Žádné obavy z nedostatku peněz do marketingu na Internetu

Současné zpomalení růstu je prý přechodné a za pět let se prý můžeme těšit na koláč ve výši 64 mld. dolarů.
Jedna analytická firma za druhou potvrzuje, že s reklamou na Internetu to bude jen a jen dobré – což je poněkud v rozporu se současnou situací, která naopak vysílá docela dost varovných příznaků. Forrester Research, jedna z nejznámějších výzkumných firem v tomto oboru, zveřejnila své nové odhady: podle nich bude objem peněz do internetové reklamy činit v roce 2005 42 miliard dolarů a celkové výdaje do „internetového marketingu“ budou činit 64 mil. dolarů, tj. o polovinu více.

Je to zřejmě poprvé, kdy se výzkumná firma věnovala vůbec celé, zatím docela špatně prozkoumané oblasti marketingových výdajů do oblasti Internetu, kam kromě inzerce patří i řada dalších cest pro podporu produktů a značky: Forrester tedy říká, že i na Internetu se bude realizovat známý „marketingový mix“, z něhož je jen jedna část (byť ta největší) věnována na čistou, tradiční reklamu.

Forrester tvrdí, že současné zpomalení růstu, které znervózňuje firmy žijící převážně z reklamy (reklamní agentury a portály), nebude dlouho trvat a zlaté časy internetové reklamy brzy nastanou. Dnešních jedenáct miliard internetového marketingu tak má vyrůst šestinásobně, a to především díky inzerentům z tradičního světa, kteří zatím jsou odpovědní jenom za 31 % rozpočtu internetového marketingu, za pět let to ale bude celých 84 %. Na Internet tedy mají vstoupit firmy, které známe z televizní nebo novinové a časopisecké reklamy – například výrobci rychloobrátkového spotřebního zboží. Těšit zájmu se má i e-mailový marketing: ten se má v roce 2005 postarat o šest miliard dolarů obratu!

Forrester uvádí, že velký obrat má nastat v roce 2002; v letošním roce už totiž dosáhne penetrace Internetu v nejvyspělejších zemí nějakých 60-65 % celé populace a to bude signál pro inzerenty, aby jej v následujícím roce už začali brát velmi vážně jako ideální místo pro reklamu. Částka 64 miliard dolarů tak znamená z celoamerického marketingového koláče hodně slušných 12 % - a ještě to poroste.

Pokud bychom toto šestinásobné zvýšení aplikovali i na český trh, z letošních pravděpodobných 200 mil. Kč by to znamenalo zvýšení na 1,2 miliardy za pět let. Z toho lze portály nejen dobře uživit… ale budou to ony, které se podělí o hlavní část tohoto koláče?

Témata článku: Internet, Marketing, Celá firma, Letošní rok, Celý internet, Současná značka, Nedostatek, Celý rok

Určitě si přečtěte

Země se jenom o vlásek vyhnula věčnému zmrznutí

Země se jenom o vlásek vyhnula věčnému zmrznutí

** Země po většinu doby své existence zmrzlá rozhodně nebyla ** Podle nového výzkumu tomu však unikla jen o vlásek ** Kdyby totiž byla jenom o 15 procent dále od Slunce, tak by prý kompletně celá zamrzla

20.  9.  2017 | Stanislav Mihulka | 9

CCleaner obsahuje softwarovou havěť! Tvůrcům se do kódu dostali hackeři

CCleaner obsahuje softwarovou havěť! Tvůrcům se do kódu dostali hackeři

** Masově oblíbený program pro softwarovou očistu Windows ovládli hackeři ** Narušení se podařilo zavčas odhalit, unikla jen data o počítačích uživatelů ** Je paradoxní, že CCleaner byl slabě zabezpečen, když jej letos koupil Avast

18.  9.  2017 | David Polesný | 46

Hacknutý CCleaner je mnohem zákeřnější, než se zdálo. Update na novou verzi nestačí, proveďte obnovu systému

Hacknutý CCleaner je mnohem zákeřnější, než se zdálo. Update na novou verzi nestačí, proveďte obnovu systému

** Chyba v CCleaneru je závažnější, než se zdálo ** Update na novou verzi nemusí stačit ** Přinášíme detaily

21.  9.  2017 | Stanislav Janů | 58

Noční strana Venuše vydala další tajemství

Noční strana Venuše vydala další tajemství

18.  9.  2017 | Jiří Černý

Americká armáda si pořizuje nové švédské pancéřovky Carl Gustav

Americká armáda si pořizuje nové švédské pancéřovky Carl Gustav

** Pancéřovky Carl Gustav jsou přenosné bezzákluzové protipancéřové zbraně ráže 84 mm se sofistikovanou optikou ** Jejich první verze byla vyrobena již v roce 1946 ** Mj. si je oblíbili i v americké armadě

21.  9.  2017 | Stanislav Mihulka


Aktuální číslo časopisu Computer

Vyplatí se ještě těžit kryptoměny?

Velký test studentských notebooků

Test pěti levných soundbarů

Nejlepší chytré hodinky