Začínáme s Flash MX 2004 – 10. díl – Preloader

Diskuze čtenářů k článku

Honza  |  06. 06. 2005 09:52

Ahoj, tak jsem zkousel udelat preloader podle tohoto navodu, ale mam mensi problem. Mam uz udelanou takovou aplikaci, ktera se sklada z nekolika Scen, ktera ma kazda jen jeden frame. Udelal jsem tedy preloader do samostatne Sceny a dal ji na prvni misto. Problem je, ze tato Scena ma kolem 70 Kb i presto, ze obsahuje pouze zminovany preloader. Preloader se tedy spusti az po nacteni 70kb a to uz muze byt pozde Nevite nekdo, cim to je, ze to zabira tolik mista..??

Diky Honza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OBr  |  08. 06. 2005 08:48

tady by měl stačit pouze jeden preloader a to v první scéně hned v prvním snímku, protože se jedná o jedno swfko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  08. 06. 2005 13:59

Problem ale je, ze veskera velikost se prevede do te prvni sceny a potom je ten preloader k nicemu. Status se zacne ukazovat treba az od 80ti procent. A to je k nicemu... .. Jakmile napr. pridam nejakou komponentu (button, checkbox,...) velikost hned vzroste. Jak udelat aby ta velikost narostla u jine sceny??
Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OBr  |  09. 06. 2005 12:17

otevřete si knihovnu symbolů, klikněte pravým tlačítkem na preloader, zvolte "properties" pokud není zapnuto tak zvolte "Advanced" a zaškrtněte "Export in First Frame" pak se nejdřív načte preloader.
scény se načítají podle pořadí, pokud umístíte nějakou komponentu, tak ta se načítá jako první, ale zas na druhou stranu, kpokud používáte komponenty, nen nutné používat uvedená preloader, ale komponentu preloaderu
Jinak osobně moc scény nepoužívám, nějak jsem jim nepřišel k chuti  , všechno řeším klasicky přes hlavní časovou osu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nothing  |  30. 06. 2005 21:34

Ahoj, no jo ale mam tam plno Movie clipu, ktere jedou pres attachMovie, takze musejí být Export in forst frame... a co ted s tím?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M2  |  16. 05. 2005 17:47

Jak zajistím, aby registrační bod měl vliv na místo odkud objekt mění velikost??? Ať s ním šoupnu kamkoli, vždy je to zleva doprava. (Postupoval jsem dle návodu)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OBr  |  16. 05. 2005 18:22

Pokud máte zvolen nástroj Free Transform Tool a posunete někam ten bod, zkuste teď objekt pomocí krajních bodů zmenšovat a zvětšovat. Uvidíte, jak je objekt ukotven k mistu, kam jste bod umístil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OBr  |  16. 05. 2005 18:26

... i když máte pravdu, že v tomto případě má na směr roztahování spíše vliv jak je obdélník zarovnaný v MC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M2  |  17. 05. 2005 06:19



Díky.
Ještě bych poprosil o radu, jak tedy zařídit, aby mi nějaký ten teploměr nabýval zprava doleva?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
OBr  |  17. 05. 2005 09:27

otevřete si MC "preloadbar" - to je ten, ve kterém je nakreslen ten obdélník. Klikněte na ten obdélník a na panelu "Align" jej zarovnejte nalevo od středu klipu - "Align to right edge". Budete pak muset posunout v klipu "Preloader" MC s obdélníkem trochu doprava, protože se tim zarovnáním posunul. Podívejte se taká na ten reg. bod, měl by být vpravo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M2  |  17. 05. 2005 15:31

Díky! :o)
Nakonec jsem to udělal prostým otočením MC "preloadbar".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
gully, gully  |  16. 05. 2005 09:35

http://diskuse-zaciname-s-flash-mx-2004.wz.cz/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Nothing  |  16. 05. 2005 09:12

Já to teda podmínkuju, jeste víc rozlozene, ale souhlasím z predchozí poznámkou v príspevku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ushneek  |  16. 05. 2005 06:40

doporučuju podmínku IF definovat jako "IF BytesLoaded=BytesTotal" protože díky zaokrouhlování (Math.round) a dělení se může snadno stát, že se na druhý frame nikdy nehnete, i když vám hodnota "procent" ukazuje 100...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ushneek  |  16. 05. 2005 06:39

doporučuju podmínku IF definovat jako "IF BytesLoaded=BytesTotal" protože díky zaokrouhlování (Math.round) a dělení se může snadno stát, že se na druhý frame nikdy nehnete, i když vám hodnota "procent" ukazuje 100...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor