Yahoocities?

Nejnavštěvovanější seznam stránek Yahoo a nejnavštěvovanější „web zdarma“ Geocities se slučují a chystají se být ještě větší.
Yahoo, nejznámější seznam webových stránek a praotec všech podobných seznamů (u nás je typická kopie např. Seznam) po celém světě, oznámil, že se spojí s dalším známou internetovou službou – provozovatelem „webů zdarma“ Geocities. Přesněji, Yahoo začlení Geocities do své struktury. Obchod se uskuteční výměnou akcií Yahoo za akcie Geocities (obě společnosti jsou obchodovány na burze – NASDAQ). Celkový objem obchodu činí více než 3 mld USD a bude završen v druhém čtvrtletí tohoto roku.Živě komentuje: Tento obchod je stejně překvapivý jako velký. Obě dvě společnosti, Geocities i Yahoo, na tom jsou docela dobře a akcie Geocities po oznámení sloučení vyskočily za pátek o více než 50 %. Yahoo je už několik let (dá se vlastně říct že od začátku) jedničkou ve svém oboru a konkurence není ani na dohled. Stejně tak Geocities, což je služba, která nabízí zájemcům umístění svých webových stránek na svém serveru (a těchto zájemců je v současnosti 3,5 milionu) zcela zdarma, nemá příliš velkou konkurenci a přestože nenabízí největší prostor ani nejrychlejší připojení ani nejpřijatelnější adresářovou strukturu, je mezi svými konkurenty nejúspěšnější.Oba weby žijí především z příjmů za inzerci na svých stránkách a oba patří do první pětky nejnavštěvovanějších míst v Internetu. Tímto spojením získají ještě větší prostor pro bannerovou reklamu a pravděpodobně znásobí svoje příjmy. Díky nabízeným službám obou webů navíc vznikne silný portál, přestože se některé překrývají (např. e-mail zdarma).
Co nás ještě čeká?
V poslední době rozvířilo poklidné vody světového (amerického) Internetu několik fůzí, před kterými zástupci „klasických“ odvětví ekonomiky padají na zadní část těla. Zatím v objemech jednotlivých fůzí vedou komunikační technologie nebo automobilky, ale pokud jde o součet za odvětví, dere se Internet prudce na první místa. A přitom hodnota těchto obchodů nevyjadřuje hodnotu nějakého pevného majetku, ale jen hodnotu potenciálního vlivu, který se může ztratit během roku jako pára nad hrncem. Největší miliardové obchody poslední doby, mezi které patří např. odkoupení Netscape společností AOL nebo Excite společností @home se netýkaly společností, které mají zajímavé technologie (ty jsou kupovány za desítky až stovky milionů dolarů), ale šlo vždy především o obrovské komunity on-line uživatelů, které jsou těmi pravými konzumenty reklamy a o tu tady jde až v první řadě. Utracené miliardy byly téměř vždy ve formě výměny akcií, protože to „nic nestojí“ a nikdo by se asi zřejmě neodvážil riskovat skutečné miliardy.Přesto však tyto obrovské obchody naznačují, že se schyluje k tvrdým bitvám o internetové uživatele a určení sfér vlivu na několik nejbližších let. Internet totiž nezajímají zásluhy, ale změny a viditelný růst kvality a kvantity. Kdo se nehýbe z místa, může se mu stát, že už tam zůstane na věky a proto musí provozovatelé služeb těžící z obrovské návštěvnosti nabízet další a další možnosti, jak strávit na jejich webu o něco delší dobu a zvětšit tak šanci, že kliknou na nějaký banner. Souběžně s tím jak roste jejich návštěvnost se stávají atraktivnější pro investory, pro které je to nejdůležitější hledisko úspěšnosti. Jde tu o velké peníze a proto se nelze až tak divit, že se tu taky obrovskými částkami přehazuje ze strany na stranu. Investice do počtu uživatelů je ale na rozdíl od investicí do nových technologií v současnosti jednou z mála jistot (vzpomeňte si např. na push technologie, pokud ještě víte, o co tehdy šlo) a proto můžeme očekávat, že se jich v budoucnu ještě několik objeví. A tentokrát už to nemusí být jen sloučení internetových firem, ale investice „zvnějšku“, což bude pro Internet znamenat jednak povýšení mezi „dospělé“ ale především další přísun skutečných peněz. My zatím můžeme doufat, že tento trend přijde i k nám a nezůstane jen za velkou louží.
Váš názor Další článek: Apple oznamuje rekordní zisk a první růst obratu za dlouhou dobu

Témata článku: , , , , , , , , , , ,