Z velkého testu notebooků: Asus A6M-Q014H vs. HP Compaq nx6310

Diskuze čtenářů k článku

mirek  |  07. 09. 2006 05:10  | 

pockal bych 2 mesice az bude tento srot neprodejny a bude za polovicni cenu. Pak to bude prima kup pro studaky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tunop  |  07. 09. 2006 09:03  | 

a pak bys moch cekat dalsi 2 mesice az bude ten soucasny srot neprodejny a dalsi 2mesice...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  07. 09. 2006 09:27  | 

Myslím,že než by to prodávali za polovinu tak to radši stáhnou a nebudou prodávat vůbec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  07. 09. 2006 10:43  | 

Heh, to určitě... Prodají to samozřejmě vždycky, a to za maximální možnou cenu, ale ať již je ta cena jakkoli minimální. A cena jde v čase skutečně velmi rychle dolu. Sice zcela určitě ne na polovinu za 2 měsíce, ale za 2 roky už jo...
 
Mně osobně na koupi levného notebooku nic špatného nepřijde, pokud vyhovuje hlavně ve výdrži a ve spolehlivosti. A v tomhle smyslu nebude Asus nijaký král, ale použitelný určitě je a to HPčko má prostě krátkou výdrž, ale jinak bych ho bral klidně také. A nic na tom nemění fakt,že mám subnotebook za 60 klacků - jeho jediná výhoda je prostě v té výdrži při milé velikosti, výkon je mi úplně ukradený, hry nehraju a na kancelář stačí i ten nejméně výkonný dnešní comp... A hry bude hrát na noťasu asi opravdu málo lidí, alespoň tedy mezi těmi, kteří chtějí mít jen jeden počítač, a to ne normální desktop...
 
Nebýt problém se spolehlivostí a výdrží, IMHO prostě nejdůležitějších faktorů u počítače obecně, mohla by si naprostá většina lidí koupit i 2 roky starý/jetý notebook a pořád by jim plně vyhovoval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Klacek  |  07. 09. 2006 09:38  | 

U te propustnosti USB mate u HP nejake nesmyslne cislo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Igoir  |  07. 09. 2006 11:45  | 

Hele automatika v Excelu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
adams, adams  |  07. 09. 2006 12:32  | 

No jo, co jiného . Opraveno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Stanley  |  07. 09. 2006 16:03  | 

Docela by mě zajímalo, kde jste ten batoh Hama syscase backpack viděli, bo já sem ho nikde nenašel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  07. 09. 2006 16:08  | 

Tu ma


notebok s
1)Sempron 3200+ 71Wh baterky a v office vydrzi 4:31
2)Celeron M 410 43Wh baterky a vydrzi 2:55

a na
http://tomshardware.thgweb.de/2006/08/09/amd-turion64-x2-dual-core-notebook/page16.html

notebok s
1)Core Duo T2400 80Wh baterky a v office vydrzi 5:27
2)Turion X2TL60 54Wh baterky a vydrzi 2:58

Toto musi byt zdoraznene v zaverem, lebo inak to vyvolava pochybnosti, mimochodom ste na svete jediny, ktory davaju lepsie baterky k AMD pre porovnanie vydrze..

Ale inak je to OK...
Som AMDroid a nie Intelvert



Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
znalec  |  07. 09. 2006 21:49  | 

to je predsa test realnych modelov, ziadne AMD vs. Intel ani nic podobne. Kto do toho co namontuje, to tam ma a tak aj dopadol. Btw nie je to len o CPU ci platforme ale aj o power managemente jednotlivych znaciek a modelov. V casopise je porovnanie spotreby jednotlivych modelov, ktora pekne ukaze, ktory vie ako setrit svoju baterku nech je akakolvek ;).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  07. 09. 2006 21:19  | 

Mno jestli jsou i zbylé testy v tomto "senzačním" časopisu stejné, tak jsou to totálně vyhození peníze. Srovnívat servis ASUSU a HP, navíc s výsledkem lepším pro ASUS tak to je doslova výsměch :) To snad nemyslí nikdo vážně :) Vždyť ASUS se s HP rozhodně nedá srovnávat. Čeho se dočkáme v dalších testech ?? ACER bude drtit DELL ? :))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  07. 09. 2006 21:47  | 

No s tímhle nelze než souhlasit. Ač má HP servis také ještě značné rezervy, patří pořád k tomu lepšímu, co u nás je. Chce se mi k tomu jen s jistou trpkou příchutí na patře dodat, že opravdu solidní servis pro běžné smrtelníky neposkytuje u nás bohužel bez výjimky žádný výrobce noťasů (a je to nejen můj názor). Větší firma si za své peníze ještě může vymoci rozumný přístup, ale jednotlivec, který nakluše do servisu se záruční či nedejbože pozáruční opravou je na tom dost bídně a leckdy si hooodně počká, pokud se tedy vůbec dočká... No jo, nejšťastnější je v každém případě samozřejmě ten, kdo do servisu vůbec nikdy nemusí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
znalec  |  07. 09. 2006 21:47  | 

Mno sorry kamo, ale to je zrovnanie PARAMETROV servisu, ktore ma Asus objektivne lepsie. To predsa nemozu byt ziadne skusenosti so servisom ani jeho realna uroven, pretoze to su krute subjektivne zalezitosti. Ak to hodnotite z nejakej realnej situace kde sa lepsie vyvrbil servis HP vs. servis Asusu tak o tom napiste clanok, toto je jednoznacne proste porovnanie udanych parametrov zaruky, doby vybavenia, nakladov spojenych s nou a zaroven jej rozsiritelnosti, kde vyjde Asus skutocne lepsie (alebo tam je snad chyba? mne to pridu ako realne informacie)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ondra  |  08. 09. 2006 09:19  | 

Tak s tímto vašim názorem nemohu rozhodně souhlasit. Když už se tento plátek rozhodl dělat test notebooků tak by s nima měl mít nějakou praxi a ne jen tupě opsat údaje z "krabice". ASUS co se týče servisu i kvalitu provedení prostě nemůže HP absolutně konkurovat. Docela by mě zajímalo jestli pánové co dělali testy ví o možnosti prodloužení záruky u HP a dokoupení dalších možností podpory a servisu vůbec. O tom si ASUS může nechat jen zdát. Jinak je pravda, že na našem trhu není více-méně žádná firma, která by se k zákazníkovi chovala skutečně tak jak má. Možná s vyjímkou DELL, kde je servis na špičkové úrovni. Dobré servisi mají IBM a snad i HP. Ale ASUS ? Tak to určitě neeee. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neznalek  |  08. 09. 2006 13:05  | 

Dobry den,
chtel jsem Vam jen rict ze mate muj neskonaly obdiv. Chtel bych byt taky jednou tak zkuseny a nad veci jako Vy.
Rad bych vedel kde pracujete a kolik asus notebooku vy osobne rocne reklamujete?
Dekuji pred za odpoved.
Vas verny fanousek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kolemjdoucí  |  13. 09. 2006 08:08  | 

Netýkalo se to mě, ale jelikož v tom trochu dělám, tak pro názornost - momentálně se reklamuje zhruba 1/4 prodaných Asusů. U HP bych řekl tam 1-2 procenta..

Test výdrže z baterie se autorům SILNĚ nepoved, možná ještě neměli u HP naformátovanou baterku, jelikož běžně vydrží 4 hodiny. Taky neupřesnili, že Asus se dodává se dvěma typy baterek.. a taky to, že po třech měsících u Asusu rapidně kapacita baterie klesá..
Když máme Asus na skladě 2 měsíce (někdy se zatoulá..) tak ho můžeme dát přímo na servis, protože 2 měsíce nenabitá baterie u Asusu znamená její smrt..

A srovnávat např. servis Dileris od HP se Silem od Asusu.. a z takovým výsledkem, to je fakt výsměch lidem neznámým.. Posílame na servis notebooky x krat týdně.. I když na druhou stranu, oba dva servisu jsou "špičkové" proti Aceru..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
znalec  |  08. 09. 2006 15:36  | 

jasne to je velmi ynteligentny napad, napisat tam nejake silne obmedzene dojmy (pretoze objektivne to "z praxe" hodnotit nejde) a potom by tu zase bolo ze "co to pisete, ja som bol u HP a servis na @#$%@#$, a vy pisete ze super" a podobne :) Preto len "suche" vyhodnotenie parametrov a btw, k tomuto HP si ziadny dalsiu zaruku okrem tej uvedenej nedokupite, mozno by ste si to mal overti pred pisanim takychto bludov

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j  |  18. 09. 2006 20:36  | 

tak nevím, ale dávat body za PCMark05 procesor (baterie) - sempron, který inteligentně zmenší frekvenci má o dost míň budů než celeron, který ji nemění ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
znalec  |  19. 09. 2006 09:46  | 

ja to vidim ako zohladnenie vykonu toho ci onoho notebooku pri praci na baterku, nechapem preco v tom kazdy hned vidi nejaku zaujatost (rovnako ako na nejakej inej baterke a dalsich blbostiach)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
X  |  22. 09. 2006 11:43  | 

Autor by si mel davat pozor na zverejnovani seriovych cisel na spodni strane, nekere sice rozmazal ale nekde je nechal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivana  |  28. 09. 2006 10:27  | 

Po testu levných notebooků jsem si vybralaDell, no první rozčarování přišlo hned vzápětí. Nákup není tak jednoduchý jak u jiných značek. Dell má jistá specifika: objednávka to ještě jde, ale pak to přijde placení dopředu, faxování dokladu o zaplacení, ale ani to Vám noťas nepřiblíží. Po několika dnech po zaplacení a odfaxování není noťas ani ve výrobě je pouze ve fázi zadávání. A před tebou ještě čtyři fáze. Podotýkámbjednávka je pouze v základní verzi. Další maličkost doprava 833,-Kč.
Takže abych to shrnula zatím mám spíše negativní zkušenost s notebookem Dell a to ještě není doma 1. nákup není možno uskutečnit jinde než na stránkách Dellu nebo telefonicky, kamenný nebo jiný internetový obchod v nabídce nemá Dell.
2. Zdlouhavý proces placení a zadávání do výroby.
Doufám,že to někomu nevadí, ale já jsem tímto procesem znechucena.
Ivana

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joey  |  29. 09. 2006 07:46  | 

Po precteni se mi zda ze vas clanek neni kvalitni je jednostrane zaujaty a neobjektivni. Bohuzel...
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor
Aktuální číslo časopisu Computer

Megatest: 20 powerbank s USB-C

Test: mobily do 3 500 Kč

Radíme s výběrem routeru

Tipy na nejlepší vánoční dárky