YouTube | YouTube Premium | Předplatné

YouTube ve 4K bude i nadále zdarma. Vysoké rozlišení má být pro všechny, říká Google

Oživeno 18. října | Experiment s rozlišením 4k dostupným jen za úplatu končí. Vývojový tým YouTubu to potvrdil na svém Twitteru. Tvrdí, že taková funkce by se za platební bránu schovávat neměla. Dál už můžeme jen spekulovat. Google patrně cítil, že odezva z komunity nebyla vstřícná.

Nabídnout vyšší rozlišení jen v tarifu Premium by přitom bylo zcela legitimní. Hra s rozlišením připomíná např. odstupňování datových nebo telefonních tarifů, kde za vyšší poplatek získáte více minut nebo vyšší rychlost stahování či odesílání. Tyto služby ovšem typicky nejsou k dispozici zdarma v základní verzi, zatímco YouTube je.

Netflix např. dosavadní nabídku tarifů lišících se maximálním možným rozlišením nebo počtem souběžného sledování obohatí o další proměnné. Specificky sníží poplatek, pokud jste ochotní sledovat i reklamu.


Původní článek ze 3. října | Google možná hledá další způsob, jak uživatele nahnat do předplatného YouTube Premium. Člověk s přezdívkou Ihatesmokealarms na Redditu sdílel screenshot, kterak mu aplikace YouTube pro iPhone u rozlišení 2160p uvádí, že tato kvalita je pouze v placeném tarifu a že si jej může kliknutím aktivovat. V následné diskuzi píšou také další, že se jim tato funkce objevila na mobilu i na webu.

Zástupci Googlu se k tomu zatím nevyjádřili, takže nemůžeme stoprocentně říct, jestli jde skutečně o test chystaného omezení, nebo jsou nasdílené screenshoty pouze podvrh.

S jistotou ale víme, že se Google snaží z YouTubu vyždímat více peněz. Reklamy už dnes vkládá prakticky ke všem videím a nedávno začal testovat až deset nepřeskočitelných mikrospotů na začátku přehrávání. Na mobilech i počítačích ale lze reklamy snadno blokovat, takže by dávalo smysl, že dá firma uživatelům jiný důvod platit.

V minulosti byl YouTube velmi prodělečný, nicméně v posledních letech už Google finanční výkonnost své video sítě nezveřejňuje. Jediným známým číslem je to, že za fiskální rok 2021 činil obrat na YouTubu již 28,8 miliardy dolarů. Část peněz ale skočí v peněženkách autorů videí či muzikantů a hudebních vydavatelů (protože YouTube Music). Kolik to dělá a jestli Googlu zbude dost na pokrytí vysokých provozních nákladů, ale nevíme.

Diskuze (82) Další článek: NASA chce těžit na Měsíci. Podle právníků to nebude tak jednoduché...

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,