YouTube umožní některým tvůrcům vydělávat na videích o koronaviru a COVID-19

Největší internetový portál pro sdílení videí YouTube oznámil změnu své monetizační politiky pro videa týkající se koronaviru a onemocnění COVID-19. Původní podmínky zakazovaly možnost finančního zisku u videí, která obsahovala více než pomíjivou zmínku o koronaviru. O změně informuje server TechCrunch.

Téma koronavirové pandemie spadalo dle pravidel mezi takzvané „Citlivé události“, kam se vedle krutých činů, úmrtí a ozbrojených konfliktů řadí také globální zdravotní krize. Na videa s takovým obsahem se vztahuje zákaz zpeněžování prostřednictvím reklamy.

Videa o koronaviru mohou vydělávat

YouTube nyní toto pravidlo mění, aby někteří tvůrci mohli zpeněžit videa na uvedená témata. Reaguje tak na nespokojenost autorů, kterým vadilo, že nebylo možné monetizovat například videa obsahující odborné diskuse o koronaviru.

Pochopitelně existují velké rozdíly mezi videy s aktuálně ožehavým tématem. Na jedné straně lze na YouTube najít zpravodajské a informativní klipy, na straně druhé stojí videa, jejichž autoři by rádi vydělávali na lidské tragédii a obavách šířících se kolem pandemie.

Výkonná ředitelka Susan Wojcicki vysvětlila rozhodnutí o otevření možnosti monetizace na stránkách YouTube Creator Blog. „Vážení tvůrci a umělci, když jsme v posledních několika týdnech sledovali rostoucí krizi kolem koronaviru, přemýšleli jsme na YouTube o tom, jak by vás tento vývoj mohl ovlivnit.“ píše v úvodu.

„Právě teď existuje spousta nejistot a chápeme důležitost pomoci lidem najít důvěryhodné zdroje zpráv a informací. Používáme naši domovskou stránku k nasměrování uživatelů na web Světové zdravotnické organizace (WHO), Centra pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC) a dalších lokálních organizací po celém světě, abychom zajistili, že uživatelé snadno najdou aktuální informace.“

Podpora jen vybraných tvůrců

Wojcicki dále konstatovala, že zásady služby jsou navrženy tak, aby podporovaly fungování na platformě, chránily uživatele a poskytovaly inzerentům důvěru v to, kde se zobrazují jejich reklamy. Připustila, že pravidla byla navržena tak, aby se vztahovala na krátkodobé události významné velikosti, jako je přírodní katastrofa.

Problematika koronaviru je aktuálním tématem číslo jedna a YouTube chce zajistit, aby tvůrci mohli udržitelným způsobem produkovat kvalitní videa. Nepůjde však o plošné povolení - „V příštích dnech povolíme reklamy na obsah pojednávající o koronaviru na omezeném počtu kanálů, včetně ověřených tvůrců a řady zpravodajských partnerů.“ uvedla šéfka YouTube.

Koronavirus online

Diskuze (16) Další článek: Uvedení nového Xboxu i PlayStationu je kvůli koronaviru v ohrožení. Možná se dočkáme až v roce 2021

Témata článku: Koronavirus, Zdraví, YouTube, COVID-19, Reklama, WHO, TechCrunch, CDC, Susan Wojcicki, Tvůrce


Určitě si přečtěte

Vy a počítač: Virtuální plochy ve Windows mají smysl, používá je třetina čtenářů
Vladislav Kluska
Jak používáte počítačWindows 10Ankety
Bankovní identita bude jednotná. K České spořitelně, ČSOB a KB se připojí menší banky
Lukáš Václavík
Portál občanaBankaeGovernment
Můžete mít dvakrát rychlejší VDSL? Mapa Cetinu ukazuje, kde je dostupný bonding
Lukáš Václavík
CETINPřipojení k internetu