Amerika hlásí překročení tří miliard dolarů v internetových nákupech.
Počínající jarní sezóna a vůbec pokračování růstového trendu způsobily, že se v USA utržily na Internetu více než tři miliardy dolarů, což je o 650 milionů více než v únoru. Růstové číslo je překvapivě vysoké, výzkumné agentury (Forrester a NRF) to také přičítají „změněné metodice“, takže realita možná tak vysoká není.
Tabulka ukazuje, kolik se za jednotlivé druhy zboží v těchto měsících v USA utratilo (v mil. USD):
Zboží | Březen 2000 |
Software | 102 |
Knihy | 139 |
Hudba | 121 |
Video | 73 |
Kancelářské potřeby | 93 |
Oblečení | 149 |
Boty | 33 |
Klenoty | 47 |
Květiny | 40 |
Domácnost | 46 |
Hračky/videohry | 87 |
Sport | 46 |
Dům a zahrada | 29 |
Hardware | 317 |
Spotř. elektronika | 182 |
Nábytek | 37 |
Potraviny a nápoje | 131 |
Kosmetika a léky | 122 |
Letenky | 510 |
Půjčovny aut | 108 |
Rezervace v hotelech | 278 |
Ostatní | 272 |
Celkem na Internetu nakoupilo 12 miliónů Američanů a průměrná útrata na jednoho nakupujícího činila překvapivě vysokých 252 dolarů (10 000 Kč).
Jsou-li výzkumy správné, mohou být čísla pro většinu z nás velice překvapující. Internet už nejsou žádné „knihy a hudba“; prodej knih činil v březnu 4 % celkového utrácení na Internetu, hudba ještě o něco méně. Lidé utrácejí více za potraviny, kosmetiku a dokonce i za oblečení (!) než za knihy; na první místo se s přehledem dostává rezervace letenek, a velice silné jsou i další turistické oblasti (rezervace v hotelech a v půjčovnách aut).
I český Internet, který je stále hodně orientovaný na „knihy a hudbu“, se zřejmě bude vyvíjet podobným způsobem. Češi nejsou zatím zvyklí příliš utrácet za letenky či drahé hotely, ale na druhé straně nadějný se zdá být prodej hraček, potravin nebo sportovních potřeb.