Jen pár dní poté, co YouTube oznámil, že hodlá do své filmové tvorby v Red nalít „stovky milionu dolarů“, firma oznámila, že jeden z chystaných filmů uvede i v klasických kinech. A další budu následovat.
YouTube už v minulosti s kiny koketoval, využil k tomu projekt Lazer Team, ale žádné ohromné nadšení mezi diváky nevyvolal, spíš to naopak. Pro představu, na ČSFD film má 43 %, na IMDB 5,6/10.
Tentokrát to ale bere YouTube seriózněji. Do kin pustí film, na kterém se podílí oscarová herečka Susan Sarandonová, navíc už nepůjde o komedii, ale drama s prvky thrilleru. Sarandonová bude hrát zdravotní sestřičku, které unesou teroristé syna a pomoc nakonec najde u neobvyklé skupiny lidí.
Zajímavé je, že YouTube sice své „kino plány“ oznámil ve velkém stylu, ale distribučního partnera ještě nevybral. Pro IndieWire to potvrdil i zástupce YouTube Red: „Aktuálně k tomu nemůžeme nic říct. Možná později, až najdeme partnera.“
Za pozornost také stojí fakt, že ještě loni YouTube Red tvrdil, že „se zaměřuje hlavně na obsah online, kde také zůstane koncentrovaná distribuce“.
Největší změnou je ovšem stejně změna žánru. Vulture Club bude něco úplně jiného, než všechny dosavadní projekty. YouTube zřejmě konečně zjistil, že jestli má být vnímán nejen jako místo, kam se člověk chodí zasmát, maximálně poučit (to platí i pro Red), musí trochu změnit strategii.