Google znovu experimentuje s tím, jakým způsobem bude lidem servírovat reklamu na nejsledovanější video platformě světa. Na Redditu a sociálních sítích se začaly objevovat screenshoty uživatelů, kterým při sledování reklamy zmizely odpočet a tlačítko, který by mohli reklamu přeskočit. Děje se tak na počítačích i mobilech.
Firma pro magazín Android Police uvedla, že novinku testuje v omezeném okruhu diváků, takže ještě není jisté, jestli ji nakonec aktivuje všem. Reakce totiž nejsou příliš pozitivní, protože uživatelé nechápou, že možnost reklamu přeskočit nezmizela, jen se zobrazí až ve správných čas.
Oficiální vysvětlení je… kouzelné: „YouTube neskrývá tlačítko Přeskočit. U reklam, které lze přeskočit, se tlačítko zobrazí po 5 sekundách přehrávání, tak jako doposud. Abychom uživatelům umožnili soustředit se na kreativní video a aby přehrávač lépe ladil s obsahem YouTube, omezujeme prvky v přehrávači reklam. Diváci se tím čistším zážitkem mohou do reklamy hlouběji ponořit,“ říká Google a upozorňuje, že místo dosavadního textového odpočtu se na spodku přehrávače objevil žlutý ukazatel průběhu, který se rovněž naplní během pěti sekund.
Kdo se do reklamy hlouběji ponořovat nechce, ten si může předplatit YouTube Premium. Cena však v září citelně vzrostla pro jednotlivce i rodiny. Nestudentské tarify určené běžným smrtelníkům stojí od 209 do 509 Kč podle množství uživatelů a platformy, přes kterou zaplatíte.