YouTube od roku 2007 vyplatil více než miliardu dolarů majitelům práv, jejichž dílo komunita neoprávněně vystavila na populárním videoportálu. Právě v tomto roce totiž služba spustila technologii Content ID, která od té doby skenuje video za videem a hledá v něm autorský obsah někoho druhého.
Pokud se tak stane, skutečný majitel může zažádat o smazání videa, nebo Google začne u videa zobrazovat reklamu a část příjmů předá právoplatnému majiteli. Na jednu stranu se jedná o rozumný kompromis a YouTube dnes tímto způsobem může zobrazovat hromadu audiovizuálního warezu, sami nahrávači videí si ale často stěžují na to, že skenovací technologie je příliš agresivní a často dočasně zablokuje i dílo, které nic neporušuje, poněvadž robot se prostě jen spletl, případně používá chráněné dílo způsobem, který není v rozporu se zákonem (úryvky díla pro potřeby komentáře, recenze, vzdělávání aj.).