Podle mě je reklama na webu totální prohrou majitele.Pokud si věřím, že dělám kvalitní obsah, tak snad můžu říct, že za 10kč měsíčně web komukoli zpřístupním. Zadarmo by to nešlo ani s reklamama, abych si nedělal ostudu. Zadarmo můžu dát jeden článek denně jako vlastní reklamu. Musím se pak holt snažit, aby můj web měl 100 000 předplatitelů, kteří si nastaví trvalý příkaz a bude se jim to automaticky prodlužovat. Milion měsíčně musí přeci na provoz jedné malé redakce stačit. I kdybych měl 10 stálých zaměstnanců (což je u novinařiny typu zive.cz podle mě naprosto zbytečný), tak na ně dám 500 000 na mzdách a 500 000 mi zbyde na zaplacení daní, energií a vlastní mzdu. Nepotřebuju mega serverovnu a kancly, lidi ať dělaj z domova, stačí se sejít jednou týdně a server si pronajmu. Webík mi může spravovat externista, vždyť je to obyč CMS typu Joomla.A proč jsou pro mě reklamy prohrou? ...Nikdy jsem je totiž nepochopil, je to pro mě záhadnej byznys.Přijde firma, která vyrábí něco, co se neprodává samo na základě osobního doporučení a proto vnutí všem lidem na internetu a v TV reklamu a zaplatí za ni. Většinou jde o blbosti typu mobil, drahá hračka a podobně.Reklama je nám většinou nucema na webech, které produkují nějaký zajímavý obsah a lidi tam chodí. S vidinou zisku tam tedy majitel toho webu flákne jakoukoli reklamu, a tím zničí práci svých kolegů a svůj vlastní majetek promění na něco, co doporučuje lidem uplně jinou firmu a uplně jiné produkty. (Místo toho aby si řekl těch 10kč měsíčně a měl krásný web)Lidi jsou samozřejmě otráveni, takže na ten web přestanou chodit, nebo reklamu blokují. Tím majitel webu ostrouhá a je tam, kde byl. Jen má naštvané bývalé fanoušky.Kuriozní je i to, jak se na reklamu platí. Nikoho nezajímá, jestli na ni koukáte a posloucháte ji, ale platí se jen za to, že se vám stáhne. A že tedy vyplácá vaše data, vaše peníze a výkon vašeho počítače. Nechápu, kde se to těm inzerentům vyplácí. Proč do té ptákoviny pořád sypou prachy. Samozřejmě důsledkem reklamy je, že zdražuje to prodávané zboží. Čili má samá negativa:- Odliv čtenářů z webů
- Hnusný web, který ale jinak dal redakorům hodně práce
- Otrávení čtenáři
- Přesměrování návštěvníků na jiný web a potlačení webu vlastního
- Zdražení inzerovaného zboží
- Snížená výdrž telefonů, pomalý web
- Nutnost instalovat blokátory
- Reklama uprostřed videa prokazatelně většinou znamená, že divák celou stránku vypne, případně přepne kanál v TV
- Web vypadá jako cirkus. Všechno bliká a snaží se za každou cenu odpoutat pozornost od toho, co zaměstnanci webu vyrobili.A teď přínosy:
- ?
- ?
- Možná páč kaček pro toho, kdo reklamu na svůj web dá.