Z portálů má přežít jenom hrstka

Diskuze čtenářů k článku

Sustek  |  20. 04. 2001 19:35

Myslím, že portálů a všemožných vyhledávačů bude spíš přibývat. Pro řadu firem (a nejen těch velkých) je portál výhodný marketingový nástroj, který jim ušetří značné finanční prostředky, které by jinak musely investovat do bannerové reklamy. Znám to z vlastní zkušenosti: Když jsme na konci roku 1998 uváděli na trh překladač anglických www-stránek Eurotran, investovali jsme do bannerové reklamy pravidelně částky kolem 100 tis. Kč měsíčně, což na tehdejší poměry nebyly zas až tak malé peníze. Návratnost byla zpočátku dobrá, ale po půl roce začala rychle klesat. Bylo nám jasné, že reklamu na netu potřebujeme, ale že je třeba jít jinou cestou. Výsledkem bylo spuštění fulltextového vyhledávače Megatext. Ten dnes generuje do výměnných sítí nějakých 150 tisíc impresí měsíčně, což naše reklamní potřeby plně pokrývá. Podobnou cestou jistě půjde i řada jiných firem podnikajících na internetu. Provozování nějakého finančně nenáročného webu přinese za dané peníze mnohem větší reklamní efekt než nákup bannerové inzerce. Vyplatí se to jak velkým telekomům, tak i malým firmám jako jsme my.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
aaa  |  20. 04. 2001 19:35

Nesmi ale prijit redbox s licenci google enginu. Megatext pude do kytek. To je moje predpoved.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:35

Myslím si pravý opak. Investice do portálů, jako je Redbox či Quick, odhaduji na cca 20 mil. Kč (vývoj či akvizice+marketing) do této chvíle, a bude je stát ještě podobné částky do budoucna; oba jsou dnes na cca 5% návštěvnosti Seznamu. Myslím, že za tuto částku si lze z pohledu reklamy koupit půlku českého Internetu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Strouhal  |  20. 04. 2001 19:35

Podíváme-li se na předpovědi Forrester Research a jim podobných zpětně - archívy CNET a ZDNet jsou na ně poměrně bohaté - nezdá se, že by se příliš naplňovaly. Vývoj jde obvykle zcela jinou dimenzí, ovšem následují další věštecké předpovědi a my konzumenti čteme, kýveme a ještě jim za to platíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  20. 04. 2001 19:35

Kdybych měl parafrázovat ono "Demokracie je hodně špatný způsob státního zřízení, ale je to to nejlepší, co se zatím vymyslelo", tak o těchto prognózách lze říci totéž - jsou jistě velmi špatné, ale stále to nejlepší, co je k dispozici. Do budoucnosti nikdo nevidí, tak se aspoň pokoušíme.
Mimochodem, spíše by mě zajímaly praktické připomínky - co se vám na této prognóze nelíbí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mikee  |  20. 04. 2001 19:35

"Demokracie je hodně špatný způsob státního zřízení, ale je to to nejlepší, co se zatím vymyslelo"

Noo, prvni cast tehle vety plati, druha ale nee. Kdyby tam bylo 'nejstabilnejsi zrizeni, co se zatim ujalo', byl by ten vyrok pravde mnohem bliz. Demokracie totiz neni nejlepsi, pouze stabilni - neni v ni dost lidi natolik nespokojenych se systemem, aby doslo ke zmene. Politologove a filozofove vyvinuli nekolik (objektivne) lepsich systemu, ty ale nemohou vzniknout z demokracie, prave kvuli jeji stabilite. Ironicky tak lepsi system muze nastoupit jen z nejake formy diktatury - tim, ze je prosazen osvicenym diktatorem. Samozrejme souvisejici rizika jsou znacna, i kdyz ne extremni - jakekoliv pripadne selhani systemu nakonec stejne zkonverguje alespon ve stabilni demokracii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Strouhal  |  20. 04. 2001 19:35

Nejsem si jist, zdali je možno porovnat danou parafrázi s kvalitou prognóz "vedoucí nezávislé výzkumné firmy, která analyzuje budocnost změn technologií a jejich účinek na obchod, spotřebitele a společnost" (omlouvám se za kostrbatý překlad úvodní věty jejich www, ale lepší čeština mne prostě nenapadla). V příspěvku mi šlo jen a pouze o vyjádření názoru, že procento naplněných prognóz, byť vyjádřených "značkovými" firmami, je zejména v oblasti Internetu nevelké. Podíváme-li se např. na články obsahující prognózy a úvahy Forresterů přesně před rokem, zjistíme, že nemálo se jich týkalo například bilancování a předpovědí x-navýšených obratů Etoys či Amazonu. Byť v zásadě měli pravdu, kolik investorů se nechalo ovlivnit a investovalo v dalších 2 měsících do akcií daných subjektů? Podíváme-li se na grafy vývoje příslušných akcií, nezbývá nežli je politovat či s nimi soucítit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor