Za používání iBooku za mříže

Diskuze čtenářů k článku

.4cIDu5  |  20. 04. 2001 18:52

ad 1 - proc se tento site jmenuje ZIVE o tomto problemu se treba na ZDnet diskutovalo asi tak pred 2 mesici - spis MRTVE

ad 2 - ve specifikaci na apple.com se uvadi dosah AirPortu nejakejch 50 metru - to je dost k nejblizsi basestation v baraku, koleji apod... A frantici zustavaji na mem rebricku na 1. miste narodu ignorantu, kteri chteji upozornit na svoji existenci
Pokute bych se moch vystavit leda tak, ze bych si dal praci zajet se svym iBookem do budovy Veleni fr. armady a tam jim rusil frekvence. Pro ZDnet jejich plukovnik sice uvedl, ze za dobrych meteroologickych podminek se signal muze nest az tisice km - tak to se nojim a by se brzy neozval nekdo ze souhvezdi Andromedy....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lukas Kalista  |  20. 04. 2001 18:52

Ve Francii je 300 velkých měst, ve které Telekomunikační úřad (ART) povolil použití této frekvence. Kromě těchto měst, musí uživatelé dostat speciální povolení, které se většinou uděluje, díky malým požadavkům. Jestliže žadatel nedostane negativní odpověď od ART během měsíce po podání žádosti, může využívat AirPort bez omezení. Každý majitel iBooku s AirPortem musí žádat o povolení individuálně.
"minulý rok jsme obdrželi 500 požadavků pro autorizaci, včetně 195 poslaných armádě," řekl Admirál Jacques Bizard, šéf vojenské služby. "v zásadě zde není důvod, proč žádosti zamítat. Na druhou stranu, iBook je přístroj, který je lehký a přenosný."

Většinou žádali o povolení používat tuto frekvenci organizace s radioelektrickou sítí, ale s uvedením iBooku stále více a více osob vyplňuje žádosti.

Každý majitel iBooku s AirPortem musí zažádat o povolení zvlášť. Žadatel musí také poslat mapku s přesným umístěním, kde bude AirPort používán. To může být velkým problémem, jelikož iBook je přenosný počítač s možností se připojit kdykoliv a kdekoliv.

Nedoržením těchto předpisů se můžete vystavit riziku pokuty ve výši 31500 dolarů a ještě k tomu šest měsíců.

Apple momentálně jedná s francouzskou armádou a věří, že se dohodne dříve, než budou iBooky k dispozici volně v prodeji.

Dalším zemím Evropy by se podobný problém stát neměl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tomáš Kapler  |  20. 04. 2001 18:52

Dovolím si s vaší informací (nevím odkuď čerpáte) polemizovat. Již jednou se stejný článek objevil na Světu Namodro a to již před dvěma měsíci!!! (http://svet.namodro.cz/go/r-art.asp?id=990926759)
Stejně jako s nimi, i s vámi musím nesouhlasit, a myslím, že o tom vím dost. AirPort je totiž převlečený a okleštěný WaveLAN fy. Lucent Technologies, které je naše firma autorizovaným distributorem. Vysvětlím vám tedy, jak to chodí.
Pásmo 2,4 GHz je ISM, tedy bezlicenční. Jako takové funguje po celém světě jen s minimálním (výkonovým) omezením. V tomto pásmu (u systémů s DHSS přenosem) je definováno celkem 14 kanálů. V Americe se ale smí používat jen 11, v Japonsku jen 1, v zemích ETSI (skoro celá Evropa) 13 a ve zmiňované Francii to jsou 4 kanály.
A jak to řeší výrobci - různě - někteří mají sw přepínání mezi různými normami, většina a je mezi nimi i Lucent, nabízí různé hw verze. Takže když si objednáte WaveLAN kartu ve Francii, bude trochu jiná, než v celém okolním světě.
Nevím ještě přesně specifika AirPortu, zatím jsem jej nedržel v ruce. Ale jsou dvě možnosti - buď bude pro francouzský trh jiná verze karty a nebo (což jsem zaslechl) nebude mít AirPort možnost multikanálového roamingu a dá se tedy předpokládat, že poběží na jedné frekvenci, a to takové, která by vyhovovala všem zemím (kromě japonska, tam ten 1 kanál je úplně mimo).
Obavy tedy jistě nejsou na místě a já mám znovu na jazyku otázku, jak je možné, že jsou na Živě až dva měsíce neaktuální články.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor