Bing.com není web cestovní kanceláře, ani databanky fotek, přestože tak vypadá. Na rozdíl od Googlu ukáže tento vyhledávač více než bílou stránku s logem a vyhledávacím polem.
Vyhledávač jako zeměpisná encyklopedie
Google zavedl mezi vyhledávače módu „prázdné stránky“, která se stala vzorem i pro mnohé ostatní vyhledávače. Žádné reklamy nebo rušivé obrázky, jen vyhledávací pole, tlačítko pro vyhledání a maximálně pár odkazů pro alternativní hledání či nastavení. Stejného modelu se držel i Microsoft u svého vyhledávače Live Search. U nového vyhledávače Bing však přichází s novým modelem.
Bing přichází s novým stylem úvodní stránky vyhledávače
Úvodní stránku Bingu zdobí obrázek. Pěkné fotografie scenérií nebo měst může u neznalých uživatelů vytvořit iluzi, že je Bing webem cestovní kanceláře nebo databanky fotografií. Fotografie se navíc každý den mění. Mnohé určitě napadlo, že si budou moci nastavit vlastní obrázek na pozadí a tím si vyhledávač více zosobnit, ale to není účel tohoto obrázku.
Microsoft efektně vyzdobil úvodní stránku svého vyhledávače, podvědomě nutí uživatele vracet se na stránku každý den („Co tam asi dneska bude za obrázek?“) a zároveň poučuje či inspiruje. Na obrázcích jsou různorodé destinace z celého světa a pokud myší přejedete po volné ploše obrázku, zobrazí se vždy čtyři bubliny s informacemi o daném místě. Stačí kliknout a Microsoft vám předvede schopnosti svého vyhledávače.
Poznámka: Obrázky světových destinací se zobrazují v americké verzi vyhledávače. V české mutaci nejsou obrázky interaktivní a znázorňují většinou obecné obrázky z přírody.
Česká stránka Bingu nemá doplňkové menu ani interaktivní obrázek
Praha podle Bingu
Včera se na obrázku objevila Praha. A co se o našem hlavním městě uživatelé Bingu dozvěděli?
První interaktivní bublina říká: „Tato země je stále krásná, navzdory staletím nájezdníků, trýznění a náboženských střetů. Poslední revolucí byla revoluce Sametová.“ A odkaz vede na stránku s vyhledáním hesla „Czech republic“.
Bing vám najde vše, co by vás mohlo o Praze zajímat
Na druhé interaktivní zastávce myší se dozvíte: „Tomuto místu se říká město sta věží nebo zlaté město. Koukněte se na prohlídku města.“ Odkaz vás zavede do vyhledávače videí, kde je předefinováno heslo „Prague guide“ a nabídne vám hned několik videoprohlídek Prahy s průvodcem.
Prohlídka Prahy formou videa
„Jak vypadá tisíc let staré město?“ Na tuto otázku odpoví třetí bublina, která odkazuje na galerii obrázků vyhledaných pod heslem „Prague“.
Obrázky...
Poslední bublina říká: „Toto prastaré náměstí je srdcem města již od desátého století.“ Kliknutím se dostanete na vyhledávání v mapách, kde je zaměřeno Staroměstské náměstí a uvidíte u zde tipy na zajímavá místa v blízkém okolí.
Odkaz vás zavede na mapu se zaměřeným Staroměstským náměstím
K dispozici jsou tipy na zajímavá místa v okolí
A podobně jsou samozřejmě zpracované i ostatní destinace. Po nainstalování Silverlightu si můžete prohlížet i obrázky zpětně:
Úvodní obrázky Bingu z předchozích dnů
Abyste mohli obrázky šipkami vpravo dole přepínat, je nutné doinstalovat Silverlight
Motivu je dále přizpůsoben i vyhledávač obrázků. Na jeho titulní stránce najdete koláž z aktuální destinace:
Koláž z fotek Prahy na úvodní stránce vyhledávače obrázků
Google a hrátky s logy
Hlavní konkurent, tedy Google, také často změní úvodní stránku svého vyhledávače za účelem poučení uživatelů. Jde na to ale trochu jinak – u příležitostí významných událostí se na den změní logo vyhledávače, a to mnohdy úplně k nepoznání. Naposledy to bylo například při pětadvacátém výročí hry Tetris.
Úvodní stránka Googlu ze dne pětadvacátého výročí hry Tetris