Z velkého testu LCD panelů: Samsung SyncMaster 205BW vs. HP L2045w

Diskuze čtenářů k článku

vitezid  |  02. 02. 2007 12:25

Koupil jsem včera monitor Hewlett-Packard LP2065 a několik hodin zkoušel nastavit obraz. Nešel a tak ho reklamuji. Monitor nabíhal po zapnutí PC se zrnitou obrazovkou a barevnými písmeny ( ne černý podklad a bílá písmena). Adjustovat nešel, obraz flekatý zrnitý.Vyměnil jsem kabely a abych vyloučil chybu komunikace
s grafickou kartou, tak jsem ho připojil k jinému počítači. Opět to samé. Nepomohlo přeinstalování ovladačů, nic. Podotýkám, že doma mám HP2035 už dva roky.Tehdy stál cca 24000. Tenhle šmejd 12000 a "kvalita"......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jrika  |  19. 01. 2007 10:42

Kde je prosim mozne najit cely test?Zajimalo by me porovnani s NECem a podobne.Je to v lednovem Computeru ?
Diky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Bábíček, Radek Bábíček  |  19. 01. 2007 13:43

Cely test najdete v Computeru 1/07.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zoli  |  11. 02. 2007 14:24

a kde zozenem Computer 1/07? Mohol by mi niekto poslat naskenovany cely tento test? diky. icq: 349559188

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dodo4  |  15. 01. 2007 17:38

ten samsung 205BW by bol uplna bomba keby nepiska pri jase nizsom ako 50 v osd, co je pri praci ale aj hrani nepripustne, piskanie je velky problem mnohych lcd od samsungu ale napr aj benq 202w piska takze treba citat fora , kde sa pise aj o detailoch a nie lne recenzie ktore taketo dolezite informacie autori vobec neuvadzaju

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghost  |  17. 01. 2007 15:18

Vsetky 205BW piskaju??? ci len niektore? Je to take hrozne??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghost  |  15. 01. 2007 01:18

ma nieto skúsenosti s piskanim Samsunga 205bw pri urcitej hodnote kontrastu?????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pilous  |  14. 01. 2007 19:20

Samsung se zaručuje i za jediný vadný bod na obrazovce, jak je to u HP?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Standa  |  14. 01. 2007 13:31

Tento monitor mam a uz bych se nikdy nevratil ke klasickemu pomeru stran kdo pracuje na pocitaci ho oceni a kdo nezkusil nepochopi....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Josef  |  14. 01. 2007 11:19

Nerozumím komentáři, že tento panel nelze výškově nastavovat...Lze, a velmi snadno! Panel je po vybaleni zaaretován, po stisku lock tlacitka jej lze vyskove nastavit o dobrych 12 cm (odhaduji) a v teto nejvyssi poloze i pohodlne přetočit na výšku. Že přetočení u wide20 panelu nema mnoho smyslu je vec jina. Mam ho par dni, a ve vsem zatim vyhovuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghost  |  14. 01. 2007 11:07

Caute.
Vyberam si lcd monitor a rozhodujem sa medzi tymito modelmi:
SAMSUNG 205BW
SAMSUNG 204B

Oba by mali byt porovnatelne.Zatil sa mi viac pozdava wide monitor.Myslel som si ze mi tato recenzia pomoze, ale bola moc kratka a taka vseobena.
Dost casto hrvam csko a cvhel by som aby nemal broblemy s odozvou.Potom kukam na filmy cize wide bude pre mna asi vhodnejsi.Nie som najaky narocny pouzivatel a naupravujem ani fotky.Obcas kreslim v CADe.
MOzete mi teda 205BW doporucit???
Este ma zaujima jedna vec.Kdesi som cital ze samsungy niekedy pri urcitej hodnote kontroastu pisakju.Mate niekto s tym skusenosti?
Dakujem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ghost  |  14. 01. 2007 11:10

OMG sorry za preklepy ale pisem to v robote a musim rychlo pisat aby ma sef nenacapal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r7_hwmdbg  |  15. 01. 2007 17:24

Ja som si kupil 205BW pred 3 mesiacmi.
Na kupu LCD som sa pripravoval 2 mesiace, a rozhodol som sa pre tento model od Samsungu, lebo ocakaval som kvalitu za rozumnu cenu od stabilnej firmy. Moje ocakavania naplnil pred 3 mesiacmi.
Ryxlo som si zvykol na 1680x1050 a teraz v praci mi chyba 1/3 obrazovky (v praci mam 1280*1024).
Format 16:10 som si zvolil, lebo som chcel byt "in" a nelutujem a kazdemu odporucam.
Som programator a potrebujem vidiet vela informacii bez prepinanie okien.
S buducou pozerame filmy - velkost a format je skvely.
Hry som sa zatial poriadne nehral (mam zakazane... lebo vtedy som "odpojeny" od realneho sveta), ale myslim ze s duchmi nebudu problemy.
A ani mi nepiska ...
204B je trochu ryxlejsia (MagicSpeed)...








Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Logik  |  16. 01. 2007 23:15

Ach jo,
ta WIDE móda. 20 normální je úplně stejně široká jako wide (teda o celých 50 pixelů menší, to je hrůza), ale má mnohem větší výšku. Tak tu furt netvrďte, jak je WIDE
monitor širší. Není - akorát je vertikálně užší a tak se zdá horizontálně širší.
Matyáš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Da_Vinci  |  16. 03. 2007 01:54

no to máš sice pravdu,ale ne tak docela.Když si koupím 16:9 monitor který bude na výšku stejný jako tvůj 4:3 budu ho mít pořád širší a naopak ty pořád o fous vyšší.Jenže tady se vychází právě z toho poměru kdy 16:9 poskytuje pořád více prostoru horizontálně než 4:3 vertikálně.To znamená že já dám vedle sebe víc položek než ty nad sebe.Nemluvím o tom že je to pohodlnější a pro oči přirozenější i proto se tento formát ujímá.Oči jsou totiž vedle sebe ne nad sebou :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aero  |  12. 04. 2007 03:48

V tom je ale ten háček "který bude na výšku stejný" - to bude mít již ale jinou uhlopříčku. Takže pokud porovnám dva monitory o stejné uhlopříčce, jeden 4:3 a druhý 16:9, využitelná pracovní plocha bude větší u monitoru formátu 4:3. Dle Tvé teorie by to platilo, ale již bychom porovnávali 2 různě velké monitory (a tedy pravděpodobně i rozdílnou cenovou kategorii).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
igi  |  13. 01. 2007 20:34

Mám ten Samsung a spokojenost, i barvy jsou výborné. Někdo tady řeší otázku, proč kupovat wide, že na filmy jsou tv a jinak wide k ničemu nepotřebuje. Já jsem si na něm film ještě nepustil... a na všechno ostatní mi přijde wide výborné - hlavní panel při brouzdání dám na bok a orientace v otevřených oknech je vynikající i při 20 otevřených oknech či aplikacích! Photoshop - mám fotky ve formátu 3:2, což je rozhodně blíž 16:9... Excel - všechny sloupky jsou konečně vidět. Tvorba www - v editoru dělám pro rozlišení na 17 a 19 monitory a vidím celou stránku při editaci - nemusím posunovat či skovávat panely nástrojů, prostě jsou bokem! Dokud to člověk nezkusí, nechápe v čem je výhoda a pak už zase nebude chtít nic jinýho ... Tak asi takhle to je. A velikost- pokud wide, tak minimálně 20. Koupil jsem původně 19 a hned druhý den šel měnit. Protože 19 wide má tak výšku 15 monitoru a 20wide je cca výška klasické 17 (lehce nad) plus šířka navíc.... prostě 19wide je malej monitor, pozor na to! ALe 20wide je už dělo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Da_Vinci  |  16. 03. 2007 02:01

no jasně ale při takovém rozlišení to dáš vedle sebe i na 4:3 monitoru :) ale jinak pro oči šířka příjemnější - souhlas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
luk  |  13. 01. 2007 09:25

kde berete ty ceny Samsung9756Kc HP8980kc oba dva se daji normalne koupit kolem 8000Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
killik  |  13. 01. 2007 13:57

to je průměrná cena na internetu řekl bych. Mě stál 8 200

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
killik  |  12. 01. 2007 22:11

Dnes mi přišel domů Samsung 205 BW a spokojenost? Naprostá Krásný panel to je, obraz vinikající. Trošku si musím sice zvykat, páč ta plocha je u 1680x1050 obrovská, ale hraní her na něm v poho a o filmech ani nemluvě

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vít  |  12. 01. 2007 23:47

...páč ta plocha je u 1680x1050 obrovská...
No nevím, HP LP3065 s rozlišením 2560x1600 není špatný, ale obrovský bych ho nenazval Když si sednu k bývalému FSC 20" s 1600x1200 tak nevím, jak jsem na tom mohl pracovat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Da_Vinci  |  16. 03. 2007 02:05

tak jako pokud je to 30" jak jsem pochopil tak je jasný že kvůli velikosti bodu museli zvednout rozlišení ale mít tohle rozlišení třeba na 19" tak je to uplně nanic spíš horší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  12. 01. 2007 19:42

Koupil jsem tuhle s jásáním LCD s kontrastem 1:1400 - a nedalo se na to koukat. Vrátil jsem a vyměnil za panel s 1:700. To jde - když se kontrast stáhne na minimum. A pak jsem někde viděl, že se dělá už 1:3000! Až půjdu kupovat další, budu chtít, aby měl max. kontrast 1:300 jako ten starý, co mám v práci - pokud bude k sehnání. To je moje optimum. Připadá mi to jako megapixely u digitálů - tak dlouho se bude "vylepšovat", až to bude nepoužitelné.

Prosím, uznávám, někomu se může 1:1400 líbit, někomu třeba i 1:3000. Ale každý má někde hranici, kam to už nepůjde. Co až budou mít všechny LCD kontrast 1:100000 a všechny kompakty 30 MPx?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  14. 01. 2007 00:03

vidno ze absolutne nechapes "co to ten kontrast vlastne je" Uz si sa niekedy stazoval pri citani knihy na prilis vysoky kontrast?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Da_Vinci  |  16. 03. 2007 02:18

no sorry,ale ty seš jantar :) fakt nevíš o co jde...samozřejmě že při světlých scénách tě budou bolet oči tady jde spíš ale o ty tmavé scény kdy plocha lcd není nikdy ůplně černá a tak s ní tmavší detaily splývají.A čím vyší kontrast tedy poměr světlé a tmavé je tím víc se může ubrat podsvícení LCD a tím černější a věrnější je podání té scény i barev samotných.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  12. 01. 2007 10:07

mám ho doma asi 8 dní a po připojení DVI kabelu se obraz o něco zlepšil, oproti VGA. Na grafiku to není, ale jinak jsem s ním hodně spokojený. Předtím jsem měl FujitsuSiemens 19" s technologií MVA a sice TN+ nedosahuje kvalit MVA, ale i tak to jde. Jediné, co je slabší, je podsvícení, kdy horní a spodní část monitoru jsou světlejší, takže čená není černá, ale je hodně světlá oproti tomu, jaká je ve středu monitoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peCan  |  12. 01. 2007 09:38

Zdarec, tetno článek mi sice moc nepomohl při mém výběru, ale snad to napraví čtenáři. Sháním 20" tak do 15k. Co byste doporučili, popřípadě čemu se vyhnout? dík

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Huncut  |  12. 01. 2007 10:27

Zajímavě vypadá HP LP2065 s technologii S-IPS - tedy výborné barvy, kvalitní zobrazení. Záleží na co budeš monitor používat samozřejmě. Na zmíněný panel je skvělá recenze na shw.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  12. 01. 2007 10:30

záleží, co na tom chceš dělat a podle toho se rozhodneš pro kvalitu barev a nebo rychlost odezvy. Na grafiku je dobrý tenhle 20" LCD FUJITSU-SIEMENS SCENICVIEW P20-2 a pokud chceš hrát hry, tak budeš potřebovat něco rychlejšího a to pak třeba tenhle 20" LCD PHILIPS 200P7ES

Spousta LCD používá starou technologii TN, která už je prostě překonaná, takže by bylo dobré kouknout na něco, co má PVA nebo MVA. Popis technologií je tady http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=4509&Itemid=47

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peCan  |  12. 01. 2007 10:53

Hlavne na praci - cim vice kodu se vleze na stranku tim lip.
Celkem me kvuli tomu laka i nejaky ten pivot, ale nevim jak je to v linuxu s prepinanim a zda ty dodavane utilitky jsou i linux. Chtel bych pivot ale jedine kdyz se to po otoceni zmeni SAMO. Je to tedy i otazka zda nejaky ten widescreen s 1680 nebo normal s 1600x1200..

Dik za opdovedi panove.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  12. 01. 2007 11:42

v práci máme monitor s pivotem a Novell linux 9.3 a při otočení pivotu se to samo nepřepne, může to ale být starší verzí linuxu nebo tím, že tam není nějaká utilitka. Doma mám taky monitor s pivotem (jiná značka) a Ubuntu, tak to můžu zkusit. Doteď jsem nad tím nebádal, spíš potřebuji širokou plochu na CAD, takže mě ani nenapadlo monitor otočit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sr  |  15. 01. 2007 09:25

zkoušel jsem otočit monitor, ale plocha se automaticky neotočí (což jsem tušil), asi bude potřeba nějaká utilitka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Huncut  |  12. 01. 2007 10:32

Zajímavě vypadá HP LP2065 s technologii S-IPS - tedy výborné barvy, kvalitní zobrazení. Záleží na co budeš monitor používat samozřejmě. Na zmíněný panel je skvělá recenze na shw.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
carver  |  12. 01. 2007 10:41

ze by telepatie

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
carver  |  12. 01. 2007 10:39

Koupil jsem za cenu okolo 14kKc(dnes - www.alza.cz 12,5kKc vc DPH) HP LP2065 - coz je plnohodnotna dvacitka s tech. S-IPS (mirne pomalejsi odezva a velice verne barevne podani), rozliseni 1600x1200. Wide panel mi nikdy nesedl, proto klasiku na foto, gamesky, doc, inet a film sice neni wide, ale na to sere pes - na filmy je TV. Je to moje druhe LCD od HP a jsem s nimi naprosto spokojeny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Huncut  |  12. 01. 2007 11:56

Jak ses s nim spokojenej pokuj si pustit film nebo zahrajes hru? (Po ostatnich strankach vim ze je skvelej :). Pripadne jeste jak vypada podsviceni?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JinJin  |  12. 01. 2007 12:10

Jo jo taky jsem koupil HP LP2065, ale v tsbohemii za 12,2kKc vc DPH. Moc se mi líbí. Dlouho jsem odolával LCD, i když v práci na něm dělám dlouho, ale domu jsem ho nechtěl no a tenhle kousek mě přesvědčil. Filmy OK, DVB-S OK, Hry OK, Inet práce ve win OK ale ta plocha je brutální. PsPad na výšku je nářez a taky je strašně těžký. Je opravdu parádní. Jediný co mi přišlo nešikovný bylo zastrkování kabelů do stojanu, ale dá se to taky zvládnout.

--------------
HP LP2065 fan

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan  |  13. 01. 2007 00:02

Mám na něj taky zálusk, ale z některých recenzí nevychází moc dobře jeho podsvícení, resp. regulace jasu směrem dolů. Jak to s ním vypadá při "večerní práci"? A co krystalický efekt?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JinJin  |  13. 01. 2007 23:46

Takže, podsvícení je trošku znát, ale naprosto v normě. Podání barev to zdaleka vynahradí. Pro mé potřeby velice dostačující. Zdrovna píšu večer a nemám s tím probném. Rozhodně je to menší daň na kvalitě než tragické úhly a barvy TN-ek. Zkoušel jsem si pohrát s kalibrací a je to mnohem lepší než tovární nastavení (mám raději tmavší plochu). Perleťový nádech filtru obrazovky je znát pouze na tmavé ploše z pohledu z úhlu ale to jsem si omrknul než jsem ho kupoval a byl jsem s tím obeznámen a nečiní mi to problémy. Záleží na vzdálenosti z jaké byste na něj koukal. V mém případě cca 60 cm.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vitezid  |  02. 02. 2007 12:34

Já ho koupil včera "jen" za 12000Kč a stále nemohu uvěřit, že je to šmejd, i když ho dnes reklamuji. Po připojení k PC je při zapnutí PC obrazovka zrnitá, černo-modrá a veškerá hlášení zbarvená. Pak monitor nelze nastavit a nakalibrovat. Zkoušel jsem ho připojit k jinému počítači. Na DVI či na klasiku a stále to samé. Je to šmejd, nebo jsem na hlavu. HP se v budoucnu zdaleka vyhnu. Ale Číňani už stejně dělají všechno.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luka  |  15. 01. 2007 15:39

JASNOU VOLBOU JE SAMSUNG 215TW, ..... DVI S HDCP, atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ja  |  12. 01. 2007 08:38

Pokud si tento rozdíl přepočítáte na jednotlivé pixely, budete nejspíše překvapeni, kolik bodů navíc vám 20" panel nabízí.

To jo, ale taky bude vetsina lidi zaskocena tim, jak jsou pak ty bodiky malinke.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Huncut  |  12. 01. 2007 10:26

Oproti 19" budou ale "zaskočeni" spíš příjemně :)

Škoda že se testovali jen očesané wide screeny, které nenabízí zdaleka tak velkou plochu jako klasické 4:3. A kromě sledování filmů nemá wide jedinou výhodu. Sami si spočítejte kolik času trávíte u PC koukáním na filmy a kolik ostatní prací...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tupoun  |  12. 01. 2007 12:37

Nemá výhodu? Co hry? Pro hráče 16:10 jednoznačně přínos - vím o čem mluvím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Huncut  |  12. 01. 2007 13:14

V čem může být menší plocha a menší rozlišení výhodou? Spíš naopak ne? Širokoúhlé monitory nepřínášejí tolik obrazu navíc do šířky ale naopak hodně ubírají na výšku. Jsou to spíš takové "ustřižené" klasické 4:3.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Da_Vinci  |  16. 03. 2007 02:34

a není spíš 4:3 ustřižená 16:9? už jsem to tu vysvětloval tak si to najdi níž pro tebe jen matematicky...vyděl si to a koukni se pořádně kde ti vyjde větší číslo tzn větší kus plochy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  14. 01. 2007 00:14

Asi jak který, pro hry, co hraji já, žádný přínos nevidím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Da_Vinci  |  16. 03. 2007 02:36

pokud nevidíš přínos tak si asi na jedno oko slepí :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Iva  |  12. 01. 2007 17:09

Hm, tak tomuhle argumentu nerozumím. Fyziologické zorné pole zdravého člověka je prý zhruba 16:9.
Když se vymýšlel formát obrazovek, technologicky to jinak nešlo než 4:3.
Nebo je to jinak?
http://www.lf3.cuni.cz/physio/Physiology/education/materialy/praktika/images/perimetrie/vysledek.jpg

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xighor  |  12. 01. 2007 08:05

ovsem nemuzu si odpustit trosku rejpnuti. Testovat starou technologii na LCD, no nevim nevim. Uvital bych testovat LCD panely postavenych aspon na novejsich technologii. A ne tyhle stare vykopavky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
habros  |  12. 01. 2007 08:31

Spoustu lidi monitory v tehle cenove kategorii zajimaji... Me treba taky, nepotrebuji k "doplnkovemu" PC superkvalitu obrazu, ale plochu jo. Tak proc kupovat EIZO, tom mam u pracovnich stanic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Míra  |  12. 01. 2007 07:08

Viditelná úhlopříčka (v milimetrech) je 20,1 palců ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
kubino  |  12. 01. 2007 07:55

Zajimalo by me jak monitory zvladaji rozsireni s jinym pomerem stran, jestli obraz vzdy deformuji nebo umi dat do stran cerny pruhy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lin  |  12. 01. 2007 08:08

pripojuji se k dotazu. ve windowsech to asi problem neni , ale co treba hry a relativne nestandardni rozliseni obrazovky ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Fixx  |  12. 01. 2007 08:25

na kartach nVidia je moznost nechat cerne pruhy a to i pri hrach. Ale mam pocit ze jen pri propojeni pres DVI, resp. pres analog sem to nezkousel a mam pocit ze je pritom tato fce. ovladacu skryta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maiger  |  12. 01. 2007 13:39

Presne tak, pri pripojeni pres DVI je to bez problemu. Analog se deformuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor