Hlavní zásady: šetřit, šetřit, šetřit a spoléhat na několik hlavních tahounů příjmů.
I na jednoho z posledních samostatných internetových titánů, firmu Yahoo!, dopadají rány osudu: nepřízeň investorů a velmi špatný stav internetového reklamního trhu nutí i tuto firmu podstatně měnit svou strategii. Akcionáři žádají pouze profit a nic víc a firma se tak o něj musí snažit i v té nejhorší možné době.
Podle nového šéfa firmy Terryho Semela se Yahoo! podstatně zeštíhlí – ze 44 „divizí“ zbude šest (mnohé se sloučí, nejde nutně o zániky). Firma propustí asi 400 zaměstnanců, což je třináct procent všech pracovníků firmy, ale na druhé straně šest zbývajících divizí posílí asi o stovku lidí.
Rovněž i plány firmy na získávání nových příjmů se podstatně zužují: namísto „diverzifikace“ přichází „zúžení“, a to na reklamu, placený obsah a provize. Ukazuje se totiž, že hledání a získávání nejrůznějších dalších zdrojů příjmů je pro firmu dražší než tyto příjmy, a proto se Yahoo svým způsobem vrátí ke kořenům. Zde můžeme zajímavě srovnávat historii Yahoo! s historií českých portálů – jedni i druzí začínali jako poměrně úzce zaměřené weby, soustřeďující se na nejtypičtější portálové služby, jedni i druzí (Yahoo! dříve, české portály později) diverzifikovali, a Yahoo! po neúspěchu příliš mnoha diverzifikujících aktivit zase „osekává větve“ a vrací se tam, kde firma začala. Budou ji české portály následovat? Český trh je hodně odlišný od Ameriky – zde není taková konkurence a silný domácí portál může dominovat i třeba v některých e-komerčních segmentech.
I další plány Yahoo! jsou zajímavé a poučné. Především, obrat Yahoo! bude postupný a nikoli náhlý: v tom samozřejmě lze vidět i to, že zatím není přesně jisté, kterým směrem má loď s novým lodivodem přesně namířit, a tak se bude pro jistotu nějakou dobu „pomalu otáčet“. Dále jde o plán snížení podílu příjmu z reklamy na 50% celkového příjmu (loni byla reklama 90% všech příjmů Yahoo, letos asi 76%). Nepůjde ale o hledání všech možných příjmů, spíše o koncentraci na dva hlavní: příjmy z provizí od smluvních partnerů a o placené služby, například z oblasti obsahu. Yahoo dále chce najít „zúčtovatelný“ vztah s alespoň deseti milióny ze svých 80 mil. uživatelů – nehodlá ale příliš samo dodávat zboží a služby, spíše přes partnery, hodlá však své zákazníka „kasírovat“.
Plán „velkého obratu“ Yahoo je vnímán poměrně dobře, stejně jako jeho nový manažer, kterým je veterán od Warner Brothers, nahrazující „geeka“ Tima Koogleho, spoluzakladatele firmy. Je ale jasné, že veškeré tyto plány se snáze řeknou než provedou: například to zda někdo najde klíč k řešení současných celosvětově špatných reklamních příjmů na Internetu. Nicméně jestli někomu, tak firmě Yahoo burzy stále věří – její akcie dokonce od začátku října vystoupaly na dvojnásobek a kapitalizace firmy je na skoro 10 mld. dolarů (o rok a půl dříve byla však více než desetinásobně vyšší).