Z laboratoří Microsoftu: klávesnice rozeznávající sílu stisku

Diskuze čtenářů k článku

10. 08. 2009 23:11

Je to fakt super na hry, já když hraju nějakou fps tak se často přistihnu, jak na "W" tlačím víc abych jako rychlejc běžel, jenže na moji klávesnici to nemá žádnej efekt

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2009 23:13

škoda jen, že microsoft používá takový hnusný rozložení kláves, na každou jejich klávesnici aby si člověk rok zvykal....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 08. 2009 07:43

100% souhlas a stále vymýšlí další a další zbytečné klávesy a kazí tím klávesnice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2009 18:32

ale prakticke vyuziti ma jen na omezenem poctu klaves, typickt wsad, pripadne kurzorove sipky a mezernik, osobne se mi maze lepe po jednom charakteru, sledovat kurzor padici konstatni rychlosti je snazsi nez nejak slehnout do backspaceu a cekat zda se umaze znak, slovo a nebo cela veta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2009 16:29

Závodní a trenažérové hry ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2009 14:07

naco hw prevodnik mal by byt konecne urobeny steker do hlavy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2009 10:28

Myslim, ze vhodne vyuziti by se naslo pro hudebni nastroje. Vzpominam si na debatu ze skoly, kdy ucitel tvrdil, ze syntezatory jsou na dve veci, protoze oproti klavesam klasickeho piana, syntezator nerozezna intenzitu uhozu a tedy vydava vzdy stejny ton oproti klasickemu, kde podle toho, jak se do toho "reze" se meni i intenzita zvuku. PC klavesnice pro hrani hudby asi neni to prave, ale umim si predstavit tento princip u syntezatoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2009 11:44

Ale to už se přece dávno používá, mají to téměř každé lepší klávesy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2009 12:27

tak jsem zas o neco chytrejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2009 13:33

Přesě tak. Dcera má klávesy Yamaha a ty dynamiku úhozu mají také. Při nákupu mě bylo sděleno, že tzv. dynamiku úhozu mají všechny klávesy z vyšších modelových řad.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2009 14:31

Dneska to mají už kdejaké klávesy za cenu kolem 3 - 4 tisíč Kč, vůbec nemusí jít o vyšší modelovou řadu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2009 21:50

taky mam takovy klavesi doma Yamaha DX cosi za +-8k , za 3k to uz se mi nezda, tam to ma malokdy rozpoznani uhozu a uz vubec ne pripojeni k pocitaci. Hodne skladam v FL studiu a kdyz me napadne nejaka melodie tak si to zapnu a natukam klavesnici nez abych si prenasel 10kilovou kravu klavesy k pocitaci... a jinak s tou ergonomii - za nejaky cas sem schopnej zahrat do klavesnice Pro Elišku - když se bude tolerovat semtam nepobrani stisku moc klaves zaraz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 08. 2009 13:28

Vzdyt to pisu hned v prvnim prispevku, ze dynamika uhozu je standard. A reseni je stabilni, protoze se pouzivaji 2 kontakty a meri se cas (t.j. rychlost) uhozu. Ale lepsi klavesy (od 15 tisic nahoru, 'master' jsou i za 4 tisice) mivaji dnes tzv. aftertouch, t.j. v plne zamacknutem stavu vysilaji zpravy o tlaku. A to uz je 'analog' s tendenci uplavat resp. se rozejit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
10. 08. 2009 15:32

Prvni klavesy jsem si koupil nekdy v roce 1992 nebo 1993 a dynamiku uhozu samozrejme meli, Nastavitelnou do nekolika urovni. Klavesy nebyli nic extra a v te dobe stali 7500. V dnesni dobe je uz dynamika uhozu samozrejmost

Takze bych chtel videt jake syntetizatory vas ucitel pouzival, vietnamske samohrajky bez polyfonie za pet stovek?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2009 15:41

no na zakladku jsem chodil jeste za bolsevika, tak nevim...

jen se semnou hadal, ze to syntezatory umet nebudou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2009 10:04

Super featurka by byla prii agresivnejsim stisku osani velkych pismenek ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2009 08:39

Určite by sa to dalo využiť v hrách.

Minimálne na ovládanie volantu, plynu, brzdy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2009 08:52

+1

Chtěl jsem to napsat, však jak má Sixaxis ty páčky L2 a R2, to je defacto to samé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2009 16:30

presne. I litat by se s tim uz dalo lepe nez na klasicke kde je jen 1 / 0. Bude zalezet na cene.

Fajn by to bylo taky s programem kde by to slo definovat, na kazdou klavesu treba dve intenzity, treba ve hrach neco jako chuze/beh na jedne sipce, v podstate na 4 sipkach mame analogovy joystick.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 08. 2009 08:32

Šikovné by to mohlo být i třeba jen u kurzorových kláves - na rychlé skrolování po stránkách...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
10. 08. 2009 08:08

Ja bych vedel jak to vyuzit

Prudke zmacknuti vetsiny klaves kolem shiftu a CapsLocku (Rana dvou pesti do klavesnice) by zobrazila varovnou hlasku ze zhrouceny dokument nedokaze Office 2007 nikdy opravit

Prudke opakovane mackani vyse uvedene sekvence by pak provedla restart

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2009 08:13

+1

Na něco podobného jsem myslel hned, jak jsem přečetl titulek ! Že s tím přišel zrovna Microsoft, že? Ale poměrně pozdě - u Windows 98, či nedejbože Me, by si člověk užil víc mlácení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 08. 2009 06:29

Podle obrazku nic nebrani vyrabet uz jenom tyto klavesnice. Ale obavam se, ze provedeni, kde by bylo mozne zarucit dlouhodobou stabilitu charakteristiky prevodu tlak -> cislo a jejich soubeh pro kazdou klapku, by to pekne prodrazilo. Soude podle toho, ze uz nekolik mych klavesnic pred jejich vyhozenim vyzadovalo na nektera pismena tisknout obzvlast silne, V muzice jsou 'rychlostni' klavesy standard a tzv. 'aftertouch' (modulace tlakem) taky nesmi chybet u zadneho drazsiho modelu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor