Google | YouTube | Reklama

YouTube testuje novinku, ale nebude se vám líbit. Před videem bude až 10 nepřeskočitelných reklam

Google našel nový způsob, jak lidi nahnat do předplatného YouTube Premium, případně instalace „adblocků“. Na největší video platformě světa totiž testuje trpělivost diváků a může jim naservírovat až deset nepřeskočitelných reklam po sobě.

Na novinku začali rychle upozorňovat uživatelé Redditu a Twitteru. Magazínu 9to5Google tuto skutečnost potvrdila i sama firma. Jde prý o celosvětový experiment, podle všeho se ale zatím týká jen aplikací pro chytré televizory. I screenshoty uživatelů ukazují, že se větší množství reklam zobrazuje jen na TV, nikoliv v mobilech či na počítačích.

Oněch reklam ale nemusí být deset, to je spíš maximální počet. V žargonu YouTubu jde o tzv. mikrospoty (bumper ads), tedy nepřeskočitelné reklamy o délce šesti sekund. Dnes takových před videem bývají jen dvě. Až jich bude deset, divák bude muset čekat celou minutu.

Reklamy na YouTubu ale mohou mít také jinou podobu. Může tam být i jedna 15–20sekundová nepřeskočitelná reklama, případně delší reklamní klip, který ale půjde přeskočit po pět sekundách.

Kdo se chce reklam spolehlivě zbavit na všech platformách, nezbývá mu než platit si tarif Premium. Individuální stojí 179 Kč měsíčně, studenti jej mají jen za 109 Kč. Rodinný účet pro šest uživatelů je za 269 Kč.

Diskuze (159) Další článek: Pohled do kuchyně Applu a TSMC. Čipy A17 a M3 příští rok využijí druhou generaci 3nm procesu

Témata článku: , , , , , , , , ,