulový proud. Mimo to je piezo krystal docela křehký a taková klávesnice by moc dlouho nevydržela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 11. 2010 12:52

Tak nic, nejsem elektrotechnik, někde jsem to viděl uvnitř dálkového vypínače na světlo, můžete si ho pripevnit kam chcete je napájen z kondenzátoru a ten z piezokrystalu - vypadá úplně stejně jako nomální vypínač světla na stěně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 11. 2010 10:39

Uvnitř jsou zabudované "buffery energie". No to je teda zase překlad...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 13:42

Tak zrovna u klavesnice takove reseni sice pusobi zajimave ale nevyplati se. Mam baterky v bezdratove klavesnici uz tretim rokem a podle mereni maji stale dostatecnou kapacitu. Tedy jeste nejmene rok vydrzi. To uz spis doslouzi tlacitka nez aby dosly baterky.

Jine by to bylo u mysi, ktera ma spotrebu mnohem vetsi. I tam me ale jedna tuzkova baterka slouzi kolem 8-9 mesicu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 11. 2010 14:11

Souhlasím s výdrží baterií v klávesnici, i když v té mé vydrží "jen" 2 roky, ovšem u myši měním baterie co 1,5 týdne (naštěstí používám dobíjecí, takže mě to nezruinuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 14:25

Co to máte sakra za baterky? Já mám GP 2100mAh a v klávesnici mi vydrží tak 2-3 měsíce. Už se mi je ale povedlo vymlátit i za týden.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
videoeditor | 01. 11. 2010 14:33

To je jednoduché :) dejte tam obyčejné alkalické. Akumulátory trpí samovybíjením, takže se vybijí, aniž byste na té klávesnici psal. Také mám v klávesnici baterky druhým rokem, v klávesnici to opravdu neřeším. Solární klávesnice je pro hračičky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 14:54

... a nebo koupit NiMh se sníženým samovybíjením. Tuším je na tom nápis ReCyko a uvádí, že po plném nabití a roce nepoužívání to ztratí jen 20 % kapacity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
14. 11. 2010 17:14

Ještě lepší jsou Sanyo Eneloop. Používám v myši, výdrž 6 měsíců a více při intenzivním používání (a to myš nevypínam žádným vypínačem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 15:26

Oni už to konečně u alkalických dokázali vyřešit? Tak to je paráda, díky za tip Nebylo by prosím ještě nějaké doporučení které? Alkalické články už jsem nekupoval aspoň 7let, tak se neorientuju.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 15:29

BTW: jak se vlastně poprali s vodivostí prosřtedí a celkově se samovolným vybytím? To by mě docela zajímalo. Když jsme se o tom učili ve škole tak to bylo teprve ve fázi výzkumu, takže jsem se o tom moc nedozvěděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 18:53

Presne tak. Alkalicke maji samovybijeni naprosto minimalni. Nektere maji napeti jeste po 5 letech. Sice uz toho po te dobe moc neutahnou ale v zarizeni s minimalni spotrebou (coz klavesnice je) jdou jeste pouzit.

Co se tyce akumulatoru, nejvetsi samovybijeni maji prave NiMH. Dokonce jeste vetsi nez starsi NiCd. Osobne jsem uz rezignoval na skladovani nabitych akumulatoru a nabijim je kratce pred jejich predpokladanym pouzitim. Stavalo se mi totiz, ze pred mesicem nabite akumulatory stacily akorat na to aby zarizeni zahlasilo vybite baterie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 11. 2010 18:47

Vzhledem k výdrži nepoužívám v klávesnici dobíjecí baterie, ani by se to vzhledem k ceně nevyplácelo . Mám tam obyčejné alkalické Philips Powerlife (4ks). Dobíjecí používám jen do myši, tam se to vzhledem k častým výměnám vyplatí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 11. 2010 10:50

"ambientni osvetleni" a "buffery energie"? to sa fakt neda prelozit do cestiny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 11:39

Dá, ale je to dlouhé a lehce zavádějící :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 11. 2010 12:02

ved asi preto to tam radsej vysvetlil :))

"Solární čidla dokáží pracovat s ambientním světlem, klávesnice se tedy nabíjí nejen při denním světle, ale také na světle od zářivky apod."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 12:34

umele a prirozene svetlo, co je na tom zavadejiciho? A treba zasobnik je taky pekne ceske slovo... nicmene nejsem zadny jazykovy purista

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 12:52

Nejde o přirozené a umělé, ale o proměnlivé. Ony totiž současné solární panely umí pracovat (sice s malou účinností, ale umí) i v noci. Jsou totiž natolik citlivé, že narozdíl od prvních typů, které fungovali jen v UV části spektra, pracují moderní články v téměř celém světeném spektru, díky čemuž dokáží pracovat i se zbytkovým a odraženým světlem. Proto je i Vaše "umělé a přirozené svetlo" zavádějící. Stejně tak zásobník taky není přesné označení pro buffer. Zásobník je defacto, klasický akumulátor, kde střádáte energii do zásoby. Buffer energie slouží ke kompenzaci nesouvisého toku energie solárních článků tak, aby nezávisle na jeho změnách a kvalitě, byl výstup vždy se stejnými a předvídatelnými parametry. Proto i označení buffru za zásobník je zavádějící.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 13:11

Ale ambientni svetlo neznamena ani prirozene ani umele. Kdyz uz bych se to pokousel prekladat do cestiny, tak bych pouzil neco jako svetlo vsesmerove (i kdyz ani to neni presne). Da se to take prelozit, ze je to osvetleni z prostredi. Jde o to, ze na urcity bod dopada svetlo mnohokrat odrazene od predmetu v okoli a dopada tam z mnoha smeru. Ambientni svetlo nevytvari ostre stiny. Kdyz se neco postavi do okna v mistnosti, kde nic nesviti, tak z jedne strany na to prazi slunicko primymi paprsky a z opacne strany to osvetluje ambient z odrazeneho svetla - ta zadni cast je videt a pritom na ne vlastne "nic nesviti".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 10:36

Tak bezdrátová kláveska s panýlkem mě napadla už před několika lety, když jsem měl první bezdrátovkou a viděl její "spořtebu", která by se dala pokrýt tím panelem+malým akumulátorem...ale k realizaci jsem se nedostal, protože to asi člověk doma neudělá tak, aby to vypadalo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 11. 2010 09:48

U mysi udelat solarni podlozku a mys napajet indukci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 11. 2010 21:00

Podle mě je indukce natolik ztrátová, že solární panely by musely být velké a drahé, natož myš by byla těžká...Opravte mě, pokud se mýlím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 08:57

Klavesnice moc pěkná, jen malá drobnost, proč instalovat do počítače nějakej prográmek, když mohli dát přímo na klávesnici malej LCD displej, bez podsvícení, něco jako v digitálkách. Ukazoval by nabití a sílu světla, náklady pár korun a informace by byly furt na očích.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 13:45

Podle uvedených údajů by situace s vybitou klávesnicí prakticky neměla nastat. Takže ty údaje jsou jen pro technické hračičky a 99,9% uživatelů nezajímají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 08:50

U myši by se spíš hodil ten princip, jako maji dneska takový ty "honící svítilny", u kterých malý magnetický váleček běhá nahoru a dolu skrz cívku a tím v ní indukuje energii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 10:38

mě by celkem štvalo, když by tam něco štěrchalo...to raděj ať se dá jednoduše z myši vysunout USBport pro nabití......ono ani to vyměnění baterek není zas takovej problém třeba 1x za měsíc....baterek tu mám u sebe hromadu, takže proč cpát všude zbytečně solární panýlky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 11:37

Myslím že nejde o samotný proces měnění baterií, jako spíše o to, že přesně dle Murphyho zákona, baterky vždy dojdou přesně v tu neméně vhodnou chvíli, a ke všemu zrovna nejsou po ruce nějaké nabité. Tohle tento problém krásně řeší. Klávesnice je pořád bez drátu ale nemusím se bát že najednou přestane fungovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 11. 2010 12:51

Vzhledem k tomu, že baterky za pár kč by tam vydržely minimálně rok, nejen měsíc, je tohleto opravdu nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 15:27

no ja bych vedel o cloveku, kterej by mohl nabijet pro celou rodinu :D

http://www.stream.cz/video/232366-nemecky-hara... ...

a tak me napada, ze podobny princip honici baterky by sel pouzit i na kazdou klavesu a jen psanim by se dobijelo, kazdopadne by to bylo drahe reseni, ale ve spojeni se solarkem nejefektivnejsi

jinak jako ten nemec, i ja mam klavesnici pod stolem, tudiz by mi to nabijelo asi prt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 11. 2010 08:15

Akumulátorům se odteď říká buffery energie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 11. 2010 08:18

Když jsou připojeny na solární čidlo, tak asi jo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 08:33

Muzou to byt jen kondiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 11:07

Tak proto je těch 79 euro za klávesnici tak příjemných, ono to má buffery energie!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 11:42

Akumulátor je akumulátor, a buffer je buffer (i když je to akumulátor a zní to blbě).

