Už je to několik měsíců, co YouTube představil řadu funkcí, která ho má více přiblížit konkurenčnímu Twitchi. Jsou mezi nimi nové nástroje k monetizaci obsahu, placené kanály, pokročilý chat a další. Moc se ale neuchytily, a tak společnost začala platit top youtubery, aby je začali propagovat. A platí je velmi štědře.
YouTube zavede placené kanály a možnost nakupování reklamních předmětů od youtuberů
Vyplývá to z informací, které získala agentura Bloomberg. Pokud youtuber odsouhlasí používání a propagaci těchto nových funkcí, dostane od společnosti stovky až tisíce dolarů. Platí to samozřejmě jen pro největší youtubery s miliony odběratelů.
Mezi propagované nové funkce patří například tzv. Super Chat, který YouTube představil letos lednu. Skrze něj mohou fanoušci zakoupit autorovi zprávu, která v chatu zůstane graficky zvýrazněna a podle výše částky je určitou dobu na panelu připnuta. Dále pak placené kanály nebo prodej reklamních předmětů přímo od youtuberů.
Facebook chce konkurovat YouTube a Twitch, plně se vrhne na herní streamy
Všechny tyto funkce dávají tvůrcům více možností, jak monezitovat obsah, aniž by museli přidávat nové reklamy. Jelikož si ale YouTube bere z každé transakce nemalý podíl - jen z každé zprávy zakoupené v rámci Super Chatu má 30 procent - youtubeři nové funkce často nevyžívají. Reklamy ve videích a sponzorské spolupráce pro ně stále představují lepší způsob, jak si vydělat.
YouTube se tak snaží tento názor zvrátit a za propagaci funkcí podobných Twitchi je ochotný platit. Uvědomuje si, že mu roste konkurence. A není to jen strach z Twitche - i Facebook a Amazon se snaží dostat na pole video streamování.
Takto funguje nový způsob prodeje reklamních předmětů na YouTube: