"K pokrytí vlastní země směrem na východ slovenským vlakům ani pět hodin nestačí."To je take typicke slovenske.
Co to ma bejt za sotka ten Maze Hill v Londyne? Sem si to musel najit na mape a je to zastavka, nikoli nadrazi. V Londyne je asi 20 nadrazi, z toho deset vytizenejsich nez hlavak v Praze a Lutonsky vybere jako stredobod stanici a la dolni pocernice... 😀
Žádné jiné nádraží se mi v tomto měřítku nepodařilo na mapě chytit, pokaždé se vybral jen Maze Hill. Z Waterloo by se pavouk prodloužil o trochu víc na západ.
Ano, problem zeleznic v Londyne je, ze jsou nadrazi hlavova a velmi malo vlaku metropoli projizdi, ale na stejny stejny problem jste musel narazit i v Parizi (Gare du Nord/Sud/Montparnasse) anebo v Madridu (Atocha vs Chamartin)
Podobný problém má Budapešť. A do výstavby Hlaváku (a vzniku schizmatu Hlavák/Masaryčka) to tak bylo i v Praze
A strašidelné dráhy už patří pod České dráhy?
K té hustotě sítě a našemu prvenství - z celkového počtu téměř 9500km tratí je rovných 8000km jednokolejných a 6000km není elektrizovaných. Já bych se nechlubil ani tou hustotou ...
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 9. 2022 12:08
Že nejsou elektrifikované, je dnes naopak výhodou.
Pokud by to byly čisté a moderní vozy, možná. Ale určitě ne ty vraky z dob hlubokého socialismu, které pohání motor z tanku T34
to co udelali pro telekomy (eu roaming) by meli udelat pro zeleznice.stacil by povinny jednotny jizdni rad pro celou eu, vyhledavani by se zjednodusilo, ceny sjednotili a lepe by se hodnotilo😀rozdily v cenach CD DB a QBB jsou nekolikanasobne...
To by znamenalo, že vnitrozemská doprava by byla o čtvrtinu dražší.
tezko 😀potreboval jsem do kolyna nad rynem a CD z prahy byly 3x drazsi nez QBB z vidnenemyslim si ze je treba sahat na ceny jen zakaznikovy jednosuse ukazat vsechny moznosti a ceny...jen pro upresneni jedete stejnym vlakem at koupite u CD nebo QBB 😀
Však ono se o tom mluví. Problém je v tom, že aby něco takového dávalo smysl, musely by mezinárodní vlaky být spolehlivé a nemít problémy s kompatibilitou. Nejenom že různé státy mají různé tratě (např. různé napětí ve vedení, různé zabezpečovací systémy apod.) ale často se liší i v rámci jednoho státu.Doporučuju video od Adam Something (v angličtině): https://www.youtube.com/watch...
> Z Prahy se dá za tuto dobu v ideálním případě dostat do všech koutů republiky.A ako casto nastane na ceskej zeleznici idealny pripad ze vlak nema aspon 30-60 minutove meskanie oproti cestovnemu poriadku? U ceskych vlakov vzdy treba pocitat minimalne s hodinou navyse k dobe jazdy u dlhsich spojeni. Ak pridete s mensim ako hodinovym meskanim tak sa povazujte za stastlivca.Moja letna skusenost s cestovanim - wizzair cestou z ceska zruseny let 3 hodiny pred odletom bez nahrady (ponukli vlastny let o tyzden neskor co je mi na dve veci, musel som si kupit sam drahe letenky inde a este sa trepat busom x hodin do cielovej destinacie, wizzair mi zamietol kompenzaciu z dovodu mimoriadnych okolnosti (ziadny strajk ani pocasie), ktore zahadne zmizli ked som to postupil CAA.cz podla ktorych by som to mal dostat vyplatene do mesiaca, tak uvidime), cestou spat wizzair uz len 1-1.5 hodiny meskanienasledne som cestoval vlakom na slovensko a potom spat na moravu a do prahy a z 3 spojov mali 2 cca hodinove meskanieu auta sa nemusite trepat nikde na letisko/stanicu a nasledne prist pomalym vlakom uz podla cestovneho poriadku kvoli meskaniu este o hodinu neskor, takze autom praha morava od dveri k dveram 2.5-3h, vlakom identicka trasa od dveri k dveram vratane MHD na stanicu tak minimalne 5-6 hodin vratane obvykleho meskania, kto ma auto bol by blazon keby siel vlakom 2-3 hodiny dlhsie, hlavne ak u viac osob vychadza to auto rovnako ci lacnejsie nez vlak aj s drahym benzinom
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 9. 2022 09:59
Otázka je, proč by dnes někdo nasedal do vlaku a jel někam 5 hodin. Podle vidí na YTB na kanále Elektro Dad je snad normální si v dnešní době nabít svůj elektromobil, naplánovat svojí nabíjecí cestu a pak vyrazit s rezervou 10km na nabíjecí stanice. Nejlépe pak v něčem jako i3, ať si to dobrodružství řidič (čti navigátor mezi nabíjecími stanicemi) pořádně užije.
Koho zajímá co řikaj na nějakym obskurnim kanále? Když jede na vzdálenost do 500 km a jede tam přímej vlak s restauračnim vozem, tak vždycky zvolim vlak, protože ta úroveň cestování je uplně někde jinde v 1. třídě s restaurací než se někde mačkat v buse nebo dokonce sám řídit.
Špatně! Naplanuj si trasu se trema zastavkama a jestli ti chybi jidelni vuz, nemusis bejt smutnej. Pri čekání na benzinkach budes mít dost času na jídlo v místním bufaci.
Jo, bageta za 250 Kč na benzínce.... B-] Restaurační vozy ČD maj lepší ceny než normální hospody a člověk si tam dá svíčkovou a točenou plzeň.
jj, to je paráda. Koupit si oproti spalovacímu autu předražený elektromobil, pak čekat u předražené nabíječky, u které vyjde kilometr stejně jako u spalováku navíc ale s dlouhým čekáním při dobíjení, hledání dobíjecích míst, řešení různých dobíjecích čipů a doufání, že nabíječka bude fungovat a nebude obsazená. 5 hodin jízdy po dálnici, to je minimálně na 2 zastávky s čekáním na každé minimálně 30 minut. Tj hodina navíc. Přitom se spalovákem lze 5 hodin v pohodě dát bez nutnosti tankování.
Česko má dobrou síť jen proto, že je malé. Kdybychom byli větší, vypadalo by to podobně jak v Rumunsku. Proč tvrdíte, že se nedá za 5 hodin do Vídně, netuším?! 4h:52 dle jízdního řádu.
Víte, Praha není ČR.Schválně jsem si to zkusil v IDOSU naklikat a jakmile jste mimo Prahu tak už je s tím problém.
To ze nekdo bydlí mino prahu znamena, ze s takovou casovou prodlevou počítá... To byste chtel jet do vidne z nejakyho vidlakova treba jako Poděbrady? 😆😆😆
já jezdim běžně do zahraničí z Kolína 🙂
kedy ste siel naposledy vlakom? ze dle jizdniho radu ROFLmoja letna skusenost wizzair cestou z ceska zruseny let 3 hodiny pred odletom bez nahrady (musel som si kupit sam letenku inde, wizzair mi zamietol kompenzaciu z dovodu mimoriadnych okolnosti (ziadny strajk ani pocasie), ktore zahadne zmizli ked som to postupil CAA.cz podla ktorych by som to mal dostat vyplatene do mesiaca, tak uvidime), cestou spat wizzair uz len 1-1.5 hodiny meskanienasledne som cestoval vlakom na slovensku a potom spat na moravu a do prahy a z 3 spojov mali 2 cca hodinove meskanieu auta sa nemusim trepat nikde na letisko/stanicu a nasledne prist pomalym vlakom uz podla cestovneho poriadku o hodinu neskor, takze autom praha morava od dveri k dveram 2.5-3h, vlakom identicka trasa od dveri k dveram vratane MHD na stanicu tak 5-6 hodin vratane obvykleho meskania, kto ma auto bol by blazon keby siel vlakom
Jak kdy a jak kde. Pokud jedu z Prahy do Berlína nebo tak něco, tak určitě pojedu radši vlakem, jestli to bude mít 2 hodiny zpoždění už je mi celkem jedno když budu sedět v první třídě a nemusim přestupovat a vlak me zaveze z centra města do dalšího centra města, zatimco autař tam bude někde další hodinu hledat kde zaparkovat a ještě za to platit. Samozřejmě že pokud pojedu z Třebestovic do Vizovic, tak bude auto časově výhodnější, prostě záleží na tom kam zrovna jedete, neni vždycky lepší auto a nejde vždycky jenom o to tam dojet co nejrychlejc a naopak.Bohužel situace na našich železnicích zašla do takovýho stavu že už jezděj vlakama spíš jenom fanoušci vlaků, nikdo jinej by ty problémy netoleroval, ale pevně věřim a doufam, že se to zase dá dohromady, tohle současný neschopný vedení správy železnic musí jednou skončit.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 10. 2022 18:57
Auto: Dojedu (teoreticky) o nějakou hodinu dřív, celou cestu nedělám nic jiného než že se věnuju řízení, nebo sedím na sedačce vedle řidiče.Vlak: Nasednu ráno, vytáhnu laptop, zapojím do zásuvky, pracuju, dojdu si na jídlo do jídelního vozu… Teď jedu na víkend na akci do Stuttgartu a jet autem, musím si brát dva dny volna navíc :)
Názor byl 1× upraven, naposled 13. 9. 2023 17:05
Kdyz tenkrat jezdila pritelkyne z varu do usti vlakem, tak si nepamatuju ze by jedinkrat prijel vcas. Zpozdeni standartne tak 20.minut. A dost casto se stalo ze v mrazech stali treba 2 nebo 3 hodiny uprostred poli a nikdo z obsluhy vlaku se neobtezoval cestujicim cokoliv rict. Vlakem fakt ne, to je peklo na kolejich. V tomhle spis verim busu. Busy jezdi na cas a nikdy se mi nestalo ze bych cekal 3 hodiny v nepojizdnym autobusu.
Přesně to se mi před lety stalo. 😉 Porucha autobusu v nejblbějším místě z celé trasy, kde je otevřená krajina, venku zima, protahovalo pěkně. Zachránil nás poslední spoj toho dne, který jel o 3 hodiny později a měl nějaká místa volná.
problem u busov na dlhsie vzdialenosti je ze nejdu tam kam vlaky priamo a prestupovat teda nebudem, to fakt radsej ten hrozny vlak, napriklad z prahy na moravu sa busom dostanete priamo tazko tam kde vlakom, inak by som aj s malymi deckami stale radsej asi volil bus ak by ta alternativa bola kludne aj za rovnaku cenu ako vlak
To ale počítáte s tim že ty vlaky fakt pojedou, jenomže realita je taková že během 5 hodinový cestu budete 3x přesedat do náhradního autobusu. 😀
Občas se nepovede, ale moje nejdelší cesta vlakem (kterou si za měsíc dvakrát zopakuju) je Praha <-> Londýn a za celou dobu jedno půlhodinové zpoždění, kdy na nás návazný spoj čekal. Na 16h jízdu dobré skóre :)
Ale zase máme za peníze EU mnoho penzionů, sjezdovek, konferenčních center na vesnicích, jabloňových sadů - tedy jen na 5 let co byla dotace, pak se přeměnili na řepkové pole
"za peníze EU" žádné peníze Eu Unie neexistují, jsou jen peníze daňových poplatníků!
Tak trochu tu CR pochvalme. Treba tim, ze jsi lze skoro celou za tech pet hodin projet :)
Ještěže jsme se od Slováků oddělili...
Technicka poznamka. Zurich neni hlavni mesto Svycarska. Tim je Bern 😉
Ajaj. Jak je Bern o hodně menší a v mapě se ukáže až po větším zvětšení, tak jsem rovnou sáhnul po Zurichu. I když Švýcarsko oficiálně vlastně žádné hlavní město nemá, je to moje chyba.
Technicka poznamka. Svajciarsko nema ziadne hlavne mesto.
No ono Skotsko taky nesousedí s Velkou Británií
A teď prosím srovnání se silniční dopravou. 😀Je například tragédie, že třeba z takového Innsbrucku se za 5hodin nedostanete ani do ČR (autem ano)Dále přidat srovnání cen. Obávám se, že tady opět na dálkové mezistátní cesty vyjde levněji jet sám autem než si koupit jízdenku vlakem.O problémech poslední míle ani nemluvě.O pohodlí a místu na nohy v dopravních prostředcích to snad již ani nemluvě. Ne všichni mají cca 170cm, pro které jsou sedačky počítány.A pak, že prý máme cestovat veřejnou dopravou...
"Dále přidat srovnání cen." Takové porovnání? se obávám, bude nadlidský úkol. Ceny mezinárodních jízdenek jsou náhodně generovány a záleží na postavení planet a výsledném obrazci z čajových lístků.
suhlasim, az na ten priestor, vo vlaku mam rozhodne viac miesta nez v aute, tam sa to mozno da na prednych sedadlach ale zadne su tak pre decka a trpazlikov vo vacsine autpraha - morava od dveri k dveram autom 2.5-3h, rovnako MHD+vlak+chodza 5-6h
Ano, co se týče místa na zadních sedadlech u většiny aut máte pravdu, je to pro trpajzlíky. Ale to je již na Vás, co si pořídíte a za cca stejnou cenu se dalo sehnat auto pro trpajzlíky i pro dvě 190cm osoby za sebou tak aby oba měli pohodlí. U vnitřního prostoru 160cm+ to již je většinou ok. S ohledem na regule EU se tedy nabídka takových aut čím dál tím více zmenšuje.... 🙁To ve veřejné dopravě máte prostě smůlu a i kdyby jste si pořídil lístky 4, tak tu sedačku před Vámi prostě neposunou ani nevyndají. A s ohledem k tomu, že např. cesta na lyže do Itálie se s přechodem z auta na vlak cca zdvojnásobí až ztrojnásobí, tak to znamená několikanásobné utrpení.
zkuste jet z opavy do otrokovic nebo zlina. prestup v ostrave casto ujede.A zkuste to opacne v nedeli. v 13:00 vyrazim smer zlin. ze zlina to vemu na otrokovice trolejbusem. A pak 2h do asi 16:00 cekam na EC na ostravu v otrokovicich. Cili, za prvni 3h jsem projel asi jen 40 km. Dalsi bus mi z domu jede v 16:00 a to se bojim, jak bych stihal spoje a jezdit po tme se moc neda. na zastavce vlaku se tezko da zjistit, kde jste, pokud nejste zrovna u cedule :)
To je bohužel realita, člověk má štěstí když vlak vubec přijede, busy jsou na tom o něco líp bych řekl. Třeba u nás z Třebestovic do Kolína je to 30 km s jednim přestupem a když je bordel na dráze, tak to člověk taky kolikrát jede 2 hodiny, tohle už se fakt nedá, budu si dělat řidičák.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 9. 2022 09:14
u vas na vychode na sebe vlaky necekaji?
Největší ostudou jsou 3 hodiny Praha Brno a to i pro mezinárodní rychlíky.
to neni nejvetsi ostuda, ale jen obycejna ostuda. Nejvetsi ostuda jsou chybejici VRT obecne - coz je i pricina te jizdni doby do Brna. Jen doufam, ze az jednou budou rychlovlaky, nebudou stavet v kazde vesnici. Praha-Brno je vzdalenost akorat tak na jeden usek, cokoli kratsiho bude ten vlak jen brzdit.
VRT v ceskych podminkach nedavaji vubec smysl. Kdyby se udelala moderni a funkcni standardni sit, byla by Praha - Brno do dvou hodin a usetrilo by se sileny mnozstvi penez, ktere se ve VRT nikdy nevrati.
největší ostuda je že člověk někam jede a cestou musí 2x do náhradního busu a ten kousek co jede vlak stráví půlku času čekáním někde v polích a řešení v nedohlednu pokud se opravdu kvalitně nepřeorganizuje správa železnic a koordinace těch jejich výluk a rekonstrukcí, protože dneska dělaj všechno uplně náhodně bez vize a plánu
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.