Nový Nissan Leaf třetí generace výrazně prodlužuje dojezd a stává se tak ještě atraktivnějším elektromobilem, i když už teď patří mezi nejprodávanější. Ideální adept pro řidiče Uberu...

Nový Nissan Leaf třetí generace výrazně prodlužuje dojezd a stává se tak ještě atraktivnějším elektromobilem, i když už teď patří mezi nejprodávanější. Ideální adept pro řidiče Uberu...

Také Mercedes už je na plně elektrickou budoucnost připravený

Také Mercedes už je na plně elektrickou budoucnost připravený

Elektrické SUV od Audi

Elektrické SUV od Audi

Co nabídnout řidičům Uberu má dnes pochopitelně předvším Tesla

Co nabídnout řidičům Uberu má dnes pochopitelně předvším Tesla

Faraday Future FF 91 bude Tesle konkurovat, zapadne mezi modely S a X. 

Faraday Future FF 91 bude Tesle konkurovat, zapadne mezi modely S a X. 

Elektromobil Audi 

Elektromobil Audi 

Tesla Model S

Tesla Model S

Mercedes EQC. Jde o elektrický crossover s pohonem všech kol s výkonem 402 koňských sil a dojezdem až 320 km.

Mercedes EQC. Jde o elektrický crossover s pohonem všech kol s výkonem 402 koňských sil a dojezdem až 320 km.

Tesla Model X

Tesla Model X

Elektromobil už představilo i Porsche

Elektromobil už představilo i Porsche

Také Mercedes už je na plně elektrickou budoucnost připravený
Elektrické SUV od Audi
Co nabídnout řidičům Uberu má dnes pochopitelně předvším Tesla
Faraday Future FF 91 bude Tesle konkurovat, zapadne mezi modely S a X. 
10
Fotogalerie

Za Uber si lidé v Londýně připlatí. Nový poplatek má pomoci řidičům přesedlat na elektromobily

Se zdražením budou muset začít počítat lidé využívající Uber v Londýně. Taxislužba zavedla v britské metropoli nový „poplatek za čistý vzduch“, který má pomoci řidičům vydělat si více a pořídit si za to elektromobil. Uber chce, aby se všichni jeho řidiči zbavili naftových a benzinových vozů do roku 2025.

Poplatek vejde v platnost 16. ledna a bude činit 15 pencí na jeden kilometr (v přepočtu zhruba 4 koruny). Jelikož jedna průměrná cesta Uberu ve městě trvá 4,8 kilometrů, lidé si za každou cestu připlatí 45 pencí (okolo 14 korun).

Není to moc, ale Uber tvrdí, že to bude stačit k tomu, aby řidiči měli časem více peněz k pořízení elektromobilu. Pokud bude například řidič jezdit 40 hodin týdně, za dva roky získá navíc 86 tisíc korun. Celý elektromobil si za to nekoupí, ale příspěvek to rozhodně je. Jakmile si pak řidič elektromobil pořídí, poplatek půjde na podporu provozních nákladů vozidla.

A nejen tímto extra výdělkem chce Uber donutit své řidiče obměnit svůj vozový park. Sama firma plánuje v následujících letech vložit do iniciativy necelých šest miliard korun a řidičům s nákupem elektromobilů pomáhat. Uber počítá, že do roku 2021 by tento typ vozu mělo mít v Londýně 20 tisíc řidičů.

Poplatek je zatím exkluzivní pro Londýn, Uber neuvedl, zda jej bude rozšiřovat do dalších měst. Že začal zrovna zde, má však smysl - místní úřady minulý měsíc rozhodly, že vozy alternativních taxislužeb včetně Uberu budou muset začít za vjezd do centra města denně platit 11,5 liber (330 korun) stejně jako občané.

Osvobozeni jsou od toho jen vozidla s nulovými emisemi, což vysvětluje urgentní potřebu Uberu donutit své řidiče přesedlat v Londýně na elektromobily.

Určitě si přečtěte

Články odjinud