Yahoo nechce být věčná dvojka. Nejspíše chystá vlastní YouTube

YouTube je ve svém oboru už roky nepsaným standardem a těžko byste hledali rovnocenného soupeře. Nejblíže k němu má možná Viemo, které se snaží své služby prodávat náročnějším producentům, kteří chtějí mít ještě čistší HD video a zvuk, z hlediska návštěvnosti se však jedná o dva zcela neporovnatelné weby. Zatímco YouTube se podle Alexy drží na třetí příčce, Vimeo podle stejné metriky uzavírá první stovku.

779208735
Yahoo Screen je prý pouze začátek. Většina prémiových videí je beztak dostupná jen v USA

Nyní však hodlá do hry vstoupit také Yahoo. Podle webu Recode už americkému portálu nestačí jeho současný projekt Screen a hodlá z něj postavit otevřenou platformu po vzoru YouTube, do které by mohl každý nahrávat své vlastní klipy. Tím to však nekončí. Yahoo už prý začalo přetahovat prémiové producenty, kteří doposud publikovali právě na videoportálu od Googlu. To má být znamením toho, že se blíží něco většího.

Yahoo se ostatně svou strategií příliš netají, v minulosti totiž chtělo pohltit i francouzský a kdysi opravdu legendární videoportál Dailymotion. Z obchodu ale nakonec sešlo a dnes se o něj zajímá Microsoft.

Každý hráč, který by však chtěl konkurovat YouTubu, což je z hlediska datového toku jedna z nejnáročnějších služeb současného internetu, by si měl připravit pořádné datové centrum a opravdu kvalitní CDN.

Diskuze (7) Další článek: Když heslo nestačí

Témata článku: , , , , , , , , ,