Buffer je vše, co mi zajišťuje souvyslý "tok" něčeho na výstupu, nezávisle na souvislosti "toku" toho onoho na vstupu. Takže pokud solárním panelem nabijím akumulátor, který následně napájí samotné zařízení, tak je to prostě buffer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 21:12

Ne, tohle je akumulátor, akumulátoru se říká akumulátor a né buffer. V elektronice se slovo buffer používá obvykle jako druh zesilovače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 22:12

Záleží na tom jak se použije. U cahe v HDD taky řeknete že je to buffer a ne RAM, i když ce čistě technicky jedná o RAM. V tomto případě je tedy akumulátor jakožto elektronická součástka, využit coby konstrukční prvek: buffer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 11. 2010 10:49

No, to určitě...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 11. 2010 12:26

Ano určitě. Buffer prostě není žádná konkrétní součástka, ale způsob využití.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 11. 2010 21:16

A co teprve ambientní světlo!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 08:01

Jako nápad super, zbavovat se zbytečných baterek je určitě fajn, akorát mi trochu uniká smysl téhle klávesnice. Možná ideální volba k HTPC, u desktopu to chce něco přece jen komfortnějšího a drát ničemu nevadí a k notebooku to nemá smysl, když je prakticky stejně rozměrná jako standardní NB klávesnice. Každopádně určitě fajn nápad, vecpat ty solární panely nějakým způsobem na myš, tak mají budoucího zákazníka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 06:50

Přechody v tom videu jsou pěkně nepříjemné

A řekl bych že když na klávesnici něco trochu většího spadne (třeba kniha nebo hlava unaveného majitele) tak bude po nožičkách.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 11. 2010 06:56

No jo, iMovie a každý je hned profi střihač ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 11. 2010 06:43

Malý Enter. Ti lidé snad nemají soudnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 11. 2010 07:42

copa malej enter.. ale koho napadlo udělat klávesnici z lesklýho plastu, ten by potřeboval nakopat do pr...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 09:45

No, mne je uplne jedno, jestli je na klavesnici videt kazdy skrabanecek a ze se po chvilce zamatla. Dulezite pro me je, aby se na ni dobre psalo. Takze kdyz nekde dostanu klavesnici s malym enterem,jako tady, nebo naopak dvouradkovou klavesou del http://www.offchild.com/linked/blogImages/28thing... ... tak si rikam, ze se vyrobce musel zblaznit.

Taky hrozne "prijemna" je klavesnice, ktera ma dalsi tlacitka nalevo od normalnich klaves - http://bhupen.k6yar.com/wp-content/uploads/2007/0... ...

Nebo pod blokem insert, home... tohle http://t0.gstatic.com/images...

Chapu, ze treba na notebooku neni moc mista, ale kdo a proc vymyslel tohle? http://drgimbarzevsky.com/Boris_blog/media/Sony_POS... ...

Pokud si muzu vybrat, tak chci klasickou klavesnici s velkym enterem, dlouhym backspace a zadna tlacitka navic - dost dlouho mi trvalo naucit se nemackat win misto alt. A kdyz uz klavesnice za kazdou cenu musi mit nejake ty multimedialni nesmysly navic, tak at jsou nekde nahore, kam clovek nesaha ani po pameti, ani po hmatu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 16:55

Ještě by jsem přidal jeden originální typ klávesnice a to když má tlačítka F1..F12 po boku (u capsloocku), ale ta se již nejspíš nedělá tu jsem viděl před hodně dlouhou dobou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 11. 2010 11:18

Ohledně toho posledního obrázku - ten druhý backslash s pipe vedle levého shiftu mám naopak velmi rád a preferuju klávesnice s takovým uspořádáním. Výhodou je, že funguje i na českém layoutu a nemusím tak mačkat ani AltGr + Q, ani se přepínat na angličtinu.

Jinak s předchozími věcmi souhlasím - chci dvouřádkový enter, dlouhý backspace, normální uspořádání InS, Del, Home, End, PgUp a PgDn, kompletní numerický blok, šipky, které nejsou "podsunuty" pod hlavní část klávesnice (typické u svislého Del), funkční klávesy musí být uspořádány klasicky po čtyřech (F1-F4 mezera F5-F8 mezera F9-F12). A multimediální klávesy celkem vítám, ale musí být umístěny a vytvarovány tak, aby nedocházelo k náhodným stiskům.

Momentálně používám nějaký levný SpeedLink a jsem kupodivu spokojen, viz http://ii.alatest.com/product/600x400/c/a/Speed... ... - sice to má multimediální klávesy i vlevo, ale jsou níž než hlavní blok a ještě se mi nestalo, abych je stiskl omylem. Hlavně mi tam vyhovuje otočné kolečko vpravo dole - nastavil jsem si na to hlasitost a nemusím už dávat ruce z klávesnice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 11. 2010 07:53

V té části z vývojového centra je vidět i kousek s klasickým dvouřádkovým enterem K nám se naštěstí většinou dováží tahle klasika, minientery mají v oblibě amíci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 11. 2010 22:03

Jo, jenže české (evropské?) klávesnice sice mají dvouřádkový enter, ale mají rozdělený levý shift na shift+lomítko což mě často vytáčí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
05. 11. 2010 09:03

nauč se psát všemi deseti nemehlo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
01. 11. 2010 03:33

nejlepsi z toho vseho je ta masina na mackani tlacitek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor