Outlook se proměnil na sledovací nástroj pro cílení reklamy, pustil se do nového poštovního klientu Edward Komenda z Protonu. Bývalý novinář se ke švýcarskému podniku orientovanému na silně zabezpečené online komunikační produkty připojil loni. Z portfolia podniku jsou nejznámější zřejmě ProtonVPN a ProtonMail.
Menší služby orientované na dobré zabezpečení soukromí svých zákazníků a zákaznic větší konkurenci ostřelují běžně. Dělá to Vivaldi, DuckDuckGo, Brave aj. Komenda poukazuje na něco, co vám může lehce ujít, pokud předplácíte Microsoft 365. Nebo když nežijete v Evropské unii.
Bezplatná verze Outlooku nasadila reklamy. Je to proces nastupující již několik let, prvně se objevily v Outlooku pro Android. Microsoft se přiklonil k modelu freemium z logických důvodů. Bezplatný produkt vás neuživí a tradiční produkty ztrácí na důležitosti. Cílem v posledním desetiletí býval a je prodej předplatného, nicméně díky reklamě v bezplatných verzích produktů Microsoft může monetizovat také tuto část uživatelské základny.
Tohle v Outlooku s předplatným neuvidíte.
Bezplatná varianta může sdílet data v masivním měřítku
To je zcela legitimní, ovšem jen v případě, že jste přesně informováni o parametrech obou voleb. Tedy buď si zaplatím a méně řeším sledování a reklamy, nebo nebudu platit nic, ale mezi v pošťáku se budu setkávat s reklamou.
Jenže netransparentnost je to, co v USA způsobilo pozdvižená obočí. Díky EU musí nejen Microsoft komunikovat transparentně sběr, ukládání a zpracování uživatelských dat. Takže také v Česku nebo na Slovensku se při použití bezplatného klientu dozvíte, že Microsoft v Outlooku těží uživatelská data. A hlavně je sdílí se třetími stranami.
V pokračování pro předplatitele také najdete
Která vaše data Microsoft předává ostatním?
Jak se proti sdílení dat se třetími stranami bránit?
Jak vypadá nový reklamní formát, který se tváří jako příchozí pošta?
Chci Premium a Živě.cz bez reklam
Od 41 Kč měsíčně