Yahoo! sklouzlo do mírné ztráty

Diskuze čtenářů k článku

Michal Kara  |  25. 10. 2001 08:06

Vy to nechapete To, ze portal nemuze byt ziskovy je u paha Hlavenky axiom, o tom se nediskutuje A drobne vyjimky jako treba Seznam nestoji za rec


A kdyz uz jsme u toho - Yahoo ma problemy diky tomu, ze jeho zakaznici byly hlavne .com firmy, ktere delaly nakladne reklamni kampane a posleze zkrachovaly. Takze ted neni nikdo, kdo by ty velke kampane delal. Struktura prijmu ceskych portalu je odlisna, takze u nas je to o necem jinem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  26. 10. 2001 23:42


Zatím to není axiom. Je to pouze hypotéza, kterou však potvrzují veškerá nalezená fakta, takže má blízko stát se uznávanou teorií :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Bolek  |  24. 10. 2001 11:22

No ten konec je trosinku zmateny. Autor tam nejdrive uvadi trzni kapitalizaci portalu a pak, ze prvni ligu budou hrat AOL a MS.
V cem budou hrat prvni ligu ? V trzni kapitalizaci ? Ano z clanku to tak vyplyva, ale to je nesmysl. Srovnavat portal s AOL ci MS. To jsou oboje firmy pro ktere je portal doplnkova sluzba. Tezko tedy je mozne je oznacit za leadery v oblasti portalu. Mohou mit nejnavstevovanejsi portal, ale ne s nejvyssi hodnotou v akciich, proste proto, ze zadne akcie portalu AOL, nebo portalu MS neexistuji.
Yahoo bude pravdepodobne nadale jednicka v oblasti portalovych firem. Ona uz je tam prezivsi a trosku ziskova asi jedina na svete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  24. 10. 2001 12:00

Možná jsem to napsal trošku nepřesně - chtěl jsem říci, že "lídry" v Internetu (je jedno zda v obratu/zisku/kapitalizaci, protože ve vyzrálé ekonomice už kdo dominuje v jednom, dominuje obvykle i v druhém a třetím) už nebudou jakési beztvaré "portály", ale firmy opírající se o tradiční podnikání a využívající Internet jako konkurenční výhodu, viz Microsoft a AOL TIme Warner.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Bolek  |  24. 10. 2001 12:12

Ovsem stale mame otazku co je leader internetu. Ono totiz je tezke porovnavat AOL Time Warner s Yahoo. Jaka cast "obratu/zisku/kapitalizaci" spada u AOL Time Warner na Internet a jaka na ostatni aktivity, napriklad CNN ci casopis Time ? Konkretne u CNN pocituji v posledni dobe spise odklon od Internetu.
Podle mne je velmi obtizne porovnavat ciste internetove firmy s beznymi firmami co maji i internetove sluzby. To by clovek mohl skoncit tim, ze mezi nejvetsi internetove firmy patri United Steel, General Electric a Exxon, protoze vsechny maji webove stranky a do kapitalizace kazde z nich se vejdou vsechny klasicke internetove firmy a jeste velky kus zbyde.
Myslim, ze spise by Vase tvrzeni melo smysl ve vyznamu nejvyznamnejsi firmy v Internetu, obecne ne mereno kapitalizaci. A tam to bude velice vyrovnane.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  24. 10. 2001 12:52

Suhlasim s Dusanom, porovnavat Yahoo s AOL TW, a nedajboze Microsoftom, je minimalne pritiahnute za vlasy. A este jedna vec, trzna kapitalizacia nnic nikomu nehovori, ako ukazovatel je skoro nepodstatna. Jej castou je ale cena akcie, a ta sa neporovnava s obratom, ale so ziskom na akciu. Cena akcie / zisk na akciu = nasobok, ktory ukazuje, ako je firma vseobecne hodnotena. Priemer sa pohybuje medzi 10-15, dobre firmy maju okolo 40. V casoch najvacsieho boomu mali internetove firmy ten nasobok az v stovkach (myslim, ze Yahoo malo v najlepsom obdobi asi 800).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  24. 10. 2001 13:06

Přitažené za vlasy to samozřejmě není, pokud si dané firmy přímo konkurují, přímo podnikají ve stejných oblastech (samozřejmě také v jiných). Proto chci říci, že Microsoft či AOL TW, které se dovedou opírat o velké kamenné byznysy a získávat zde rozhodující výhodu s využitím Internetu, budou válcovat čistě internetové firmy jako Yahoo. Jak dlouho odolá Yahoo tomuto nátlaku? Excite@Home už to má za sebou, AltaVista jakbysmet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dusan Bolek  |  24. 10. 2001 15:42

Pritazene za vlasy to samozrejme je. Nikdo se nehada, ze spolecnosti spjate s velkymi neinternetovymi spolecnostmi to maji mnohem jednodussi a maji asi i lepsi budoucnost.
To o cem tu sla debata je fakt, ze jako parametr k porovnani jste zvolil ekonomicke hodnoty internetove firmy vs. celeho (samozrejme neinternetoveho) kolosu. Coz uz je pritazene za vlasy, protoze to neni parametr dle ktereho muzete srovnavat.
Proto jsem zde uvadel ten United Steel a dalsi. Pri tomto srovnani by nikdy nemely ciste internetove firmy sanci, ani v dobe nejvetsiho rozkvetu.
Srovnani, ktere jste chtel naznacit je velmi obtizne az uplne nemozne, protoze uspesnost internetovych sluzeb napriklad MS muzete s Yahoo porovnat maximalne v navstevnosti, ale v zadnych ekonomickych parametrech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jiří Hlavenka  |  24. 10. 2001 16:54

Dobře, v tomto máte pravdu, ale ta diskuse byla o PORTÁLECH. Historie posledních třech let ukazuje, že portál jako samostatná firma má velice obtížnou možnost na sebe sama vydělat, a dokonce i nejslavnější portál na světě je v problémech.

Jako ekonomicky výhodnější se právě jeví spojení portálových aktivit s aktivitami firmy typu Microsoft nebo AOL TW: pro přežití portálu, pro jeho ekonomickou návratnost a koneckonců i pro tu valuaci :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor