Už je to několik měsíců, co YouTube představil řadu funkcí, která ho má více přiblížit konkurenčnímu Twitchi. Jsou mezi nimi nové nástroje k monetizaci obsahu, placené kanály, pokročilý chat a další. Moc se ale neuchytily, a tak společnost začala platit top youtubery, aby je začali propagovat. A platí je velmi štědře.
Vyplývá to z informací, které získala agentura Bloomberg. Pokud youtuber odsouhlasí používání a propagaci těchto nových funkcí, dostane od společnosti stovky až tisíce dolarů. Platí to samozřejmě jen pro největší youtubery s miliony odběratelů.
Mezi propagované nové funkce patří například tzv. Super Chat, který YouTube představil letos lednu. Skrze něj mohou fanoušci zakoupit autorovi zprávu, která v chatu zůstane graficky zvýrazněna a podle výše částky je určitou dobu na panelu připnuta. Dále pak placené kanály nebo prodej reklamních předmětů přímo od youtuberů.
Všechny tyto funkce dávají tvůrcům více možností, jak monezitovat obsah, aniž by museli přidávat nové reklamy. Jelikož si ale YouTube bere z každé transakce nemalý podíl - jen z každé zprávy zakoupené v rámci Super Chatu má 30 procent - youtubeři nové funkce často nevyžívají. Reklamy ve videích a sponzorské spolupráce pro ně stále představují lepší způsob, jak si vydělat.
YouTube se tak snaží tento názor zvrátit a za propagaci funkcí podobných Twitchi je ochotný platit. Uvědomuje si, že mu roste konkurence. A není to jen strach z Twitche - i Facebook a Amazon se snaží dostat na pole video streamování.
Takto funguje nový způsob prodeje reklamních předmětů na YouTube: